Pantoten Skrevet 11. august 2022 #241 Del Skrevet 11. august 2022 Marimba skrev (9 minutter siden): Hvilken ble det på deg? GTS 2, er det vel den heter. Virker ok så langt. Er bare irriterende at den ber om posisjon hver gang jeg åpner appen 😕 Ikke funnet ut hvordan jeg får bort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 20. august 2022 #242 Del Skrevet 20. august 2022 Tjente 60 PAI på én økt i dag. Det må vel bety at jeg er i utrolig dårlig form😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 20. august 2022 #243 Del Skrevet 20. august 2022 Pantoten skrev (3 timer siden): Tjente 60 PAI på én økt i dag. Det må vel bety at jeg er i utrolig dårlig form😅 Eller det sier noe om intensitet og lengde på økta? Jeg får titt og ofte 75 PAI (maks) på en løpetur, men bare de som er ganske lange da. Synes jeg er i ganske god form nå 🤷♀️ I min bok iallefall 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 20. august 2022 #244 Del Skrevet 20. august 2022 Bithiah skrev (57 minutter siden): Eller det sier noe om intensitet og lengde på økta? Jeg får titt og ofte 75 PAI (maks) på en løpetur, men bare de som er ganske lange da. Synes jeg er i ganske god form nå 🤷♀️ I min bok iallefall 😂 Åja Men er det ikke sånn at man tjener mindre PAI etter hvert som man blir sprekere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 20. august 2022 #245 Del Skrevet 20. august 2022 Pantoten skrev (5 minutter siden): Åja Men er det ikke sånn at man tjener mindre PAI etter hvert som man blir sprekere? Jo. Og nei. For halvannet år siden fikk jeg maks uttelling av det jeg da så på som en lang økt (feks 5 km med jogging i strekk - var helt imponert over at jeg klarte det 😅). En slik økt ser jeg i dag på som en…liten tur? Og den gir ikke mange PAI. En lang tur for meg nå er kanskje 10-12 km? Og gjerne mer. Så jeg får like mange PAI nå, mer faktisk, men det er jo fordi jeg gjør mye mer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 20. august 2022 #246 Del Skrevet 20. august 2022 Bithiah skrev (11 minutter siden): Jo. Og nei. For halvannet år siden fikk jeg maks uttelling av det jeg da så på som en lang økt (feks 5 km med jogging i strekk - var helt imponert over at jeg klarte det 😅). En slik økt ser jeg i dag på som en…liten tur? Og den gir ikke mange PAI. En lang tur for meg nå er kanskje 10-12 km? Og gjerne mer. Så jeg får like mange PAI nå, mer faktisk, men det er jo fordi jeg gjør mye mer også. Haha, jeg er på stadiet før "5km er langt"-stadiet😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 20. august 2022 #247 Del Skrevet 20. august 2022 Pantoten skrev (9 minutter siden): Haha, jeg er på stadiet før "5km er langt"-stadiet😆 Jeg var også der altså. Men det var før jeg oppdaga PAI. Jeg begynte på 6x1 min jogging - ok det gikk greit. Men 1,5 min i strekk flere ganger?!? Hvordan skal jeg holde ut det? 😱 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 20. august 2022 #248 Del Skrevet 20. august 2022 Pantoten skrev (38 minutter siden): Åja Men er det ikke sånn at man tjener mindre PAI etter hvert som man blir sprekere? Du får også færre PAI for øktene senere i en syklus. Altså om du er på 0 PAI og får 60 på første økt, vil du kunne gjøre akkurat samme økt etter to dager og få en god del færre PAI, og etter tre dager og få enda færre ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 20. august 2022 #249 Del Skrevet 20. august 2022 Bithiah skrev (17 minutter siden): Jeg var også der altså. Men det var før jeg oppdaga PAI. Jeg begynte på 6x1 min jogging - ok det gikk greit. Men 1,5 min i strekk flere ganger?!? Hvordan skal jeg holde ut det? 😱 😂😂 Hvordan har du trent for å komme dit du er nå? Sandum.PT skrev (11 minutter siden): Du får også færre PAI for øktene senere i en syklus. Altså om du er på 0 PAI og får 60 på første økt, vil du kunne gjøre akkurat samme økt etter to dager og få en god del færre PAI, og etter tre dager og få enda færre ☺️ Ja, mener å ha lest noe sånt. Har nettopp startet så finner vel en rytme etter hvert, håper jeg. Og at jeg får motivert meg til å trene til tross for synkende PAI 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 20. august 2022 #250 Del Skrevet 20. august 2022 Sandum.PT skrev (20 minutter siden): Du får også færre PAI for øktene senere i en syklus. Altså om du er på 0 PAI og får 60 på første økt, vil du kunne gjøre akkurat samme økt etter to dager og få en god del færre PAI, og etter tre dager og få enda færre ☺️ Det var nytt for meg. Alt en lærer her inne 😅 en syklus, hva er det da? En uke liksom? Aldri lagt merke til dette, og jeg gjør jo alltid det samme 🤔 (i prinsippet, er jo litt ulik avstand, men ofte ganske likt også..). Pantoten skrev (3 minutter siden): Hvordan har du trent for å komme dit du er nå? Ja, mener å ha lest noe sånt. Har nettopp startet så finner vel en rytme etter hvert, håper jeg. Og at jeg får motivert meg til å trene til tross for synkende PAI 😛 Jeg fulgte programmer (5K Runner, etterpå 10K Runner, og siden opp til halvmaraton på egen hånd). Selv har jeg har egentlig aldri merket synkende PAI 🤷♀️ (Jf kommentaren over) så ikke ta sorgene på forskudd! Kanskje er det ingen problem. Blir facinerende motivert av tall jeg. Så PAI er utmerket (kan jo ikke komme under 100! 😬), og ulike Garmin-utfordringer 👏😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 21. august 2022 #251 Del Skrevet 21. august 2022 Bithiah skrev (9 timer siden): Det var nytt for meg. Alt en lærer her inne 😅 en syklus, hva er det da? En uke liksom? Aldri lagt merke til dette, og jeg gjør jo alltid det samme 🤔 (i prinsippet, er jo litt ulik avstand, men ofte ganske likt også..). Jeg fulgte programmer (5K Runner, etterpå 10K Runner, og siden opp til halvmaraton på egen hånd). Selv har jeg har egentlig aldri merket synkende PAI 🤷♀️ (Jf kommentaren over) så ikke ta sorgene på forskudd! Kanskje er det ingen problem. Blir facinerende motivert av tall jeg. Så PAI er utmerket (kan jo ikke komme under 100! 😬), og ulike Garmin-utfordringer 👏😁 Du merker ikke mye til det når du har en streak gående, men du merker det godt på de to første øktene fra 0 PAI. Så en syklus er jo en uke, men det er en rullende uke, så du må ha vært uten PAI i en hel uke i strekk for å havne på null. Grunnen til at det er sånn er fordi det er mye mer helsefremmende å gå fra helt inaktiv til litt aktiv, enn fra moderat aktiv til veldig aktiv ☺️ Kurven flater ut jo mer aktiv du blir 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 30. august 2022 #252 Del Skrevet 30. august 2022 Jeg har visstnok forbedret min kondusjonsalder med sånn 15-20 år på få uker. Er ikke det litt rart? Kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #253 Del Skrevet 30. august 2022 Pantoten skrev (2 timer siden): Jeg har visstnok forbedret min kondusjonsalder med sånn 15-20 år på få uker. Er ikke det litt rart? Kan det stemme? Bruker du Memento-appen? Hvis du er ny bruker, er det ganske normalt at den trenger litt data, før den finner nivået. Jeg er 54, og hadde kondisjonsalder på 38, allerede første dag. Etter en måned, er jeg under 20 😂 Anonymkode: 73943...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 30. august 2022 #254 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bruker du Memento-appen? Hvis du er ny bruker, er det ganske normalt at den trenger litt data, før den finner nivået. Jeg er 54, og hadde kondisjonsalder på 38, allerede første dag. Etter en måned, er jeg under 20 😂 Anonymkode: 73943...6a1 Ja, bruker Memento. Det kan hende at den bare bruker litt tid på å kartlegge ja. I så fall er/var jeg i bedre form enn fryktet før jeg begynte 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 31. august 2022 #255 Del Skrevet 31. august 2022 Nei men det her kjøper jeg ikke. Nå sier appen at jeg har kondisjonsalder på 38, ned fra sånn 62 (😅) da jeg startet for 3 uker siden. Jeg er jo fortsatt i ganske dårlig form, synes jeg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 31. august 2022 #256 Del Skrevet 31. august 2022 Men skriver en ikke inn aktivitetsnivå og sånn ved oppstart? Husker ikke helt jeg.. men viss du da skrev inn det som var normalt før (ingenting?), for så å begynne å trene - så kan det kanskje endre seg fort når utgangspunktet var såpass..»gammelt»? Vil ikke si at det vil fortsette i den farten. Kan godt være noe er feil altså, jeg bare tenker høyt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #257 Del Skrevet 31. august 2022 Pantoten skrev (13 timer siden): Nei men det her kjøper jeg ikke. Nå sier appen at jeg har kondisjonsalder på 38, ned fra sånn 62 (😅) da jeg startet for 3 uker siden. Jeg er jo fortsatt i ganske dårlig form, synes jeg selv. Den jevne 38-åring er jo ikke i spesielt god form, så du ønsker deg nok lengre ned enn det. Bithiah skrev (1 time siden): Men skriver en ikke inn aktivitetsnivå og sånn ved oppstart? Husker ikke helt jeg.. men viss du da skrev inn det som var normalt før (ingenting?), for så å begynne å trene - så kan det kanskje endre seg fort når utgangspunktet var såpass..»gammelt»? Vil ikke si at det vil fortsette i den farten. Kan godt være noe er feil altså, jeg bare tenker høyt 😊 Det er vel alder, høyde, vekt, hvilepuls, som bestemmer hvilket tall du får fra starten? Anonymkode: 73943...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 1. september 2022 #258 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Den jevne 38-åring er jo ikke i spesielt god form, så du ønsker deg nok lengre ned enn det. Det er vel alder, høyde, vekt, hvilepuls, som bestemmer hvilket tall du får fra starten? Anonymkode: 73943...6a1 Det kan godt hende, men jeg trodde metoden brukte resultater fra folk som var i grei form? Men uansett, skal ikke gi meg nå nei. Målet må jo være å få lavere enn alderen min og å holde seg der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 13. september 2022 #259 Del Skrevet 13. september 2022 Nå er visstnok min kondisjonsalder blitt 23 😅 Det kan ikke stemme. Jeg tror det er noe rart med makspulsinnstillingen og at det er det som gjør at de overvurderer kondisjonen min noe så voldsomt. Jaja. Jeg tjener nå PAI og føler meg jo litt sprekere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #260 Del Skrevet 15. september 2022 Pantoten skrev (På 13.9.2022 den 14.34): Det kan ikke stemme. Jeg opplever i hvertfall Memento som mer jojo på alderen. Den gamle PAI-appen ga meg en stabil sakte nedadgående kurve. Med Memento har jeg vært under 20 flere ganger. Noen dagers pause, så er jeg plutselig 35. Anonymkode: 73943...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå