Gå til innhold

Svogeren får min mamma til å være vaskedame for de


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svogeren min er den jævligste mannen jeg vet om. Manipulerende på et helt annet nivå. 
 

Han ba min mor som snart er pensjonist, om å komme hjem hos de 2 ganger i uken for å vaske klær, rydde, brette klær, handle inn mat for de. Og alt dette får hun 1200kr for i mnd.

 

Hva syns dere om dette? Bare jeg som syns det er jævlig gjort, eller er det ikke så ille som det jeg tror? Min mor vil gjøre det, og hun vet ikke alltid hva som er best for seg selv eller helsa, men hennes liv, og hennes valg - jeg kan uansett ikke tvinge henne til å ikke gjøre ting.

Anonymkode: 2c877...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har han spurt om dette? 

Syntes det er ganske rart og respektløst og bruke svigermor (eller egen mor), som vaskehjelp etc. Da leier man heller inn en "profesjonell", og bestiller mat fra Meny.no eller kolonial. 

Hvis du misliker han så mye pga dette, så syntes jeg du skal stå opp for den gamle mora di å si noe. Ikke bare stå å se på.

Endret av Rosatoast
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har han spurt om dette? 

Syntes det er ganske rart og respektløst og bruke svigermor (eller egen mor), som vaskehjelp etc. Da leier man heller inn en "profesjonell", og bestiller mat fra Meny.no eller kolonial. 

Han vet min mor er «dumsnill» og naiv, og hun gjør hva som helst for å tjene litt penger. Skal jeg si ifra om dette til min søster? Jeg er redd hun blir dritsur, for det har hun lett for å bli. Hun blir også manipulert av mannen sin

Anonymkode: 2c877...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han vet min mor er «dumsnill» og naiv, og hun gjør hva som helst for å tjene litt penger. Skal jeg si ifra om dette til min søster? Jeg er redd hun blir dritsur, for det har hun lett for å bli. Hun blir også manipulert av mannen sin

Anonymkode: 2c877...8ce

Hadde sagt ifra til HAN. Hadde satt han på plass, så får de bare bli drittsure hvis de vil.

Endret av Rosatoast
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (8 minutter siden):

Hadde sagt ifra til HAN. Hadde satt han på plass, så får de bare bli drittsure hvis de vil.

Jeg er 100% enig med deg. Men min mor blir sur om jeg blander meg inn i noe som hun kan tjene penger på. Hun er fattig og da er alle penger fristende for henne

Anonymkode: 2c877...8ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra til ham, men si også ifra til moren din. Det er vel på tide å lære at "dumsnillhet" er dumt.

Anonymkode: 21238...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si ifra til ham, men si også ifra til moren din. Det er vel på tide å lære at "dumsnillhet" er dumt.

Anonymkode: 21238...75b

Du aner ikke hvor lenge jeg har fortalt henne dette. Det gikk så langt en periode at flere utnyttet henne på det groveste, og jeg måtte steppe inn og få de menneskene til å slutte. Det endte bare opp med at min mor ble POTTESUR, gråt, og nå tror hun at alt jeg gjør er for å «ødelegge» for henne. Hun tar det fiendtlig.

Anonymkode: 2c877...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er 100% enig med deg. Men min mor blir sur om jeg blander meg inn i noe som hun kan tjene penger på. Hun er fattig og da er alle penger fristende for henne

Anonymkode: 2c877...8ce

Altså, hun blir jo utnyttet til de grader.. En vaskedame hadde tjent mer enn hun, for å vaske huset to ganger i uken. Og hun gjør mye jobb for dem, så syntes hun skal få mer penger isåfall - hvis hun selv insisterer på å gjøre det. Det er snakk om å stå opp for seg selv og sin egen verdighet da. At søsteren din ikke skammer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du aner ikke hvor lenge jeg har fortalt henne dette. Det gikk så langt en periode at flere utnyttet henne på det groveste, og jeg måtte steppe inn og få de menneskene til å slutte. Det endte bare opp med at min mor ble POTTESUR, gråt, og nå tror hun at alt jeg gjør er for å «ødelegge» for henne. Hun tar det fiendtlig.

Anonymkode: 2c877...8ce

Da er hun ikke "dumsnill", hun er DUM - er det noen diagnoser innblandet? (trenger ikke være diagnosert for å ha mistanke). En hver oppegående person forstår ting som dette, ihvertfall hvis det har gjentatt seg.

Kanskje vise hun denne tråden?

Endret av Rosatoast
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Dette er drittsekkoppførsel og gjerrig til tusen av svoger og søster. At det er svigermor, gjør det ekstra pinlig å utnytte noens økonomiske situasjon på denne måten.  
 

Si til din mor at hun må be om ordentlig lønn for jobben hun gjør. Om svoger og søster ikke vil gi henne det, bør det jo være mulig å skaffe vaskejobb annet sted? Vi betaler 250 kroner timen for vask hos oss, og da betaler vi i tillegg skatt og avgift for vedkommende... 

Anonymkode: f30a8...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem med onkelen min, han er dumsnill og andre familie medlemmer utnytter det. Men han har vært sånn et helt liv og de som utnytter det har vært rasshøl et helt liv og jeg får ikke noen av dem til fornuft. Er vanskelig 😕 Men det er bra at du sier ifra uansett! Man trenger å vite det, kanskje det synker inn.

Anonymkode: ba070...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (2 minutter siden):

Da er hun ikke "dumsnill", hun er DUM - er det noen diagnoser innblandet? (trenger ikke være diagnosert for å ha mistanke). En hver oppegående person forstår ting som dette, ihvertfall hvis det har gjentatt seg.

Kanskje vise hun denne tråden?

Hun har en diagnose ja. Men høyt fungerende. Ikke høyt fungerende IQ-messig, og hun har veldig lav forståelsesevne. 
 

Anonymkode: 2c877...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har en diagnose ja. Men høyt fungerende. Ikke høyt fungerende IQ-messig, og hun har veldig lav forståelsesevne. 
 

Anonymkode: 2c877...8ce

Svogeren veit dette? 😮 

Anonymkode: ba070...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Svogeren veit dette? 😮 

Anonymkode: ba070...13c

Ja. Han kalte henne til og med for dum til sin søster

Anonymkode: 2c877...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (1 time siden):

Hadde sagt ifra til HAN. Hadde satt han på plass, så får de bare bli drittsure hvis de vil.

Det ble en stor krangel, som forventet. Fikk beskjed om at jeg måtte unnskylde meg til mannen hennes fordi jeg ba han om å slutte med tullet sitt. Samtidig som at jeg tydeligvis hadde ødelagt alt av familierelasjoner nå, ved å si det jeg sa. Og at jeg ikke fikk møte barna deres mer. Hva.faen.i.helvete
 

Anonymkode: 2c877...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det ble en stor krangel, som forventet. Fikk beskjed om at jeg måtte unnskylde meg til mannen hennes fordi jeg ba han om å slutte med tullet sitt. Samtidig som at jeg tydeligvis hadde ødelagt alt av familierelasjoner nå, ved å si det jeg sa. Og at jeg ikke fikk møte barna deres mer. Hva.faen.i.helvete
 

Anonymkode: 2c877...8ce

Herregud, du har tydeligvis en familie som har svært dårlig selvbevissthet rundt egen oppførsel.

Synd dem reagerer slik, men du har ikke gjort noe galt husk det. Hvorfor ble det krangel? Hva sa du

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...