Gå til innhold

PAI-tråden

Marimba

Anbefalte innlegg

Min siste joggetur ble registrert av klokken min, men av en eller annen grunn kom det ikke med i Memento appen. Finnes det noen måte å fikse det? Jeg vet jo at jeg har trent, men irriterende at statistikken ser dårlig ut.

Anonymkode: 6d447...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 10.47):

Min siste joggetur ble registrert av klokken min, men av en eller annen grunn kom det ikke med i Memento appen. Finnes det noen måte å fikse det? Jeg vet jo at jeg har trent, men irriterende at statistikken ser dårlig ut.

Har du sjekket igjen? Noen ganger tar det lang tid før det synkroniseres i Memento. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (10 timer siden):

Har du sjekket igjen? Noen ganger tar det lang tid før det synkroniseres i Memento. 

Den har fortsatt ikke dukket opp i Memento. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Gjett om jeg har ramlet av PAIen da... Skulle sjekke i går etter jeg hadde vært ute og gått tur og kom ikke inn. Etterhvert gikk det jo opp for meg at jeg hadde en utdatert app. Vips så var jeg 65 år igjen.... Ikke at jeg var så mye yngre med forrige app, men noen år var det jo. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Dytter opp denne igjen, for etter en lang trenings og pai pause, er det på tide å prøve å komme i form igjen. 

Har akkurat lastet ned den nye pai appen MIA health. Den ligner på den gamle pai Apple, det er bra for den memento greia likte jeg aldri helt. Men man må kjøpe abonnement for å få all informasjonen, men får selve paien gratis. 

Uansett, når det gjelder trening tester jeg ut nye veier. Hoppetau. Startet for noen få dager siden og merker allerede fremgang i teknikk. Men jammen merker jeg også at jeg ikke har gjort dette siden barneskolen. Men du verden som hoppetau får opp pulsen!! Hadde en liten økt i dag med 10 min hoppetau og 5 min styrke = 35 pai. Dette lover bra! 

Håper noen flere slenger seg på igjen, eller noen nye henger seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (2 timer siden):

Jeg slenger iallfall innom. Har så smått begynt å røre meg igjen og fått på joggeskoa. Appstore har forsynt meg personlig trener i form av en 5K app som skal få meg fra sofa til jogge 5K etterhvert. Har jo klart å trene meg opp såpass på egen hånd før men siden knærne knirker og resten skrangler så må jeg ha noe som passer på at jeg tar det forsiktig og går en del innimellom nå i starten. Det er lettere å få grei fordeling mellom jogge og gå når jeg har en app til å minne meg om det. 

Dessuten påstår MIA at jeg er 78 år og riktig så gammel er jeg ikke. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (2 timer siden):

Jeg slenger iallfall innom. Har så smått begynt å røre meg igjen og fått på joggeskoa. Appstore har forsynt meg personlig trener i form av en 5K app som skal få meg fra sofa til jogge 5K etterhvert. Har jo klart å trene meg opp såpass på egen hånd før men siden knærne knirker og resten skrangler så må jeg ha noe som passer på at jeg tar det forsiktig og går en del innimellom nå i starten. Det er lettere å få grei fordeling mellom jogge og gå når jeg har en app til å minne meg om det. 

Dessuten påstår MIA at jeg er 78 år og riktig så gammel er jeg ikke. :sukk: 

78 ja, det var vel nesten på grensen til ufint.😂

Her sier den 35 men det er nok fordi jeg la inn høy intensitet trening under 30 min flere enn 4 dager i uka, noe som forsåvidt stemmer for de siste 4 dagene, men ikke for det siste halve året.... Hadde jeg lagt inn helseprofilen for en uke siden hadde den nok sagt nærmere 80 på meg og.

Anonymkode: 23383...b14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

78 ja, det var vel nesten på grensen til ufint.😂

Her sier den 35 men det er nok fordi jeg la inn høy intensitet trening under 30 min flere enn 4 dager i uka, noe som forsåvidt stemmer for de siste 4 dagene, men ikke for det siste halve året.... Hadde jeg lagt inn helseprofilen for en uke siden hadde den nok sagt nærmere 80 på meg og.

Anonymkode: 23383...b14

Kom visst borti anonym😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har Garmin her og kan bekrefte om MIA Health får inn hele dagens pulsdata uavhengig av om trening er startet på klokka eller ikke? Har en Polar Ignite og der får jeg kun med treningsøkter. Gitt at jeg nå går over 2 timer på mølla hver dag mens jeg jobber, så får jeg ikke samlet PAI-en jeg har rettmessig krav på 😡

Ønsker meg en Garmin Venu 3 og håper det vil løse problemet? Gidder ikke starte trening på klokka i tide og utide, det vil jeg ha forbeholdt faktisk fokuserte treningsøkter.

Endret av Sandum.PT
Skirvelief
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (15 minutter siden):

Er det noen som har Garmin her og kan bekrefte om MIA Health får inn hele dagens pulsdata uavhengig av om trening er startet på klokka eller ikke? Har en Polar Ignite og der får jeg kun med treningsøkter. Gitt at jeg nå går over 2 timer på mølla hver dag mens jeg jobber, så får jeg ikke samlet PAI-en jeg har rettmessig krav på 😡

Ønsker meg en Garmin Venu 3 og håper det vil løse problemet? Gidder ikke starte trening på klokka i tide og utide, det vil jeg ha forbeholdt faktisk fokuserte treningsøkter.

Yes. Jeg starter nesten aldri treningsøkter i klokka, har Garmin Venu 2S, men sanker PAI hele dagen med hverdagsaktivitet. 🙂

Anonymkode: 0d2df...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Yes. Jeg starter nesten aldri treningsøkter i klokka, har Garmin Venu 2S, men sanker PAI hele dagen med hverdagsaktivitet. 🙂

Anonymkode: 0d2df...592

Herlig! :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (23 timer siden):

Dytter opp denne igjen, for etter en lang trenings og pai pause, er det på tide å prøve å komme i form igjen. 

Har akkurat lastet ned den nye pai appen MIA health. Den ligner på den gamle pai Apple, det er bra for den memento greia likte jeg aldri helt. Men man må kjøpe abonnement for å få all informasjonen, men får selve paien gratis. 

Uansett, når det gjelder trening tester jeg ut nye veier. Hoppetau. Startet for noen få dager siden og merker allerede fremgang i teknikk. Men jammen merker jeg også at jeg ikke har gjort dette siden barneskolen. Men du verden som hoppetau får opp pulsen!! Hadde en liten økt i dag med 10 min hoppetau og 5 min styrke = 35 pai. Dette lover bra! 

Så kult! Jeg er med igjen :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det derre hoppetauet altså! I dag var jeg helt håpløs. Kræsja med tærne og klarte ikke å hoppe på riktig tidspunkt eller noe. Kjedelig med sånne dager når man bare har følt det går framover tidligere. Håper det går bedre i morgen. 

Men 30 pai ble det. Inkludert å gå hjem 1km på glatta fra jobb, med to slitne unger på slep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler dere for ekstrafunksjonene? 

Anonymkode: 93757...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg gjør ikke det, da det viktige er at PAI er 100 eller mer, og da trenger man ikke å tenke på så mye annet. De kalkulasjonene er jo bare gjetninger basert på store datamengder, og det er egentlig vanskelig å finne et ekte tall som passer for individet. Ja, det er fint å se tallet gå nedover, men det vil det også gjøre så lenge PAI er 100 eller mer over tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tatt et gratis prøvemåned, men tviler på om jeg fortsetter av samme grunn som over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sandum.PT skrev (På 26.2.2024 den 11.55):

Men du må ha en viss puls for å å oppnå poeng via MIA Health. Tror ikke å gå mens jeg jobber ville vært nok for min del ( og så må du ha aktivert pulsmåling 24/7, ikke kun når du trener. ) 

Anonymkode: a79a0...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men du må ha en viss puls for å å oppnå poeng via MIA Health. Tror ikke å gå mens jeg jobber ville vært nok for min del ( og så må du ha aktivert pulsmåling 24/7, ikke kun når du trener. ) 

Anonymkode: a79a0...105

Snakker du om Polar eller Garmin nå? 😊

Så vidt jeg vet er det er kontinuum der, og jeg tror nok 4 timer ville gitt i alle fall noe PAI. Problemet med Polar er at de ikke deler pulsdata utenom økter med tredjeparter som MIA Health, og da får jeg ikke noen PAI når jeg leker med ungene, tar et tilfeldig sett pull ups eller løper for å rekke noe.

Det er det jeg er ute etter med Garmin. Klokkene måler vel døgnet rundt, men Polar deler ikke all dataen videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (51 minutter siden):

Snakker du om Polar eller Garmin nå? 😊

Så vidt jeg vet er det er kontinuum der, og jeg tror nok 4 timer ville gitt i alle fall noe PAI. Problemet med Polar er at de ikke deler pulsdata utenom økter med tredjeparter som MIA Health, og da får jeg ikke noen PAI når jeg leker med ungene, tar et tilfeldig sett pull ups eller løper for å rekke noe.

Det er det jeg er ute etter med Garmin. Klokkene måler vel døgnet rundt, men Polar deler ikke all dataen videre.

På min garminklokke kan jeg slå av pulsmåling 24/7 mot lenger standby-tid. Da vil det naturlig nok heller ikke komme informasjon ang PAI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smilo skrev (Akkurat nå):

På min garminklokke kan jeg slå av pulsmåling 24/7 mot lenger standby-tid. Da vil det naturlig nok heller ikke komme informasjon ang PAI

Det kan jeg forstå, men jeg kommer nok til å ha denne på for å få denne dataen som jeg ønsker. Det er bare at det ikke hjelper på Polar 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...