AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Del Skrevet 14. mai 2021 Kan man kombinere disse fargene? Blekgul korngul Honning Lyng Dus grågrønn Og kan man eventuelt kombinere noen av de (i så fall hvilke av de?) med en eller flere av disse? Grønn/Blå Gul/Oker/Sennep Blå/Grønn/Gul Grå/Beige/NaturDenim/Petrol/Mørk denim (De flerfargede er også vist her: https://dalegarn.no/garn/alpakka-space-dye/ ) Eksempel på bruk av noen av de space-dy-fargede (flerfargede) garnene som er vist over: Her er flerfarget garn i Grønn/blå brukt sammen med ensfarget blekgul og petrol: Her er det kombinert 3 garn: "Farge 1 ALPAKKA, Solgul 9913 Farge 2 ALPAKKA SPACE DYE, Gul/oker/sennep 9953 Farge 3 KIDSILK ERLE, Maisgul 9033" Hva synes dere om den typen flerfargete garn som jeg postet bilder av? Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe. Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Del Skrevet 14. mai 2021 Selvfølgelig kan du kombinere hvilke farger du vil. Jeg dømmer deg ikke før du blander rosa med rødt. Anonymkode: e370b...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig kan du kombinere hvilke farger du vil. Jeg dømmer deg ikke før du blander rosa med rødt. Anonymkode: e370b...484 Takk! Er det noen av de garnene som du tror at vil ta seg veldig godt ut sammen? 🧶 Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Del Skrevet 14. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk! Er det noen av de garnene som du tror at vil ta seg veldig godt ut sammen? 🧶 Anonymkode: 249a7...a35 Det kommer helt an på hva du skal lage Anonymkode: e370b...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer helt an på hva du skal lage Anonymkode: e370b...484 En genser Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Del Skrevet 14. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: En genser Anonymkode: 249a7...a35 Men jeg hadde valgt helt forskjellig på bunnfarge+mønsterfarge, eller to tråder sammen, eller striper. Anonymkode: e370b...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men jeg hadde valgt helt forskjellig på bunnfarge+mønsterfarge, eller to tråder sammen, eller striper. Anonymkode: e370b...484 Mener du forskjellig fra de to eksempelbildene av to gensre som jeg postet? Hvordan hadde du kommet til å valgt da? Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Del Skrevet 14. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Mener du forskjellig fra de to eksempelbildene av to gensre som jeg postet? Hvordan hadde du kommet til å valgt da? Anonymkode: 249a7...a35 Jeg orker ikke velge farger for deg på alle mulige teknikker man kan bruke for å få til en genser, liksom. Hvis du sier hva du har tenkt å gjøre kan jeg si hvilke farger jeg ville valgt om genseren var til meg... Anonymkode: e370b...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg orker ikke velge farger for deg på alle mulige teknikker man kan bruke for å få til en genser, liksom. Hvis du sier hva du har tenkt å gjøre kan jeg si hvilke farger jeg ville valgt om genseren var til meg... Anonymkode: e370b...484 Jeg forstår. Jeg tenker på en genser som kan ligne på den blekgule med petrol og flerfarget blå/grønn. Det hadde vært fint å høre dine fargevalg Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Del Skrevet 14. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg forstår. Jeg tenker på en genser som kan ligne på den blekgule med petrol og flerfarget blå/grønn. Det hadde vært fint å høre dine fargevalg Anonymkode: 249a7...a35 Hvis jeg ikke får flere farger å velge i tror jeg nesten jeg synes fargene som er brukt der er de fineste sammen. Det flerfargede nøstet du har bilde av øverst var finest, men jeg hadde nok valgt en annen bunnfarge enn alternativene dine. Eller kanskje dus grågrønn, om det hadde sett okei ut på ekte. Litt vanskelig å se for seg gjennom en skjerm. De ser litt like ut. Anonymkode: e370b...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis jeg ikke får flere farger å velge i tror jeg nesten jeg synes fargene som er brukt der er de fineste sammen. Det flerfargede nøstet du har bilde av øverst var finest, men jeg hadde nok valgt en annen bunnfarge enn alternativene dine. Eller kanskje dus grågrønn, om det hadde sett okei ut på ekte. Litt vanskelig å se for seg gjennom en skjerm. De ser litt like ut. Anonymkode: e370b...484 Tusen takk for dine meninger! 🌹Det er til god hjelp for meg. Om du ønsker det, kan du gjerne velge blant alle verdens farger, og skrive hvordan din drømmegenser hadde sett ut Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Del Skrevet 14. mai 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for dine meninger! 🌹Det er til god hjelp for meg. Om du ønsker det, kan du gjerne velge blant alle verdens farger, og skrive hvordan din drømmegenser hadde sett ut Anonymkode: 249a7...a35 okei, min første-øyekast-drømmegenser har 6054 - Denim fra dale alpakka som bunnfarge og den flerfarga grønnblå du har øverst her som mønsterfarge Gul/oker/sennep-flerfarga med 1785 - Kaffe brun bunnfarge er også svært mulig om jeg ikke kunne valgt blåtoner! Anonymkode: e370b...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Del Skrevet 14. mai 2021 Om du lurer på hvilke farger som passer sammen på en genser så husk at genseren skal brukes sammen med andre plagg. Så tenk over hvilke andre plagg du kommer til å bruke med genseren. Anonymkode: 50cf1...898 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): okei, min første-øyekast-drømmegenser har 6054 - Denim fra dale alpakka som bunnfarge og den flerfarga grønnblå du har øverst her som mønsterfarge Gul/oker/sennep-flerfarga med 1785 - Kaffe brun bunnfarge er også svært mulig om jeg ikke kunne valgt blåtoner! Anonymkode: e370b...484 Tusen takk! ♥️ Du har veldig god smak! Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): okei, min første-øyekast-drømmegenser har 6054 - Denim fra dale alpakka som bunnfarge og den flerfarga grønnblå du har øverst her som mønsterfarge Gul/oker/sennep-flerfarga med 1785 - Kaffe brun bunnfarge er også svært mulig om jeg ikke kunne valgt blåtoner! Anonymkode: e370b...484 Begge dine valg her høres veldig fine ut! 1785 er en virkelig fin farge! Du har gitt meg mye nyttig inspirasjon! Takk! ♥️ Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om du lurer på hvilke farger som passer sammen på en genser så husk at genseren skal brukes sammen med andre plagg. Så tenk over hvilke andre plagg du kommer til å bruke med genseren. Anonymkode: 50cf1...898 Takk for gode råd! ♥️ Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #17 Del Skrevet 14. mai 2021 Det er egentlig veldig synd at enkelte garnprodusenter ganske ofte slutter med å produsere en del av fargene (jeg synes at det er ofte å se at det står "utgående farger"). Hvis jeg finner noen farger som jeg liker veldig godt og har planer om å bruke til flere plagg, så tror jeg at jeg kanskje kjøper et lite "lager" (dvs nok garn til flere gensere og andre klesplagg). Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #18 Del Skrevet 15. mai 2021 Vet noen av dere hvilken av disse gjengivelsene av Dale alpakka 6054 som stemmer best med virkeligheten? Rito Hobby Strikkemekka Skapmer.no Garnius sin fargegjengivelse ligner på den øverste. Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #19 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vet noen av dere hvilken av disse gjengivelsene av Dale alpakka 6054 som stemmer best med virkeligheten? Rito Hobby Strikkemekka Skapmer.no Garnius sin fargegjengivelse ligner på den øverste. Anonymkode: 249a7...a35 Dalegarn sin gjengivelse av fargen 6054 Denim. https://dalegarn.no/garn/alpakka/ Er den så lys i farge? Anonymkode: 249a7...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå