Gå til innhold

Er jeg for redd og rigid? Vil gjerne ha innspill...


Oopsie

Anbefalte innlegg

Denne helgen kommer barnas onkel på besøk fra Oslo. Ikke til meg men til min eks. Det forventes at min eks og broren skal være sammen med barna (som bor hos meg fast) den helgen. 

Jeg syns, for det første, at det er ugreit at han reiser ut av Oslo når det anbefales å holde seg hjemme og ikke reise ut av byen med mindre det er "strengt tatt nødvendig" (står det på nettsidene til Oslo kommune). Det frarådes å reise ut. 

For det andre, dersom det skulle vise seg at han bærer med seg smitte, så er det mine barn det er snakk om, som igjen er mye med sine besteforeldre i risikosonen. 

Jeg sa nei til at de skulle få se sin onkel, men fikk da høre at jeg var rigid og idiot og at jeg ikke fulgte med. 

Mulig jeg er rigid. Men hva blir riktig her? Er det ok så lenge alle smittevern-regler holdes?

Vi bor forøvrig i innlandet en plass der korona er økende. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I minste fall burde han ha en negativ test rett før han kommer, og at barna ikke møter besteforeldrene på en uke etterpå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopsie skrev (16 minutter siden):

Denne helgen kommer barnas onkel på besøk fra Oslo. Ikke til meg men til min eks. Det forventes at min eks og broren skal være sammen med barna (som bor hos meg fast) den helgen. 

Jeg syns, for det første, at det er ugreit at han reiser ut av Oslo når det anbefales å holde seg hjemme og ikke reise ut av byen med mindre det er "strengt tatt nødvendig" (står det på nettsidene til Oslo kommune). Det frarådes å reise ut. 

For det andre, dersom det skulle vise seg at han bærer med seg smitte, så er det mine barn det er snakk om, som igjen er mye med sine besteforeldre i risikosonen. 

Jeg sa nei til at de skulle få se sin onkel, men fikk da høre at jeg var rigid og idiot og at jeg ikke fulgte med. 

Mulig jeg er rigid. Men hva blir riktig her? Er det ok så lenge alle smittevern-regler holdes?

Vi bor forøvrig i innlandet en plass der korona er økende. 

 

Nei, det er du ikke. Det er vel kanskje ok så lenge reglene holdes, men føler du deg utrygg og ikke ønsker å ta sjanser hvorfor skal du ta noen? Det er du som følger med ville jeg sagt. Be han ta en ta en test hvertfall. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg ba ham ta en test, men han fnøs av det. Utrolig kjipt at dette går utover besteforeldre evt, som ikke da ønsker se barna på en uke.....For det der det de sier og jeg blir stilt på valg. 17 mai med besteforeldrene eller å treffe onkel i helgen. Blir litt oppgitt over at han gir bengen i reglene i Oslo....eller anbefalingene, heter det vel :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopsie skrev (7 timer siden):

Tusen takk. Jeg ba ham ta en test, men han fnøs av det. Utrolig kjipt at dette går utover besteforeldre evt, som ikke da ønsker se barna på en uke.....For det der det de sier og jeg blir stilt på valg. 17 mai med besteforeldrene eller å treffe onkel i helgen. Blir litt oppgitt over at han gir bengen i reglene i Oslo....eller anbefalingene, heter det vel :) 

Er ikke besteforeldre vaksinert? Onkelen skal følge de reglene i Oslo, og de har vel åpnet opp for litt besøk der? 

Eller så får du nekte han å se barna, er jo din helg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at ikke besteforeldre er vaksinert siden du tar dette opp (de er ikke vaksinert her heller, og det blir en stund til pga skjevfordeling og at unge på østlandet skal få først).

Jeg synes ikke du er rigid. Alle utbrudd her skyldes tilreisende og gjerne av typen ung mann som ikke tar det så tungt. At du ikke ønsker at barna møter onkel er logisk, i allefall så lenge han ikke tester seg. Det er ikke så lenge til vaksinen er satt hos de fleste. I mellomtiden er det skikkelig kjipt å få nye utbrudd. Han burde ikke reise om det ikke er strengt nødvendig. Vi er klok av skade her, men ingen sier det tydelig nok. Bli i hjemområdet om det er mye smitte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du like streng på besøk fra din familie?

Siden barna møter sine besteforeldre vil jeg anta at du har latt de møte sin familie på din side. Da du er redd for deres helse oppe i dette, vil jeg anta at de ikke er vaksinert heller. Alle besøk utgjør en risiko.

Regner med at du avklarer med barnets far at det er greit at barna møter din familie, siden du åpenbart forventer det samme fra han.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold barna borte fra besteforeldrene etter helgen hos far vel?

Hva er problemet, de ser jo barna ofte så da greier de et par uker uten fysisk besøk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hysterisk og rigid, hvis eneste grunnen er redsel for smitte. Men hvis greia er at du misliker far og onkel, så er jo dette en god unnskyldning for å ikke la dem se barna. Jeg vet ikke hva du mener med at barna bor hos deg fast, har ikke far egentlig samvær i det hele tatt? 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har det gått litt tid siden sist jeg skrev her og jeg fikk høre at jeg var veldig rigid. Ja kanskje.. Eller nei?

Nå er barnet mitt smittet... Og alt tyder på at det kommer fra onkel. 

 

Endret av Oopsie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopsie skrev (8 timer siden):

Nå har det gått litt tid siden sist jeg skrev her og jeg fikk høre at jeg var veldig rigid. Ja kanskje.. Eller nei?

Nå er barnet mitt smittet... Og alt tyder på at det kommer fra onkel. 

 

Det var trassig å lese. Håper dere har det greit og tar vare på hverandre. ❤️ God bedring til barnet og håper du og dine slipper unna smitte. (Håper også dere slipper et stort utbrudd med alt det innebærer). Forstår om du er skuffet og sint nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (8 timer siden):

Barnet blir immun og du slipper å stresse mer, er ikke det bra?

Det var jo også en måte å se på det på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2ro skrev (9 timer siden):

Det var trassig å lese. Håper dere har det greit og tar vare på hverandre. ❤️ God bedring til barnet og håper du og dine slipper unna smitte. (Håper også dere slipper et stort utbrudd med alt det innebærer). Forstår om du er skuffet og sint nå.

Takk for forståelsen. 💚 Ja barnet er faktisk veldig sykt. Ikke noe å ta lett på for å si det sånn...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
Sitronmelisse skrev (8 timer siden):

Barnet blir immun og du slipper å stresse mer, er ikke det bra?

For en lite empatisk usympatisk uttalelse. SKAM DEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
Oopsie skrev (1 time siden):

Takk for forståelsen. 💚 Ja barnet er faktisk veldig sykt. Ikke noe å ta lett på for å si det sånn...

 

Håper det går bra med barnet og deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rocka69 skrev (1 time siden):

For en lite empatisk usympatisk uttalelse. SKAM DEG!

Det ville jo vært helt sant i 99,99 % av tilfellene. Mitt barn har også vært smittet, men ikke sykt, og det var i grunnen veldig greit å bli immun.

Oopsie skrev (1 time siden):

Takk for forståelsen. 💚 Ja barnet er faktisk veldig sykt. Ikke noe å ta lett på for å si det sånn...

 

Så leit, da har dere vært ekstremt uheldige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Det ville jo vært helt sant i 99,99 % av tilfellene. Mitt barn har også vært smittet, men ikke sykt, og det var i grunnen veldig greit å bli immun.

Så leit, da har dere vært ekstremt uheldige.

Men så lenge du ikke vet sykdomsforløpet, så burde man knipe igjen munnen. Det kan gå bra og det kan gå åt helvete. Og når man ikke vet, så holder man munn ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka69 skrev (1 time siden):

Men så lenge du ikke vet sykdomsforløpet, så burde man knipe igjen munnen. Det kan gå bra og det kan gå åt helvete. Og når man ikke vet, så holder man munn ikke sant?

for barn er det faktisk mye mer sannsynlig å bli alvorlig syk og evt dø av omgangssyke eller influensa, enn av covid 19. Så det var helt legitimt å gå ut i fra at et BARN ikke ble særlig sykt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopsie skrev (På 23.5.2021 den 0.49):

Nå har det gått litt tid siden sist jeg skrev her og jeg fikk høre at jeg var veldig rigid. Ja kanskje.. Eller nei?

Nå er barnet mitt smittet... Og alt tyder på at det kommer fra onkel. 

 

All sosial kontakt skjer med en viss risiko. Noe risiko må man nesten tåle. Risikoen er der også ved besøk av familie på din side. Så rigid blir vel feil ord for meg, mer passende med urimelig. 

Så får barnet ditt ha god bedring. Det går sikkert bra, de fleste barn tåler denne sykdommen godt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...