Gå til innhold

Forkjølet. Hvor lenge må jeg være i karantene?


MiaHI

Anbefalte innlegg

zemer skrev (24 minutter siden):

Kjenner ei som ikke fikk ett eneste symptom. Testet pos.

Joda, men en ting er jo å ikke få synptomer. Men å få «feil» symptomer er jo noe annet (altså tett nese sår hals og ingen feber/hoste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rocka69 skrev (2 timer siden):

Tall fra UK og USA, underbygger at mange positive er asymptomatiske smittespredere. 

Stemmer det. Hun sier selv at hun uten betenkeligheter hadde gått på jobb hadde det ikke vært for at mannen ble syk. Hun hadde også vært på jobb før pos resultat fra mannen, ingen ble smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 timer siden):

Joda, men en ting er jo å ikke få synptomer. Men å få «feil» symptomer er jo noe annet (altså tett nese sår hals og ingen feber/hoste)

Hadde jeg ikke hatt symptomer så hadde det vært en ting, men symptom på tett nese/ sår hals hadde jeg blitt hjemme. En annen på jobb fikk korona litt senere hun begynte med sår hals og vanlig forkjølelse symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
zemer skrev (6 minutter siden):

Stemmer det. Hun sier selv at hun uten betenkeligheter hadde gått på jobb hadde det ikke vært for at mannen ble syk. Hun hadde også vært på jobb før pos resultat fra mannen, ingen ble smittet. 

Godt å høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Syns det er frustrerende at reglene er utydelige. Det er de åpenbart med tanke på alle de forskjellige svarene jeg får her inne.

Når jeg testet meg fikk jeg beskjed om at karantenen varte til jeg fikk svar (så sant den er negativt). Jeg forstår at i en optimal verden skal alle med en av de mange symptomene på korona holde seg i karantene. Rennende og tett nese + sår hals er mindre vanlige symptomer, så hvis testen er negativ blir det ikke mer karantene på meg. Konsekvensene for skole/eksamen for min del blir store hvis jeg må være i karantene frem til jeg er helt symptomfri, noe som kan ta lang tid med forkjølelse. Er testen positiv så tar jeg så klart disse konsekvensene, men det gjør jeg ikke hvis det viser seg å bare være en forkjølelse. Lover i så tilfelle å gjøre mitt ytterste for å sikre godt smittevern😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (20 timer siden):

Joda, men en ting er jo å ikke få synptomer. Men å få «feil» symptomer er jo noe annet (altså tett nese sår hals og ingen feber/hoste)

Sår hals har vært et symptom på covid i ett år så det er ikke akkurat feil. Magesmerter kan også være covid. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...