AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Jeg er så lei meg nå. For noen uker siden møtte jeg en mann på Tinder som jeg virkelig likte og vi var på flere dates. Jeg sa etter hvert til han hvor godt jeg likte han, og han ga uttrykk for at det var gjensidig. Så slutter han plutselig å svare på meldinger og etter noen få dager endrer han status på facebook til "i et forhold". Ut av det blå, uten noen forklaring. Noe man antakelig bare må regne med skjer innimellom når man driver med dating. Problemet er bare at dette skjer meg hver. eneste. gang jeg treffer noen jeg liker. Spiller ingen rolle om de har vært single i 10+ år, om de objektivt sett (om det er mulig å si) er under, over eller i samme "liga" som meg, eller om de går for å være aldri så "skikkelige" menn. Jeg har aldri vært typen som går etter "bad guys", og de mennene jeg dater er utelukkende menn som fremstår som skikkelige og seriøse, med utdanning, fast jobb, godt forhold til familien osv. Likevel skjer altså det samme hver eneste gang. Og alltid uten en avklaring og forklaring. Det er som om det eneste jeg egner meg til her i livet er å fungere som en egoboost som gjør at en mann endelig tør å ta det første skrittet eller å satse på noen han har hatt et godt øye til. Som om jeg er en person det er helt greit å slå av litt tid med, men som bare ikke er kjæresteemne. Og jeg aner ikke hva jeg gjør galt. Jeg anser meg selv som "skikkelig" på lik linje med mennene jeg treffer; jeg har høy utdanning og en bra jobb, er sporty, slank, ser ok ut og har sunne interesser og gode verdier. Likevel er de eneste mennene som er interessert i meg de jeg overhode ikke er interessert i. Og disse har til gjengjeld en tendens til å bli oppslukt i meg. Jeg aner bare ikke hva galt jeg har gjort i livet for å fortjene så mye uflaks i kjærligheten, og hvordan det kan finnes så mange menn der ute som tydeligvis ikke har noen betenkligheter med å kaste bort tiden min med med å late som de er interessert, før de dumper meg uten en forklaring Anonymkode: 4a320...f8f 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Det samme skjer med meg. De jeg er interessert i er ikke interessert tilbake. De få som er interessert i meg er veldig sjenerte og blir interesserte kun fordi samtalen flyter (jeg snakker)... Anonymkode: b4fc8...007 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Helt likt her også. Er den evige egoboosten til menn. Jeg har alltid vært glad i å være hengiven og gi komplimenter og venninner har sagt de har fått bedre selvtillit av å være venn med meg. Tenker det gjelder menn også, men at de i motsetning til venninner får økt selvtillit og tenker de kan få hvem som helst, for ofte kommer de tilbake senere med halen mellom bena. Og da sier jeg selvsagt nei. Kan det være noe sånt med deg også? Anonymkode: 420c8...d18 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det samme skjer med meg. De jeg er interessert i er ikke interessert tilbake. De få som er interessert i meg er veldig sjenerte og blir interesserte kun fordi samtalen flyter (jeg snakker)... Anonymkode: b4fc8...007 Så leit å høre, men på en annen måte godt å vite at vi er flere. Jeg synes alle rundt meg finner kjærligheten så lett som bare det, mens jeg vadrer rundt i en evig labyrint av skuffelser, som jeg aldri ser ut til å finne veien ut av. Og hver gang jeg tror jeg skimter et lys i enden venter det bare et nytt slag i trynet ts Anonymkode: 4a320...f8f 3
Gjest ABM Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er så lei meg nå. For noen uker siden møtte jeg en mann på Tinder som jeg virkelig likte og vi var på flere dates. Jeg sa etter hvert til han hvor godt jeg likte han, og han ga uttrykk for at det var gjensidig. Så slutter han plutselig å svare på meldinger og etter noen få dager endrer han status på facebook til "i et forhold". Ut av det blå, uten noen forklaring. Noe man antakelig bare må regne med skjer innimellom når man driver med dating. Problemet er bare at dette skjer meg hver. eneste. gang jeg treffer noen jeg liker. Spiller ingen rolle om de har vært single i 10+ år, om de objektivt sett (om det er mulig å si) er under, over eller i samme "liga" som meg, eller om de går for å være aldri så "skikkelige" menn. Jeg har aldri vært typen som går etter "bad guys", og de mennene jeg dater er utelukkende menn som fremstår som skikkelige og seriøse, med utdanning, fast jobb, godt forhold til familien osv. Likevel skjer altså det samme hver eneste gang. Og alltid uten en avklaring og forklaring. Det er som om det eneste jeg egner meg til her i livet er å fungere som en egoboost som gjør at en mann endelig tør å ta det første skrittet eller å satse på noen han har hatt et godt øye til. Som om jeg er en person det er helt greit å slå av litt tid med, men som bare ikke er kjæresteemne. Og jeg aner ikke hva jeg gjør galt. Jeg anser meg selv som "skikkelig" på lik linje med mennene jeg treffer; jeg har høy utdanning og en bra jobb, er sporty, slank, ser ok ut og har sunne interesser og gode verdier. Likevel er de eneste mennene som er interessert i meg de jeg overhode ikke er interessert i. Og disse har til gjengjeld en tendens til å bli oppslukt i meg. Jeg aner bare ikke hva galt jeg har gjort i livet for å fortjene så mye uflaks i kjærligheten, og hvordan det kan finnes så mange menn der ute som tydeligvis ikke har noen betenkligheter med å kaste bort tiden min med med å late som de er interessert, før de dumper meg uten en forklaring Anonymkode: 4a320...f8f Dette skjer da alle! Du må bare finne riktig mann du har kjemi med..Har du nok selvinnsikt kanskje du burde prøve å være mer spesifik på hva du ønsker av en mann? Poenget må jo være å unngå alle froskene...og alle prinser på hvite hester du ikke har sjans på...:)
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt likt her også. Er den evige egoboosten til menn. Jeg har alltid vært glad i å være hengiven og gi komplimenter og venninner har sagt de har fått bedre selvtillit av å være venn med meg. Tenker det gjelder menn også, men at de i motsetning til venninner får økt selvtillit og tenker de kan få hvem som helst, for ofte kommer de tilbake senere med halen mellom bena. Og da sier jeg selvsagt nei. Kan det være noe sånt med deg også? Anonymkode: 420c8...d18 Det høres ganske likt ut ja. Når jeg liker noen har jeg en tendens til å vise det, både gjennom blikk, å lytte og vise interesse for ting de sier og å si rett ut at jeg liker dem, i tillegg til at jeg tror jeg kan bli litt synlig sjenert og usikker rundt personen. Og det virker som det ofte er akkurat dette som skal til for at de bygger opp nok selvtillit til å gå videre med noen de liker bedre enn meg, eller at de plutselig føler at de kan få hvem som helst, og at jeg da ikke er bra nok lenger. Og motsatt er det slik at menn jeg ikke gir noen slike signaler ofte blir interessert i meg. På en måte får det meg til å tenke at den eneste måten å få en mann interessert på er å late som jeg ikke er interessert, men jeg vil jo ha en mann som blir interessert i meg for den jeg er, og ikke fordi jeg pirrer jaktinstinktet hans 😕 Anonymkode: 4a320...f8f 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #7 Skrevet 16. mai 2021 ABM skrev (Akkurat nå): Dette skjer da alle! Du må bare finne riktig mann du har kjemi med..Har du nok selvinnsikt kanskje du burde prøve å være mer spesifik på hva du ønsker av en mann? Poenget må jo være å unngå alle froskene...og alle prinser på hvite hester du ikke har sjans på...:) Jeg er fullt klar over at jeg ikke er det eneste som opplever dette, problemet er bare at dette skjer meg hver eneste gang jeg møter noen jeg liker. Og jeg blir aldri interessert i en mann uten at jeg føler at vi har en eller annen spesiell kjemi. Usikker på hva du mener med at jeg må være mer spesifikk på hva jeg ønsker av en mann..? Jeg har noen få "krav" jeg mener bør være på plass (hovedsakelig gode verdier og høy moral), men ellers stiller jeg med et ganske åpent sinn. Og hvordan kan man liksom vite at man ikke har sjans på en person når vedkommende ber deg på date, forteller at han liker deg, og gir inntrykk av at han trives i ditt selskap...? ts Anonymkode: 4a320...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det høres ganske likt ut ja. Når jeg liker noen har jeg en tendens til å vise det, både gjennom blikk, å lytte og vise interesse for ting de sier og å si rett ut at jeg liker dem, i tillegg til at jeg tror jeg kan bli litt synlig sjenert og usikker rundt personen. Og det virker som det ofte er akkurat dette som skal til for at de bygger opp nok selvtillit til å gå videre med noen de liker bedre enn meg, eller at de plutselig føler at de kan få hvem som helst, og at jeg da ikke er bra nok lenger. Og motsatt er det slik at menn jeg ikke gir noen slike signaler ofte blir interessert i meg. På en måte får det meg til å tenke at den eneste måten å få en mann interessert på er å late som jeg ikke er interessert, men jeg vil jo ha en mann som blir interessert i meg for den jeg er, og ikke fordi jeg pirrer jaktinstinktet hans 😕 Anonymkode: 4a320...f8f Ja, jeg opplever det samme at når jeg ikke viser interesse så er de veeeldig på, så begynner de å fade meg ut og går videre til neste når jeg er klar på at jeg liker han. Vil heller ikke være en annen enn jeg er for å få kjæreste. Faktisk syns jeg de er snåle, for jeg elsker når menn er hengivne og klare på interesse, det gjør ikke at jeg blir høy på meg selv og slutter å være grei. Syns helt klart du skal fortsette å være akkurat den du er, ikke for å være politisk korrekt jeg sier det men jeg mener det virkelig. For at et forhold skal fungere må du føle at du er elsket og satt pris på nettopp fordi du er en som viser følelser, skal du late som noe annet må du undergrave deg selv og det er ikke riktig. Og du vil jo ha en moden mann som takler følelser Anonymkode: 420c8...d18 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er fullt klar over at jeg ikke er det eneste som opplever dette, problemet er bare at dette skjer meg hver eneste gang jeg møter noen jeg liker. Og jeg blir aldri interessert i en mann uten at jeg føler at vi har en eller annen spesiell kjemi. Usikker på hva du mener med at jeg må være mer spesifikk på hva jeg ønsker av en mann..? Jeg har noen få "krav" jeg mener bør være på plass (hovedsakelig gode verdier og høy moral), men ellers stiller jeg med et ganske åpent sinn. Og hvordan kan man liksom vite at man ikke har sjans på en person når vedkommende ber deg på date, forteller at han liker deg, og gir inntrykk av at han trives i ditt selskap...? ts Anonymkode: 4a320...f8f Ah, det uthevede er helt håpløst. De gjør de tingene, så må vi likevel ta det for god fisk at de overhode ikke er interessert 🤦🏼♀️ Han siste jeg datet gjorde alt det og ba meg ut på en fjerde date, før vi skulle møtes på den fjerde daten sender han melding at han mistet interessen og at jeg også sikkert hadde mistet den. Jeg bare wtf? Var bare et par dager etter tredje date hvor han kysset meg og sa han gledet seg til å se meg igjen. Så skal jeg likevel skjønne at han selvsagt ikke var interessert. Forskjellen på oss og dem er vel at de ikke legger så mye i ord og handling, det er nok den harde sannheten her. Anonymkode: 420c8...d18 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg opplever det samme at når jeg ikke viser interesse så er de veeeldig på, så begynner de å fade meg ut og går videre til neste når jeg er klar på at jeg liker han. Vil heller ikke være en annen enn jeg er for å få kjæreste. Faktisk syns jeg de er snåle, for jeg elsker når menn er hengivne og klare på interesse, det gjør ikke at jeg blir høy på meg selv og slutter å være grei. Syns helt klart du skal fortsette å være akkurat den du er, ikke for å være politisk korrekt jeg sier det men jeg mener det virkelig. For at et forhold skal fungere må du føle at du er elsket og satt pris på nettopp fordi du er en som viser følelser, skal du late som noe annet må du undergrave deg selv og det er ikke riktig. Og du vil jo ha en moden mann som takler følelser Anonymkode: 420c8...d18 Dette irriterer meg faktisk noe grenseløst med menn. At det virker som noen av de er så sinnsykt på søken etter bekreftelse og tar helt av når de får det. I likhet med deg foretrekker jeg også en mann som er tydelig på hva han vil og som viser at han liker meg (uten å bli masete). Og å få komplimenter eller bekreftelser fra ukjente eller menn jeg ikke er interessert i gir meg ingenting, så jeg skjønner ikke hvordan dette kan være så viktig for noen. Er for øvrig enig i alt du skriver her, og synes du også skal fortsette å være den du er ts Anonymkode: 4a320...f8f 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ah, det uthevede er helt håpløst. De gjør de tingene, så må vi likevel ta det for god fisk at de overhode ikke er interessert 🤦🏼♀️ Han siste jeg datet gjorde alt det og ba meg ut på en fjerde date, før vi skulle møtes på den fjerde daten sender han melding at han mistet interessen og at jeg også sikkert hadde mistet den. Jeg bare wtf? Var bare et par dager etter tredje date hvor han kysset meg og sa han gledet seg til å se meg igjen. Så skal jeg likevel skjønne at han selvsagt ikke var interessert. Forskjellen på oss og dem er vel at de ikke legger så mye i ord og handling, det er nok den harde sannheten her. Anonymkode: 420c8...d18 Håpløst Skjønner bare ikke hvordan man kan drive på sånn. På den ene siden må man nesten gå inn i enhver relasjon med bremsen på, på den andre siden må man jo gjøre seg sårbar for ikke å bli avstumpet og kald. ts Anonymkode: 4a320...f8f 4
Gjest ABM Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er fullt klar over at jeg ikke er det eneste som opplever dette, problemet er bare at dette skjer meg hver eneste gang jeg møter noen jeg liker. Og jeg blir aldri interessert i en mann uten at jeg føler at vi har en eller annen spesiell kjemi. Usikker på hva du mener med at jeg må være mer spesifikk på hva jeg ønsker av en mann..? Jeg har noen få "krav" jeg mener bør være på plass (hovedsakelig gode verdier og høy moral), men ellers stiller jeg med et ganske åpent sinn. Og hvordan kan man liksom vite at man ikke har sjans på en person når vedkommende ber deg på date, forteller at han liker deg, og gir inntrykk av at han trives i ditt selskap...? ts Anonymkode: 4a320...f8f Nei, du har jo noen gode poeng her:) og det er opplagt ikke enkelt men jeg tenkte på om du kunne spesifisert hvilken mann du ønsker utover "gode verdier og høy moral" ....50% av menn du møter klarer det kriteriet....du trenger bare 1 mann...han du kan bli lykkelig med! Hva med felles interresser, hobbyer, felles musikksmak synes jeg kan gi en god pekepinn på hvor daten ender:) Ikke gi deg, det du trenger er litt strategi, litt flaks....og masse utholdenhet!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette irriterer meg faktisk noe grenseløst med menn. At det virker som noen av de er så sinnsykt på søken etter bekreftelse og tar helt av når de får det. I likhet med deg foretrekker jeg også en mann som er tydelig på hva han vil og som viser at han liker meg (uten å bli masete). Og å få komplimenter eller bekreftelser fra ukjente eller menn jeg ikke er interessert i gir meg ingenting, så jeg skjønner ikke hvordan dette kan være så viktig for noen. Er for øvrig enig i alt du skriver her, og synes du også skal fortsette å være den du er ts Anonymkode: 4a320...f8f Enig. Tar det litt som et tegn på at de ikke er så emosjonelt modne eller emosjonelt tilgjengelige. Høres ut som om vi tiltrekker oss samme type. Datet dog en mann som var eldre enn meg og som hadde vært i langvarig forhold, det var fantastisk med en som var åpen, moden og ikke lot seg skremme eller få høyt ego. Han bodde veldig langt unna så det ble dessverre ikke noe, men det hjelper å tenke på at det faktisk finnes sånne menn for det er lett å glemme Anonymkode: 420c8...d18 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 Altså.... Hørte ut som om dere har endel fordommer mot menn, kanskje de plukker det opp? Jeg dater i alle fall ikke menn som virker som at de føler at alle damer er bare ute etter en mann som er sånn og sånn, mens han som er snill alltid trekker korteste strået. Å får jeg den vibben, løper jeg fort. Anonymkode: 2551a...647 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #15 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Tar det litt som et tegn på at de ikke er så emosjonelt modne eller emosjonelt tilgjengelige. Høres ut som om vi tiltrekker oss samme type. Datet dog en mann som var eldre enn meg og som hadde vært i langvarig forhold, det var fantastisk med en som var åpen, moden og ikke lot seg skremme eller få høyt ego. Han bodde veldig langt unna så det ble dessverre ikke noe, men det hjelper å tenke på at det faktisk finnes sånne menn for det er lett å glemme Anonymkode: 420c8...d18 Tror du er inne på noe der faktisk. Hvis jeg kan se en rød tråd mellom de jeg har vært interessert i så er det gjerne at de er litt "unge til sinns" og kan virke litt emosjonelt umodne. Samtidig er det ganske ironisk at disse mennene oftest er eldre enn meg, og ikke ser ut til å nøle med å kaste seg inn i et forhold med noen andre etter at de har fått bekreftelse fra meg. ts Anonymkode: 4a320...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #16 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså.... Hørte ut som om dere har endel fordommer mot menn, kanskje de plukker det opp? Jeg dater i alle fall ikke menn som virker som at de føler at alle damer er bare ute etter en mann som er sånn og sånn, mens han som er snill alltid trekker korteste strået. Å får jeg den vibben, løper jeg fort. Anonymkode: 2551a...647 Innbiller meg faktisk at jeg greier å legge fra meg disse fordommene i møte med nye menn, så tror ikke det kan være det som er forklaringen her. ts Anonymkode: 4a320...f8f 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #17 Skrevet 16. mai 2021 ABM skrev (Akkurat nå): Nei, du har jo noen gode poeng her:) og det er opplagt ikke enkelt men jeg tenkte på om du kunne spesifisert hvilken mann du ønsker utover "gode verdier og høy moral" ....50% av menn du møter klarer det kriteriet....du trenger bare 1 mann...han du kan bli lykkelig med! Hva med felles interresser, hobbyer, felles musikksmak synes jeg kan gi en god pekepinn på hvor daten ender:) Ikke gi deg, det du trenger er litt strategi, litt flaks....og masse utholdenhet! Utholdenhet begynner jeg snart å gå tom for...men gi meg gjerne tips om en fornuftig strategi ts Anonymkode: 4a320...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #18 Skrevet 16. mai 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du er inne på noe der faktisk. Hvis jeg kan se en rød tråd mellom de jeg har vært interessert i så er det gjerne at de er litt "unge til sinns" og kan virke litt emosjonelt umodne. Samtidig er det ganske ironisk at disse mennene oftest er eldre enn meg, og ikke ser ut til å nøle med å kaste seg inn i et forhold med noen andre etter at de har fått bekreftelse fra meg. ts Anonymkode: 4a320...f8f Ja, skjønner hva du mener. Det var kanskje «tryggere»å kaste seg inn i et forhold med en som var mer på deres nivå sånn mentalt. De vet at de ikke vil være i stand til å gi det du gir og ønsker fra dem, tipper det også spiller inn. Anonymkode: 420c8...d18 1
Gjest ABM Skrevet 16. mai 2021 #19 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Utholdenhet begynner jeg snart å gå tom for...men gi meg gjerne tips om en fornuftig strategi ts Anonymkode: 4a320...f8f Fy flate ts det er 16 mai i dag! 😄 og jeg bare kjenner det renner på med minner fra samme dato mange, mange år tilbake, skriver litt mer i morgen hvis tråden og du er her, nå skal det mimres over en utsøkt konjakk!😅
Gjest ABM Skrevet 16. mai 2021 #20 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utholdenhet begynner jeg snart å gå tom for...men gi meg gjerne tips om en fornuftig strategi ts Anonymkode: 4a320...f8f Ts, jeg forstår godt du er lei deg og at det er både utmattende og ødeleggende for selvbildet å oppleve det du gjør...og om og om igjen. Jeg forstår også at når du investerer så mye tid og tanker på en kontakt...som uten forvarsel bare trekker matta under deg...legger du igjen noe av deg selv hver gang...og trolig føles det litt tyngre å reise seg og samle restene av seg selv hver gang du faller? Og hver ny kontakt startes med litt større redsel for å bli dumpet enn forrige gang...? Kan du ikke sende meg en pm?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå