liljene Skrevet 26. mai 2021 #41 Skrevet 26. mai 2021 Jeg har lest at det kan gå begge veier, bra eller dårlig. Hovedproblemet hvis du tar kontakt, er barna dine. Det er de du skal forholde deg til resten av livet, og som du er rollemodell for. 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #42 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 19.59): Jeg vet at jeg er en dårlig person, men han klarte å gi meg en helt spesiell form for kjærlighet, og det er det jeg savner Anonymkode: 47118...e45 Dette tror jeg: Du savner situasjonen som var. Forelsket, ung, fri, spontan. Situasjonen nå er annerledes. Regninger, jobb, barn som skal følges opp. Litt grått og hverdagslig. Men du skal være svært forsiktig med å kontakte denne fyren nå, av flere grunner. Du risikerer avvisning, du er ikke lengre jenta han var sammen med, men ei kjerring med unger og mann. Og sjansen for at han har glemt deg er stor. Dersom han mot formodning er keen, hva er han keen på? Tilfeldig sex? Forhold? Skal du risikere forholdet til din mann på det? Og skal barna dine gå gjennom en skilsmisse fordi mor kjeder seg? Ville anbefalt å krydre tilværelsen der du er. Weekendtur med mannen, begynne på klatrekurs, whatever. Drøm gjerne, så lenge drømmen ikke tar overhånd. Anonymkode: 52c46...db4 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #43 Skrevet 26. mai 2021 On 5/24/2021 at 8:15 PM, AnonymBruker said: Så fint Anonymkode: 47118...e45 Bare tolk det riktig nå da! Vesaas uttrykker her noe av det samme som «evig eies kun det tapte». Fordi kjærligheten mellom dere er frosset i tid, aldri ble videre utviklet, så forblir den uskyldig, vakker, fin og evig. Som en drøm. La den få være det. Anonymkode: 8c431...7b6 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #44 Skrevet 26. mai 2021 On 5/24/2021 at 8:40 PM, petter333 said: tror ikke mannen din ville likt det, du er ikke et dårlig menneske, bare et menneske som har følelser, men du bør tenke deg godt om før du handler på de, send pm så kan vi prate mer spesefikt Jeg er uenig. Et menneske som tar egoistiske valg som har dramatiske og negative konsekvenser for personer man er glad i, er et dårlig menneske. Anonymkode: ab03e...1a4 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #45 Skrevet 26. mai 2021 On 5/24/2021 at 7:18 PM, AnonymBruker said: Jeg har fått (ny) mann som behandler meg som en dronning Kontakt din gamle flamme, livet er for kort til å kaste bort på en stakkarslig simp Anonymkode: 689b2...8eb
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #46 Skrevet 26. mai 2021 Antiviruset skrev (På 24.5.2021 den 22.25): Det klarte han jo ikke, for da hadde dere vært sammen i dag Du snakker om flyktige følelser, synsing og illusjoner! Han er dessuten garantert en helt annen person i dag en for 20 år siden. Drive og drømme om dette og tro at det kan bli en realitet som gjør deg lykkeligere en du har det slik du beskriver det i dag er mildt sagt bare et selvbedrag. Alltid på jakt etter noe bedre ender ofte i tragedie. Ikke helt enig. Jeg har en liknende opplevelse med min ungdomskjæreste. Misforståelser gjorde at det ble slutt. I mellomtiden giftet vi oss og fikk barn hver for oss, men hverken ham eller jeg fant det samme annet sted. Det er oss to igjen nå, etter over 30 år borte fra hverandre. Vi har det samme som vi hadde dengang: Ekte kjærlighet ❣️ Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #47 Skrevet 26. mai 2021 Jeg hadde en sånn som jeg aldri helt kom over, og når forholdet jeg hadde tok slutt, så kontaktet jeg kjæresten fra ungdommen. Problemet var bare at det var akkurat det han var, kjæresten fra ungdommen som ikke hadde vokst eller modnet så veldig, og jeg en voksen kvinne. Det gikk veldig fort skeis og jeg forstod at man husker og føler det man vil huske. Anonymkode: c16b6...e79 5
Realverdien Skrevet 26. mai 2021 #48 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 20.06): Han har jo aldri tilfredsstilt meg rent følelsesmessig på samme måte som eksen, og ikke heller på det vi har til felles. Den seksuelle spenningen har vært varierende, men egentlig bra det siste året. Hvis jeg tar kontakt, er jeg da utro? Anonymkode: 47118...e45 Så klart ikke. Du sier jo at mannen din behandler deg som en dronning. Da er det naturlig at du behandler ham som en bonde, og tenker på å ligge med en som har hatt 25 år på å gjøre noe for deg, men som har gjort null og nix. Slik fungerer noen damer, og du vil neppe bli lykkelig av å følge dine barnslige dagdrømmer om knullegutten fra 'studietiden', men du kan jo prøve. La oss vite hva du lander på. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #49 Skrevet 26. mai 2021 Hverken gamle typen eller nåværende mann er noe for deg. Den ene bare drøm, den andre en forutsigbar realitet. Anonymkode: b7ece...7a2
Antiviruset Skrevet 26. mai 2021 #50 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke helt enig. Jeg har en liknende opplevelse med min ungdomskjæreste. Misforståelser gjorde at det ble slutt. I mellomtiden giftet vi oss og fikk barn hver for oss, men hverken ham eller jeg fant det samme annet sted. Det er oss to igjen nå, etter over 30 år borte fra hverandre. Vi har det samme som vi hadde dengang: Ekte kjærlighet ❣️ Anonymkode: 925e9...79d Det finnes alltid et unntak, men hvor mye skal man satse på en liten promille sjanse på at noe slikt skal klaffe? Familie, barn, mann og økonomi på en dagdrøm? Det er ren galskap mener jeg. Når man så er "lykkelig" i det forholdet man har? GALSKAP! 3
Realverdien Skrevet 26. mai 2021 #51 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kontakt din gamle flamme, livet er for kort til å kaste bort på en stakkarslig simp Anonymkode: 689b2...8eb Hun her har jo unger og har truffet veggen for lengst. Simpen er åpenbart tredjevalget, etter at hun har vært rundt. Dårlig taktikk å ikke verdsette simpen da.
Gjest Alterego666 Skrevet 26. mai 2021 #52 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 20.47): Leser ikke så mye bøker, men er det lydbok av den? Anonymkode: 47118...e45 Det er det. Den ligger på Storytel. Veldig god roman, nettopp lyttet gjennom.
Gjest Alterego666 Skrevet 26. mai 2021 #53 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er uenig. Et menneske som tar egoistiske valg som har dramatiske og negative konsekvenser for personer man er glad i, er et dårlig menneske. Anonymkode: ab03e...1a4 Da er det foruroligende mange dårlige mennesker i verden!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #54 Skrevet 26. mai 2021 11 minutter siden, Alterego666 said: Da er det foruroligende mange dårlige mennesker i verden! Dessverre. Det er det. Anonymkode: ab03e...1a4 2
Gjest Alterego666 Skrevet 26. mai 2021 #55 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dessverre. Det er det. Anonymkode: ab03e...1a4 Det er ikke så mange dårlige mennesker i verden, men det finnes mange gode mennesker som gjør valg som har konsekvenser for andre. Det er ikke slik at hver gang man tar et valg, så velger man mellom ett dårlig og ett godt alternativ. Mange valg medfører negative konsekvenser for andre. Selv om man velger alternativet med minst konsekvenser har det likevel konsekvenser. Det gjør en ikke automatisk til en dårlig person. Det vil jo bety at det kun er de viljeløse manetene som flyter i strømmen som er gode mennesker. Det er det langt fra.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #56 Skrevet 26. mai 2021 Antiviruset skrev (1 time siden): Det finnes alltid et unntak, men hvor mye skal man satse på en liten promille sjanse på at noe slikt skal klaffe? Familie, barn, mann og økonomi på en dagdrøm? Det er ren galskap mener jeg. Når man så er "lykkelig" i det forholdet man har? GALSKAP! Vi kan jo være unntaket? Anonymkode: 47118...e45
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #57 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke helt enig. Jeg har en liknende opplevelse med min ungdomskjæreste. Misforståelser gjorde at det ble slutt. I mellomtiden giftet vi oss og fikk barn hver for oss, men hverken ham eller jeg fant det samme annet sted. Det er oss to igjen nå, etter over 30 år borte fra hverandre. Vi har det samme som vi hadde dengang: Ekte kjærlighet ❣️ Anonymkode: 925e9...79d Hvordan gikk du frem da? Anonymkode: 47118...e45
Antiviruset Skrevet 26. mai 2021 #58 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi kan jo være unntaket? Anonymkode: 47118...e45 Ja jeg kan bruke de siste pengene mine på lott0 også i stedet for mat, jeg kan jo vinne! Er det rasjonelt? Nei. Når du satser mann, barn, økonomi på noe som kan være "unntaket" da sier noe meg om enten er du et troll, eller så er du ikke helt mentalt til stede. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #59 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan gikk du frem da? Anonymkode: 47118...e45 Det tok flere år før jeg forstod at han ikke hadde glemt meg, selv hadde jeg fortrengt det hele. Da jeg hørte om det, via en felles bekjent, la jeg ham til på FB, deretter chattet vi. Han var vel den som startet med å ta initiativ etterpå, vi møttes til lunsj, hadde flere treff. Det jeg ikke vet og som jeg aldri tror han kommer til å innrømme er at plutselig kom han og fortalte meg at han skulle skilles. Det var da det "smalt", begge har følt på at det er vi som "hører sammen". I etterkant har jeg innsett at jeg egentlig aldri ble forelsket igjen, hadde aldri det samme, i de menn jeg senere ble sammen med. Dette forholdet fra ungdommen har blokkert for oss. Kunne du ha invitert ham på en lunsj? Jeg mener, bare for å bli litt kjent igjen og se om det fortsatt er gnist? Hvis det ikke finnes noe der kan du jo bare legge det bak deg, så slipper du å tenke mer på det, eventuelt? Hvis det fortsatt er noe, kan du jo "ta det derfra"? Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #60 Skrevet 26. mai 2021 1 hour ago, Alterego666 said: Det er ikke så mange dårlige mennesker i verden, men det finnes mange gode mennesker som gjør valg som har konsekvenser for andre. Det er ikke slik at hver gang man tar et valg, så velger man mellom ett dårlig og ett godt alternativ. Mange valg medfører negative konsekvenser for andre. Selv om man velger alternativet med minst konsekvenser har det likevel konsekvenser. Det gjør en ikke automatisk til en dårlig person. Det vil jo bety at det kun er de viljeløse manetene som flyter i strømmen som er gode mennesker. Det er det langt fra. Nei. Det betyr at de menneskene som tar valg som tar hensyn til de man er glade i, og som man har forpliktelser overfor, er gode. De som velger å såre de som står en nær, er ikke gode. Anonymkode: ab03e...1a4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå