Gå til innhold

Samlivsbrudd med baby 4mnd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper han får 50% ! Det er da vitterlig hans barn også. Hva feiler det dere her inne?! 2021 og fremdeles gamle ekle holdninger.

Anonymkode: 7d04a...784

Hvorfor mener du at fars ønsker er så mye viktigere enn barnets beste? Det er ganske trist med slike holdninger i 2021.

Anonymkode: 79f01...845

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
ops2 skrev (40 minutter siden):

Du lever i et helvete, og kaller det normalt? Skjønner du ikke at han er i stand til å lyve om deg til FVK, til barnevernet, til alle slags instanser? Det blir ditt ord mot hans. Ta opp kjeftingen hans, når han er stygg i munnen og slår i veggen og møbler. Da kan han lyve til han blir blå i trynet.

At han vil ha 50/50, er bare et maktspill. En trussel. Han er ikke i stand til å ha et barn 50%.

Du må konsentrere deg om å få han ut av huset. Jeg gjentar, har du ingen støttespillere? Ikke vær for stolt til å be om hjelp.

Helst skulle du skiftet lås når han er ute, og satt hans ting utenfor døra.

Jeg har levd i dette i seks år, ikke like ille da selvsagt, bare blitt litt og litt verre. Jeg klarer ikke å se for meg at han hadde løyet om meg. Men så har jeg ikke sett han så drøy som idag heller. 

Jeg har bedt han om å flytte, pakke en bag å hvertfall sove borte i natt om noe. Men han nekter, han sier han har rettigheter og at han har 3mnd oppsigelse tid. Og det høres forsåvidt rett og rimlig ut det, så man ikke går hjemløs. Men nå kjenner jeg at det er tungt. Veldig tungt.

Det er sårt når han står å sier at vi er heldig som har et enkelt barn, et barn som sover mye og er stortsett glad og fornøyd, men at jeg ikke setter pris på det. Det er helt absurd når han sier jeg er bortskjemt med all hjelpen jeg får av han, alt han gjør. 

Han skygget heldigvis banen i kveld og vi har oppholdt oss i hvert vårt rom. Hæ eneste han har sagt er at vi begge skal ta noen dager å tenke på, og snakkes da. 

Jeg har bare familie, og jeg ønsker ikke å blande inn dem enda. Da blir det desto verre for meg å bo her, og være rundt han. Så nå må jeg bare vente til meklingen, og til han forstår at han må flytte. Jeg ba han kikke på et sted å bo allerede idag, så jeg krysser fingrene for at han gjør det. 

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du eier boligen? Bra, da må du få ham til å flytte. Så snart han har meldt flytting har du omsorgen. Og husk at fvk bestemmer ingenting. Det er dere to som må bli enige. Forhåpentligvis tar han til vettet og forstår at han ikke har noen sjanse. Muligens har han allerede skjønt det, og prøver å presse deg til å gå med på det. Si nei, skaff advokat om nødvendig.

Anonymkode: ff4a2...7de

Hvordan blir man enig når man er totalt uenig, om det gir mening? Hva om man ikke blir enig hos FVK? Må man til retten da? Hva om han bare tar barnet en dag og reiser, uten å si hvor og når de kommer tilbake? 

Han mener han kjenner mange som har hatt 50/50 hele vegen. Noe jeg nekter å tro, og på de seks årene vi har vært sammen, har jeg heller ikke møtt noen av disse som har hatt det slik fra barnet var baby. 

Ts

Anonymkode: 310db...739

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han mener han kjenner mange som har hatt 50/50 hele vegen.

Dette er bare tull fra hans side, han lever i en drømme verden. 

Om jeg var seg ville jeg ikke snakket om fordelingen engang for han kommer ikke til å innse at han ikke får 50% så det bidrar bare til diskusjon og dårlig stemning, spar det til mekling. Begynner han å snakke om fordeling sier du bare at dere får ta det på møte.

Anonymkode: 05ba6...c5e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men her bør du ta et godt pust og forstå at det du lever i, det forholdet der - er ikke normalt. At far driver med psykisk og materiell vold og trusler foran deg og babyen er helt utrolig vondt å lese. At han sovner med barnet i vippestol og babygym (altså.. Ryggen?).. 

Du BØR jo samle beviser og stå fast på ditt i retten at han ikke bør ha samvær over lengre tid pga det ikke er sunt for barnet. Barn som vokser opp med slikt får ikke en god oppvekst og sliter med psyken. Godt du skal vekk fra han, men jeg ville ringt krisesenteret og snakket med dem. Be om råd og tips. Dersom han snur rundt på bord , smeller i vegger eller kjefter og truer deg igjen (spesielt med babyen tilstede) så pakker du en bag og drar rett på krisesenteret. Fordi det er ikke bra for BABYEN, og det er ikke bra for DEG. Du skal ikke "holde ut", du skal SKJERME BARNET DERES! 

Anonymkode: 9df36...552

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager, men her bør du ta et godt pust og forstå at det du lever i, det forholdet der - er ikke normalt. At far driver med psykisk og materiell vold og trusler foran deg og babyen er helt utrolig vondt å lese. At han sovner med barnet i vippestol og babygym (altså.. Ryggen?).. 

Du BØR jo samle beviser og stå fast på ditt i retten at han ikke bør ha samvær over lengre tid pga det ikke er sunt for barnet. Barn som vokser opp med slikt får ikke en god oppvekst og sliter med psyken. Godt du skal vekk fra han, men jeg ville ringt krisesenteret og snakket med dem. Be om råd og tips. Dersom han snur rundt på bord , smeller i vegger eller kjefter og truer deg igjen (spesielt med babyen tilstede) så pakker du en bag og drar rett på krisesenteret. Fordi det er ikke bra for BABYEN, og det er ikke bra for DEG. Du skal ikke "holde ut", du skal SKJERME BARNET DERES! 

De som fra før av er psykisk voldelige, deretter materielt voldelige øker risikoen for alvorlig mishandling av deg og evt barnet ved et brudd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bestil deg advokatforsikring. Må vente 6 mnd før de kan hjelpe deg. Men verdt det når du da får brukt det. Koster under 200kr mnd. Help forsikring.

Anonymkode: 324a0...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har levd i dette i seks år, ikke like ille da selvsagt, bare blitt litt og litt verre. Jeg klarer ikke å se for meg at han hadde løyet om meg. Men så har jeg ikke sett han så drøy som idag heller. 

Jeg har bedt han om å flytte, pakke en bag å hvertfall sove borte i natt om noe. Men han nekter, han sier han har rettigheter og at han har 3mnd oppsigelse tid. Og det høres forsåvidt rett og rimlig ut det, så man ikke går hjemløs. Men nå kjenner jeg at det er tungt. Veldig tungt.

Det er sårt når han står å sier at vi er heldig som har et enkelt barn, et barn som sover mye og er stortsett glad og fornøyd, men at jeg ikke setter pris på det. Det er helt absurd når han sier jeg er bortskjemt med all hjelpen jeg får av han, alt han gjør. 

Han skygget heldigvis banen i kveld og vi har oppholdt oss i hvert vårt rom. Hæ eneste han har sagt er at vi begge skal ta noen dager å tenke på, og snakkes da. 

Jeg har bare familie, og jeg ønsker ikke å blande inn dem enda. Da blir det desto verre for meg å bo her, og være rundt han. Så nå må jeg bare vente til meklingen, og til han forstår at han må flytte. Jeg ba han kikke på et sted å bo allerede idag, så jeg krysser fingrene for at han gjør det. 

Hvordan blir man enig når man er totalt uenig, om det gir mening? Hva om man ikke blir enig hos FVK? Må man til retten da? Hva om han bare tar barnet en dag og reiser, uten å si hvor og når de kommer tilbake? 

Han mener han kjenner mange som har hatt 50/50 hele vegen. Noe jeg nekter å tro, og på de seks årene vi har vært sammen, har jeg heller ikke møtt noen av disse som har hatt det slik fra barnet var baby. 

Ts

Noen på fvk er gode, andre ikke fullt så gode. Hvilken holdning man har når man kommer inn kan ha litt å si. Om han er helt steil uansett, blir det vanskelig. Men for sin egen del, om han ønsker noe samvær i det hele tatt, ble han gå med på en midlertidig avtale i det minste. Fram til stevning og slikt evt er satt i gang. 

Hvis han bare tar babyen og stikker avgårde, må du kontakte politet. Det kan være de sier at de ikke blander seg inn i saker som dette. Derfor er det ekstremt viktig at du samler bevislig viser til at han faktisk er ustabil og kanskje til og med en fare for babyen. 

Han sier sikkert mye rart i disse dager. Kanskje du også burde ta opp samtalene dere har? 

Anonymkode: 1b738...e3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har dere leiekontrakt som dere har signert der det står at han har 3 måneders oppsigelsestid ved brudd? Nei? Nei, da har han INGEN rettigheter! 

Han høres ekstremt manipulativ ut som ikke skjønner at han faktisk må flytte ut av leiligheten din og bruker falske grunnlag for å få bli. Det er tydelig at han vet hvilke knapper han skal trykke på hos deg også, dersom du mener det høres rett og rimelig ut. Han har satt seg SELV i denne situasjonen, så hjemløs får han rett og slett være, han slipper nok å gå på gata. Det er for å skjerme babyen deres at han må flytte, så han skal ut, TS.

Anonymkode: 1857a...b78

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt,avsporing,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha advokat nå. Først for å få ham ut, så for å svare på eventuelle krav om 50/50.  Ikke gå med på noe annet enn at han flytter og du har omsorgen. Det trenger ikke å bli så dyrt, du kan få mye råd på et par timer, og han bør få beskjed fra egen advokat om at han ikke har noen sak. Det blir fort dyrere å la være, eller å la dette trekke ut i tid.

Anonymkode: ff4a2...7de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi har bestemt oss for å gå fra hverandre. 

Jeg har skjønt vi må på mekling, skal ringe å bestille time i morgen. 

Men er det gitt at mor får fars permisjon? At baby blir boende med meg, selv om jeg ikke ammer? 

Samboer sier han skal ta meg til retten for å få 50/50 med en gang, noe j3g er sterkt i mot med en så liten baby. 

Huff så trist. Ikke mulig å finne sammen igjen?

Tenker at gresset er ikke grønnere på andre siden. Det er utrolig ødeleggende å skille lag for barnet. Spesielt i den stilen dere tar nå.

Tenk kun på hva som er best for barnet hvis dere absolutt må skille lag. Jeg har en samboer som har vært i krig med barnemoren om samvær, det er helt forferdelig hvordan det har påvirket barnet. Det er virkelig ikke noe du vil.

50/50 er det beste hvis dere absolutt må skille lag. Uten krig. For det går til syvende og sist bare utover barnet. Når dere om noen år har gått videre kanskje med ny partner og føler livet er i sjakk, så sitter barnet igjen med store sår. Ta det fra meg som lever tett innpå en slik historikk,det er virkelig virkelig ikke bra for barnet når mor og far kriger. 

Skille lag, greit. 

Men ikke krig. Begge fortjener å være foreldre like mye, selv om den ene dumpet den andre.

Sett barnet først. Det vil spare dere for masse atferdsproblemer senere. 

Anonymkode: a1a4c...7ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff så trist. Ikke mulig å finne sammen igjen?

Tenker at gresset er ikke grønnere på andre siden. Det er utrolig ødeleggende å skille lag for barnet. Spesielt i den stilen dere tar nå.

Tenk kun på hva som er best for barnet hvis dere absolutt må skille lag. Jeg har en samboer som har vært i krig med barnemoren om samvær, det er helt forferdelig hvordan det har påvirket barnet. Det er virkelig ikke noe du vil.

50/50 er det beste hvis dere absolutt må skille lag. Uten krig. For det går til syvende og sist bare utover barnet. Når dere om noen år har gått videre kanskje med ny partner og føler livet er i sjakk, så sitter barnet igjen med store sår. Ta det fra meg som lever tett innpå en slik historikk,det er virkelig virkelig ikke bra for barnet når mor og far kriger. 

Skille lag, greit. 

Men ikke krig. Begge fortjener å være foreldre like mye, selv om den ene dumpet den andre.

Sett barnet først. Det vil spare dere for masse atferdsproblemer senere. 

Anonymkode: a1a4c...7ad

Nå er det han som skaper krig ved å kreve 50/50. Det er absolutt ikke det beste for en baby på 4 måneder. TS sier jo hun vil samarbeide og ha et godt forhold, men det er jo ikke noe han vil ut ifra det TS sier?

Det trenger heller ikke være ødeleggende for barnet å skille lag, ungen min ble en helt annen da jeg og barnefaren gikk fra hverandre. Barnehagen så tydelig en helt annen gutt etter at pappaen flyttet ut, han sluttet å slå og lugge i barnehagen, og sluttet med gjentagende sinneutbrudd.

Anonymkode: 9a0d9...351

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes far bør få ha sin del av permisjonen. Den ville han jo hatt dersom dere forble i forholdet. Han kan feks enten være hjemme hos deg eller dere bytter på å hente/levere barnet til han om morgenen/etter jobb (slik en gjør med levering og henting i barnehage feks). Far bør få velge hvor han vil ha permisjonen. Om det er hos deg eller han. Eller det må selvsagt ikke være hos deg hvis det ikke er ok for deg, men hvis du synes det er ok siden kanskje det meste av utstyr er der og barnet kjenner seg igjen. 
Skjønner ikke hvorfor du vil ta fra han og barnet deres den permisjonen de kan ha sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han må flytte, jeg eier og han får ikke lån. 

Jeg ønsker ikke å samle beviser mot ham, jeg ønsker et godt samarbeid. Jeg er bare totalt uenig i 50/50, og jeg forstår heller ikke at han med sin livsstil og oppførsel skal ha baby 100%.

Jeg føler meg ikke truet, dette er min normal, uansett om det høres kjipt ut eller ikke. 

Takk for svar! 

Du kan samle bevis uten at han vet det. Det har ikke noe å si for samarbeidet nå - men kan ha uendelig mye å si for fordeling av samvær senere. Og barnets beste. 

Anonymkode: c746f...04e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (4 minutter siden):

Jeg synes far bør få ha sin del av permisjonen. Den ville han jo hatt dersom dere forble i forholdet. Han kan feks enten være hjemme hos deg eller dere bytter på å hente/levere barnet til han om morgenen/etter jobb (slik en gjør med levering og henting i barnehage feks). Far bør få velge hvor han vil ha permisjonen. Om det er hos deg eller han. Eller det må selvsagt ikke være hos deg hvis det ikke er ok for deg, men hvis du synes det er ok siden kanskje det meste av utstyr er der og barnet kjenner seg igjen. 
Skjønner ikke hvorfor du vil ta fra han og barnet deres den permisjonen de kan ha sammen.

Fordi for barnet høres det ikke ut som at far er den beste omsorgspersonen.

Anonymkode: c746f...04e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du må kontakte en advokat ASAP, i dag, og få hjelp til hvordan du kan få kastet ham ut. Skal han ha 3 måneders oppsigelse må du i så fall ha skriftlig bevis på at det er fra nå, så han ikke bare utsetter og utsetter. Det er ikke bra for hverken deg, babyen eller faktisk ham at han holder på sånn. Har du noen du kan dra til? Snakk med advokat først, men jeg vil tro du kan ta med deg babyen og dra til noen og sove på sofaen der en periode uten at det går under barnekidnapping, og heller tilby deg å møte ham et par timer hver dag på et nøytralt sted med babyen.

Anonymkode: 1c4c2...d4f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

1. 50/50 gjøres aldri på babyer. 

2. Om han tar barnet og reiser kalles det kidnapping.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS, han manipulerer deg. Ingen har 50/50 på et spedbarn, han sier det for å skremme deg. Ingen har 3 måneders oppsigelse i en leilighet noen andre eier, med mindre eksplisitt leiekontrakt er skrevet, han manipulerer følelsene dine. 

Bare det at du tenker tanken at han skal ta barnet og stikke av viser at han har makt over deg. Det er ulovlig.

Anonymkode: 1857a...b78

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Svarer i ett innlegg igjen, jeg. 

Det er vanskelig om får skal ha sin permisjon uten at vi er i lag. Jeg jobber skift, så det er ikke bare nattevåk og 08-16. Så da må baby eventuelt bo hos han i de 15 ukene han har permisjon, og det kan ikke være særlig bra for baby, det heller. 

Nei, vi har ikke skrevet noen kontrakt, men han sier han fremdeles har rettigheter i følge hus loven eller noe? 

Jeg prøver heller ikke å lage krig, jeg ønsker bare det beste for barnet vårt. Jeg har ingen intensjon om å holde baby borte fra han, har sagt til han at han kan komme når han vil å være med baby. Og at vi selvsagt kan ha 50/50 når baby har blitt et barn. 

Men per nå, som baby er 4mnd synes jeg 50/50 er uaktuelt. Og per nå er jeg hoved omsorgspersonen til baby, så nå synes jeg det er rett at baby blir boende hos meg. 

Vi har fremdeles ikke snakket sammen, jeg har ingen planer om å starte en samtale med han. Jeg skal ringe FVK idag for å få time til mekling. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du tenker på med pappaen og permisjon. I min egen permisjon var pappaen for lat til å ta netter og morgener, så jeg måtte ta nattevåk og stå opp med babyen, og så vekke pappaen da jeg dro på jobb. Det var ikke noen god løsning. Men jeg skjønner jo han også, som gjerne vil ha permisjon med barnet sitt. 

Jeg vil ikke tro det er aktuelt at en baby flytter bosted i 15 uker heller. Mulig FVK har et forslag til løsning her? De har jo vært borti veldig mye, kanskje de har hørt om noen som har gjort det på en god måte. 

Anonymkode: 9a0d9...351

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...