AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Del Skrevet 22. mai 2021 Det brukes jo grantante og grandonkel, men brukes grandkusine, hvis det i det hele tatt er er ord? Anonymkode: 6007b...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Del Skrevet 22. mai 2021 Jeg mener at tremenning er ordet for grandkusine. Anonymkode: 14466...9dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Del Skrevet 22. mai 2021 Ja. Søk på Google.. Anonymkode: dcf7f...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mener at tremenning er ordet for grandkusine. Anonymkode: 14466...9dd Tremenning er jo jo annet. Da har man samme oldeforeldre Det er jo etterkommere i tredje generasjon som er barn av søskenbarna til mor eller far Anonymkode: 6007b...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2021 #5 Del Skrevet 23. mai 2021 Filletante og filleonkel har jeg hørt brukt om mors eller fars kusine/fetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. mai 2021 #6 Del Skrevet 23. mai 2021 Har aldri hørt ordet grandkusine/grandfetter, men jeg er enig i at det hadde vært fint med et eget ord for foreldres søskenbarn. Tilsvarende savner jeg også et ord for søskenbarns barn. Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden): Filletante og filleonkel har jeg hørt brukt om mors eller fars kusine/fetter. Det varierer fra sted til sted. Selv er jeg vant med at filletanter/filleonkler er dem som er gift med foreldrenes søsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2021 #7 Del Skrevet 23. mai 2021 Perelandra skrev (Akkurat nå): Har aldri hørt ordet grandkusine/grandfetter, men jeg er enig i at det hadde vært fint med et eget ord for foreldres søskenbarn. Tilsvarende savner jeg også et ord for søskenbarns barn. Det varierer fra sted til sted. Selv er jeg vant med at filletanter/filleonkler er dem som er gift med foreldrenes søsken. Jeg er vant til at disse også kalles tante og onkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 2. juni 2021 #8 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 1.22): Jeg mener at tremenning er ordet for grandkusine. Anonymkode: 14466...9dd Nettopp. VI har enten felles grantdante og grandonkel- eller mine besteforeldre er min tremennings grandtante og grandonkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå