Gå til innhold

Ferien som du ikke trivdes

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

India, var skoletur da.. men skulle på mange måter vært foruten. Følte meg ikke trygg der nede i det hele tatt. 

Selvfølgelig noen bra opplevelser der også (Taj Mahal, etc), og man får et annet perspektiv på livet etter en tur dit.  

Anonymkode: 416af...240

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 21.45):

Haha, sprøtt. Jeg skrev akkurat om Egypt også 👍🙂

Anonymkode: 4a744...4d3

😂🤪🤣

Anonymkode: 837b3...272

Skrevet

Jeg elsker Hellas, men øya Lesvos eller Lesbos likte jeg ikke. En tynn tarm av en strand, full av tykke høyrøstede tyskere uten klær på. De lokale ikke så hyggelige som jeg ellers har opplevd i Hellas. Akkurat der ble vi værfaste under øyhopping. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 19.28):

Norgesferien 2020. Både fordi den var påtvunget, og fordi Norge egner seg dårlig for folk uten bil. 

Norgesferie uten bil hørtes ut som er mareritt ja... Norgesferie med bil derimot er helt fantastisk.

Anonymkode: f293b...ecd

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bulgaria uten tvil!! Utrolig ekle og innpåslitne mannfolk, skittent overalt, dårlig hygiene og maten var utrolig dårlig. Generelt svært frekke folk som var klar til å svindle deg for det meste. Vi reiste som familie til et såkalt bedre område (not....).

Anonymkode: 36ac6...33f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Paris er oppskrytt og ikke et sted heg gidder å dra igjen.

Tunisia, fint og varmt, men fy for et grusomt folkeslag. Så masete og ekle, forfulgte deg rundt hvis du ved et uhell tittet mot butikken dems. Og så var det mye dårlig mat.

Anonymkode: ffa1a...622

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var barn ferierte vi ofte på sånne danske feriesentre, og jeg har masse gode minner derifra. Det var alltid fint vær og vi var ute hele tiden og fant nye venner, badet, kjøpte spennende godteri...

Da jeg selv fikk barn ville vi prøve dette et år, og ble skikkelig skuffet. Alt var så gammelt, slitt og ekkelt - både leiligheten vi bodde i og anlegget for øvrig (fremsto selvsagt ikke slik på bildene) Vi såg knapt andre unger, og ungene ble i hvertfall ikke kjent med noen. De siste dagene dro vi på lange utflukter slik at vi var minst mulig på området.  Så det var ikke så hyggelig å oppleve på nytt som voksen.

Når det er sagt så er jeg veldig glad i Danmark, og har trivdes flere ganger når vi har leid feriehus eller bodd på hotell i København. Men sånn feriesenter drar jeg aldri på igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Marokko. Skittent, hundebæsj i gatene,  kakerlakker som vandret rundt midt på lyse dagen. Følte oss ikke trygg der. Mye tigging, unger som fulgte etter oss og maste etter penger.

Anonymkode: f1412...262

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg må slenge meg på Egypt og Hurghada også. Reiste i julen for mange år siden og hadde høye forventinger om sol og varme, god mat og avslapping. Bodde på et gammelt slitent hotell som skulle være sånn halvbra. Vi fant fort ut at vi var forvist til "bakgården", resepsjonsområdet og rommene på den ene siden så bra ut, men vi ble ført igjennom av labyrint av trapper på baksiden og endte med å ha utsikt ut til shabby bakgate. Man våknet også av morgenbønnen.

Det var et stort fint utebasseng midt på hotellet, men det var ikke oppvarmet og solen nådde ikke frem dit på den delen av året. Det var strand litt unna, men man måtte være tidlig for å betale og reservere sandstoler og solen gikk ned så tidlig som i 17.00-tiden og det var småkjølig. Det var tett i tett med folk på denne lille stranden.

En kameleier på stranden tilbydde moren min 3 kameler for å gifte bort meg. Heldigvis takket more min høflig nei.

Det var slitent og skittent i gatene, taxisjåfører og andre sjåfører kjørte som galninger, innpåslite selgere som maste om pruting, frukostbuffeen var forferdeleg (alt smakte ekkelt), vi gikk og gikk og gikk for å prøve å finne noe som lignet grovt brød og youghurt. Å spise ute var høydepunktene, men også et prosjekt å finne steder som så egnet nok ut. Noen steder hadde prøvd å pynte til jul til ære for turistene, men det var bare sånn nitrist og malplassert pynt i butikkene.

Vi hadde lyst å dra å se pyramidene, men fant ut at det både var ekstremt langt og veldig dyrt med utfluktene. Det var ingenting å se der vi var, men vi endte opp til slutt opp med å dra på en ubåt for å se fisker under vann. Så egentlig svært lite, så var ikke så spennende som prisen tilsa, men vi fant da iallfall på noe.

Vi har aldri vært så glad for avreise. Tenkte at å dra bort i julen og gå glipp av julafta var verdt det, men det var rett og slett nitrist. På flyet hjem sverget jeg på at jeg aldri skulle dra til utlandet igjen i jula.

Når sant skal sies, moren min har dratt til Hurghada igjen noen år senere og hadde en fantastisk ferie. Hun og stefaren min fant et skikkelig bra hotell med all inclusive og det var fantastisk mat og god service der og de var på et finere område som hadde finere strender. De hadde noen uforglemmelige utflukter også.

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Gjest Lunaris
Skrevet

3 kameler var lite?

Tyrkia, Alanya. De tror vi norske kvinner er horer. Grusomme, respektløse og ekle menn. Skal aldri til Tyrkia igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bulgaria uten tvil!! Utrolig ekle og innpåslitne mannfolk, skittent overalt, dårlig hygiene og maten var utrolig dårlig. Generelt svært frekke folk som var klar til å svindle deg for det meste. Vi reiste som familie til et såkalt bedre område (not....).

Anonymkode: 36ac6...33f

Dette !

bulgaria, aldri følt meg utrygg noen andre plasser enn her.

Skulle spørre en ansatt på hotellet om noe å han begynte å snakke om mafiaen som styrte byen og hvordan vi burde være forsiktige.

Anonymkode: 293fd...1b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paris. Skulle på romantisk kjærestetur, men det var nedtur. Syns gatene var skitne og trange, aaaalle røykte på gatene, følte jeg aldri ble kvitt lukten og dårlig engelsk. Eiffeltårnet og området rundt var ikke noe pent. Oppskrytt. 

Anonymkode: b8321...794

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri trives på Mallorca, mange tyskere og lite koselig sted. Kan ikke komme på noe annet sted jeg ikke har trives, kanskje bortsett fra en tur til New Orleans. Det er fint å ha vært der, men var ikke spesielt trivelig det heller.

Anonymkode: f419b...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hurgada i Egypt, utenom sesong. Huff. Dårlig mat, og var nesten bare gretne Russere der. Slitsomme folk i butikker som ikke lar deg gå videre. Jeg som kvinne fikk ikke lov til å snakke med noen. Om jeg prøvde betale, så ga de alle pengene tilbake til kompisen min 🤣 

Var veldig anspent stemning da jeg var i landet. Et par dager etter at vi dro derfra, så var det SKYTING på NABO hotellet, flere skandinaviske døde. 

Og ulvene som løp rundt og spiste søppel

Anonymkode: b36f3...012

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har reist mye, og Paris er den plassen jeg er mest skuffet over. Har faktisk ikke noe som helst positivt å si om Paris. 

Anonymkode: 8df80...b9f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg elsker  Bodrum og Istanbul i Tyrkia, men Alanya mangler sjarm. Reiser aldri tilbake dit igjen.  

Hua Hin i Thailand vil jeg heller ikke tilbake til. Finnes mange flotte steder i Thailand, men Hua Hin er ikke en av dem. 

Var for en del år siden i Praha, og det passet heller ikke for meg.  Dårlig service, dårlig mat og lite hyggelig. 

Marokko er heller ikke noe meg.  Slitsomme selgere og skittent. Følte meg utrygg.

Endret av tirben
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia - liker maten og fine byer men mennene alene gjør at jeg aldri vil dra dit igjen.. jeg har blitt klypet i rompa, forsøkt overfalt på madrass på vannet, og blitt tatt bilder av mens jeg soler meg. Var 16 år. Følte meg så til utstilling. Æsj så respektløse. 

Anonymkode: 9f6f2...451

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri!

Jeg elsker å reise, og mener alle land i verden er verdt å dra til både én og to ganger.

Anonymkode: 83f9b...f10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trivdes ikke så godt på ferie i fjor sommer. Vi leide en hytte som mannens arbeidsgiver eier. Hytta var grei den, men været var elendig, og det var svært lite å finne på i området i dårlig vær. Det ble mye innesitting, og humøret var labert. Endte med å reise hjem en dag før planlagt. 

Anonymkode: 785ed...90c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kirkenes. Helt grusomt. 

Bodø. Temmelig stygg by. 

Kreta. Veldig koselig da vi leide bil og kjørte rundt på egen hånd, men turiststedet vi bodde på, var grusomt. Hvem vil ha norsk kaffe på ferie?

Hotellferie på Mauritius. Igjen veldig hyggelig da vi kjørte rundt, bodde på pensjonat, i airbnb-leilighet og et mindre hotell, men femstjerners hotellet var grusomt kjedelig og langt verre mat enn det vi fant på egen hånd da vi kjørte rundt. 

Anonymkode: 4c669...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...