Gå til innhold

​ 🧶Garn, kombinere flere farger ved mønsterstrikk. Hvilke farger passer sammen av disse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man kombinere disse fargene?

53401065-85342746-11453-org.jpg?cache=13Blekgul

dale-garn-alpakka-9907-korngul.jpgkorngul

203-9919_DG_Dale_Alpakka_9919_HonninggulHonning

dale-garn-alpakka-4435-lyng.jpgLyng

53401999-85343680-11453-org.jpg?cache=13Dus grågrønn

Og kan man eventuelt kombinere noen av de (i så fall hvilke av de?) med en eller flere av disse?

Alpakka_Space_Dye_9951_Gra%CC%8A_Bla%CC%Grønn/Blå

Alpakka_Space_Dye_9953_Print-gul_oker_seGul/Oker/Sennep

Alpakka_Space_Dye_9954_Print-bla%CC%8A_gBlå/Grønn/Gul

Alpakka_Space_Dye_9956_Print-gra%CC%8A_bGrå/Beige/NaturAlpakka_Space_Dye_9957_Print-bla%CC%8AfaDenim/Petrol/Mørk denim

(De flerfargede er også vist her: https://dalegarn.no/garn/alpakka-space-dye/    )

Eksempel på bruk av noen av de space-dy-fargede (flerfargede) garnene som er vist over:

Her er flerfarget garn i Grønn/blå brukt sammen med  ensfarget blekgul og petrol:

348_135.jpg

Her er det kombinert 3 garn: 

"Farge 1 ALPAKKA, Solgul 9913
Farge 2 ALPAKKA SPACE DYE, Gul/oker/sennep 9953
Farge 3 KIDSILK ERLE, Maisgul 9033"

5e5f7fba4f26e.jpg

Hva synes dere om den typen flerfargete garn som jeg postet bilder av?

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe.

Anonymkode: 249a7...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig kan du kombinere hvilke farger du vil. Jeg dømmer deg ikke før du blander rosa med rødt. 

Anonymkode: e370b...484

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan du kombinere hvilke farger du vil. Jeg dømmer deg ikke før du blander rosa med rødt. 

Takk! :) Er det noen av  de garnene som du tror at vil ta seg veldig godt ut sammen? 🧶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk! :) Er det noen av  de garnene som du tror at vil ta seg veldig godt ut sammen? 🧶

Det kommer helt an på hva du skal lage :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på hva du skal lage :) 

En genser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En genser :) 

Men jeg hadde valgt helt forskjellig på bunnfarge+mønsterfarge, eller to tråder sammen, eller striper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg hadde valgt helt forskjellig på bunnfarge+mønsterfarge, eller to tråder sammen, eller striper. 

Mener du forskjellig fra de to eksempelbildene av to gensre som jeg postet? Hvordan hadde du kommet til å valgt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Mener du forskjellig fra de to eksempelbildene av to gensre som jeg postet? Hvordan hadde du kommet til å valgt da?

Jeg orker ikke velge farger for deg på alle mulige teknikker man kan bruke for å få til en genser, liksom. Hvis du sier hva du har tenkt å gjøre kan jeg si hvilke farger jeg ville valgt om genseren var til meg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg orker ikke velge farger for deg på alle mulige teknikker man kan bruke for å få til en genser, liksom. Hvis du sier hva du har tenkt å gjøre kan jeg si hvilke farger jeg ville valgt om genseren var til meg...

Jeg forstår. Jeg tenker på en genser som kan ligne på den blekgule med petrol og flerfarget blå/grønn. Det hadde vært fint å høre dine fargevalg :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår. Jeg tenker på en genser som kan ligne på den blekgule med petrol og flerfarget blå/grønn. Det hadde vært fint å høre dine fargevalg :takke:

Hvis jeg ikke får flere farger å velge i tror jeg nesten jeg synes fargene som er brukt der er de fineste sammen. Det flerfargede nøstet du har bilde av øverst var finest, men jeg hadde nok valgt en annen bunnfarge enn alternativene dine. :) Eller kanskje dus grågrønn, om det hadde sett okei ut på ekte. Litt vanskelig å se for seg gjennom en skjerm. De ser litt like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis jeg ikke får flere farger å velge i tror jeg nesten jeg synes fargene som er brukt der er de fineste sammen. Det flerfargede nøstet du har bilde av øverst var finest, men jeg hadde nok valgt en annen bunnfarge enn alternativene dine. :) Eller kanskje dus grågrønn, om det hadde sett okei ut på ekte. Litt vanskelig å se for seg gjennom en skjerm. De ser litt like ut.

Tusen takk for dine meninger! 🌹Det er til god hjelp for meg. Om du ønsker det, kan du gjerne velge blant alle verdens farger, og skrive hvordan din drømmegenser hadde sett ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for dine meninger! 🌹Det er til god hjelp for meg. Om du ønsker det, kan du gjerne velge blant alle verdens farger, og skrive hvordan din drømmegenser hadde sett ut :jepp:

okei, min første-øyekast-drømmegenser har 6054 - Denim fra dale alpakka som bunnfarge og den flerfarga grønnblå du har øverst her som mønsterfarge :) 

Gul/oker/sennep-flerfarga med 1785 - Kaffe brun bunnfarge er også svært mulig om jeg ikke kunne valgt blåtoner!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du lurer på hvilke farger som passer sammen på en genser så husk at genseren skal brukes sammen med andre plagg. Så tenk over hvilke andre plagg du kommer til å bruke med genseren. 

Anonymkode: 50cf1...898

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

okei, min første-øyekast-drømmegenser har 6054 - Denim fra dale alpakka som bunnfarge og den flerfarga grønnblå du har øverst her som mønsterfarge :) 

Gul/oker/sennep-flerfarga med 1785 - Kaffe brun bunnfarge er også svært mulig om jeg ikke kunne valgt blåtoner!

Tusen takk! ♥️ Du har veldig god smak! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Begge dine valg her høres veldig fine ut! :hjerter_rundt:

1785 er en virkelig fin farge! :) Du har gitt meg mye nyttig inspirasjon! Takk! ♥️
Dale-Alpakka_1785_Kaffebrun_Banderole.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om du lurer på hvilke farger som passer sammen på en genser så husk at genseren skal brukes sammen med andre plagg. Så tenk over hvilke andre plagg du kommer til å bruke med genseren. 

Anonymkode: 50cf1...898

Takk for gode råd! ♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er egentlig veldig synd at enkelte garnprodusenter ganske ofte slutter med å produsere en del av fargene (jeg synes at det er ofte å se at det står "utgående farger"). Hvis jeg finner noen farger som jeg liker veldig godt og har planer om å bruke til flere plagg, så tror jeg at jeg kanskje kjøper et lite "lager" (dvs nok garn til flere gensere og andre klesplagg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet noen av dere hvilken av disse gjengivelsene av Dale alpakka 6054 som stemmer best med virkeligheten?
shopping?q=tbn:ANd9GcSyxXJxSm6A9o9j8pKUyRito Hobby

shopping?q=tbn:ANd9GcSd00vBCHm1ST7JNVnbA Strikkemekka

shopping?q=tbn:ANd9GcRp2dhaQFwWSS26ntHQK Skapmer.no

Garnius sin fargegjengivelse ligner på den øverste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vet noen av dere hvilken av disse gjengivelsene av Dale alpakka 6054 som stemmer best med virkeligheten?
shopping?q=tbn:ANd9GcSyxXJxSm6A9o9j8pKUyRito Hobby

shopping?q=tbn:ANd9GcSd00vBCHm1ST7JNVnbA Strikkemekka

shopping?q=tbn:ANd9GcRp2dhaQFwWSS26ntHQK Skapmer.no

Garnius sin fargegjengivelse ligner på den øverste.

Dalegarn sin gjengivelse av fargen 6054 Denim. https://dalegarn.no/garn/alpakka/
Er den så lys i farge?

Dale-Alpakka_6054_Denim_Banderole.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...