Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du skriver at du ikke orker så mye. Så hva med å bestille god mat hjem. Leie en romantisk film? Også heller ta en ekstra feiring når du er bedre??

Uansett lykke til Lúthien, og god bedring :klem:

Endret av Maibrud`06
Skrevet

Jeg likte veldig godt ideen om innendørspiknikk.

Skrevet

Hurra for innendørspiknik, men det blir kanskje litt slitsomt når du er syk? Romantisk film, take away og bad høres herlig ut, håper dere har badekar, da! God bedring! :rosasmil:

Skrevet

:vinke: Hei vennen! Hvordan går det med deg? Håper du er bedre!

Stor "healing" :klem:

Gjest høstdamen
Skrevet

Innom en en go bedring :klem:

Som det synges i sangen: "DU MÅ BLI BRA IGJEN, DU MÅ -DU MÅ BLI BRA IGJEN.

veldig "poetisk", eller hva? :ler:

Skrevet

Ønsker deg god bedring og ei fin helg! Stor klem fra Lilletupp :kose:

Skrevet (endret)

Så utrolig koselig det var å komme innpå her igjen og se alle innleggene fra dere!! :blomst::klem1:

Jeg så noen lurte på om det var forkjølelse, og jeg må nesten "dessverre" si at det er nok ikke det. Jeg lider mest sannsynlig av en litt sjelden og egentlig ganske alvorlig sykdom som har et svingende forløp. Altså, det kan være dager, uker, måneder eller faktisk nesten år hvor jeg føler meg i form og har en god del energi, mens de periodene jeg er dårlig kan jeg nesten bli "invalid". Nå har jeg en fryktelig dårlig periode igjen, og det er ikke mye jeg orker eller klarer. Veldig trist å måtte slite med sånt noe når jeg er så ung og har en datter som er avhengig av meg.. :tristbla:

Sannsynligvis kommer det av at "noe gikk galt" etter en virusinfeksjon (enten kyssesyken eller en helt vanlig influensa) og jeg ble kronisk syk.

Føler det er skikkelig urettferdig at jeg ble syk, men det hjelper ikke å dvele for mye ved det. Jeg prøver å se lyst på livet og fremstår forhåpentligvis som en person med godt humør, og at jeg terper litt på folk for at de må ta det med ro når jeg hører de har for mye på seg, kommer rett og slett av at jeg ikke unner andre den tilværelsen jeg selv sliter med i perioder. Det finnes så mange ting som er viktigere å konsentrere seg om! :Nikke:

Endelig, etter 10 år med et svingende forløp, har legene klart å peile seg inn på det som ser ut til å være den rette sykdommen, og jeg "vant venteliste-lotteriet" og får lov til å komme til den ene personen i Norge med spesialisterfaring på denne sykdommen, selv om han egentlig ikke tar imot pasienter pga forskningsarbeid. :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Så, at jeg skal bli helt frisk er vel kanskje avhengig av et aldri så lite mirakel, men jeg håper at den dårlige perioden skal avløses av en god periode, slik at jeg igjen kan bli like aktiv på planleggings- og oppdateringsfronten som jeg har lyst til! :Nikke:

Ikke legg dere for mye opp i dette, jeg fortalte det bare for å gi en forklaring på hvorfor jeg har vært litt lite aktiv i det siste. :)

Tusen takk for tips ang. bursdagsfeiringen! Både skumbad (søren at vi ikke installerte badekar, har jammen angret på det siden), filmkveld og piknik høres veldig koselig ut!

Jeg har fisket litt hos mannen om ønsker for helgen, og han ville gjerne at vi skulle gå ut og spise når jeg følte meg litt bedre, for han vil heller kose seg sammen med meg hjemme enn å la meg slite meg gjennom en bytur når jeg har så lite energi. Skjønne mannen min! :hjerter_rundt:

Jeg ser an dagen litt i morgen (han skal jobbe et par timer på dagen imorgen), og hvis jeg klarer det vil jeg ordne i stand en piknik. Hvis ikke, så legger jeg opp til at vi koser oss med å lage en bedre middag sammen, ser en god film (eller episode 2 sesong 2 av LOST!!!) og så kjøper jeg inn en rødvin og en knakende god sigar, slik at vi kan kose oss litt på terrassen mens han nyter litt cognac og en sigar.

Tror det passer ypperlig til hans ønsker for dagen! :tommelsmil:

Ulempen er bare at vennene hans planlegger en liten overraskelsesfest for han i morgen, men han har gitt klart uttrykk for at han ikke er klar for festing eller sene kvelder denne helgen. Han har hatt en veldig travel periode og skal reise bort neste uke, så jeg forstår jo det veldig godt. Lurer litt på om jeg skal si ifra til de at han ikke er helt klar for det denne helgen. Jeg fisket litt ekstra hos han og spurte: "Kameratene dine er jo klar over at du har bursdag, tenk om de har planlagt noe da?!" Han svarte som følger "Ja, da hadde jeg nok gått siden de hadde stelt istand det for meg, men jeg har helst lyst til å være hjemme sammen med deg, jenta mi!"

:hjerter::hjerter_rundt:

:klem:

Endret av Lúthien
Gjest Markblomsten
Skrevet

Hei!

Hyggelig å ha deg tilbake :-D

Var jo litt trist å høre om denne mystiske sykommen din da, men skjønner også veldig godt at du ikke vil at vi henger oss opp i det. Så herfra er du fremdeles like "normal" og uten mystifistiske sykdommer for meg, men må jo bare si fortsatt god bedring først da!!

Høres ut som om du har en fin plan for bursdagens hans. Det er slike stunder man bare skal stope litt opp og nye nuet og hverandre. Kos dere masse!!

Ha en finfin helg

Helge-:klem:

Skrevet

Håpar det går bra med deg lille venn!!! *trøsteklem*

Trur du at du kan ha lyst å vere med på bryllupstreff den 20. oktober, forresten??

Skrevet (endret)

Glemte jo helt å si hei til deg Dark Angel! :klaske:

Skal vi gifte oss nesten samme dag? Spennende!

Jeg må inn å lese litt hos deg!

Tusen takk for tips og hilsen i boken min! :klem:

Veslo: Som jeg skrev over, så har jeg en dårlig periode nå, men jeg har selvsagt lyst!! :hoppe:

Jeg kan ikke svare enda, men må se an formen etterhvert som dagene går. Egentlig skal jeg reise bort den weekenden, men det kan jo hende de planene går i vasken. Skal svare på det når det nærmer seg! :klem:

Endret av Lúthien
Skrevet

Uff da, så trist å høre om sykdommen :klem::klem:

Søt mannen din er, godt å ha noen som bryr seg ;)

Har du kommet langt i planlegginga?

Ikke jeg :sjenert: Føler det ennå er sålenge til!

Gjest Karbojunkie
Skrevet

:klem: Hei hei :) Kjedelig at du har en vond periode nå.......Det er sant som du sier at det finnes viktige ting og VIKTIGE ting. Jeg har møtt så utrolig mange mennesker gjennom jobben som sier akkurat det samme som deg! Håper du snart føler deg bedre iallefall (krysser fingrene).

Ellers så skal du vite at det alltid er like kjekt å sjekke dagboken min for jeg vet at det ligger en koslig hilsen fra deg der. Helge :klem: til deg også.

Skrevet

Så fint at det er håp om at en spesialist kan finne ut hva som forårsaker disse smertene. Ikke godt å gå rundt sånn!!

Syns det er fint av deg og forklare litt, det gir oss et innblikk i hverdagen din!! Så kan vi sende deg mange gode tanker og klemmer da vetdu ;)

En skikkelig kjernekar du har Lúthien :Nikke: Vil heller være hjemme sammen med deg, enn en guttefest. Så koselig sagt da :)

Mange gode :klem: sendes!!!

Skrevet

Det er dumt med sånne sykdommmer som ingen finner ut av, bra du endelig skal få komme til en spesialist som muligens kan hjelpe deg.

Ellers vil jeg bare si at det alltid er hyggelig med en hilsen fra deg i min lille bok.

Skrevet

Leit å høre om sykdommen din.. :klem: men samtidig veldig greit å vite! Tror du er en vannvittig sterk og optimistisk person tross dette, jeg har ihvertfall fått det inntrykket gjennom dagbøkene her inne. Håper du snart får en god periode så du får gjøre alt du har lyst til! Lykke til med bursadagsfeiringen, han mannen din må være en engel rett og slett ;):engel: Håper du får ei fin helg, skal krysse og folde hender, fingre og føtter så du får ei trivelig helg! God :klem: fra lille meg..

Skrevet

Huff, for en dum sykdom! :sur:

Vet ikke hva jeg skal si, høres skikkelig jævlig ut at du må være sjaber i perioder!

Hurra for at du har en sånn fabelaktig samboer! :hjerter:

Takk for at du orket å bry deg med mine fargetanker, selv om du er syk! Blir flau over å tenke på at vi her inne tenker så mange små og uviktige tanker her inne, når jeg hører om syke folk og syke pårørende.

Men, men, godt at verden er mangfoldig, på ett vis. Det er jo positive kosetanker det stort sett dreier seg om her i dagbøkene. :rosasmil: :rosasmil: :rosasmil:

Håper du koser deg med herr L i kveld!

Skrevet

Glad i deg søta!! Håpar det går betre med deg!!! *klemme*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...