Gå til innhold

Vær følg med på blodtrykket dersom du har tatt vaksine


sigrid106

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilke vaksine tok du? Jeg har flere venninner som fikk høy puls et døgns tid. Skremmende når man ikke er vandt med det.

Jeg står over vaksinen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var phaicer

Lister skrev (10 minutter siden):

Hvilke vaksine tok du? Jeg har flere venninner som fikk høy puls et døgns tid. Skremmende når man ikke er vandt med det.

Jeg står over vaksinen.

Ts:

Det var Pfizers.

Det er virkelig skremmende hva slags mix de har laget. Jeg kommer til å vente nå til de har funnet ut noe mer. Inntil da venter jeg...

Dette spillet vil jeg ikke være med på for å ødelegge livet..

Inntil da forholder jeg til tre ting:

1. Holde avstand

2. Bruke munnbind

3. Vaske meg i såpe og sprit..

Jeg tror en kan unngå mye bare ved å følge disse tipsene.

Du gjør det helt rett, droppe det inntil vi vet noe mer👍🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sigrid106 skrev (2 minutter siden):

Det var phaicer

Ts:

Det var Pfizers.

Det er virkelig skremmende hva slags mix de har laget. Jeg kommer til å vente nå til de har funnet ut noe mer. Inntil da venter jeg...

Dette spillet vil jeg ikke være med på for å ødelegge livet..

Inntil da forholder jeg til tre ting:

1. Holde avstand

2. Bruke munnbind

3. Vaske meg i såpe og sprit..

Jeg tror en kan unngå mye bare ved å følge disse tipsene.

Du gjør det helt rett, droppe det inntil vi vet noe mer👍🏻

Ja, den er jo bare midlertidig godkjent. Altså; ikke godkjent.

Jobber selv i helsevesenet, men ikke med pasientkontakt fysisk. Mange er skeptiske til den, så jeg står over. De fleste takler covid som en svært mild influensa, feber/hodepine/mister smak og lukt etpar dager.

Nå i dag kan vi leve som vanlig, slutte å med testing av mennesker som ikke har symptomer. Ellers tar dette aldri slutt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus
Lister skrev (2 timer siden):

Hvilke vaksine tok du? Jeg har flere venninner som fikk høy puls et døgns tid. Skremmende når man ikke er vandt med det.

Jeg står over vaksinen.

Fint da skal jeg ikke ta den da det blir krise får mitt liv da jeg alt sliter med høy puls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sigrid106 skrev (5 timer siden):

Les denne artikkelen:

https://www.dagbladet.no/nyheter/forhoyet-blodtrykk-mistenkt-bivirkning/73767712

Jeg fikk grusomt høyt blodtrykk etter at jeg hadde tatt vaksinen del 1.  Var på tilfeldigvis på legesjekk så da oppdaget de at blodtrykket mitt var ekstremt høy. Så min anbefaling følg med på det og evt reager...

Hvordan vet du at det skyldes vaksinen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du at det skyldes vaksinen?

Godt spørsmål.

Selv kjenner jeg til fler som fikk høy puls et døgns tid, fra astrazeneca-vaksinen. Samt feberfrysninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister skrev (24 minutter siden):

Godt spørsmål.

Selv kjenner jeg til fler som fikk høy puls et døgns tid, fra astrazeneca-vaksinen. Samt feberfrysninger.

Altså, man kan fatte mistanke, men man bør utelukke alle andre grunner før kun vaksinen er igjen. Personer som har hatt høyt blodtrykk før for eksempel kan få det igjen også uten vaksine. Høyt blodtrykk oppstår også på grunn av stress. 

Også i lenken i HI står det at det er mistanke fordi det ikke er bekreftet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister skrev (30 minutter siden):

Godt spørsmål.

Selv kjenner jeg til fler som fikk høy puls et døgns tid, fra astrazeneca-vaksinen. Samt feberfrysninger.

Det er jo helt vanlige bivirkninger av en vaksine... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og flere jeg kjenner som har hatt viruset sliter med tilbakevendende infeksjoner. Så er jo bare å gamble, da. En kontrollert vaksine eller en ukontrollert sykdom. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
Lister skrev (1 time siden):

Godt spørsmål.

Selv kjenner jeg til fler som fikk høy puls et døgns tid, fra astrazeneca-vaksinen. Samt feberfrysninger.

Jeg fikk absolutt ingen bivirkninger av AZ. Skulle ha vært fullvaksinert nå, men må vente et par uker til få Pfizer/Moderna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LastSummer skrev (1 time siden):

Det er jo helt vanlige bivirkninger av en vaksine... 

Er det? Tatt mange vaksiner i mitt liv, men aldri opplevd det.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiffig skrev (På 19.5.2021 den 20.52):

Og flere jeg kjenner som har hatt viruset sliter med tilbakevendende infeksjoner. Så er jo bare å gamble, da. En kontrollert vaksine eller en ukontrollert sykdom. 

Det er egentlig ikke dikotomisk. Du utelater det tredje alternativet, nemlig ikke å bli verken smittet eller vaksinert. Under spanskesyken forble faktisk majoriteten usmittet igjennom hele pandemien. 

Det er mer riktig å fremstille dette som A, B eller C - ikke A eller B..

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk høyt blodtrykk en periode. Kan ikke skylde på vaksinen. Hadde mye stress rundt meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (7 timer siden):

Det er egentlig ikke dikotomisk. Du utelater det tredje alternativet, nemlig ikke å bli verken smittet eller vaksinert. Under spanskesyken forble faktisk majoriteten usmittet igjennom hele pandemien. 

Det er mer riktig å fremstille dette som A, B eller C - ikke A eller B..

Alternativ C - å ikke bli hverken smittet eller ikke vaksinert er også gambling, siden man ikke kontrollerer den ene av de to faktorene - altså det å bli smittet. Etter hvert som tiden går og man på lang sikt må åpne opp igjen, så er det nesten utopisk å unngå smitte i all evighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...