Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Åh, alt gikk over all forventning i helgen! :hoppe:

I går formiddag ringte min kjære (kommende) svigermor og ba om å få lillemor på overnatting fra i går til idag, slik at vi skulle få en hel kveld og en laaaang morgen, bare oss to! :overrasket::klappe:

Mens mannen dro avgårde til et 4 timers skift på jobben, kjørte jeg og lillemor til svigers, og der kom de to aldeles herlige brødrene hans og tilbød seg å hjelpe meg å rydde og vaske hele huset slik at vi skulle få en rolig kveld i rent og pent hus! :hakeslepp:

Men først ville de hjelpe meg å handle inn matvarer og vin til kvelden! :danse:

Etter 3 timer med handling, rydding, vasking og pynting kunne jeg hente mannen hjem fra jobben. Han var litt smådeppet på vei hjem, for han hadde så lyst på ren og pen leilighet, men var for sliten til å få det gjort denne helgen.

Ansiktsutrykket hans da han kom hjem og alt skinte og glitret av blankpolerte flater, var rett og slett PRICELESS! :tommelsmil:

Så da hadde vi en uendelig koselig kveld med kokkelering på kjøkkenet, en god flaske vin, en spennende film og den nye LOST-episoden, og en kjempeherlig pratestund med god dessert og noe godt i glasset!

Den vanvittig deilige følelsen av å sove en hel natt og å kunne ligge leeeeeenge på morgenen dagen etter, blir 10 000 ganger forsterket når man er foreldre i småbarnsperioden! Sååååååååååååååå deeeeeeilig!!! :hjerter:

Jeg hadde kjøpt inn ynglingsfrokosten hans, skikkelig mannemat med kaffe, egg, bacon og tomatbønner og det falt virkelig i smak! :danse:

Gaven hans er på vei i posten, for jeg bestilte den litt for sent til at den dumpet i postkassen før dagen, så da har han noe å glede seg til denne uken!

Nå skal vi bare slappe av, og senere idag kommer vi til duk og dekket taco-bord hos svigers, og da blir det en liten feiring sammen med nærmeste familie! Gleder meg!

Håper dere har en aldeles herlig helg alle sammen!

:klem:

Endret av Lúthien
Skrevet

Så utrolig heldige du var med å få hjelp til å få et rent og pent hus. Ellers er jeg bare innom for å ønske deg en flott søndag. :klem:

Skrevet (endret)

Tusen takk for alle fine tanker jenter! Jeg setter veldig stor pris på det.. :klem1:

Jeg har verdens herligste mann, verdens nydeligste datter og har en flott familie på alle kanter som jeg er glad i, i tillegg til at jeg har perioder innimellom hvor jeg føler meg i form og til og med kan jobbe litt, så jeg synes ikke jeg har noe å klage over!

Jeg har det i bunn og grunn helt topp, og dersom jeg får vite at jeg har denne "mystiske" sykdommen, så har jeg ihvertfall en diagnose å forholde meg til + gode muligheter til å kunne legge opp dagene slik at jeg og min lille familie klarer oss bra likevel. Motgang gjør en sterk, er det ikke det de sier?

Da bør jeg vel ha fått litt muskler etter disse 10 årene! :ler:

...Takk for at du orket å bry deg med mine fargetanker, selv om du er syk! Blir flau over å tenke på at vi her inne tenker så mange små og uviktige tanker her inne, når jeg hører om syke folk og syke pårørende.

Ingen tanker er uviktige, og hvis alle skulle gå på tå hev og bare prate om det som er aller viktigst, så ville livet vært ganske så trist og altfor seriøst!

Jeg husker en periode hvor jeg var så dårlig at jeg måtte ligge en lang stund på sykehus, og da var alle avdelingene så fulle at jeg havnet på rom med flere kreftsyke damer. Jeg kan med hånden på hjertet si at mer sprudlende damer har jeg sjelden sett!! De hadde et unik syn på tilværelsen og hadde en humor og en medfølelse som satte meg helt ut.

Der lå jeg som 15 åring med min "ufarlige" sykdom, mens de lå der med farlige, og potensielt dødelige sykdommer og et vanvittig godt humør.

Hvem var det som trøstet hvem? Jo, det var den gamle damen på noen og sytti med spredning på mage/tarm kreft og småbarnsmammaen som kanskje måtte fjerne brystet som trøstet meg!

Jeg reiste ut derfra med et helt nytt perspektiv på livet, og prøver så godt jeg kan å holde på det. Men den lille 15 åringens edle tanker om å aldri bekymre meg eller irritere meg over livets små bagateller, er ikke alltid like lett å sette ut i livet. Man SKAL bekymre seg over om den ene eller andre fargen er riktig, eller irritere seg over geskjeftige familiemedlemmer og venner som legger seg opp i feiringen.

For det er en stor del av livet!

Så kan man heller ta seg tid til å stoppe opp innimellom, og vite med seg selv at det finnes viktigere ting her i livet. Gi deres kjære en ekstra klem eller to!

Nå ble dette litt langt og veldig seriøst for å havne i en bryllupsdagbok, men disse dagbøkene glir vel litt over i vanlige dagbøker også, for oss som ikke har en av hver. ;)

Jeg er uendelig glad for å dele dette lille fellesskapet av "rosa" bryllupstanker med dere alle! Hva hadde vel bryllupsplanleggingen vært uten feedback fra andre kommende bruder! :kghjerte:

Endret av Lúthien
Skrevet

Nå skal jeg lete litt rundt på nett etter stoff til Forloverheftene vi skal dele ut til jul. Kunne ha kjøpt en bok til hver av typen "Hakkespettbok for forloverne", men den koster 170 kr pr stk, og da blir det dyrt å skulle gi den til 4 personer. Det blir rimeligere og mer personlig hvis vi lager hefter selv og lager litt personlig innhold på noen av sidene.

Skal snart på Taco-middagen, så nå må jeg skynde meg litt å lete! ;)

Skrevet

Det er jo en genial ide, særlig når man skal ha totalt fire forlovere. Jeg har to, men kun en av dem har fått en sånn forloverguide - hun ønsket seg den.

Skrevet

Kloke ord på en søndag! :hjerte:

Godt å høre at burtsdagen ble så suveren, og søndagen med!!!

Skrevet

Hei søta!

Godt å høre at det går så bra om dagen :) Glad for deg!

Skrevet

Får en utrolig herlig svigerfamilie du har Lúthien :) Blir jo nesten rørt til tårer av omtenksomheten dems!

Er selv småbarnsmamma(jente på 17 mnd), så det med barnefri vet jeg er gull verdt ;)

Håper dere har hatt en riktig fin burdagsfeiring idag :klem:

Skrevet

Kommer litt sent inn i denne diskusjonen, men likevel:

* Tusen takk for oppdateringen om helsen din. Trist å høre at du er dårlig, men du virker i alle fall som en veldig sterk jente som har lært å leve med livets tøffere sider. :klem:

* Håper spesialisten kan gi deg diagnosen, og helst også behandling som hjelper!

* For en fantastisk mann du har! Utrolig søtt av ham å svare som han gjør om fester og byturer, både med deg og andre.

* Svigerfamilien din er helt utrolig. Så godt tenkt (og gjort) av dem!

* Helgen deres høres veldig deilig ut, og veldig velfortjent.

Ha en fin søndagskveld!

Gjest nevèsta
Skrevet

Her var det visst litt å oppdatere seg på. Får si som så mange andre at det var trist å høre om sykdommen din, men hold det gode humøret ditt oppe. Tror det hjelper for så mangt. Høres ut som om du har stå-på-vilje, ihvertfall. :Nikke:

Helga deres hørtes også kjempedeilig ut. Og så flott med sånne svogere som stiller opp og vasker hus! Fantastisk. Sånt sier man ikke nei takk til.

:klem: til deg!

Skrevet

Har oppdatert meg litt i dagboken din nå...

Svinger innom med en god :klem:

Så irriterende med den kjolen! Jeg er veldig spent på det med å prøve kjoler, det virker som om mange finner Kjolen og da er det bare den som gjelder.

Godt å høre at du får mulighet til å kjøpe den neste år også!

Så leit å høre at du er syk... Når det er kroniske lidelser det er snakk om går det jo gjerne utover psyken også, ikke lett å akseptere at "sånn er det bare", men det virker som du har kommet langt i prosessen med å godta at det er noe du skal leve med. Håper spesialisten finner ut noe! Når skal du til han?

Ellers hørtes det ut som en perfekt helg med bursdagsfeiring! Så utrolig snill svigerfamilie du har!

Skrevet (endret)

Hei jenter! Ja, jeg kunne ikke vært mer fornøyd med min "andre" familie, de er helt fantastiske! Vi hadde en veldig koselig kveld sammen med dem igår, så det ble en kjempefin avslutning på bursdagshelgen. :hjerter:

Lythande: Var hun fornøyd med boken? Har ikke kikket i den enda, så jeg vet ikke helt hva den tar opp.

Corazon og Bethina: Takk for det! :klem:

Maibrud'06: Åh.. så koselig! Da er jenta mi bare 1-2 måneder eldre enn din! :klem:

Bett1: Tusen takk! Jeg krysser også fingrene for at spesialisten kan sette diagnosen. Jeg er helt enig med deg om min herlige mann og familien hans! :hjerter_rundt:

Takk for omtanken!

nevèsta: Takk skal du ha! Og nei, disse svogerne ville jeg ikke vært foruten! :hjerter:

Lykkeliten: Takk for :klem: Får jeg diagnosen så tror jeg at det blir lettere å "godta", for da har det et navn istedenfor at jeg bærer rundt på en sekk med symptomer! :ler:

Det er aldri lett å skulle forholde seg til at livet du er vant til må endre seg drastisk, men så lenge en ikke er alene om alt og har familie å støtte seg til, så er det utrolig hvor mye man kan tåle! Forhåpentligvis vil også samfunnet hjelpe litt til, blant annet med tilbud om barnehageplass til lillemor, så jeg krysser alt jeg har for at dette går bra!

Tenk, nå er det bare 572 dager, 3 timer, 31 minutter, og 13 sekunder til 28 april 2007!!!!

...eller 18 måneder og 3 uker! ;)

Endret av Lúthien
Skrevet

Nå skal jeg fortsette å finne stoff til Forloverheftene, må si jeg synes det er litt koselig også!

Lillemor ligger pent i vognen sin og sover søtt etter et langt bad sammen med Gakk-gakk! Det var nok godt å komme hjem til mamma, selv om hun koste seg hos svigers i helgen. :hjerter_rundt:

Gjest høstdamen
Skrevet

Hei .

Har litt oghvert og oppdatere meg på her.

Trist og høre om helsen din-men du virker på meg som en jente med ståpå humør og virker som en veldig livsgla jente.Stå på vennen :)

Og for en fantastisk helg du har hatt, virkelig en super svigerfamilie du har.

Hva mener du med forloverhefter-ble litt nyskjerrig jeg :klø:

HA en fin dag, gode :klem: fra meg

Skrevet

Ja hun likte boken veldig, hun tar den for det det er ment som fra min side - en måte å få ideer og inspirasjon til hva hun som forlover skal gjøre.

Håper du finner det du skal ha til forloverheftene. :klem:

Skrevet

Vi har forresten en mulig toastmaster i sikte!

Jeg spurte svigermor om hun kjente til noen på den siden av familien som kunne være toastmaster, og da nevnte hun den ene inngiftede tanten til min kjære. Hun trives visst kjempegodt i den type roller, og med en søskenflokk som inneholder både skuespillere og andre "rampelys" personligheter, virker det jo lovende! ;)

Vi tenkte egentlig først og fremst på mannen hennes, for han er liksom familiens "underholder", men svigermor mente det er bedre å velge tanten, for hun får sjelden anledningen til å ta ordet når mannen først setter i gang! :ler:

Hun er heller ikke like "oppbrukt" som mannen hennes i familiesammenhenger, så det var jo et strålende tips!

Håper hun har lyst til å ta på seg oppgaven! :hoppe:

Skrevet

Høstdamen: Takk og takk! :-D

Joda, kan forklare hva jeg mener med forloverhefter. Jeg skal ha mine to yngre søstre til forlovere (klarte ikke å velge bort en av de), og mannen skal ha sin eldste bror og en barndomsvenn, slik at det blir litt "symmetri". ;)

Mine søstre er som sagt yngre enn meg, og har ingen erfaring fra bryllupsfeiring og det som hører med. Jeg vet de ville satt pris på å få litt informasjon, litt tips, og litt tanker rundt dette med å være forlover.

Jeg forventer selvsagt ikke annet enn at de er der med meg hele dagen, så det er ikke noen "regler" for hva de skal gjøre og ikke gjøre.

Bare litt tanker og litt generell info rundt bryllupsfeiringen, pluss en liten personlig hilsen til hver av dem.

Mannen likte godt tanken og ønsker derfor at vi lager et hefte hver til hans forlovere også.

Jeg søker litt rundt på nettet i disse dager for å samle stoff til heftene. :Nikke:

Så flott at hun satte pris på den Lythande, jeg synes det er en fin gave!

Skrevet

Nå holder jeg på å oppdatere Bryllupshjemmesiden vår! :hoppe:

Skrevet

:klem: Håper du føler deg bedre!!! :klem:

Hørtes jo ut som dere har hatt en utrolig flott helg! En idé å ta med seg for andre også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...