Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bra at dere har fått los på en bra toastmaster (Jada, har elgjegere i familien og blir litt påvirket innimellom ;) ) Håper det ordner seg!

Ha en fortsatt fin uke!

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Hei hå :) En liten stund siden sist. Håper legene finner ut av hva som feiler deg og at du blir frisk snart. Høres ut som dere har funnet en god toast master da. Det er stas å få den æren!

Forlover heftene høres knall ut. Jeg vil også lage! Hva er viktig å få med i slike hefter? :)

Så snill svigers er da, som stiller opp for dere. Høres ut som dere har hatt en fin helg.

Skrevet

Når var du gravid? Hvor gammel er han/ hun? ;)

Gleder meg :sjarmor:

Kan jeg se bryllupshjemmesiden? :klem:

Skrevet

God morgen! :klem1:

miss77: Tusen takk! Ja, det er ikke så dumt tenker jeg! ;)

Bett1: Ja, det blir kjempespennede å se om hun vil og kan! Vi skal 3 dager til danmark med den delen av familien til sommeren, for å feire gullbryllupet til min kjæres besteforeldre, og da kommer sikkert en bra anledning til å spørre om hun vil! :Nikke:

Revenka: :klem: Jeg tror ikke det er noe spesiell regel for hva forloverheftene skal inneholde. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg kom på ideen selv, så det jeg hadde tenkt var å samle litt info om bryllupsfeiringen (de vanligste tingene, som feks gangen i talene og i hvilken rekkefølge de skal holdes, hva som foregår under vielsen og forloverens rolle der... osv), litt tips til talemåter og hvordan lage/holde en tale, litt "cut and paste" fra andres fortellinger om hvordan de opplevde å være forlover, litt om utdrikningslag og andres ideer til dette, kanskje et dikt eller to, også en liten hilsen fra meg.

Det jeg selv ville ha lest hvis jeg aldri hadde vært forlover og skulle være det i det aller første bryllupet jeg var gjest i.

De får jo selvsagt vite at det eneste jeg virkelig venter av de, er at de skal være der med meg på dagen min og at hun ene skriver under på erklæringen, så er det opp til de selv hva de vil gjøre ut av sin rolle som forlover. :Nikke:

Dark Angel: Jeg fikk en liten jente i mars 2004, og hun er litt over halvannet år nå. Husker graviditeten, fødselen og nybaktmamma tiden som det skulle vært igår! :ler:

Da jeg ble tenåring gikk jeg rundt og inbildte meg at jeg ikke kunne få barn. Jeg hadde nemlig hørt om flere som slet med å bli gravide, og jeg hadde jo latt være å bruke prevensjon den første tiden, men ikke blitt gravid. Jeg leste alt jeg kom over om prøverørsmetoder og ufrivillig barnløshet, for dette "gjaldt jo oss" når vi en gang skulle få barn. Jeg sluttet på pillen i mai og ble gravid i juni.. da prøvde vi ikke aktivt en gang.. :roll::ler:

Tror ikke jeg ville satset på at dere er en av de som sliter. Det er faktisk færre enn man tror som sliter med å få barn, vel og merke av de som er under 35. Erfaringen viser jo også at de som går virkelig hardt inn for å få barn og måler temperaturer og sjekker livmorhalsen for alt det er verdt, de har større risiko for å bruke lang tid på å bli gravid. Grunnen til det er at de "stresser", og stress hindrer i mange tilfeller graviditeten. Den beste metoden er å holde kroppen i form, spise sunn mat og ta litt folat-tilskudd, og deretter la kroppen gjøre jobben når den er klar for det. Så er det jo himla gøy å "øve" på å treffe blink! :hoho:

Vær litt obs på at man blir lettere gravid rett etter pilleslutt, så hvis dere vil vente til bryllupsmåneden bør dere trå forsiktig fremover! ;)

Jeg har egentlig to bryllupshjemmesider. Den ene er litt "søt og bryllupsaktig", den andre er med stramme linjer i sølv og gråtoner. Jeg har ikke helt bestemt meg hvilken jeg skal bruke, men det kan hende jeg bruker den "søte" til bryllupgjeste-side og den andre til min egen vanlige hjemmeside. Jeg liker så godt litt "maskulint" design. ;)

Jeg kan kanskje legge de ut på et senere tidspunkt, for de er ikke oppe og går enda.

:klem:

Skrevet

Heisann

Hørtes ut dom dere virkelig koste dere på mannens bursdag. Hørtees skikkelig romantisk ut :hjerte: Og jeg må si at du er heldig med svigerfamilien :) Det er godt at de stiller opp og at dere har et nært forhold til hverandre.

Ser at dere også har tjuvstarta på Lost. Ble litt irritert av episode 2 da, for vi fikk liksom ikke noe videre svar på det i the hatch (vil ikke røpe noe for de som ikke har sett) : :sjenert:

Så bra at du får lov å komme til vurdering hos spesialist! For når diagnosen er stilt kan du få et behandlingstilbud som hjelper :) Håper virkelig det går bra hos spesialisten. Er det lenge til du skal dit?

Skrevet (endret)

:kose:

Ja det hadde vert gøy å sett hjemmesidene ;)

Så fort det ble klaff da! :sjarmor:

Det er det søstra mi sier, hun ble også gravid fort med begge sine.

At de som skriver på forum o.l. er de som sliter.

De andre hører man ikke så mye fra, håper jo jeg er blant dem.. :sjarmor:

Jente på halvannet år ja?

De er så søte i den alderen (ønsker meg veldig jente, men blir suuperglad uansett!)

Jeg går på folat nå, men siden vi venter med å prøve til januar eller senere, så bør jeg kanskje vente med å ta, ca en mnd før bryllupet?

Hvor lenge har dere vært sammen da?

Sambo har en sønn på 4 fra før..

Syns det er litt vondt, at han har gjort det før..

Men siden stesønn bare er hos oss annenhver helg, håper jeg det blir veldig spesiellt for sambo at våre barn er der hver dag..

Og annerledes når det er med meg, selv om jeg ikke fikk gitt ham hans første..

Men han og exen hadde ikke et bra forhold og det ble slutt tre mnd etter fødselen, så..

Jeg håper jeg klarer å skyve vekk tankene om at dette ikke blir så spesiellt for han siden han har opplevd alt før..

Endret av dark angel
Skrevet (endret)

Ariel: :klem: Takk for koselig hilsen! Jeg vet ikke akkurat når jeg skal dit, men venter på svaret i posten!

Dark angel: Søt som bare det! :hjerter_rundt: Er det din egen datter, så er hun søt i alle aldre! :ler:

Du kan bare fortsette med folat-tilskudd, det gjør ikke noe om du tar det et par måneder før.

Vi har vært sammen i 7 år nå.. :overrasket: Synes det er like sprøtt hver gang jeg tenker på det! :ler: Når lillemor var på vei hadde vi vært sammen i 5-6 år, men vi ble sammen allerede som 15-16 åringer, så det hadde ikke gjort noe å vente enda lenger. Lillemor var ikke heeeelt planlagt, men heller ikke forhindret. Et ekte kjærlighetsbarn! :hjerte:

Vet du hva? Hvert svangerskap, hver fødsel og hvert barn er så forskjellige at det blir en like stor (og nervepirrende) opplevelse hver gang! Den ene barselvenninnen min fikk en jente i samme måned som meg, og det var med mannen som er 10 år eldre enn henne og har 2 barn fra et tidligere ekteskap.

Han gråt av lykke da lillejenta kom til verden. Var så lykkelig at han gikk rundt og vimset og irriterte alle sykepleiere/jordmødre da han gikk i veien for de hele tiden og visste ikke hva han skulle gjøre. :ler: Da hadde han vært med på de to foregående fødslene, men likevel var det helt nytt for han. :hjerter_rundt:

Nå "klager" moren over at lillejenta roer seg bedre hos papsen enn hos henne, og at hun sa "pappa" veldig tidlig! ;)

I tillegg så sier du at mannen din hadde et turbulent forhold som tok slutt tidlig etter fødselen, og da vil han jo få en helt annen opplevelse sammen med deg som han elsker og vil gifte seg med. Kanskje dette svangerskapet blir omsluttet av en ro og en trygghet som han følte manglet forrige gang, og at han denne gangen kan glede seg i forberedelsene sammen med deg! :klem:

Endret av Lúthien
Skrevet

Så godt å høre.. :klem:

Fikk nesten tårer i øynene.. Gleder meg allerede.. ;)

Ja, du føler ikke at dere har vært sammen så lenge kanskje?

Hvor gammel er du forresten.

Jeg blir 30 neste år, så jeg syns det er på tide, typen er like gammel.

Blir spennende med 2006...

Mange planer :-D

Hva med deg, utenom bryllup?

Lillebror/søster etterhvert kanskje?

Gleder meg å dele opplevelsen med sambo..

Vet han er klar for alt denne gang.. Ble mer presset sist..

Skrevet

Så spennende med toastmasteren!!! Har du fått spurt??

Syns du er flink jeg som skal lage forloverhefter, super idè!!

Ha en fortsatt god dag :klem:

Gjest Markblomsten
Skrevet

Her var det mye spennende å lese siden sist. Ser ut som om babysnakk er tema hos flere her... *noterer ned tips av ulik art...*

Bra med toastmaster da :)

Svigerfamilien din må jo bare være den beste da! Så herlig at de stiller opp slik som de gjør.

Og så må jeg jo si at jeg ble litt inspirert av forloverhefteideen din... hmmm...

Ha en fortsatt finfin dag Lúthien :klem:

Skrevet

Takk for hilsen i db'en min, det hjelper utrolig å vite at det er folk her inne som støtter en uansett og når som helst. :klem:

Skrevet

Forloverhefte høres ut som en veldig koselig ide, særlig når du har "unge og uerfarne" forlovere. Du må si fra hvis du finner noe spennende stoff, så kanskje vi også kan få lese...

Gjest Principessa
Skrevet

Hei L - unnskyld for at jeg ikke har vært her på en stund. Men prøver å sniklese og holde meg nogenlunde oppdatert likevel.

Kan du ikke sende meg en pm med hjemmesideadressen din når den er oppe og kjører?? :sjenert:

Skrevet

Innom med en god :klem: Ønsker deg en riktig fin dag Lúthien :)

Skrevet

Hei jenter! :vinke:

Typisk det.. jeg maser så mye i dagbøkene deres at jeg nesten glemmer min egen... :sjenert:

Dark Angel: Tja... tiden går fort når man har det gøy! ;) I utgangspunktet ønsket jeg meg 3 barn, men min kjære og jeg har kommet frem til at to er nok! :ler:

Har veldig lyst på en gutt neste gang. Vi er fire søstre, og har ingen som helst erfaring med guttebabyer, så det er veldig spennende synes jeg!

Er litt redd for et evt. nytt svangerskap. Jeg hadde et veldig tøft svangerskap forrige gang, og i tillegg holdt lillemor på å bli født veldig prematur uten at jeg har fått noen skikkelig forklaring på hvorfor. Derfor engster jeg meg litt, både med tanke på meg selv og men mulighetene for tidlig fødsel.

Vi kommer nok til å prøve igjen, men akkurat når det blir er ikke bestemt enda! ;)

Maibrud'06: Nei, jeg har ikke spurt enda, tenkte å gjøre det når vi treffer de i sommer.

Ainas: Det er bare å bruke ideen hvis du har lyst til det! :klem:

Lythande: Det skulle bare mangle! :klem:

Bett1: Jeg skal se om jeg kan legge det ut når de er ferdige, det blir nok ikke før det nærmer seg jul. (har sniklesere her innimellom) ;)

Izaria: Det er helt i orden! :klem: Skal se om jeg får sendt deg PM når den er oppe ja! :)

Gleder meg til min kjære og jeg kan se på lokalene sammen, han har jo ikke sett de enda. Dvs, han kikket på noe av det gjennom et vindu, men det kan jo ikke sammenlignes! :ler:

Skrevet (endret)

Håper dere blir fornøyde med lokalene begge to :klem:

Så godt alt gikk bra med gullet ditt!

Ja, vi har tenkt 2..

Men har lest at endel får bare lyst på flere også etterhvert.

Hvem vet ;)

Har jentenavnet klar.. Sanne..

Hvor gamle er dere forresten?

Ha en super kveld! :kose:

Endret av dark angel
Gjest høstdamen
Skrevet

Hei Luthien.

Ville bare innom for å si :vinke: . Ha en super kveld.

Skrevet

Så gøy at du skal lage forlovar-hefte!!! Det skal eg lage til syster mi også!! Har samla litt av det eg skal ha med, men har ikje begynt i boka enno, skal snart! Hihi... Når har du tenkt å gi forlovar-boka? Kanskje vi kan utveksle litt informasjon?

Skrevet

Skjønner at du må ha hatt et tøft svangerskap. Så bra at hun og du slapp alt for tidlig fødsel. Det må ha vært skremmende!

Men så gikk alt bra til slutt, akkurat som i eventyret. Høres ut som en skikkelig gullunge du har! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...