911 Skrevet 26. mai 2021 #61 Skrevet 26. mai 2021 Har du ikke undersøkt mer om han i sosiale media? Jeg synes synd på mannen din som gjør alt for deg og behandler deg som en dronning, mens du drømmer om en annen. Jeg hadde blitt helt knust om det var meg, spesielt om jeg trodde alt var så bra etter 25 år sammen, men selvfølgelig gjør alle som de selv vil. Kanskje om du kontakter denne mannen at denne illusjonen om han blekner og du innser hvor godt du har det nå? Vanskelig å råde deg til noe, men dette er et valg som vil få konsekvenser for dere alle. Tenk derfor godt gjennom alle fordeler og ulemper før du bestemmer deg. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #62 Skrevet 26. mai 2021 911 skrev (24 minutter siden): Har du ikke undersøkt mer om han i sosiale media? Jeg synes synd på mannen din som gjør alt for deg og behandler deg som en dronning, mens du drømmer om en annen. Jeg hadde blitt helt knust om det var meg, spesielt om jeg trodde alt var så bra etter 25 år sammen, men selvfølgelig gjør alle som de selv vil. Kanskje om du kontakter denne mannen at denne illusjonen om han blekner og du innser hvor godt du har det nå? Vanskelig å råde deg til noe, men dette er et valg som vil få konsekvenser for dere alle. Tenk derfor godt gjennom alle fordeler og ulemper før du bestemmer deg. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger. Takk. Er veldig splittet. Magefølelsen sier en ting, og hjernen en annen ting. Anonymkode: 47118...e45 2
911 Skrevet 26. mai 2021 #63 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk. Er veldig splittet. Magefølelsen sier en ting, og hjernen en annen ting. Anonymkode: 47118...e45 Skjønner deg så innmari godt. Skal du la hjertet eller fornuften bestemme? Du har en stabil og god mann som elsker deg over alt på jord mens du drømmer om en helt annen (som du egentlig ikke kjenner). Tror du mannen din ville ønsket å være sammen med deg om han visste dette? Glad jeg ikke er i dine sko. Må være svært vanskelig når tankene kun kverner om dette. Mannen din skjønner jo at noe plager deg. Kanskje på tide å "lette litt på sløret"? Du har sikkert en følelse om hvordan dette blir mottatt. Jeg ville sjekket denne andre mannen i SoMe før jeg gjorde noe som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #64 Skrevet 26. mai 2021 911 skrev (2 minutter siden): Skjønner deg så innmari godt. Skal du la hjertet eller fornuften bestemme? Du har en stabil og god mann som elsker deg over alt på jord mens du drømmer om en helt annen (som du egentlig ikke kjenner). Tror du mannen din ville ønsket å være sammen med deg om han visste dette? Glad jeg ikke er i dine sko. Må være svært vanskelig når tankene kun kverner om dette. Mannen din skjønner jo at noe plager deg. Kanskje på tide å "lette litt på sløret"? Du har sikkert en følelse om hvordan dette blir mottatt. Jeg ville sjekket denne andre mannen i SoMe før jeg gjorde noe som helst. Nei, jeg ville ikke plagd mannen med dette. Finn ut om han fortsatt er noe for deg ved å ta en lunsj/kaffe med ham. Dersom han ikke er noe lengre, er det ikke mer å tenke på og da får du det jo ut av verden. Tror ikke det nytter å komme med at vi synes synd på mannen osv. Alt dette vet hun jo. Men ja, enig i at du bør sjekke SoMe før men det har du sikkert gjort 😆 Anonymkode: 925e9...79d 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #65 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, jeg ville ikke plagd mannen med dette. Finn ut om han fortsatt er noe for deg ved å ta en lunsj/kaffe med ham. Dersom han ikke er noe lengre, er det ikke mer å tenke på og da får du det jo ut av verden. Tror ikke det nytter å komme med at vi synes synd på mannen osv. Alt dette vet hun jo. Men ja, enig i at du bør sjekke SoMe før men det har du sikkert gjort 😆 Anonymkode: 925e9...79d Some er så klart sjekket. Har tenkt på dette med kaffe, men er redd jeg roter det mer til hvis jeg setter griller i hodene hans da. Han har jo prøvd å oppsøke meg en gang tidligere. Så er det dette med å dele hemmeligheten med mannen min. Jeg vil jo egentlig det samtidig som jeg klarer å se for meg hvor såret han vil bli. Han ville aldri gjort noe sånt mot meg. kanskje jeg skal prøve å glemme? Det blir en sorg å leve med, men da sårer jeg i alle fall ikke mann og barn. Anonymkode: 47118...e45
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #66 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Some er så klart sjekket. Har tenkt på dette med kaffe, men er redd jeg roter det mer til hvis jeg setter griller i hodene hans da. Han har jo prøvd å oppsøke meg en gang tidligere. Så er det dette med å dele hemmeligheten med mannen min. Jeg vil jo egentlig det samtidig som jeg klarer å se for meg hvor såret han vil bli. Han ville aldri gjort noe sånt mot meg. kanskje jeg skal prøve å glemme? Det blir en sorg å leve med, men da sårer jeg i alle fall ikke mann og barn. Anonymkode: 47118...e45 Det beste er jo å glemme det. Vet ikke om jeg helt har fått tak i hva som gjør at du begynte å tenke på denne ungdomskjæresten din? Jeg har hatt endel kjærester. Har ikke tenkt veldig mye på dem, det er kun den ene her. Så hva konkret tror du er årsaken til at dette plager deg? Anonymkode: 925e9...79d
Gjest Robin666 Skrevet 26. mai 2021 #67 Skrevet 26. mai 2021 😁 Jeg synes du burde ta opp kontakten. Det kan ikke gå galt. Han elsker deg sikker fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #68 Skrevet 26. mai 2021 Robin666 skrev (9 minutter siden): 😁 Jeg synes du burde ta opp kontakten. Det kan ikke gå galt. Han elsker deg sikker fortsatt. For et ekkelt smil. Er du ironisk? Det vet jeg jo ikke. Det kan jo være hodet og hjerter mitt som er på bærtur også Anonymkode: 47118...e45 1
Gjest Alterego666 Skrevet 26. mai 2021 #69 Skrevet 26. mai 2021 Det er veldig få mennesker som utretter noe i livet som ikke samtidig sårer noen som står dem nær. Dessverre.
911 Skrevet 27. mai 2021 #70 Skrevet 27. mai 2021 Høres ut som dette vil plage deg i lang lang tid om du ikke gjør noe med dette. Bor denne "gammelkjæresten" på samme sted/i samme by som deg kunne du møtt han "tilfeldig" når du vet adressen. Det er jo lov å gå turer 🙂. Om jeg hadde vært så plaget som deg ville jeg kanskje sendt han en kort melding på FB med "Hei. Artig å finne deg her inne. Lenge siden sist. Hvordan går det med deg?" Om han ville "prate" kunne du forslå en kopp kaffe en gang for gammel vennskaps skyld. Forhåpentligvis har han falmet og er ikke så tiltrekkende som han en gang var. Da kan du glemme han, ikke si noe til mannen din og konsentrere deg om å gjøre samlivet med han så godt som mulig og så godt han fortjener. Om du vil fortelle mannen din noe er det nok å si at du traff på en gammel kompis som du ikke hadde sett på evigheter og at dere tok en kaffe sammen. Informer oss gjerne om hvordan dette går. Om du vil prate privat er du velkommen til det. Jeg får helt sommerfugler i magen på vegne av deg. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #71 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Some er så klart sjekket. Har tenkt på dette med kaffe, men er redd jeg roter det mer til hvis jeg setter griller i hodene hans da. Han har jo prøvd å oppsøke meg en gang tidligere. Så er det dette med å dele hemmeligheten med mannen min. Jeg vil jo egentlig det samtidig som jeg klarer å se for meg hvor såret han vil bli. Han ville aldri gjort noe sånt mot meg. kanskje jeg skal prøve å glemme? Det blir en sorg å leve med, men da sårer jeg i alle fall ikke mann og barn. Anonymkode: 47118...e45 Du må være ærlig med deg og de mennene i såfall. Du må vite hva intensjonen med å kontakte ham er, er det for vennskap eller er det for å sjekke ut om det er noe mer der? Du kan ikke date eksen mens du er sammen med mannen din. For min del høres du litt ut som at du ikke er helt villig til å risikere det gode forholdet du har heller, der du blir behandlet som en dronning. Det passer deg nok bra det? Om du ikke er helt fornøyd med mannen og samtidig drømmer om eksen, synes jeg det sier mer om deg enn situasjonen, og at du kanskje bør dumpe mannen din uansett fordi du egentlig aldri var fornøyd. Anonymkode: c16b6...e79 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #72 Skrevet 27. mai 2021 911 skrev (23 minutter siden): Høres ut som dette vil plage deg i lang lang tid om du ikke gjør noe med dette. Bor denne "gammelkjæresten" på samme sted/i samme by som deg kunne du møtt han "tilfeldig" når du vet adressen. Det er jo lov å gå turer 🙂. Om jeg hadde vært så plaget som deg ville jeg kanskje sendt han en kort melding på FB med "Hei. Artig å finne deg her inne. Lenge siden sist. Hvordan går det med deg?" Om han ville "prate" kunne du forslå en kopp kaffe en gang for gammel vennskaps skyld. Forhåpentligvis har han falmet og er ikke så tiltrekkende som han en gang var. Da kan du glemme han, ikke si noe til mannen din og konsentrere deg om å gjøre samlivet med han så godt som mulig og så godt han fortjener. Om du vil fortelle mannen din noe er det nok å si at du traff på en gammel kompis som du ikke hadde sett på evigheter og at dere tok en kaffe sammen. Informer oss gjerne om hvordan dette går. Om du vil prate privat er du velkommen til det. Jeg får helt sommerfugler i magen på vegne av deg. Nå snakker vi! Det er ikke forbudt å ta en kopp kaffe! Kanskje er det dette som skal til for å få fred! Anonymkode: 925e9...79d 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #73 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må være ærlig med deg og de mennene i såfall. Du må vite hva intensjonen med å kontakte ham er, er det for vennskap eller er det for å sjekke ut om det er noe mer der? Du kan ikke date eksen mens du er sammen med mannen din. For min del høres du litt ut som at du ikke er helt villig til å risikere det gode forholdet du har heller, der du blir behandlet som en dronning. Det passer deg nok bra det? Om du ikke er helt fornøyd med mannen og samtidig drømmer om eksen, synes jeg det sier mer om deg enn situasjonen, og at du kanskje bør dumpe mannen din uansett fordi du egentlig aldri var fornøyd. Anonymkode: c16b6...e79 Nå må du ta deg en pære! Livet er langt og allikevel for kort! Det å finne ut av ting er til det beste for alle! Har du aldri drømt om noe? Isåfall er det mer synd på deg enn TS! Anonymkode: 925e9...79d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #74 Skrevet 27. mai 2021 Dette er ikke fortiden som innhenter deg, det er du som henger igjen i fortiden. Glem ham. Anonymkode: 3fd85...57a 4
911 Skrevet 27. mai 2021 #75 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå snakker vi! Det er ikke forbudt å ta en kopp kaffe! Kanskje er det dette som skal til for å få fred! Anonymkode: 925e9...79d Det var nettopp det jeg også tenkte. TS må få ryddet opp i følelsene sine og da kan et helt uskyldig kaffemøte være en del av løsningen. Leser jo her at noen mener dette er en date og dermed utroskap, men ikke i mine øyne. Jeg håper imidlertid at TS finner ut at dette bare var en illusjon og en drøm, og ikke så fantastisk som hun trodde. Da hadde hun fått dette ut av systemet og fått det bedre med mannen sin. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #76 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 19.18): For 25 år siden var jeg sammen med en fyr. Det var lidenskapelig, ekte og lykkelig. Vi planla fremtiden sammen, men så tok det brått slutt, og vi avsluttet forholdet. Jeg har fått (ny) mann som behandler meg som en dronning, barn og bor i et fint hus med en nokså grei jobb. Likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på «the blast from the past». Spesielt det siste året. Drømmene tar over, jeg drømmer om at vi har sex, møtes og masse annet. I drømmene er jeg lykkelig i et enkelt liv. På grunn av disse drømmene tar tankene over i hverdagen, og nå sliter jeg veldig med om jeg bør ta kontakt? Av det jeg vet er han alene og uten barn.... Anonymkode: 47118...e45 Jeg tror mange har det sånn. Jeg kan også mimre om min første kjæreste, som jeg hadde for 20 år siden da jeg gikk på VGS og var 18 år. Livet var jo enklere da, og den forelskelsen man følte som ung, er vanskelig å få tilbake som voksen, spesielt om man har vært i et forhold i mange år, slik jeg har vært kona mi, som jeg møtte et par år senere. Men det er en grunn til at mitt første forhold tok slutt, og det er det også for deg og exen Anonymkode: 13251...798 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #77 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nå må du ta deg en pære! Livet er langt og allikevel for kort! Det å finne ut av ting er til det beste for alle! Har du aldri drømt om noe? Isåfall er det mer synd på deg enn TS! Anonymkode: 925e9...79d Jeg bruker ikke folk for å få det jeg vil, nei. Anonymkode: c16b6...e79 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #78 Skrevet 27. mai 2021 911 skrev (28 minutter siden): Det var nettopp det jeg også tenkte. TS må få ryddet opp i følelsene sine og da kan et helt uskyldig kaffemøte være en del av løsningen. Leser jo her at noen mener dette er en date og dermed utroskap, men ikke i mine øyne. Jeg håper imidlertid at TS finner ut at dette bare var en illusjon og en drøm, og ikke så fantastisk som hun trodde. Da hadde hun fått dette ut av systemet og fått det bedre med mannen sin. Se for deg at partneren din drømmer om eksen og tar en kaffe med de for å "rydde i følelsene" som du kaller det, hadde du synes det var greit? Dette ER UTROSKAP, det er allerede emosjonell utroskap fra ts sin side og nå er hun på vei til å dra det inn i livet sitt også. Anonymkode: c16b6...e79 3
911 Skrevet 27. mai 2021 #79 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Se for deg at partneren din drømmer om eksen og tar en kaffe med de for å "rydde i følelsene" som du kaller det, hadde du synes det var greit? Dette ER UTROSKAP, det er allerede emosjonell utroskap fra ts sin side og nå er hun på vei til å dra det inn i livet sitt også. Anonymkode: c16b6...e79 Nå er jeg og min partner så trygge på hverandre at jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å la henne ta en kaffe med en tidligere flørt/kjæreste. Det er heller ikke opp til meg å bestemme hva hun velger å gjøre. Jeg er litt enig med deg at følelsesmessig kan det være på grensen til utroskap, men selve settingen med en prat over en kopp kaffe er ikke utroskap. Slik jeg tolker TS så rydder hun opp i forholdet sitt om hun ser at denne andre er noen hun vil satse på. Nå er jeg nokså tolerant, så en klem og kanskje et kyss hadde jeg klart å takle, men forventer at hun informerer meg underveis (og det gjør hun også). 4
Epictetus Skrevet 27. mai 2021 #80 Skrevet 27. mai 2021 (endret) "Hei kjære mannen min. Jeg og Per hadde så heftig sex når vi var unge, og jeg har behov for å møte ham for å se om vi fortsatt har kjemi. Kanskje det kan bli noe mellom oss som jeg savner i vårt forhold . Vi skal møtes for en kaffe i morgen for å finne ut av ting." Hvis ts kan si dette til sin mann i forkant er det ikke utroskap. Hvis ikke, er det et brudd på ekteskapsløftet. Endret 27. mai 2021 av Epictetus 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå