Gå til innhold

Ferien som du ikke trivdes

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At barnet ditt surmuler og er bortskjemt er neppe Kreta sin feil 

Anonymkode: 027fc...491

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette har jo ingenting med Kreta å gjøre. Din bortskjemte sønn ville ha sittet inne med iPaden sin uansett hvor dere hadde reist. 

Anonymkode: 12a6c...d83

Har jeg sagt det?

Det står heller ikke i trådens overskrift eller første innlegg at det skulle være "stedets feil" for å være en "ferie man ikke trivdes".  

Endret av Million
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var i Tyrkia, innpåslitne ekle mannfolk og selgere som skulle dra deg inn overalt. Når man bare gikk videre hagla det skjellsord som horer og det som verre var, vi hadde med oss ei som kunne Tyrkisk så derfor visste vi hva de sa, hun kjefta godt ned noen som ble veldig paffe over at hun forsto og kunne snakke språket deres selv om hun var blond og blåøyd. Med en gang jeg satte meg alene og samboeren skulle på do fikk jeg ikke sitte i fred, veldig slitsomt sted, skal aldri tilbake dit. Og visste heller ikke at der skulle være så grusomt fuktig og varmt, ha ha.

Anonymkode: b4583...2a8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det Dubai. Overfladisk, dyrt, glovarmt, og jeg fikk dårlig samvittighet av å være turist i et land som behandler fremmedarbeidere på den måten.

Hadde også en grusom uke i Bulgaria (Sunny Beach). Elendig mat, så mye vind at vi aldri fikk badet i havet, det regnet et par ganger hver dag, følte meg utrygg.

Jeg har aldri besøkt Marokko eller Paris, nettopp fordi "alle" jeg kjenner har mistrives veldig der.

Vi hadde derimot en fin ferie i Ölüdeniz i Tyrkia. Høres ut som vi var heldige. 😊

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For min del er det Dubai. Overfladisk, dyrt, glovarmt, og jeg fikk dårlig samvittighet av å være turist i et land som behandler fremmedarbeidere på den måten.

Alle disse 4 punktene er jo ganske lett å finne ut, med mindre du var helt ekstremt uheldig med været. Skjønner at man ikke vill vite alt om et sted man skal til på forhånd men de faktorene som virkelig kan senke kvaliteten på oppholdet er da normalt å vite om.  Hva hvar det forresten som var overaskende dyrt i Dubai?  svært lite av det nordmenn vanligvis kjøper en del av på ferie som ikke er innenfor 30-60% billigere en i norge.  Skjønner at man forventer mye rimeligere en norge, men det er jo også det. 

Dub.png

Endret av Chomsky89
AnonymBruker
Skrevet

Etter å lest denne tråden, er jeg veldig glad for at jeg har besilt en tur til Thailand og Vietnam i Mai. Lite klager derfra 😃 

Jeg trivdes heller ikke i Paris, Så mye mennesker, mas, konstant tuting i trafikken og folk som går på deg. Føltes som alle rushet omkring, masse stress.

Anonymkode: c3ddc...835

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 12.05):

Var i Tyrkia, innpåslitne ekle mannfolk og selgere som skulle dra deg inn overalt. Når man bare gikk videre hagla det skjellsord som horer og det som verre var, vi hadde med oss ei som kunne Tyrkisk så derfor visste vi hva de sa, hun kjefta godt ned noen som ble veldig paffe over at hun forsto og kunne snakke språket deres selv om hun var blond og blåøyd. Med en gang jeg satte meg alene og samboeren skulle på do fikk jeg ikke sitte i fred, veldig slitsomt sted, skal aldri tilbake dit. Og visste heller ikke at der skulle være så grusomt fuktig og varmt, ha ha.

Anonymkode: b4583...2a8

Shit, hvor i Tyrkia var dette? Jeg skal dit snart og gruer meg nesten om det er så ille at tyrkere flest ikke eier folkeskikk.. Hva svarer man når de er så ufine? Jeg vurderer å si følgende om jeg blir utsatt for det samme:

1) Har du en diagnose av noe slag, siden du totalt mangler folkeskikk? Kanskje du bør utredes evt?

2) Oj, så sur. Bitter fordi du har liten tiss?

3) Er du oppdratt av ulver, siden du virker helt fjern?

Da tror jeg de blir satt ut haha. Jeg er latina og har et helvetes temperament.. Skal også henge de ut på tripadvisor om de er ufine. Dårlig reklame. 

Anonymkode: 43957...5f9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Shit, hvor i Tyrkia var dette? Jeg skal dit snart og gruer meg nesten om det er så ille at tyrkere flest ikke eier folkeskikk.. Hva svarer man når de er så ufine? Jeg vurderer å si følgende om jeg blir utsatt for det samme:

1) Har du en diagnose av noe slag, siden du totalt mangler folkeskikk? Kanskje du bør utredes evt?

2) Oj, så sur. Bitter fordi du har liten tiss?

3) Er du oppdratt av ulver, siden du virker helt fjern?

Da tror jeg de blir satt ut haha. Jeg er latina og har et helvetes temperament.. Skal også henge de ut på tripadvisor om de er ufine. Dårlig reklame. 

Anonymkode: 43957...5f9

du må ha bodd under en stein hvis du ikke har fått med deg at tyrkere og menn fra egypt er grusomme mennesker som behandler deg som en hore. ikke støtt slike reisemål. 

Anonymkode: 5476d...a60

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

India. Jeg backpacket rundt der i tre måneder da jeg var 19 år og følte meg ikke trygg. Svært innpåslitne menn, farlig trafikk og vanskelig å få billetter til tog og busser. Jeg fikk alvorlig amøbedysentri etter at jeg allerede hadde spist altfor lite i mange uker, og må ha gått ned nærmere 20 kg fra en i utgangspunktet slank, normalvektig kropp. På bildene fra turen er jeg redd, ulykkelig og veldig undervektig. Nå tok den turen ikke fra meg reiselysten, og jeg har senere vært alene  i land som Egypt, Marokko etc uten problemer. Men India var heftig. 

Anonymkode: 66af1...da4

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 19.28):

Norgesferien 2020. Både fordi den var påtvunget, og fordi Norge egner seg dårlig for folk uten bil. 

Anonymkode: 335ce...345

Ja om man er flere. men for en person går det fint an å reise i Norge uten bil 

Endret av Gereon Rath
Skrevet

Skien 

AnonymBruker
Skrevet

Ørsta 

Anonymkode: 2b02a...ab7

AnonymBruker
Skrevet
Chomsky89 skrev (På 27.3.2022 den 14.56):

Alle disse 4 punktene er jo ganske lett å finne ut, med mindre du var helt ekstremt uheldig med været. Skjønner at man ikke vill vite alt om et sted man skal til på forhånd men de faktorene som virkelig kan senke kvaliteten på oppholdet er da normalt å vite om.  Hva hvar det forresten som var overaskende dyrt i Dubai?  svært lite av det nordmenn vanligvis kjøper en del av på ferie som ikke er innenfor 30-60% billigere en i norge.  Skjønner at man forventer mye rimeligere en norge, men det er jo også det. 

Dub.png

Helt enig i det du skriver her. Det var ikke jeg som valgte reisemålet, for å si det sånn. Vi takket ja til en bryllupsinvitasjon og visste for så vidt hva vi gikk til. Både hotellovernatting og maten vi betalte for var mye dyrere enn jeg har vært borti før, selv i San Francisco, NYC o.l. Jeg har dessverre måttet reise tilbake til Dubai mange ganger på jobbreise.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 19.17):

Paris. Skulle på romantisk kjærestetur, men det var nedtur. Syns gatene var skitne og trange, aaaalle røykte på gatene, følte jeg aldri ble kvitt lukten og dårlig engelsk. Eiffeltårnet og området rundt var ikke noe pent. Oppskrytt. 

Anonymkode: b8321...794

Imponert over at du i det hele tatt traff noen som snakket engelsk, uansett hvor dårlig den var. Selv hadde jeg sannsynligvis ikke funnet veien ut fra flyplassen hvis jeg ikke hadde reist sammen med en kollega som kunne litt fransk.

Anonymkode: 7f5f4...c93

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke har planlagt godt, satt seg inn i hvor man vil bo, bestemt hva man vi gjøre og bestilt restauranter : London og Paris. Har man gjort hjemmeleksa derimot, er disse stedene noen av de beste stedene: museer, kunst og mat er av topp klasse! Det du kan se disse stedene får du ikke opplevd andre steder! Men å dra til Paris uten noe særlig kunnskap fra før er fånyttes. Og det er mange stygge steder, dårlige hotell osv.

Anonymkode: 18ec4...304

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egypt var jævlig. Skal aldri igjen til et muslimsk land. 

Anonymkode: 0030c...6d7

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Telt på Oddane Sand var en selsom affære. Fikk helt skrekken for camping etter det. Lanzarote blir heller ikke noen gjentakelse.

Anonymkode: 74034...bdc

AnonymBruker
Skrevet

Lofoten og Paris. 

Anonymkode: 8a504...f8c

AnonymBruker
Skrevet

Har reist mye og de to eneste stedene jeg ikke har likt meg er Egypt og Marokko (begge Afrika interessant nok...). 

Bare e-coli og faenskap!!

Anonymkode: ad7b3...b3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke trives i store typiske turist-byer som Roma, Praha osv., et tips er å reise utenfor sesong, det kan kanskje hjelpe. Jeg var i Roma i november, og det absolutt en flott plass med mye historie(og de lokale så på meg som om jeg var gal i tskjorte og denimjakke mens de var i boblejakker :fnise: ), men selv da var det litt i overkant for meg som introvert. Trodde jeg skulle tilte av alle som skulle selge meg selfiesticks, paraplyer og roser! Masse turistsvindel osv. Samme med Praha. Flott by, men du får jo ikke gå i fred. Fikk plutselig en chinchilla på skulderen midt i en folkemengde, fyren tok bilde og insisterte på 70 euro i betaling for bildet. Opplevde svindelforsøk i London også men i litt mindre grad, så kanskje ikke fult så turist ut der. Men offentlige toaletter i London? Ha med våtservietter og antibac! Piss og gris overalt, uansett hvor du befinner deg.

Har ei venninne som var i Egypt da hun var 12. Typisk blond og blåøyd norsk jente og hun måtte jo henge på armen til faren omtrent fra de gikk ut døra på hotellet til de kom tilbake, for det kom menn og spurte faren om å få gifte seg med henne, og tilbydde alt mulig for å "kjøpe" henne. Tror det er bra at faren hennes en svær kar som ser skummel ut(er overhodet ikke det). De dro aldri tilbake:P

Steder jeg kan anbefale er Hallstat, Bledsjøen, Lucern og Bern. Ikke så store og derfor ikke fult så turistifisert. Hallstatt var det horder av turister, men det var så imponerende at jeg har ikke ord. Ingen svindel heller som jeg fikk med meg.

Ser noen mislikte interrail litt tilbake; jeg elsket det:D Litt styrete skal jeg være enig i men for meg var det en del av opplevelsen, et eventyr. Men det forutsetter jo at man liker sånt. Om man bare vil slappe av og ta det chill er ikke interrail det beste valget:P

Anonymkode: 927f6...b56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Norgesferien 2020. Idiotisk av oss og dra med ungene hit og dit. Brukte over halve dagen i parker på å stå i kø. Sure unger og sure foreldre 🤯

Anonymkode: 03be5...9cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...