AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #41 Skrevet 23. mai 2021 Tenerife var stusselig, men vi hadde en fin ferie likevel. Marokko var fantastisk, men vi var der før de store turiststrømmene, tror ikke vi hadde opplevd det slik nå. Anonymkode: 0bd4d...f0e
Blue Berry Skrevet 24. mai 2021 #42 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 19.23): Hurgada i Egypt, utenom sesong. Huff. Dårlig mat, og var nesten bare gretne Russere der. Slitsomme folk i butikker som ikke lar deg gå videre. Jeg som kvinne fikk ikke lov til å snakke med noen. Om jeg prøvde betale, så ga de alle pengene tilbake til kompisen min 🤣 Var veldig anspent stemning da jeg var i landet. Et par dager etter at vi dro derfra, så var det SKYTING på NABO hotellet, flere skandinaviske døde. Og ulvene som løp rundt og spiste søppel Anonymkode: b36f3...012 Ulver??? I Hurghada sentrum?? Det har jeg tilgode å se... Var der i 2 mnd i strekk 😬 2
missLynch Skrevet 27. mai 2021 #43 Skrevet 27. mai 2021 Santorini. Brunsvidd og tørt i august, alt for mange turister. Det stussligste reisemålet jeg har sett. Korfu er en drøm i forhold hvis skal man til Hellas.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #44 Skrevet 27. mai 2021 Enig ang Roma, turistfelle ut av en annen verden, vært i Venezia også altfor mye folk. Resten av Italia derimot likte jeg godt. Anonymkode: cec0c...d56 1
Gjest Linny111 Skrevet 28. mai 2021 #45 Skrevet 28. mai 2021 Jeg har kun vært i Roma når samboer har jobbet der, så vi har hengt med lokalbefolkning og hatt det ganske fint, men tror ikke jeg hadde elsket å bare dra på ferie dit. Mye turister. Jeg var selv ikke spesielt begeistret for Praha. Og kanskje dette er upopulært, men Sør-Korea var litt skuffende. Jeg var i Japan og Taiwan på samme turen og elsket de stedene, men jeg reiste alene, og Sør-Korea ble dessverre litt vanskelig. Det føltes som et land der alt var skapt for par. Jeg var heller ikke forberedt på at Google Maps ikke skulle funke. Jeg innså at jeg var blitt ganske avhengig av det for å komme meg rundt. Jeg har skikkelig lyst til å prøve å reise dit igjen med samboeren min da, og oppleve hvordan det er å være der som par. Han er også ekstremt eventyrlysten i matveien, noe som alltid er til hinder for meg når jeg reiser alene. Jeg tør ikke smake på nye ting, mens samboer bestiller og spiser opp de fem rareste rettene på menyen så jeg får smakt litt 😂
Gjest Linny111 Skrevet 28. mai 2021 #46 Skrevet 28. mai 2021 Jeg kom på en til. Eksen og jeg dro på sånn liten pakketur til Marokko (Tangier) mens vi var på Interrail. Turen viste seg dessverre å bare være svindel. De skulle ha oss til å kjøpe masse overprisede varer hele tiden, og det var hele turen. Vi fikk sett byen, men hadde foretrukket å dra dit alene. Jeg var ganske ung og det var litt skummelt, men det hadde ikke vært noe problem i dag.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #47 Skrevet 6. juni 2021 Tenerife, Los Christianos. Husker det som en ekstremt kjedelig plass. Tyrkia, Alanya. Innpåslitne innkastere, fikk aldri fred. Bulgaria, følte meg utrygg. Er en god del år siden nå, typ 13-14 år siden. Men hørte skyting på natta ved flere tilfeller. Anonymkode: 03be5...9cd 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #48 Skrevet 6. juni 2021 Paris. Oppskrytt by for min del. Fantes ikke romantisk, selv om jeg var der med mannen. Tyrkia generelt. Innpåslitne selgere, menn som plystrer bare de ser litt naken hud. Ayia Napa. Jeg turte knapt å gå utenfor hotellet (var nesten 18 år). Anonymkode: aa341...90d 1
lemoncake Skrevet 7. juni 2021 #49 Skrevet 7. juni 2021 New York, men det var pga reisefølget og pga valg av hotell. Fullt av veggdyr. 😩 Byen vil jeg gjerne reise tilbake til. 👍 2
Illuminatum Skrevet 7. juni 2021 #50 Skrevet 7. juni 2021 missmcbeal skrev (På 23.5.2021 den 19.08): Vi hadde lyst å dra å se pyramidene, men fant ut at det både var ekstremt langt og veldig dyrt med utfluktene. Det var ingenting å se der vi var, men vi endte opp til slutt opp med å dra på en ubåt for å se fisker under vann. Så egentlig svært lite, så var ikke så spennende som prisen tilsa, men vi fant da iallfall på noe. Helt enig i at det ikke er så mye spennende rundt Hurgada men å klage på at det er langt er som å reise til Oslo men si at det er alt for langt til Geirangerfjorden. Har selv vært både i Hurgada og i Sharm El Sheik. Liker bedt den siste da der er det en koselig by med mange andre steder enn All Inclusive hoteller. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #51 Skrevet 8. juni 2021 Når du nevner Roma - så ja, vi dro til Roma i august, og det var ikke så lurt. +37-38 i skyggen, det var så varmt at for min del, gikk det ikke an å beholde seg ute. Det viset seg at jeg sliter så pass i slik varme, at jeg holdt på å besvime. 😅 Jeg likte heller ikke Lisboa/Portugal. Det er veldig fattigdomspreget, virket det for meg. Får liksom dårlig samvittighet av å være tourist der. Jeg har aldri vært i Egypt eller Tyrkia. Men, jeg tilbringer sommer etter sommer i Lindesnes, på hytta der, hytta er svigers sin. Sikkert idyllist plass i mange sine øyne. Jeg mistrives så innmari der 🙈 Det er vind, det er kaldt, det regner veldig ofte. Vi bor selv på Østlandet og sommeren her er jo ti ganger bedre. Pluss, at det er jo gørrkjedelig, det er absolutt ingenting å gjøre, uten at man må kjøre noen plass. Det finnes ikke "normal" do der, og det er sjeldent vann tilgjengelig, så det er også spartansk. Man kan ikke ta en ordentlig dusj. Men, vi har barn, og barna elsker hyttelivet sammen med besteforeldrene, og de har alt de trenger der. Pluss at de har foreldre (oss) som kjører de ditt og datt, for å finne mer underholdning. Nå er barna blitt litt større, så kanskje de kan være der litt uten meg, endelig... Jeg er jo bare der for barna sin skyld. Jeg ville mye heller sitte hjemme, her jeg bor, eller dratt til stranda eller hytta i nærheten, istedenfor. Anonymkode: ec37e...6d7 1 1
Million Skrevet 26. mars 2022 #52 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 19.11): Av nysgjerrighet.. Har du noen gang reist til et sted du ikke trivdes? Av en eller annen grunn bare føltes det helt feil for deg? For meg var dette Roma.. For mye turister,lite vennlige lokale, overpriset mat som ikke var så god. Roma passet ikke meg. Anonymkode: 0d920...ea0 Jeg var på Kreta en sommer, en uke, med min da 11 år gamle sønn. Vi reiste bare oss to, faren hans var hjemme. Skulle liksom være en koselig mor og sønn-tur. Sønnen min hadde aldri vært i syden før, rett og slett fordi vi som foreldre kjente barnet vårt og visste at han ikke ville like varmen og den stekende sola. Men nå hadde han hørt så mye snakk om "syden" og hvor stas det var av kamerater og andre på skolen, så nå spurte han meg om vi please kunne dra en tur til syden.... Jeg sa ja men med litt skepsis. Bestilte en tur til Kreta for oss to. Sønnen viste seg å hate varmen, akkurat som jeg hadde trodd, og nektet å dyppe seg i Middelhavet. Jeg fikk dratt han med meg med store overtalelser ned til stranden for å i det minste kunne si at vi hadde SETT på havet, men det var alt. Han ville ikke uti! Han ville bare oppholde seg ved eller i bassenget på hotellet, og aller helst i skyggen inne i resepsjonsområdet, der det var sittegrupper og gratis trådløs wifi til ipad'en hans. Det var den kjedeligste ferien jeg noen gang har vært på, fikk ikke med meg sønnen på noe. Og jeg slo fast med sikkerhet at jeg ikke lenger liker sydenvarme og stekende sol. Oppholdt meg mest i skyggen selv. Det var siste gangen jeg var i syden. Kan ikke fatte at jeg elsket å reise til syden i yngre dager, i årene da jeg var 18 til 30. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #53 Skrevet 26. mars 2022 Bulgaria. Så innmari sure og lite serviceinnstilte mennesker overalt. De har maltraktert den ene byen de har på UNESCOs verdensarvliste (husker ikke hva den heter) Skal aldri mer dit igjen. Anonymkode: 1147e...f59 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #54 Skrevet 27. mars 2022 Jeg forstår ikke hvordan så mange kan mislike Paris? Paris er jo bare fantastisk! Blir kanskje for stort for noen? Jeg kommer ikke på et eneste land der ferien var sånn at jeg ikke vil tilbake. Joda, det er mange land med innpåslitne selgere og menn med et kvinnesyn jeg forakter. Men landet kan være spennende likevel. Listen over land der menn har klådd/ slengt kommentarer til meg som er blond og ser veldig nordisk ut, er såpass lang at jeg vil ikke utelukke alle😅 Anonymkode: f7a6c...1ee 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #55 Skrevet 27. mars 2022 Million skrev (14 timer siden): Jeg var på Kreta en sommer, en uke, med min da 11 år gamle sønn. Vi reiste bare oss to, faren hans var hjemme. Skulle liksom være en koselig mor og sønn-tur. Sønnen min hadde aldri vært i syden før, rett og slett fordi vi som foreldre kjente barnet vårt og visste at han ikke ville like varmen og den stekende sola. Men nå hadde han hørt så mye snakk om "syden" og hvor stas det var av kamerater og andre på skolen, så nå spurte han meg om vi please kunne dra en tur til syden.... Jeg sa ja men med litt skepsis. Bestilte en tur til Kreta for oss to. Sønnen viste seg å hate varmen, akkurat som jeg hadde trodd, og nektet å dyppe seg i Middelhavet. Jeg fikk dratt han med meg med store overtalelser ned til stranden for å i det minste kunne si at vi hadde SETT på havet, men det var alt. Han ville ikke uti! Han ville bare oppholde seg ved eller i bassenget på hotellet, og aller helst i skyggen inne i resepsjonsområdet, der det var sittegrupper og gratis trådløs wifi til ipad'en hans. Det var den kjedeligste ferien jeg noen gang har vært på, fikk ikke med meg sønnen på noe. Og jeg slo fast med sikkerhet at jeg ikke lenger liker sydenvarme og stekende sol. Oppholdt meg mest i skyggen selv. Det var siste gangen jeg var i syden. Kan ikke fatte at jeg elsket å reise til syden i yngre dager, i årene da jeg var 18 til 30. At barnet ditt surmuler og er bortskjemt er neppe Kreta sin feil Anonymkode: 027fc...491 8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #56 Skrevet 27. mars 2022 Egypt: Noe som er veldig trist for det er et fantastisk land med så utrolig mye flott å se. Fikk heldigvis sett 80% av det jeg ønsket å oppleve på den ene turen. Jeg ble konstant trakassert hele ferien. Ble til og med plaget på natten av at ansatte på hotellet «bølleringte» på rommet. Var rett og slett helt utmattende og frister ikke til gjentagelse. Tyrkia (Alanya): Var 2 turer i Alanya som ung. Tenker tilbake på hvor galskap det var. Flaks det gikk bra. Samme opplevelse som Egypt. Miami (South beach): Forferdelig oppskrytt. Følte meg overhode ikke trygg og ble tilbudt dop på hvert gatehjørne. Lureri, dyrt og skittent. Anonymkode: ab6b1...734 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #57 Skrevet 27. mars 2022 Million skrev (16 timer siden): Jeg var på Kreta en sommer, en uke, med min da 11 år gamle sønn. Vi reiste bare oss to, faren hans var hjemme. Skulle liksom være en koselig mor og sønn-tur. Sønnen min hadde aldri vært i syden før, rett og slett fordi vi som foreldre kjente barnet vårt og visste at han ikke ville like varmen og den stekende sola. Men nå hadde han hørt så mye snakk om "syden" og hvor stas det var av kamerater og andre på skolen, så nå spurte han meg om vi please kunne dra en tur til syden.... Jeg sa ja men med litt skepsis. Bestilte en tur til Kreta for oss to. Sønnen viste seg å hate varmen, akkurat som jeg hadde trodd, og nektet å dyppe seg i Middelhavet. Jeg fikk dratt han med meg med store overtalelser ned til stranden for å i det minste kunne si at vi hadde SETT på havet, men det var alt. Han ville ikke uti! Han ville bare oppholde seg ved eller i bassenget på hotellet, og aller helst i skyggen inne i resepsjonsområdet, der det var sittegrupper og gratis trådløs wifi til ipad'en hans. Det var den kjedeligste ferien jeg noen gang har vært på, fikk ikke med meg sønnen på noe. Og jeg slo fast med sikkerhet at jeg ikke lenger liker sydenvarme og stekende sol. Oppholdt meg mest i skyggen selv. Det var siste gangen jeg var i syden. Kan ikke fatte at jeg elsket å reise til syden i yngre dager, i årene da jeg var 18 til 30. Dette har jo ingenting med Kreta å gjøre. Din bortskjemte sønn ville ha sittet inne med iPaden sin uansett hvor dere hadde reist. Anonymkode: 12a6c...d83 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #58 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At barnet ditt surmuler og er bortskjemt er neppe Kreta sin feil Anonymkode: 027fc...491 Det skrev hun vel ikke heller? Hun skrev om ferien som hun ikke trivdes, som er trådens tema. Anonymkode: 785ed...90c 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #59 Skrevet 27. mars 2022 Spania. Ørken, turistfelle og skittent over alt. Anonymkode: 995f6...549
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #60 Skrevet 27. mars 2022 Paris, av samme grunner som flere andre har nevnt. Gambia. Sikkert fint hvis man er der som sex-turist, men når man ikke er det så er det utrolig slitsomt, man får ikke gå i fred. Synd, fordi det er nydelige strender, rimelige priser og veldig bra klima der. Anonymkode: e0871...6e8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå