AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #21 Skrevet 24. mai 2021 Krakilsk skrev (28 minutter siden): Det kommer an på din definisjon av utroskap. Ville du følt at mannen din var utro om han var i din posisjon og tok opp kontakten? mens du grunner på det, anbefaler jeg boken «full spredning» Det spørs hvor mye følelser han hadde innvolvert i å gjenoppta kontakten, og hva som hadde vært hensikten med det. Svaret er nok ja. Anonymkode: 47118...e45 3
Krakilsk Skrevet 24. mai 2021 #22 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Leser ikke så mye bøker, men er det lydbok av den? Anonymkode: 47118...e45 Helt sikkert
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #23 Skrevet 24. mai 2021 Krakilsk skrev (4 minutter siden): Helt sikkert Men hva skal denne boken gi meg som han ikke kan? Jeg fantaserer om å kjøre hjem til han, ringe på døren og legge hele mitt gamle liv bak meg. Når jeg skriver det hører jeg hvor egoistisk det er mot mannen min og barna våre. Men nå er det som at jeg er på en annen planet, og klarer ikke å fokusere meg om virkeligheten. Anonymkode: 47118...e45 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #24 Skrevet 24. mai 2021 Dette ender ikke bra. Stakkars barna dine og mannen din. Hvorfor tok eksen kontakt for 10 år siden? Og hva vet du om han ikke er lykkelig videre med ei ny? Du bør la det ligge. Han får jo ikke bare deg, men barn med på kjøpet også. Anonymkode: 86ffc...340 6
Hippogriff Skrevet 24. mai 2021 #25 Skrevet 24. mai 2021 Ekser er ofte ekser av en grunn. Og du kan si at følelsene aldri tok slutt den gangen, men de var heller ikke sterke nok til å holde dere sammen. 11
Krakilsk Skrevet 24. mai 2021 #26 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva skal denne boken gi meg som han ikke kan? Jeg fantaserer om å kjøre hjem til han, ringe på døren og legge hele mitt gamle liv bak meg. Når jeg skriver det hører jeg hvor egoistisk det er mot mannen min og barna våre. Men nå er det som at jeg er på en annen planet, og klarer ikke å fokusere meg om virkeligheten. Anonymkode: 47118...e45 Muligheten til å leve deg inn i et realistisk Worse case scenario; du gjør virkelighet av drømmene dine, og ender opp med å oppdage at det rett og slett ikke er verdt det: et nytt, lite tilfredsstillende forhold, ispedd dårlig forhold til egne barn og økonomiske problemer. Fordi, problemet (hva nå enn det er) ligger i deg, ikke i en glorifisert ex. Boka blir også satt opp på Nationaltheatret til høsten, om du foretrekker den formen. 11
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #27 Skrevet 24. mai 2021 Krakilsk skrev (2 minutter siden): Muligheten til å leve deg inn i et realistisk Worse case scenario; du gjør virkelighet av drømmene dine, og ender opp med å oppdage at det rett og slett ikke er verdt det: et nytt, lite tilfredsstillende forhold, ispedd dårlig forhold til egne barn og økonomiske problemer. Fordi, problemet (hva nå enn det er) ligger i deg, ikke i en glorifisert ex. Boka blir også satt opp på Nationaltheatret til høsten, om du foretrekker den formen. Takk for en slags oppvekker i alle fall. Oppdaterer kanskje tråden i tiden som kommer. Anonymkode: 47118...e45
Krakilsk Skrevet 24. mai 2021 #28 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for en slags oppvekker i alle fall. Oppdaterer kanskje tråden i tiden som kommer. Anonymkode: 47118...e45 Håper det ordner seg for deg 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #29 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette ender ikke bra. Stakkars barna dine og mannen din. Hvorfor tok eksen kontakt for 10 år siden? Og hva vet du om han ikke er lykkelig videre med ei ny? Du bør la det ligge. Han får jo ikke bare deg, men barn med på kjøpet også. Anonymkode: 86ffc...340 Han tok kontakt for å se om det kunne bli oss, og sa at jeg var hans store kjærlighet. Jeg var gravid med førstemann, så det var ikke uaktuelt og jeg la det bak meg uten å tenke noe særlig mer over det. Vi har noen felles venner som har fortalt meg at han er alene og barnløs. Jeg er klar over at dette ikke ender bra hvis jeg krysser streken, men det er et sterkt ønske.. Anonymkode: 47118...e45
petter333 Skrevet 24. mai 2021 #30 Skrevet 24. mai 2021 tror ikke mannen din ville likt det, du er ikke et dårlig menneske, bare et menneske som har følelser, men du bør tenke deg godt om før du handler på de, send pm så kan vi prate mer spesefikt 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #31 Skrevet 24. mai 2021 petter333 skrev (1 minutt siden): tror ikke mannen din ville likt det, du er ikke et dårlig menneske, bare et menneske som har følelser, men du bør tenke deg godt om før du handler på de, send pm så kan vi prate mer spesefikt Jeg vet jo at mannen min ikke hadde likt det. Helt riktig. Sender deg nok ikke en pm, men takk for muligheten. Anonymkode: 47118...e45 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #32 Skrevet 24. mai 2021 I mitt forhold er vi begge to enige om at det du beskriver her allerede er emosjonelt utroskap. Det hadde vært spikeren i kista dersom det var tilfellet og man krysset streken mellom fantasi og realitet ved å kontakte ham. Da inviterer du jo til en åpning av noe; intensjonen er ikke god mtp din familie. Jeg tror de viktigste lærdommene vi kan lære oss i livet er at ingenting varer evig, og for å sitere Frozen; "Let it go!" Det å lære seg å akseptere nåtiden for det den er, og slutte å leve i fortiden eller fremtiden, er enormt viktig for får egen lykke. Ingenting godt kommer utifra det å leve med en "hva hvis" tankegang, og du setter deg rett og slett i en offerrolle ved å si at du ikke har kontroll på disse tankene. Det har du! Du VELGER å tillate fantasiene. Du kan selv øve deg på å slå dem av hver gang de dukker opp. Sakte men sikkert vil drømmene følge instruksene de også. Jeg lover Anonymkode: 417c9...9a1 9
petter333 Skrevet 24. mai 2021 #33 Skrevet 24. mai 2021 det er opp til deg, men hvor mye vil du satse på mannen din og tørr satse alt har du bryte opp og inni det ukjente
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #34 Skrevet 24. mai 2021 Tenker du liker en illusjon. Du tror det blir slik det var for 25 år siden. Dere har vokst. Endret dere og har baggasje begge to. Å få dette til blir ikke som det var før. Anonymkode: 86ffc...340 12
Antiviruset Skrevet 24. mai 2021 #35 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet at jeg er en dårlig person, men han klarte å gi meg en helt spesiell form for kjærlighet, og det er det jeg savner Anonymkode: 47118...e45 Det klarte han jo ikke, for da hadde dere vært sammen i dag Du snakker om flyktige følelser, synsing og illusjoner! Han er dessuten garantert en helt annen person i dag en for 20 år siden. Drive og drømme om dette og tro at det kan bli en realitet som gjør deg lykkeligere en du har det slik du beskriver det i dag er mildt sagt bare et selvbedrag. Alltid på jakt etter noe bedre ender ofte i tragedie. 9
Era Vulgaris Skrevet 24. mai 2021 #36 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal denne boken gi meg som han ikke kan? Jeg fantaserer om å kjøre hjem til han, ringe på døren og legge hele mitt gamle liv bak meg. Når jeg skriver det hører jeg hvor egoistisk det er mot mannen min og barna våre. Men nå er det som at jeg er på en annen planet, og klarer ikke å fokusere meg om virkeligheten. Anonymkode: 47118...e45 Det du dyrker mest, er det som vokser mest. 11
