Cata Skrevet 2. mars #281 Del Skrevet 2. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 19.44): 78 ja, det var vel nesten på grensen til ufint.😂 Ikke så langt unna nei, men helt feil er det vel ikke heller. Akkurat de 78 tar jeg med en liten klype salt, men at jeg fysisk er vesentlig eldre enn min "kalenderalder" tror jeg på. Når favoritthobbyer for tiden er strikking og bøker så må det nesten bli sånn. Jeg har riktignok frekventert treningssenteret jevnlig etter jul, men tydeligvis ikke fått inn nok, eller jevnt nok, med kardio. Klapper meg selv på skulderen for denne uka ditchet jeg senteret men fikk meg en gå/jogge tur på en skogssti i stedet for på mølla. Det er ikke så gærn't når bare dørstokkmila er forsert. Karret til meg 21 PAI på den økta så jeg burde nok øke på litt hver uke. Endret 2. mars av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerkefugl Skrevet 2. mars #282 Del Skrevet 2. mars Jeg begynte helt tilfeldig med Pai nå siden jeg fikk det opp da jeg begynte treningen til et løp i juni. Veldig gøy! Har mål om å ligge mellom 150-200 siden jeg er i en intensiv periode, veldig motiverende at selv korte, intense økter gir god uttelling. Bruker apple watch, men vurderer å bytte til garmin på sikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 2. mars Forfatter #283 Del Skrevet 2. mars Lerkefugl skrev (1 time siden): Jeg begynte helt tilfeldig med Pai nå siden jeg fikk det opp da jeg begynte treningen til et løp i juni. Veldig gøy! Har mål om å ligge mellom 150-200 siden jeg er i en intensiv periode, veldig motiverende at selv korte, intense økter gir god uttelling. Bruker apple watch, men vurderer å bytte til garmin på sikt. Veldig enig. Nå har jeg hoppet hoppetau 10min hver dag (unntatt 1) de siste 7 dagene, og paien er på 200. Nå vet jeg at det er lettere å tjene pai i starten, og at pulsen går fortere opp når man er utrent (?), men til gjengjeld er jeg jo ikke så god i hoppetau enda heller, verken i teknikk eller kondisjon, så jeg tenker det er fullt realistisk med hvertfall 150 pai i uka kun av en liten daglig treningsøkt med hoppetauet. Bruker også Apple watch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #284 Del Skrevet 2. mars Jeg prøvde å få dette til, men støtten til denne appen og utstyr var temmelig dårlig. Fikk ikke en gang appen til å registrere puls fra Polar beltet mitt. Skulle tro at man ikke valgte å kjøre total monopol på noe så gøy som PAI score. Er vel kun noen få klokker som har PAI integrert, og jeg liker ikke å bruke klokke. Anonymkode: 4a26e...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerkefugl Skrevet 2. mars #285 Del Skrevet 2. mars Jeg har ikke pai på klokka, men har installert mia health på telefonen. Den synkroniserer med pulsmålinger. Men ja, du må ha en pulsmåler, enten som bånd eller på hånden for å få målinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 2. mars #286 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg prøvde å få dette til, men støtten til denne appen og utstyr var temmelig dårlig. Fikk ikke en gang appen til å registrere puls fra Polar beltet mitt. Skulle tro at man ikke valgte å kjøre total monopol på noe så gøy som PAI score. Er vel kun noen få klokker som har PAI integrert, og jeg liker ikke å bruke klokke. Anonymkode: 4a26e...b19 Du kobler MIA Health til Polar sin skytjeneste, og når du laster opp øktene dine der vil det synkes inn 😊 Du må koble beltet ditt til appen Polar Beat og registrere øktene dine der, som du så lagrer i Polar Flow-kontoen din. Da vil MIA Health få dataen 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #287 Del Skrevet 7. mars Er det noen som vet hva et MIA-abonnement koster? Jeg prøver å få tilgang via appen, men det står bare og laster og laster uten å komme noen pris under "Årsabonnement" og "Månedsabbonement". Anonymkode: f6d9c...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #288 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noen som vet hva et MIA-abonnement koster? Jeg prøver å få tilgang via appen, men det står bare og laster og laster uten å komme noen pris under "Årsabonnement" og "Månedsabbonement". Anonymkode: f6d9c...09c Nå kom det endelig opp, etter en restart av programmet. Hurra for PAI! Anonymkode: f6d9c...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #289 Del Skrevet 9. mars Jeg har nettopp begynt å bruke pai, trener minst fire ganger i uken og har pai på 250. Likevel har jeg fått alder mye eldre enn jeg er. Noen som vet hvorfor? Anonymkode: a60e6...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #290 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har nettopp begynt å bruke pai, trener minst fire ganger i uken og har pai på 250. Likevel har jeg fått alder mye eldre enn jeg er. Noen som vet hvorfor? Anonymkode: a60e6...407 Hm. Vekt og hvilepuls påvirker -- har du høye verdier der? Appen trenger et par uker for å justere seg inn på alderen, tror jeg, men jeg har lav vekt og lav puls og fikk relativt lav alder helt fra første stund. Anonymkode: f6d9c...09c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #291 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hm. Vekt og hvilepuls påvirker -- har du høye verdier der? Appen trenger et par uker for å justere seg inn på alderen, tror jeg, men jeg har lav vekt og lav puls og fikk relativt lav alder helt fra første stund. Anonymkode: f6d9c...09c Ja, jeg vet ikke, men jeg tror også vekt og hvilepuls spiller inn. I følge appen er jeg bare halvparten så gammel som jeg egentlig er, og det er smigrende nok det, men jeg kjøper det ikke. Jeg ligger som regel rett over 100 på PAI, og har tenkt at jeg er ganske aktiv i hverdagen, går mye og jogger litt, men intensiteten er ikke høy nok til å tjene særlig med PAI. Men jeg er lav og tynn og har hvilepuls rundt 40. Pulsen min er medfødt lav, men appen tror kanskje jeg er godt trent. Anonymkode: f5126...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #292 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hm. Vekt og hvilepuls påvirker -- har du høye verdier der? Appen trenger et par uker for å justere seg inn på alderen, tror jeg, men jeg har lav vekt og lav puls og fikk relativt lav alder helt fra første stund. Anonymkode: f6d9c...09c Hvilepulsen min er 58, men jeg er tjukk, da, så da er det kanskje derfor? Og så har jeg bare brukt appen fem dager, kanskje det også påvirker. Får se det an noen dager kanskje. Anonymkode: a60e6...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 16. mars #293 Del Skrevet 16. mars Da har jeg fått meg Garmin Venu 3, og for en oppgradering fra Polar Ignite!! For en app, for en skjerm, for et system! Og pulsen virker jo faktisk å være rimelig nøyaktig på håndleddet, og jeg får all dataen inn i Mia Health uten å starte økter. Så deilig! 💃 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. mars #294 Del Skrevet 31. mars Jeg er blitt yngre!! Nå er jeg "bare" 76 år . Har fått inn to små joggeturer pr uke i det siste og det gir utslag på mitt nåværende stadium. Fra å være total sofapotet så er jeg nå oppe på ca. 50-60 PAI i uka. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sookie1 Skrevet 2. april #295 Del Skrevet 2. april Har det skjedd noe rart med Mia Health det siste døgnet? Jeg gikk opp til «utmerket i form» for to dager siden. Har jevnt ligget på 250 PAI i det siste og alder på under 20 år. Er en 37 år gammel aktiv dame🫡Da jeg jogget en lang tur i går (7km) fikk jeg bare 2 PAI. Og i dag har jeg vært på jobb, men går et stykke til og fra bilen og har vært aktiv. 10.000 skritt så langt, men 0 PAI. Har som regel 5-10 PAI før jeg kommer hjem fra jobb. Nå daler PAI-skåren min her. Er det slik at når man går til «utmerket» i form, så er det helt umulig å samle PAI?😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 3. april #296 Del Skrevet 3. april Sookie1 skrev (15 timer siden): Har det skjedd noe rart med Mia Health det siste døgnet? Jeg gikk opp til «utmerket i form» for to dager siden. Har jevnt ligget på 250 PAI i det siste og alder på under 20 år. Er en 37 år gammel aktiv dame🫡Da jeg jogget en lang tur i går (7km) fikk jeg bare 2 PAI. Og i dag har jeg vært på jobb, men går et stykke til og fra bilen og har vært aktiv. 10.000 skritt så langt, men 0 PAI. Har som regel 5-10 PAI før jeg kommer hjem fra jobb. Nå daler PAI-skåren min her. Er det slik at når man går til «utmerket» i form, så er det helt umulig å samle PAI?😝 Nei, det skal ikke være umulig. Høres rart ut. Har du fått registrert høy nok puls under den joggeturen? Hvordan ser grafen ut i MIA Health sammenlignet med kokka di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sookie1 Skrevet 3. april #297 Del Skrevet 3. april Jeg har funnet ut at pulsmåleren på Fitbiten min ikke fungerer. Det har ikke vært noen graf de siste to dagene. Bare grå prikker i grafen. Har prøvd å restarte klokka, reinstallere osv, men pulsen er død😔Så nå har jeg bestilt meg ny klokke som kommer i morgen😁Er ikke noe gøy å blø PAI. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sookie1 Skrevet 6. april #298 Del Skrevet 6. april Da har jeg fått kjøpt meg ny klokke! Har brukt den i noen dager nå. Det som er kjipt er at jeg ikke samler like mye PAI på denne klokka som på forrige😝Flere som har opplevd det samme når man bytter klokke? Til tross for lange joggeturer og masse aktivitet får jeg knapt PAI nå, for klokka viser at pulsen ikke kommer opp på høyeste nivå. Da blir det bare 8-10 PAI om dagen. Jeg har gått fra 250 PAI om dagen til 99 i dag (ingen PAI så langt i dag)😔Kjenner at jeg mista litt piffen av hele PAI-opplegget når man må jobbe så hardt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. april #299 Del Skrevet 6. april (endret) Kan det være noen innstillinger som ikke er kommet på plass et eller annet sted? Jeg er forresten nede på 75 år nå. Skal se jeg etterhvert bare blir gammel og ikke fossil i forhold til min "kalenderalder" Endret 6. april av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #300 Del Skrevet 3. juni Jeg bruker ikke PAI så aktivt, men titter innom fra tid til annen. Jeg betaler ikke for appen, så er begrenset med informasjon som fremkommer der. I dag la jeg merke til at kondisjonsalderen min har endret seg. Den har aldri vært høy, og har stadig blitt lavere. Nå står det plutselig ingen alder lenger, men kun "Utmerket". Har prøvd å lese FAQ og å Google, men finner ingen forklaring. Noen som vet? Anonymkode: 93757...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå