Gå til innhold

Skal i utgangspunktet møte ei venninne, men jeg vil ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en periode der jeg elsker å bare være for meg selv. Bjørnene er i hi om vinteren, mens jeg har er periode der det er godt å bare være for seg selv uten å ta kontakt med venner. Det er så ufattelig deilig. Jeg har noen ofte slike perioder hvor jeg skyver folk litt unna fordi jeg trives så alene og synes det er deilig. Har ingen annen grunn til at jeg ikke vil møte denne vennen. 

Vi er ikke sånn kjempe gode venner, men vi omtales likevel som venner. Det er vel mer ei bekjent. Da hun spurte om vi skulle møtes om et par uker, så sa jeg bare ja. Men jeg har hele tiden angret. 

Er det innafor å avlyse bare fordi man ikke vil? Jeg avlyste planen forje gang også, men da dukket noe familiegreier opp, så da kunne jeg faktisk ikke. Men sannheten nå er at jeg bare ikke vil :P Avtalen er ikke før neste uke 

Anonymkode: 6b248...1a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du avlyse. 

Anonymkode: 5e794...9e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avlyse er helt innenfor. Men de av vennene mine som stadig gjør det, tar jeg av blokka etter en stund, for det så lite vits å ha avtaler som tar opp kalenderen, men likevel aldri blir noe av. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Litt dumt å avlyse for 2.gang 😅,, men forstår følelsen din. Noen ganger må man bare møte opp,selv om man egentlig ikke gleder seg ...plutselig har man det hyggelig likevel.  

Passe på neste gang noen spør og tenke først 😜,,, " må sjekke kalenderen "...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gjerne avlyse, men regn med at hun går lei hvis du holder på sånn ofte. Da må du også tåle at hun ikke prioriterer deg etterhvert.

Anonymkode: 68049...11c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så lenge som en uke til, tenker jeg at det er greit, men som de andre har sagt, så er det litt på kanten når du også avlyste forrige gang. Det ville nok fort vært siste mulighet du fikk av meg. Av og til må man "ofre" litt hvis man ønsker å holde på vennskap.

Anonymkode: f5526...bc9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ei som brukte meg når det gjalt kun overnatting når hun skulle på fest. Ga beskjed,men hun hørte så nå har jeg kuttet henne helt ut.

Anonymkode: 5fe33...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 18.13):

Jeg har en periode der jeg elsker å bare være for meg selv. Bjørnene er i hi om vinteren, mens jeg har er periode der det er godt å bare være for seg selv uten å ta kontakt med venner. Det er så ufattelig deilig. Jeg har noen ofte slike perioder hvor jeg skyver folk litt unna fordi jeg trives så alene og synes det er deilig. Har ingen annen grunn til at jeg ikke vil møte denne vennen. 

Vi er ikke sånn kjempe gode venner, men vi omtales likevel som venner. Det er vel mer ei bekjent. Da hun spurte om vi skulle møtes om et par uker, så sa jeg bare ja. Men jeg har hele tiden angret. 

Er det innafor å avlyse bare fordi man ikke vil? Jeg avlyste planen forje gang også, men da dukket noe familiegreier opp, så da kunne jeg faktisk ikke. Men sannheten nå er at jeg bare ikke vil :P Avtalen er ikke før neste uke 

Anonymkode: 6b248...1a9

Kva betyr vel et par timar i livet ditt, TS?

Kan hende denne venninna di ikkje har så mange venner og føler seg litt einsam. Kan hende avtalen med deg er den einaste avtalen ho har hatt med nokon på lenge. Kan hende ho blei lei seg sist gong du avlyste, og kan hende ho ikkej får det bedre av at du avlyser igjen. 

Nokre timar av livet ditt, TS...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For andre gang? Jeg ble lei meg på vegne av din venninnen.  Håper du avlyser nå og at hun skjønner at du ikke er hennes venninne.  Dette vennskapet er ikke verdt hennes oppmerksomhet.

Det er mange ensomme mennesker spesielt nå under denne koronaen. Håper hun setter av tid til en som finner glede av å tilbringe tid med henne, ikke en som gruer seg en uke i forveien. 

Anonymkode: 61673...9eb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På måten du omtaler henne, og det at du ikke har lyst til å møte henne om en _uke_ gjør at jeg tenker at det er like greit at du avlyser. Litt kjipt for henne å føle at du bare møter henne av plikt. 

Anonymkode: 1717e...0be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 18.13):

Jeg har en periode der jeg elsker å bare være for meg selv. Bjørnene er i hi om vinteren, mens jeg har er periode der det er godt å bare være for seg selv uten å ta kontakt med venner. Det er så ufattelig deilig. Jeg har noen ofte slike perioder hvor jeg skyver folk litt unna fordi jeg trives så alene og synes det er deilig. Har ingen annen grunn til at jeg ikke vil møte denne vennen. 

Vi er ikke sånn kjempe gode venner, men vi omtales likevel som venner. Det er vel mer ei bekjent. Da hun spurte om vi skulle møtes om et par uker, så sa jeg bare ja. Men jeg har hele tiden angret. 

Er det innafor å avlyse bare fordi man ikke vil? Jeg avlyste planen forje gang også, men da dukket noe familiegreier opp, så da kunne jeg faktisk ikke. Men sannheten nå er at jeg bare ikke vil :P Avtalen er ikke før neste uke 

Anonymkode: 6b248...1a9

Det er litt respektløst å avlyse avtaler bare fordi du ikke gidder. Og om det ikke fungerer å appellere til din samvittighet😅, så går jeg ut fra at du ønsker å beholde noen venner til du er ferdig med aleneperioden din?

Når det er sagt, du er sikker på at fu ikke har sesongavhengig depresjon? Jeg får en hver vår, og den kommer snikende. Et av tegnene er at jeg trekker meg unna venner og familie. Det hjelper faktisk å møte folk, srlv om jeg ikke vil. Bare en tanke.❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Svartfugl skrev (På 15.5.2021 den 22.13):

Det er litt respektløst å avlyse avtaler bare fordi du ikke gidder. Og om det ikke fungerer å appellere til din samvittighet😅, så går jeg ut fra at du ønsker å beholde noen venner til du er ferdig med aleneperioden din?

Når det er sagt, du er sikker på at fu ikke har sesongavhengig depresjon? Jeg får en hver vår, og den kommer snikende. Et av tegnene er at jeg trekker meg unna venner og familie. Det hjelper faktisk å møte folk, srlv om jeg ikke vil. Bare en tanke.❤

Dette var min tanke også. Håpar du gjekk til avtalen, TS :)

Anonymkode: f0fc1...a95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...