Gå til innhold

Er jeg rar som ikke liker familieselskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mannen min synes akkurat det samme, han får helt sjokk! Han kommer fra et rolig hjem med kunnskapsrike diskusjoner, hvor de ikke snakker i munnen på hverandre og ikke dømmer hverandre nord og ned. De er selvsagt ikke feilfri, men det er milevis mellom hvordan de ytrer bekymringer osv. i forhold til min familie. Jeg bruker han nå litt som skjold, han sier ifra når han har fått nok og så skylder jeg på han at vi må gå hjem. Det går helt fint for han, han er ikke videre opptatt av å bli ekstremt likt av absolutt alle på alle bekostninger.

Spørre i plenum? Jeg kommer jo såvidt til ordet 😂 Har riktignok begynt å sette grenser.

 

Anonymkode: 0b6ed...e16

Da kan du jo prøve en motsatt strategi. Å bare reise dere opp å forlate selskapet når det koker som verst. Tipper du får oppmerksomhet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pia Sofia skrev (5 minutter siden):

Da kan du jo prøve en motsatt strategi. Å bare reise dere opp å forlate selskapet når det koker som verst. Tipper du får oppmerksomhet da.

Åååhh, min familie er også på speed. Har bare reist meg og gått, jeg. Ble vel sett på som litt mongolid også, da folk trenger en ‘gyldig’ grunn og da er det å være tilbakestående eneste gyldige grunn. Da kan de puste lettet ut. 

Anonymkode: f1dfc...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen liker vel familieselskap, da. Det er litt som å betale skatt. 

Anonymkode: f1dfc...510

Jo, jeg liker familieselskaper.

Koser meg masse med hele familien og elsker konfirmasjoner etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Skjønner godt at du ikke liker det. Selv syns jeg slike samlinger er dritkjedelig, og syns «har ikke lyst» er helt kurant. Den har jeg brukt mye. Er i hvert fall ærlig 😁

Men når jeg leser hva du forteller, skjønner jeg enda bedre. Du er jo nesten blitt litt hakkekylling, og ingenting er godt nok uansett. Er det ikke noe feil, så finner de feil. Dette må du lære deg å drite i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen liker vel familieselskap, da. Det er litt som å betale skatt. 

Anonymkode: f1dfc...510

Det er vel ikke sant da. For meg er familien alt og det beste jeg vet er å samles alle. Nå går ikke det og jeg savner det like mye som andre savner å reise. 

Anonymkode: 42b34...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være mange som har kjipe familier siden familieselskap er så forferdelig. Jeg er ingen fan av store selskap generelt, men jeg liker heldigvis familien min og synes det er koselig å tilbringe tid sammen med dem. Det holder uansett at det er en gang i blant. Hadde ikke orket noe som helst selskap flere ganger i måneden. Holder med en gang i kvartalet, bortsett fra aller nærmeste familie.

Anonymkode: 58f86...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avhenger jo av familien/slekta. Jeg skulle gjerne sluppet, men er jo til å leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan føle meg uttafor når svigers har familieselskap. Spesielt når mannen er bortreist. Da er det bare meg og barnet vårt som drar dit. De snakker ikke nedlatende eller noe sånt,men jeg føler at jeg ikke er like viktig som min svoger (broren til mannen min), svigerinne og deres 2 små barn. De har liksom det perfekte liv der begge har 8-16 jobb, fri i helgene, finner på mye sammen med barna sine. Mens jeg er alene med mitt barn veldig mye, er skadet for livet i en fot å jobber derfor deltid, kan ikke ta med barnet mitt på alt som jeg har lyst til. Føler på en stor skam rundt det. Er i tillegg deprimert og har angst. 😢 

Anonymkode: ee980...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt på folka. På pappas side av familien er de relativt greie. Har litt forskjellige interesser, kan snakke om politikk, teknologi, sport og populærkultur, og er rause nok til å servere det meste, ikke kommentere hva folk tar, og synes både øl og kaffe er greit.

På mamma side av familien er det derimot triste greier. Hun kan selv være ganske dømmende angående folk som tar alternative livsvalg, og stefaren min er enda verre. De er demonstrativt avholds, og snakker nedsettende om folk som "drikker midt på dagen" mens de serverer termoskaffe og tørre kaker. Familien hennes er møkkakjedelig, sånne som bare snakker om været, hjem, jobb og barn, og sladrer om familiemedlemmer og naboer.

Anonymkode: 43336...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker familieselskap! Men nå har jeg veldig liten familie, vi er 5 personer. Med min samboers familie så blir vi 10. inkl meg og samboer.

Anonymkode: ffaa4...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Det høres jo helt forferdelig ut. Samme hva man gjør så er det galt liksom :) 

Vi har nesten aldri slike ting i min nærmeste familie. Stort sett kun nærmeste familie som samles og da er det avslappet stemning. Kanskje litt mas om "nå må du spise", men ingen kommentarer. Der kan man snakke om alt mulig. 

Følte meg litt utenfor da jeg var sammen med eksen og det var slike ting støtt og stadig. Jeg kan ikke fordra sånne litt stive selskap der man skal sitte og snakke om andre eller andre dørgende kjedelige temaer eller svare på masse spørsmål. Så sitter kvinnene der og har spist ei tynn flis av et kakestykke og "huff, nå ble jeg mett. Kommer nok til å gå opp flere kilo nå" og så skal alle kvinnene stemme i og være enige :roll:

Jeg mener ikke at alle skal stappe i seg, men samme hva man gjør så skal man ha dårlig samvittighet. Enten for å spise for "mye" eller for "lite". Jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet. Har jeg lyst på kake så spiser jeg det og forsyner meg flere ganger og har jeg ikke lyst til å spise så mye så gjør jeg det. 

Familieselskap kan være helt ok det, men det kommer an på hvem man er med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...