Gå til innhold

Jeg savner Jul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den beste høytiden. Masse kos og god mat. Er du enig?

Anonymkode: cc10e...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en hyggelig høytid, men savne den gjør jeg ikke. Jeg er et sommermenneske, nå er det tid for planter og varme. Vinteren er bare mørk, glatt og lang.

Anonymkode: 424c7...6bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i jula, men akkurat nå savner jeg ikke den. Jeg vil heller ha sommer med alt som følger med den.

Anonymkode: ce5d4...61f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sin tid.

Anonymkode: 835e1...d6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg kan nesten ikke fordra julen.. Føler den er en oppskrytt høytid men pes og jag. De som liker julen forvandler seg fra normale mennesker til noen syrespisende vesner uten sans og samling. De som har lite (både økonomisk, sosialt, og lever et liv med dårlig helse og ensomhet og rus) merker dette mer, og de som har mye eller lever et godt liv til vanlig får mer av dette. Det er mørkt 20 timer i døgnet, det er kalt 24 timer i døgnet.. Folk gjør knapt noe annet enn å spise og kanskje grine over at mannen bare brukte en 1000 lapp på de. En må kle på seg som en ser ut som en stuffet snømann bare en skal ut å hente posten.

(Jeje grinch, ba humbug, surpomp og andre beskrivelser)

Men dog, jeg er et sommermenneske om noen lurte😊

(Ikke les innlegget helt blodseriøst😄)

Men jeg er stort sett glad vi har 4 årstider, de er sjarmerende på hver sin måte. Men nå er det sommer og den skal nytes først..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nå først ha sommer og så en fin høst før dette maset om julen begynner

Anonymkode: 7455b...f00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker jula, og førjulstiden. Jeg elsker også sensommeren, og høsten. Og høysommer.

Men akkurat nå er det vår, har akkurat blitt grønt. Boblebadet kan brukes, vi kan grille, jeg kan bruke tynne jakker og småsko. 

Liker i det hele tatt alle årstider. Men nyter slik det er her og nå. Gleder meg til neste sesong. Men lengter aldri etter det neste. 

Anonymkode: 9b333...4b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Det går fort til jul igjen. Sommeren er kort, så kommer høsten og da er julen like rundt hjørnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i julen. Hater sommer og ser frem til høsten.

Trøst deg med at jo eldre du blir, jo fortere går tiden. Jeg har følelsen av at vi ikke har kastet ut juletreet og pakket ned pynten, så er julen her igjen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2021 at 12:24 AM, skreppamedleppa said:

Mens jeg kan nesten ikke fordra julen.. Føler den er en oppskrytt høytid men pes og jag. De som liker julen forvandler seg fra normale mennesker til noen syrespisende vesner uten sans og samling. De som har lite (både økonomisk, sosialt, og lever et liv med dårlig helse og ensomhet og rus) merker dette mer, og de som har mye eller lever et godt liv til vanlig får mer av dette. Det er mørkt 20 timer i døgnet, det er kalt 24 timer i døgnet.. Folk gjør knapt noe annet enn å spise og kanskje grine over at mannen bare brukte en 1000 lapp på de. En må kle på seg som en ser ut som en stuffet snømann bare en skal ut å hente posten.

(Jeje grinch, ba humbug, surpomp og andre beskrivelser)

Men dog, jeg er et sommermenneske om noen lurte😊

(Ikke les innlegget helt blodseriøst😄)

Men jeg er stort sett glad vi har 4 årstider, de er sjarmerende på hver sin måte. Men nå er det sommer og den skal nytes først..

F10AE97D-0B86-45D7-B20F-998773F6E1BA.gif.1d74d23433a30ff393bff509d87fe2eb.gif

Neida, skjønner deg godt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg savner ikke jul. 

Anonymkode: 7909a...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns våren og sommeren er beste tiden på året. Høsten har pleid å være ok fordi julen nærmer seg, og jeg har alltid elsket julen, - til sin tid. Men de siste årene har julen vært vanskelig og deprimerende. Det er litt som en annen sa her, de som er lykkelige og friske, og har mange rundt seg i hverdagen, kanskje en partner og barn, og ellers en stor familie med god kontakt, de får en kjempefin jule-idyll. Vi som er ensom og kronisk syke, single og barnløs, vi kjenner ekstra mye på ensomheten og en dyp tristhet gjennom julen. Når jeg leste overskriften din nå, så fikk jeg faktisk en klump i magen, fordi jeg gruer meg sånn til enda en jul. Heldigvis er det lenge til enda.

Anonymkode: 7bc90...a42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg savner jula også. God mat og marsipan i butikken.

Anonymkode: cc10e...31a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (På 21.5.2021 den 0.24):

Mens jeg kan nesten ikke fordra julen.. Føler den er en oppskrytt høytid men pes og jag. De som liker julen forvandler seg fra normale mennesker til noen syrespisende vesner uten sans og samling. De som har lite (både økonomisk, sosialt, og lever et liv med dårlig helse og ensomhet og rus) merker dette mer, og de som har mye eller lever et godt liv til vanlig får mer av dette. Det er mørkt 20 timer i døgnet, det er kalt 24 timer i døgnet.. Folk gjør knapt noe annet enn å spise og kanskje grine over at mannen bare brukte en 1000 lapp på de. En må kle på seg som en ser ut som en stuffet snømann bare en skal ut å hente posten.

(Jeje grinch, ba humbug, surpomp og andre beskrivelser)

Men dog, jeg er et sommermenneske om noen lurte😊

(Ikke les innlegget helt blodseriøst😄)

Men jeg er stort sett glad vi har 4 årstider, de er sjarmerende på hver sin måte. Men nå er det sommer og den skal nytes først..

Det har aldri falt deg inn at det finnes en del mennesker i dette landet som føler på nøyaktig det samme om sommeren? Det er alltid sympati og forståelse å få for de som opplever ensomhet og gavepress, mas og jag i julen, mens det er null forståelse å få for alle oss som opplever ensomhet og lykkepress om sommeren. Ja, for ikke å snakke om den uutholdelige varmen, da. Ensomhet og utenforskap føles ikke bedre om sommeren! Det er kun helt unntaksvis at sommer-ensomhet er et tema i media, og det finnes ingen tilbud om noen "alternativ sommer" eller liknende, slik som i julen (alternativ jul).

Anonymkode: 9dbf2...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har aldri falt deg inn at det finnes en del mennesker i dette landet som føler på nøyaktig det samme om sommeren? Det er alltid sympati og forståelse å få for de som opplever ensomhet og gavepress, mas og jag i julen, mens det er null forståelse å få for alle oss som opplever ensomhet og lykkepress om sommeren. Ja, for ikke å snakke om den uutholdelige varmen, da. Ensomhet og utenforskap føles ikke bedre om sommeren! Det er kun helt unntaksvis at sommer-ensomhet er et tema i media, og det finnes ingen tilbud om noen "alternativ sommer" eller liknende, slik som i julen (alternativ jul).

Anonymkode: 9dbf2...608

For min del må du sitte å hate sommeren så mye du bare orker for min del.. og nå opprettes det jo ca 7000 tråder om de som hater sommeren her på kg, om alt fra den om at det alltid er for varmt som tross alt er på et par hundre sider til alle " jeg er så ensom" osv.. Og det er mange tilbud (kommunale) om sommeren. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det har aldri falt deg inn at det finnes en del mennesker i dette landet som føler på nøyaktig det samme om sommeren? Det er alltid sympati og forståelse å få for de som opplever ensomhet og gavepress, mas og jag i julen, mens det er null forståelse å få for alle oss som opplever ensomhet og lykkepress om sommeren. Ja, for ikke å snakke om den uutholdelige varmen, da. Ensomhet og utenforskap føles ikke bedre om sommeren! Det er kun helt unntaksvis at sommer-ensomhet er et tema i media, og det finnes ingen tilbud om noen "alternativ sommer" eller liknende, slik som i julen (alternativ jul).

Anonymkode: 9dbf2...608

Dessverre er det sånn at de som føler seg ensom og litt utenfor, de som har det vanskelig på en eller annen måte, ofte vil føle seg enda verre på tider når det er meningen man skal treffes ofte, være lykkelige, sosiale, oppleve mye sammen osv. Når det er forventet at man skal være glad og lykkelig, blir det enda tyngre for de som har det vanskelig selv. Julen, påska, 17.mai, sankthans, sommer.. sosiale medier overfylles av glade mennesker som deler alt det gøye de gjør. Jeg har kjent på det selv, og kjenner på det fortsatt. Jeg elsker sommeren, - egentlig, men senest idag satt jeg på verandaen min i deilig sommersol og gråt for meg selv. Jeg er ensom, alle venner har nok med sitt og sine egne. Det er så mye jeg har lyst å gjøre i sommer, men halve kosen er å gjøre det sammen med gode venner eller en partner. Så derfor blir det ikke noe av. Kanskje en sjelden gang, og da passer jeg virkelig på å nyte det. Men ofte kjennes det trist og leit. Det er nok mange som har det sånn, dessverre😔

Anonymkode: 7bc90...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 time siden):

For min del må du sitte å hate sommeren så mye du bare orker for min del.. og nå opprettes det jo ca 7000 tråder om de som hater sommeren her på kg, om alt fra den om at det alltid er for varmt som tross alt er på et par hundre sider til alle " jeg er så ensom" osv.. Og det er mange tilbud (kommunale) om sommeren. 

Jeg har da ikke sagt noe om at jeg hater sommeren. For det gjør jeg ikke. Det er positive sider ved sommeren også, selv om den aldri blir min favorittårstid. Det eneste jeg virkelig hater med sommeren, er når temperaturen stiger opp mot 25-30 varmegrader. Da blir jeg regelrett dårlig, og ikke minst, søvnløs.  Men jeg blir provosert over all denne voldsomme lovprisningen av den stekende varmen over alt, fokuset på sommerlykke, og det faktum at ingen later til å forstå at noen av oss opplever det som en ekstra belasting å være ensomme og triste om sommeren. Vi som aldri opplever det felleskapet som alle andre ser ut til å være en del av. Det er tabu. Som om det er en selvfølge at alle skal elske denne tiden. Sommerlykken med venner og familie må jo selvfølgelig også dokumenteres på sosiale medier, slik alle ser hvor vellykket man er. 

Anonymkode: 9dbf2...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har da ikke sagt noe om at jeg hater sommeren. For det gjør jeg ikke. Det er positive sider ved sommeren også, selv om den aldri blir min favorittårstid. Det eneste jeg virkelig hater med sommeren, er når temperaturen stiger opp mot 25-30 varmegrader. Da blir jeg regelrett dårlig, og ikke minst, søvnløs.  Men jeg blir provosert over all denne voldsomme lovprisningen av den stekende varmen over alt, fokuset på sommerlykke, og det faktum at ingen later til å forstå at noen av oss opplever det som en ekstra belasting å være ensomme og triste om sommeren. Vi som aldri opplever det felleskapet som alle andre ser ut til å være en del av. Det er tabu. Som om det er en selvfølge at alle skal elske denne tiden. Sommerlykken med venner og familie må jo selvfølgelig også dokumenteres på sosiale medier, slik alle ser hvor vellykket man er. 

Anonymkode: 9dbf2...608

Men some er ikke alt her i verden. Og som jeg skrev i en av disse "ååå jeg er så ensom" trådene så blir det helt feil om en ikke skal legge ut noe i some når en har det bra og er sosial fordi andre kan bli trigget av mer ensomhet av dette. Da bør en ta seg en pust i bakken og logge av rett og slett. En har et visst ansvar fra å sjerme seg selv om en føler seg mere sårbar av dette! Jeg må av og til gjøre dette selv når jeg ser på nyheter f.eks.

Dernest, julen ikke min favoritt høytid (sommer er ingen høytid) Men vinteren generelt er lang men jeg vet at det å sitte å nistire inn i some på de som elsker vinteren gjør ingenting godt. Istedenfor bestemte jeg meg for 2 år siden å lage min jul, med rosa juletre og hei hvor det går for å gjøre mest mulig narr av den norske tradisjon julen.. Det funket faktisk ganske greit. Jeg har ingen foreldre og ikke kontakt med søsken men har tilogmed satt vakt på en frivillig organisasjon på julaften istedenfor å klage over min egen ensomhet..

Så hva gjør du for å forbedre ditt misnøye mot sommeren foruten om å klage på kg?  Det er normalt å føle seg bedre og ha det bedre om sommeren enn om vinteren, derfor ser du også flere av de. Og nå har vi det mørkt og kalt 9 måneder i året så det er ikke slik at vi mangler mørketid. At noe er mer normalt betyr ikke at det ikke finnes de "unormale" om sommeren, men fokuset ligger selvsagt ikke her.

Og PS..  jeg er ca like dritt lei av alle de 5000 trådene her inne hver eneste sommer som blir opprettet fordi det skal klages på alt fra ensomhet, temperatur, klegg, klissete sololje og what not som sikkert du er av å se mennesker som koser seg på sommeren og er sosiale, har det godt og nyter livet, enten de klarer å gjøre det aleine eller med andre. Det er alltid noe uansett årstid og livssituasjon, og vi mennesker elsker å klage og vi misliker å se andre klage på det vi selv liker. Det er naturlig...

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2021 at 1:12 PM, Honey Dew said:

Jeg er veldig glad i julen. Hater sommer og ser frem til høsten.

Trøst deg med at jo eldre du blir, jo fortere går tiden. Jeg har følelsen av at vi ikke har kastet ut juletreet og pakket ned pynten, så er julen her igjen :)

Jeg hater sommeren også. Dagene flyr ja, jo eldre man blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...