AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #101 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan kan du egentlig kalle det du har for den andre kjærlighet? Å være betatt (eller besatt?) og kanskje til og med forelsket, den kan jeg gå med på.. Men kjærlighet til en mann du absolutt ikke har kjent på et kvart århundre? Du aner ikke hva slags menneske han er nå. Han kan ha verdens verste verdier, han kan ha blitt en kvinnehater, han kan ha null empati for mennesker og dyr, eller han kan være en som nekter å jobbe og snylter penger på ørten forskjellige kjærester, han kan ha milliongjeld, han kan være voldelig osv osv osv. Hvordan kan du mene at det er kjærlighet? Jeg tviler ikke på det det VAR kjærlighet, men den kjærligheten kan ikke overføres direkte fra fortid til nåtid. Du elsker den 25 år gamle versjonen av ham, som fikk deg til å føle følelser som du nå savner. Ganske egoistisk det også synes jeg. Anonymkode: 417c9...9a1 Dette. I tillegg "elsker" du minnet om ham. Og litt tørre fakta er at hver hang du husker noe, så husker du egentlig ikke tingen/opplevelsen/personen, du bare husker sist du trente på den. Det er derfor minner falmer og ofte endres over tid, selv om man tror at man husker noe så tydelig. Når dette i tillegg er en person du har drømt om i 25 år, har du romantisert og derfor gjort minnene stadig bedre. Møt ham gjerne, men vær forberedt på at det du forventer er en illusjon du selv har laget. Anonymkode: 3fd85...57a 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #102 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 23.02): Kjøpte boken i dag, tenkte at jeg skulle gi lesing en sjanse. Mannen min har spurt meg hva som plager meg i dag, noe han vanligvis sjeldent gjør. Så han merker nok at jeg er unormalt stille og tenker mye. Pakket det litt inn, og sa at jeg hadde mange brikker som måtte falle på plass. Det er som at jeg lager en egen virkelighet i hodet mitt hvor vi to eksisterer sammen, og det er en så utrolig behagelig og varm seanse å være i. Så ser jeg jo at noen av dere skriver at jeg må slutte denne dyrkingen, og til dels forstår jeg det. Men når magefølelsen skriker så høyt som den gjør nå, da er det vanskelig å holde igjen handlingene. Jeg bruker uendelig mye krefter på å ikke gjøre noe. Anonymkode: 47118...e45 Har lest litt i boken nå, men hennes ex er jo psykopat. Det er ikke min. Har ikke fått invitert han på kaffe heller, selv om jeg har vært på nippet mange ganger. Det var en her som skrev at det er vanskelig å ikke ha tanker om andre etter 25 år sammen, og det tror jeg er veldig sant. vi er jo alle dyr.. sånn opprinnelig. Anonymkode: 47118...e45
Krakilsk Skrevet 2. juni 2021 #103 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 22.02): Har lest litt i boken nå, men hennes ex er jo psykopat. Det er ikke min. Har ikke fått invitert han på kaffe heller, selv om jeg har vært på nippet mange ganger. Det var en her som skrev at det er vanskelig å ikke ha tanker om andre etter 25 år sammen, og det tror jeg er veldig sant. vi er jo alle dyr.. sånn opprinnelig. Anonymkode: 47118...e45 Hæ? Er han psykopat? Åssen da? Jeg har bare hatt inntrykk av at han er litt stakkarslig og teit 🙈 Hva har stoppet deg fra å invitere han på kaffe? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #104 Skrevet 2. juni 2021 Krakilsk skrev (13 timer siden): Hæ? Er han psykopat? Åssen da? Jeg har bare hatt inntrykk av at han er litt stakkarslig og teit 🙈 Hva har stoppet deg fra å invitere han på kaffe? Ut i fra det som blir skrevet virker han eiesyk i alle fall. vel, jeg er gift med to barn... det stopper meg jo litt. Samvittigheten. Og så skal jeg ikke nekte for at tilbakemeldingene her inne er et hinder i seg selv. Anonymkode: 47118...e45
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #105 Skrevet 3. juni 2021 On 5/24/2021 at 7:18 PM, AnonymBruker said: For 25 år siden var jeg sammen med en fyr. Det var lidenskapelig, ekte og lykkelig. Vi planla fremtiden sammen, men så tok det brått slutt, og vi avsluttet forholdet. Jeg har fått (ny) mann som behandler meg som en dronning, barn og bor i et fint hus med en nokså grei jobb. Likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på «the blast from the past». Spesielt det siste året. Drømmene tar over, jeg drømmer om at vi har sex, møtes og masse annet. I drømmene er jeg lykkelig i et enkelt liv. På grunn av disse drømmene tar tankene over i hverdagen, og nå sliter jeg veldig med om jeg bør ta kontakt? Av det jeg vet er han alene og uten barn.... Anonymkode: 47118...e45 Anonymkode: bcdde...fd2 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #106 Skrevet 3. juni 2021 Du glemmer ungene dine. Du risikerer å ødelegge ditt forhold til dem for alltid. Var du høygravid for 10 år siden, så har du en 10 åring nå, pluss et barn til. En ting å oppleve en skilsmisse når ungene skjønner det er krangling og at de voksne ikke har det bra. Tøft nok det. Men ungene deres lever i et harmonisk og godt hjem. Du risikerer at de aldri vil tilgi deg å rive opp hjemmet og livet deres. Spesielt ikke om du forlater pappaen deres og livet deres sammen for å gå rett til en gammelkjæreste. De kan komme til å hate ham. Nekte å forholde seg til ham. Og kanskje deg også. Nå må du våkne opp av denne rosa bobla du luller deg inn i, og se på realitetene. Skal du avslutte forholdet du er i nå, så må det være pga problemer i den relasjonen. Ikke pga fantasier og dagdrømmer. Om du investerte like mye energi i forholdet til mannen din nå, som du gjør på å spinne drømmer, ville nok ting vært styrket dere mellom. Men du gir ikke ham og dere en sjanse, nå i nåtiden. Anonymkode: 91fd9...515 5
Realverdien Skrevet 3. juni 2021 #107 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: bcdde...fd2 Dette. Etter å ha vært drittsekken som har knullet litt 'nedover' i prisklassene i noen tiår, så har jeg blitt kontaktet av dusinvis av kvinner i ettertid. De savner gnisten vi hadde. Spenningen. Selv er jeg like 'fælen' hver gang. I beste fall har jeg behandlet kvinnene i mitt liv som knulledukker. Har tenkt at en gang knulledukke, alltid knulledukke, men faktum er at kvinner ikke respekterer en mann som gir alt for dem. De får seg et ligg eller to med en mann et par trappetrinn over dem i utseende og vipps, så drømmer de resten av livet om å bli sammen med ham. Ikke bit på TS. For øvrig er det skammelig av en gift kvinne med to barn å tenke på slik emosjonell utroskap med en ex som å be ham på 'en kaffe' les knulle. Er jammen glad jeg aldri lot meg lure til å gifte meg av alle damene som ville ha meg der og da.
Perleugla Skrevet 3. juni 2021 #108 Skrevet 3. juni 2021 Av og til lurer jeg på hvor selvdestruktive kvinner kan være. Drøm gjerne, men stikk fingeren i jorden og se hva du allerede har og kan miste. 3
Tone83 Skrevet 3. juni 2021 #109 Skrevet 3. juni 2021 I og med at du ikke har hatt det slik hele veien så betyr jo det at disse følelsene har oppstått kun i ditt hode, og ikke pga en kjemi mellom dere..? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #110 Skrevet 3. juni 2021 Ta deg sammen. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Fullstendig patetisk. Anonymkode: 5bee0...6ec
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #111 Skrevet 3. juni 2021 Tone83 skrev (1 time siden): I og med at du ikke har hatt det slik hele veien så betyr jo det at disse følelsene har oppstått kun i ditt hode, og ikke pga en kjemi mellom dere..? Jo, vi hadde en helt skremmende god kjemi. Opplevde faktisk noen ganger at andre mennesker stoppet oss for å si at vi så lykkelige ut, og at vi var et nydelig par. Anonymkode: 47118...e45
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #112 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, vi hadde en helt skremmende god kjemi. Opplevde faktisk noen ganger at andre mennesker stoppet oss for å si at vi så lykkelige ut, og at vi var et nydelig par. Anonymkode: 47118...e45 Og til tross for det gikk forholdet i oppløsning. Men for all kaste deg etter han og rykk opp barna dine fra familielivet på grunn av gammel kjemi. Kjempeplan! Anonymkode: 33fef...103 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #113 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Og til tross for det gikk forholdet i oppløsning. Men for all kaste deg etter han og rykk opp barna dine fra familielivet på grunn av gammel kjemi. Kjempeplan! Anonymkode: 33fef...103 Av og til er det tilfeldigheter som gjør at mennesker treffes, like tilfeldig kan det være at mennesker skilles. Det som går "igjen" er at veiene ofte kan krysse hverandre igjen. Slik er det med relasjoner. Synes at sarkasmen du bringer inn gjør deg lite reflektert. Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #114 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, vi hadde en helt skremmende god kjemi. Opplevde faktisk noen ganger at andre mennesker stoppet oss for å si at vi så lykkelige ut, og at vi var et nydelig par. Anonymkode: 47118...e45 Ja, men så slo dere opp og har ikke vært sammen på årevis, men du har aleine begynt å tenke på ham. Anonymkode: b7ece...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #115 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Av og til er det tilfeldigheter som gjør at mennesker treffes, like tilfeldig kan det være at mennesker skilles. Det som går "igjen" er at veiene ofte kan krysse hverandre igjen. Anonymkode: 925e9...79d Men det er jo ikke det som har skjedd her, at veiene deres har blitt kryssa via tilfeldighetenes spill. Det er du som vurderer å aktivt oppsøke ham for å prøve å bli sammen med ham igjen, til tross for at du er i et forhold nå. Anonymkode: b7ece...7a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå