AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Vi har bestemt oss for å gå fra hverandre. Jeg har skjønt vi må på mekling, skal ringe å bestille time i morgen. Men er det gitt at mor får fars permisjon? At baby blir boende med meg, selv om jeg ikke ammer? Samboer sier han skal ta meg til retten for å få 50/50 med en gang, noe j3g er sterkt i mot med en så liten baby. Anonymkode: 310db...739 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har bestemt oss for å gå fra hverandre. Jeg har skjønt vi må på mekling, skal ringe å bestille time i morgen. Men er det gitt at mor får fars permisjon? At baby blir boende med meg, selv om jeg ikke ammer? Samboer sier han skal ta meg til retten for å få 50/50 med en gang, noe j3g er sterkt i mot med en så liten baby. Anonymkode: 310db...739 Gitt og gitt, det er ikke gitt at du får den. Hvorfor skal ikke det være greit sålenge det ikke ellers er snakk om 50/50deling? Har en venn som hadde brudd med omtrent samme start. Det eskalerte noe sinnsykt, og de brukte begge hundretusenvis på advokat og flere år i ekstremt betent konflikt. Men far fikk ikke 50/50, faktisk fikk han bare annenhver helg og 1 dag i uka for alltid. Så mitt tips er: ikke krangl før dere har vært på FVK. Anonymkode: 7d551...e1f 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gitt og gitt, det er ikke gitt at du får den. Hvorfor skal ikke det være greit sålenge det ikke ellers er snakk om 50/50deling? Har en venn som hadde brudd med omtrent samme start. Det eskalerte noe sinnsykt, og de brukte begge hundretusenvis på advokat og flere år i ekstremt betent konflikt. Men far fikk ikke 50/50, faktisk fikk han bare annenhver helg og 1 dag i uka for alltid. Så mitt tips er: ikke krangl før dere har vært på FVK. Anonymkode: 7d551...e1f Hvordan kommer man frem til hvor baby skal bo da? Jeg er i permisjon frem til november, da skal han egentlig i permisjon. Jeg er helt med på 50/50 senere, men ikke med en liten baby. Og jeg har ingen planer om å holde baby borte fra han, han kan komme hit når han vil for å se barnet sitt. Ja, var det da, ikke krangle.. Prøver så godt jeg kan, det gjør sikkert han også, men det er veldig vanskelig. Håper vi får time fort, og at han flytter ut snart, eller hvertfall sover en annen plass frem. til han har noe nytt å flytte inn i. Takk for svar forresten. Ts Anonymkode: 310db...739 9
Oxytenis Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Tror ikke det er gitt at du får fars permisjon hvis han vil ha den selv. Men det er lett å søke om å få den, og så må man sende inn bevis på at man har hatt denne meklingen på familievernkontoret og at man har registrert bosted på ulike adresser og så tror jeg far også må godta at du får tiden hans. Prøv å ha en så god dialog med barnefar som mulig, uansett hvor crazy han er, sånn at det er deg han kontakter om han trenger hjelp tip babyen. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Når foreldrene ikke bor sammen kan den med hovedomsorgen få hele permisjonen overført til seg. Det fikk jeg. Var bare en formalitet hos NAV Anonymkode: 436bb...6d0 24
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har bestemt oss for å gå fra hverandre. Jeg har skjønt vi må på mekling, skal ringe å bestille time i morgen. Men er det gitt at mor får fars permisjon? At baby blir boende med meg, selv om jeg ikke ammer? Samboer sier han skal ta meg til retten for å få 50/50 med en gang, noe j3g er sterkt i mot med en så liten baby. Anonymkode: 310db...739 Du må sende melding til nav at pga samlivsbrudd overtar du fars permisjon. Ett par setninger er nok. Legg gjerne ved meklingsattesten. Han får bare ta deg til retten, det vinner han ALDRI fram med. Du kan se her at det som anbefales for de babyer, er korte men hyppige samvær. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiWrNPIz-LwAhXgCRAIHZnWA68QFjAAegQIBhAD&url=https%3A%2F%2Fwww.regjeringen.no%2Fglobalassets%2Fupload%2Fbld%2Fbarn-og-ungdom%2Foppdatert.pdf&usg=AOvVaw1Ct2PFbKam-JjQlavdQKH6 Anonymkode: 1b738...e3c 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Oxytenis skrev (6 minutter siden): Tror ikke det er gitt at du får fars permisjon hvis han vil ha den selv. Men det er lett å søke om å få den, og så må man sende inn bevis på at man har hatt denne meklingen på familievernkontoret og at man har registrert bosted på ulike adresser og så tror jeg far også må godta at du får tiden hans. Prøv å ha en så god dialog med barnefar som mulig, uansett hvor crazy han er, sånn at det er deg han kontakter om han trenger hjelp tip babyen. Takk for svar! Vi begge prøver nok så godt vi kan å ikke rasere alt sammen. Vi ønsker jo i utgangspunktet et godt samarbeid pga barnet. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når foreldrene ikke bor sammen kan den med hovedomsorgen få hele permisjonen overført til seg. Det fikk jeg. Var bare en formalitet hos NAV Anonymkode: 436bb...6d0 Hvordan blir det bestemt hvem som får hovedomsorgen da? Anonymkode: 310db...739
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Vi begge prøver nok så godt vi kan å ikke rasere alt sammen. Vi ønsker jo i utgangspunktet et godt samarbeid pga barnet. Hvordan blir det bestemt hvem som får hovedomsorgen da? Anonymkode: 310db...739 Hvem har vært i permisjon så langt? Det er den personen som babyen er mest knytta til. Ammer du? Anonymkode: 1b738...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må sende melding til nav at pga samlivsbrudd overtar du fars permisjon. Ett par setninger er nok. Legg gjerne ved meklingsattesten. Han får bare ta deg til retten, det vinner han ALDRI fram med. Du kan se her at det som anbefales for de babyer, er korte men hyppige samvær. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiWrNPIz-LwAhXgCRAIHZnWA68QFjAAegQIBhAD&url=https%3A%2F%2Fwww.regjeringen.no%2Fglobalassets%2Fupload%2Fbld%2Fbarn-og-ungdom%2Foppdatert.pdf&usg=AOvVaw1Ct2PFbKam-JjQlavdQKH6 Anonymkode: 1b738...e3c Jeg prøvde å si til han nettopp det du linker til, men det ga han blanke i, han skal ha barnet 50%.. Men takk for svar! Anonymkode: 310db...739
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem har vært i permisjon så langt? Det er den personen som babyen er mest knytta til. Ammer du? Anonymkode: 1b738...e3c Jeg har vært i permisjon og skal være det til november. Jeg ammer ikke. Anonymkode: 310db...739 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg prøvde å si til han nettopp det du linker til, men det ga han blanke i, han skal ha barnet 50%.. Men takk for svar! Anonymkode: 310db...739 50/50 på en baby😂🤣 Han får ha lykke til med det Anonymkode: 436bb...6d0 36
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 Han får aldri 50/50 på en baby. Med mindre han sitter med bevis på at du har gjort noe mot barnet som ikke er bra, lever et dårlig liv, har store psykiske problemer el. Anonymkode: c0df9...d49 14
ops2 Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg prøvde å si til han nettopp det du linker til, men det ga han blanke i, han skal ha barnet 50%.. Men takk for svar! Anonymkode: 310db...739 Har du dårlig økonomi, får du fri rettshjelp. https://frirettshjelpadvokaten.no/?gclid=EAIaIQobChMI6cjfxdHi8AIVLgWiAx3ymAcWEAAYAyAAEgIar_D_BwE#velkommen Ikke kast bort tid med diskusjoner. Ring og få advokat i morgen. Jeg mener det alvorlig. Han bryter deg ned med disse påstandene, og det er skremmende for deg. La advokaten håndtere kontakten. Har du ingen familie du kan få støtte av, hjelp til å få han ut? Hvem eier boligen? 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han får aldri 50/50 på en baby. Med mindre han sitter med bevis på at du har gjort noe mot barnet som ikke er bra, lever et dårlig liv, har store psykiske problemer el. Anonymkode: c0df9...d49 Babyen blir fortsatt i delt 50/50. Da får far hovedomsorgen Anonymkode: 436bb...6d0
Fabienne Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Babyen blir fortsatt i delt 50/50. Da får far hovedomsorgen Anonymkode: 436bb...6d0 Hva snakker du om? Ts får fars permisjon og hovedomsorgen for babyen. 18
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #16 Skrevet 24. mai 2021 Fabienne skrev (Akkurat nå): Hva snakker du om? Ts får fars permisjon og hovedomsorgen for babyen. Det var svar til det innlegget jeg siterte Anonymkode: 436bb...6d0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #17 Skrevet 24. mai 2021 Bare lurer, ikke for å være frekk eller noenting. Men hva skjer egentlig når man går fra hverandre fire mnd etter fødsel? Var dere i det heletatt glad i hverandre da du ble gravid? Jeg bare syns det er så sykt spesielt. Anonymkode: 4ded8...69c 22
norw Skrevet 24. mai 2021 #18 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 4 med etter fødsel og dere gir opp. svake, svake mennesker Anonymkode: 61c88...d89 Dette har du null peiling på, så det er best om du ikke svarer. Og dette må du som et minimum poster under eget brukernavn 🤦♂️ 12
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. mai 2021 #19 Skrevet 24. mai 2021 Han får ikke delt bosted for en liten baby, så det kan han bare legge bort med engang. Det er først når barnet er over 3 år man kan snakke om delt bosted.
norw Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare lurer, ikke for å være frekk eller noenting. Men hva skjer egentlig når man går fra hverandre fire mnd etter fødsel? Var dere i det heletatt glad i hverandre da du ble gravid? Jeg bare syns det er så sykt spesielt. Anonymkode: 4ded8...69c Det som er sykt spesielt er å være negativ og kritisere når du vet null og niks om dette bruddet. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå