Gå til innhold

Jeg er redd psykologen ikke helt forstår mine problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært 1 gang til psykolog, og viste ikke hvor jeg skulle starte. Det endte opp med at jeg ikke fikk frem det jeg ville. Jeg skal til flere timer. Jeg føler meg utbrent, men er redd psykologen sier jeg ikke er det. Hvordan skal man bli trodd på? Blir man trodd på, eller er det psykologen sin jobb å finne ut de rette diagnosene utifra det du forteller? 

Anonymkode: f16a7...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever at i dette diagnose samfunnet vi er så keen på å leve i så er psykologer særs lite interessert i å nødvendigvis putte deg inn i en boks å stille en diagnose. Mangen gjør det, og har du en diagnose skal det så klart undersøkes og du få hjelp. Men det går an å få fantastisk hjelp uten at det nødvendigvis ligger en diagnose i bunn. Dette er psykologen sin jobb. 

Og mitt inntrykk er at psykologer så absolutt tror på deg, men det kan være godt å tenke igjennom hvorfor en ønsker å gå til en psykolog, hva en skal jobbe med, hvordan du best kan klare å formidle det du søker hjelp mot. Om du føler det er best å skrive kan du f.eks skrive ned noen stikkord eller et notat om tankene dine som du eventuelt kan lese for psykologen.

Det kan føles veldig overveldende i begynnelsen, hvordan en skal nøste opp i livet, og hvordan psykologen skal hjelpe så dette er de nok vant til🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (12 timer siden):

Jeg opplever at i dette diagnose samfunnet vi er så keen på å leve i så er psykologer særs lite interessert i å nødvendigvis putte deg inn i en boks å stille en diagnose. Mangen gjør det, og har du en diagnose skal det så klart undersøkes og du få hjelp. Men det går an å få fantastisk hjelp uten at det nødvendigvis ligger en diagnose i bunn. Dette er psykologen sin jobb. 

Og mitt inntrykk er at psykologer så absolutt tror på deg, men det kan være godt å tenke igjennom hvorfor en ønsker å gå til en psykolog, hva en skal jobbe med, hvordan du best kan klare å formidle det du søker hjelp mot. Om du føler det er best å skrive kan du f.eks skrive ned noen stikkord eller et notat om tankene dine som du eventuelt kan lese for psykologen.

Det kan føles veldig overveldende i begynnelsen, hvordan en skal nøste opp i livet, og hvordan psykologen skal hjelpe så dette er de nok vant til🙂

Det spørs litt. Dps har krav om at de setter en diagnose, det kravet er ikke hos de private. Hos meg satte psykolog midlertidig diagnose på dps fordi jeg egentlig bare trengte litt støtte i en kort periode, og den ble fjernet når jeg avsluttet. 

Anonymkode: f49b7...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du skrive det ned og be psykologen om å lese det?

Anonymkode: e359c...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...