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #37 Skrevet 25. mai 2021 Kjøpte boken i dag, tenkte at jeg skulle gi lesing en sjanse. Mannen min har spurt meg hva som plager meg i dag, noe han vanligvis sjeldent gjør. Så han merker nok at jeg er unormalt stille og tenker mye. Pakket det litt inn, og sa at jeg hadde mange brikker som måtte falle på plass. Det er som at jeg lager en egen virkelighet i hodet mitt hvor vi to eksisterer sammen, og det er en så utrolig behagelig og varm seanse å være i. Så ser jeg jo at noen av dere skriver at jeg må slutte denne dyrkingen, og til dels forstår jeg det. Men når magefølelsen skriker så høyt som den gjør nå, da er det vanskelig å holde igjen handlingene. Jeg bruker uendelig mye krefter på å ikke gjøre noe. Anonymkode: 47118...e45 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #38 Skrevet 25. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjøpte boken i dag, tenkte at jeg skulle gi lesing en sjanse. Mannen min har spurt meg hva som plager meg i dag, noe han vanligvis sjeldent gjør. Så han merker nok at jeg er unormalt stille og tenker mye. Pakket det litt inn, og sa at jeg hadde mange brikker som måtte falle på plass. Det er som at jeg lager en egen virkelighet i hodet mitt hvor vi to eksisterer sammen, og det er en så utrolig behagelig og varm seanse å være i. Så ser jeg jo at noen av dere skriver at jeg må slutte denne dyrkingen, og til dels forstår jeg det. Men når magefølelsen skriker så høyt som den gjør nå, da er det vanskelig å holde igjen handlingene. Jeg bruker uendelig mye krefter på å ikke gjøre noe. Anonymkode: 47118...e45 Her må du bestemme deg rett og slett. Enten så slutter du, ellers forteller du mannen din at det er slutt og prøver lykken. Nå er du i limbo, hvor du oppfører deg nokså forferdelig urettferdig mot mann og barn. Anonymkode: 417c9...9a1 7
Kinksten Skrevet 25. mai 2021 #39 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 19.18): For 25 år siden var jeg sammen med en fyr. Det var lidenskapelig, ekte og lykkelig. Vi planla fremtiden sammen, men så tok det brått slutt, og vi avsluttet forholdet. Jeg har fått (ny) mann som behandler meg som en dronning, barn og bor i et fint hus med en nokså grei jobb. Likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på «the blast from the past». Spesielt det siste året. Drømmene tar over, jeg drømmer om at vi har sex, møtes og masse annet. I drømmene er jeg lykkelig i et enkelt liv. På grunn av disse drømmene tar tankene over i hverdagen, og nå sliter jeg veldig med om jeg bør ta kontakt? Av det jeg vet er han alene og uten barn.... Anonymkode: 47118...e45 Nå har du havnet på Kvinneguiden, et slags internettets bibelbelte, hvor moraliseringen kun overgås av høyden på pekefingeren. Ikke la det faktum at andre har sluttet å leve påvirke sin beslutning, gjør det som er riktig for deg! Etter 25 år er det kanskje ikke så fryktelig sannsynlig at dine drømmer harmonerer supergodt med virkeligheten, men det er jo likevel en mulighet for at et nytt forhold her hadde blitt akkurat hva du drømmer om, og den som intet våger, intet vinner. Kanskje blir det akkurat som du drømte om, kanskje går både nåværende og ditt nye forhold i vasken og du blir ulykkelig, kanskje går du fra mannen din, forholdet til din ex går i vasken og du finner deg noen helt andre, og finner den absolutte lykken. Det er helt umulig å si, med mindre du har en krystallkule. Jeg er i alle fall for at man skal tørre tenke at livet ikke er en konstant uansett hvor man befinner seg i livet. Det beste rådet jeg kan gi deg er å spille fair uansett hva du gjør - det å ikke brenner broer, gjør at man kan finne sammen igjen, dersom livet på nytt skulle endre seg. Og intet er sikkert. For alt du vet kan mannen din gå fra deg i morgen den dag, av akkurat samme grunn. Nå sier jeg ikke at du skal hoppe hodeløst ut i noe, men lev livet - man har bare ett av det. 4
miSs. Skrevet 26. mai 2021 #40 Skrevet 26. mai 2021 Fantasi og virkelighet henger ofte ikke sammen desverre. Dere kunne finne tilbake, før du fant en ny og bestemte deg for å hus og barn, rett og slett et nytt liv med en ny mann. Du bør stå bak valget du tok. Hva er det som er plutselig så spesielt med ex'en nå? Beklager utrykket, men jeg fikk lyst til å kalle deg for egoistisk og utakknemlig. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå