Gå til innhold

Jeg blir syk av ignorering.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke ts forventer at man skal være på hele tiden. Hun snakker om folk som blir fornærmet, men istedenfor å si hva det er så velger de passivagressiv oppførsel som en kald skulder og ignorering. Type du spør er det noe galt? Får et tafatt 'neei' til svar og surt fraværende fjes=manipulering 

Anonymkode: 8c99f...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er åpenbart ikke frisk i utgangspunktet når du mener å bli suicidal av at en venn ignorerer deg. Vil tro det ligger mye bak her som du ikke vet noe om. Jeg ignorerer av og til folk som blir for masete og intense for å beskytte meg selv, de tror de er tilsnakkende men det er bare tull. Psykisk syke som konstant maser og trenger bekreftelse kan man ikke snakke seg bort fra, da er stillhet det eneste som funker. Kanskje du skal se litt på din egen oppførsel ts?

Anonymkode: 120ee...df1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (8 timer siden):

Ghosting er feigt. Men noen ganger hoster man for å spare vedkommede for smerten de vil føle når personen konfronterer dem. 

Om du TS sier at du blir psykisk dårlig av å bli ignorert, hvordan vil du reagere når de forteller deg sannheten da? Hva om de vet at du er så dårlig? Hva om de forstår at de risikerer at du blir kjempedårlig om de konfronterer deg? Dette er en dynamikk du lager ved å ikke ta tak i din psykiske helse. Angst er noe som kan bekjempes ved å snakke med psykolog vet du.

Du må ta tak i din psykiske helse, slik at du kan takle konfrontasjoner.

Det er vanlig å miste kontakt med folk. Du må kunne tørre å spørre "du, jeg har merket at du tar avstand. Synes du jeg kontakter deg for mye? Det er helt ok, jeg vil bare vite hva som skjer." Det krever mye styrke å stå i det, og granske seg selv uten å gå helt i Kjellern. Og kunne se det fra deres synspunkt også, og ville at både du selv og dem skal ha det bra i relasjonen.

Jeg husker jeg spurte min ex-venninne om noe sånt. Sendte en melding om det.

Hun ignorerte den.

Feels good....

Anonymkode: 39686...ba1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kan du ikke bare finne deg en hobby, gjøre noe for å bli mer attraktiv? 
 

De færreste kan bare få og få uten å måtte gjøre noe for det. 

Anonymkode: 2a2f7...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg syns det er svært belastende med mennesker som tyr til ignorering når de er fornærmet, sint, aviser, straffer meg osv.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i relasjoner med andre fordi det er så mange som bruker ignorering som middel til det ene og det andre.

Jeg blir ustabil, paranoid og kan bli suicidal av det.

Hvordan kan jeg beskytte meg selv mot passivt aggressive folk?

Anonymkode: f4496...1d9

Det å ignorere folk er ikke vanlig i sunne relasjoner. Kanskje du burde trekke deg unna de som bruker slike hersketeknikker? Det kan hende til og med at du blir friskere av å kutte ut slike ødeleggende relasjoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er i en usunn relasjon der jeg tar meg noen dager»fri» nå og da. ser ikke på meg selv som et forferdelig menneske pga dette, da jeg har tatt opp problemet svært ofte men ingenting blir tatt til etteretning. er selv både fysisk og psykisk syk, og får mer smerter ved stress. som noen relasjoner i livet kan by på. ting er ikke svart hvitt, kan være mange grunner til ignorering. 

Anonymkode: d6382...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

jeg er i en usunn relasjon der jeg tar meg noen dager»fri» nå og da. ser ikke på meg selv som et forferdelig menneske pga dette, da jeg har tatt opp problemet svært ofte men ingenting blir tatt til etteretning. er selv både fysisk og psykisk syk, og får mer smerter ved stress. som noen relasjoner i livet kan by på. ting er ikke svart hvitt, kan være mange grunner til ignorering. 

Anonymkode: d6382...1f1

Absolutt. Hvorfor kan du ikke avslutte den usunne relasjonen? Det er kanskje snakk om familiemedlemmer? 

Anonymkode: 39686...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar det opp med personen på en voksen måte, og forklarer at det er en oppførsel jeg ikke aksepterer. Om det ikke går så avslutter jeg vennskapet/forholdet til personen som oppfører seg slik. Slike mennesker ønsker jeg ikke i livet mitt. Evnen til å kommunisere er en del av det å være en voksen person. 

Anonymkode: 9bada...bc1

Hvis man blir gitt anledning til å snakke sammen om ting, blir man ikke ignorert. En sånn forespørsel blir ignorert som alt annet og jeg oppsøker jo ikke mennesker når jeg ikke vet hvor jeg har dem. 

ts 

Anonymkode: f4496...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner liksom ikke hvorfor ikke slike masete personer kan gjøre noe spennende slik at man får LYST til å komme til dem. Det er så slitsomt å late som at helt normale mennesker er spennende. 

Anonymkode: 2a2f7...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar det opp med personen på en voksen måte, og forklarer at det er en oppførsel jeg ikke aksepterer. Om det ikke går så avslutter jeg vennskapet/forholdet til personen som oppfører seg slik. Slike mennesker ønsker jeg ikke i livet mitt. Evnen til å kommunisere er en del av det å være en voksen person. 

Anonymkode: 9bada...bc1

Er så enig med deg at det å kommunisere om det er venner,kollega , familie eller bekjente. 

 

Anonymkode: 1c099...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Absolutt. Hvorfor kan du ikke avslutte den usunne relasjonen? Det er kanskje snakk om familiemedlemmer? 

Anonymkode: 39686...ba1

nei, dette er en veninne. har avsluttet tidligere. men så døde broren hennes og hun trengte meg. klarer ikke å bryte igjen siden det aldri varer. men holder avstand for å ikke bli helt ødelagt🤭

Anonymkode: d6382...1f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis man blir gitt anledning til å snakke sammen om ting, blir man ikke ignorert. En sånn forespørsel blir ignorert som alt annet og jeg oppsøker jo ikke mennesker når jeg ikke vet hvor jeg har dem. 

ts 

Anonymkode: f4496...1d9

Vet hva du mener ts.

Anonymkode: 1c099...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner liksom ikke hvorfor ikke slike masete personer kan gjøre noe spennende slik at man får LYST til å komme til dem. Det er så slitsomt å late som at helt normale mennesker er spennende. 

Anonymkode: 2a2f7...78e

Jeg har ingen interesse av å fungere som underholdning for andre mennesker. Jeg syns og det er en litt merkelig forventning å ha til relasjoner, om jeg skal være oppriktig. Hvis jeg blir ignorert fordi jeg ikke er spennende nok er det noe jeg ville være ok med.

ts

Anonymkode: f4496...1d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 Jeg tåler selv verbalt brutale konfrontasjoner relativt godt vil jeg si. Jeg viser ydmykhet, sier unnskyld og viser følelser om den andre også gjør det og prøver rydde opp om det lar seg gjøre. Ved ignorering føles ting overveldende og større for meg. Jeg blir veldig lei meg og rett og slett frynsete av det. Jeg bruker mye tid og energi på tanker rundt det i en grad at det går ut over hverdagen min. Jeg blir aldri ferdig med det og blir svært engstelig for å møte det mennesket som ignorerer meg i ulike sammenhenger. Jeg opparbeider også over tid hat, hevntanker og voldsomt sinne mot de som gjør dette mot meg, fordi de gjør meg så vondt. Jeg kan reagere svært dårlig dersom de tar opp kontakten på et senere tidspunkt når jeg endelig har lagt det bak meg f.eks. Særlig om de tar kontakt som at ingenting noensinne skjedde. Da kan jeg blir svært verbalt ufin. 

ts

Anonymkode: f4496...1d9

Jeg forstår hva du mener ts og sånn er jeg også det å prøve å ordne opp med en gang.
 

Men det er ikke alltid like enkelt når andre ikke kommer til deg med en gang og sier noe. 

Hadde en episode på jobb der en følte seg ubekvemme som noe jeg gjorde og sa og dette visste  jeg ikke noe om. Siden alt virket greit ut. Da jeg spurte vedkomne om alt var greit med han så svarte han ja. Så jeg tenkte ikke mer på det siden jeg stoler 100% på folk når de svarer det. Men det viser seg i etterkant at dette ikke stemte, men han var kun profesjonell.  
 

Istedenfor å gå å spør meg og vær ærlig mot meg så gikk vedkomne til min sjef. Jeg fikk støyten og alt viste seg å kun vær en del misforståelser så jeg kjente at jeg blei kjempe lei meg siden vedkomne hadde ignorert meg og fikk andre kollegaer til å gjør ting for å unngå meg.

Vedkomne har også blokkert meg på Facebook så kjenner det fremdeles 😞😢🥺😔

Mener at vedkomne kunne ha sagt noe og spurt meg for å ordne opp ordentlig for å unngå sånn som dette. 

Anonymkode: 1c099...4c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår hva du mener ts og sånn er jeg også det å prøve å ordne opp med en gang.
 

Men det er ikke alltid like enkelt når andre ikke kommer til deg med en gang og sier noe. 

Hadde en episode på jobb der en følte seg ubekvemme som noe jeg gjorde og sa og dette visste  jeg ikke noe om. Siden alt virket greit ut. Da jeg spurte vedkomne om alt var greit med han så svarte han ja. Så jeg tenkte ikke mer på det siden jeg stoler 100% på folk når de svarer det. Men det viser seg i etterkant at dette ikke stemte, men han var kun profesjonell.  
 

Istedenfor å gå å spør meg og vær ærlig mot meg så gikk vedkomne til min sjef. Jeg fikk støyten og alt viste seg å kun vær en del misforståelser så jeg kjente at jeg blei kjempe lei meg siden vedkomne hadde ignorert meg og fikk andre kollegaer til å gjør ting for å unngå meg.

Vedkomne har også blokkert meg på Facebook så kjenner det fremdeles 😞😢🥺😔

Mener at vedkomne kunne ha sagt noe og spurt meg for å ordne opp ordentlig for å unngå sånn som dette. 

Anonymkode: 1c099...4c2

Har gått til vedkomne å bedt om unnskyld for hvordan han har følt det og at jeg mener det. Dette er vell en av de vanskeligste tingene jeg gjør,men jeg ønsker ikke å vær uvenner med noen. Har sagt at han må ikke vær redd for å gi beskjed eller spør. At dette er kun misforståelse. 

Anonymkode: 1c099...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har gått til vedkomne å bedt om unnskyld for hvordan han har følt det og at jeg mener det. Dette er vell en av de vanskeligste tingene jeg gjør,men jeg ønsker ikke å vær uvenner med noen. Har sagt at han må ikke vær redd for å gi beskjed eller spør. At dette er kun misforståelse. 

Anonymkode: 1c099...4c2

Det er akkurat sånn jeg og ville ønsket å løse ting og ville likt at andre løste ting med meg. Men vi har ingen felles grunn og å oppsøke vedkommende privat er ikke aktuelt. Det kan slå ut helt feil og jeg ønsker ikke gjøre ting enda verre..

ts

Anonymkode: f4496...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg husker jeg spurte min ex-venninne om noe sånt. Sendte en melding om det.

Hun ignorerte den.

Feels good....

Anonymkode: 39686...ba1

Uff 😕 har blitt ghosta selv av mitt søskenbarn og tenker at om de ikke ønsker kontakt, så er det best å la det gå. I mitt tilfelle ønsket hun at jeg skulle jage og ringe mer, men det gjør jeg ikke. Nok med et par ganger, og så er ballen i deres hender.

Anonymkode: ffff7...ee9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror ikke ts forventer at man skal være på hele tiden. Hun snakker om folk som blir fornærmet, men istedenfor å si hva det er så velger de passivagressiv oppførsel som en kald skulder og ignorering. Type du spør er det noe galt? Får et tafatt 'neei' til svar og surt fraværende fjes=manipulering 

Anonymkode: 8c99f...67c

Nei, men samtidig kan man ikke forvente at alle er dritgo på kommunikasjon, eller har nok trygghet på seg selv og andre til å tørre å snakke ut om konflikter og vanskelige følelser. 

Jeg datet selv en psykolog som ikke turte å ta opp ting og var sur i mange dager. Men man kommer langt ved å selv være sunn i sine relasjoner med andre. Og si at jeg liker å snakke om ting, og jeg lytter. Jeg blir ikke sur om du er sint på meg. Jeg vil helst løse det. 

Men man kan ikke løse alt.

Anonymkode: ffff7...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er akkurat sånn jeg og ville ønsket å løse ting og ville likt at andre løste ting med meg. Men vi har ingen felles grunn og å oppsøke vedkommende privat er ikke aktuelt. Det kan slå ut helt feil og jeg ønsker ikke gjøre ting enda verre..

ts

Anonymkode: f4496...1d9

Har også sagt at kommunikasjon er tingen og sett han rett i øynene. Unnskyldningen hans var at han ikke visste hvordan jeg kom til å reagere derfor gikk han til min sjef. Han vet ikke at jeg fikk trussel med oppsigelse. 
 

Vi snakker i sammen på jobb, men kjenner at er usikker i forhold til han etter dette så jeg prøver å unngår han på jobb. Sier god morgen hvis jeg møter han og svarer når han spør meg om ting.

 

 

Det er også ett søskenbarn som ignorere meg når jeg spurte hu om diverse spm.
 

Istedenfor å spør hva jeg mener så skjeller hu meg ut og kjefter på meg + blokkere meg. 
 

Anonymkode: 1c099...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...