Gå til innhold

Farge håret.


Midnattsol

Farger du håret hjemme eller hos frisør?  

51 stemmer

  1. 1. Farger du håret hjemme eller hos frisør?

    • Hjemme
      25
    • Frisør
      15
    • Begge deler
      11


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Tja, nå har jeg gjort det selv da. Det ble ok men jeg er ikke helt fornøyd. Skal til frisøren om en time. ;)

Tror nok jeg blir mer forsiktig med permamente farger og kommer ikke til å gjøre store endringer i hårfargen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Rødtoppen

Hårfarge ja... :ler: Jeg har farget håret mitt selv i sikkert 10 år (både når jeg har hatt kort og langt hår) Men nå som jeg igjen sparer til langt hår, tør jeg rett og slett ikke å farge det selv i tilfelle det skulle bli helt jævelig...

Opplever også at håret vokser fortere når jeg ikke farger det selv, så... men får se åssen det blir etter hvert, koster 670 kr hver gang jeg er hos frisør og klipper og farger/striper, så... Konto'n er ikke SÅ fet liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farget håret både hos frisør og hjemme, og må innrømme at jeg aldri har merket annen forskjell enn prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Jeg har farget håret både hos frisør og hjemme, og må innrømme at jeg aldri har merket annen forskjell enn prisen.

:Nikke:

Jeg har pleid å farge det hos frisør, men nå sist gjorde jeg det hjemme, ble akkurat like bra, og akkurat samme farge! Men jeg bruker toning, permanent farge er ikke bra for mitt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsikke

De første gangene jeg farget det så farget jeg hos frisør, men de siste 5 årene har jeg enten fått mamma eller en vennine til å farge det.

De siste gangene har jeg også stripet det hjemme, og resultatet har blitt like bra som hos frisør. :) Ser ikke noe poeng i å gå til frisør og betale minst tre ganger så mye. (Har langt hår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farga det hos frisør som skrevet ovenfor, og etter det har jeg farga det selv med akkurat den samme fargen. :) Fant ut det var like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker kun frisør.

jeg farger underhåret + noen lysere og mørkere striper i overhåret i forskjellige tykkelser, og det hadde jeg aldri i verden turt å gjort selv hjemme.

verken med rett fargenyanse eller hvor og hvordan og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farger selv etter en fadese hos frisøren...

har "alltid" farget det hjemme, en gang hos frisør, og hun fikk det ikke i den fargen jeg ville, og fargen ble vassen og stripene ble borte.

har såpass lyst hår i utgangspunktet at jeg trenger ikke bleking for å få det blondt, lysfarger det, og det blir fint.

søler omtrent ikke i det hele tatt, har vel trening etter ca 10 år.

hvis jeg kjøper farge med striper får jeg en venninne til å gjøre det, blir fint det og.

har avfarget håret mange ganger selv og (fra rødt), men farger det rett etterpå for å unngå det gulskjæret.

mamma har sluttet å stripe det hos frisør, er bare jeg som gjør det, og hun har fått kommentarer på "har du ikke gjort det hos frisør? ser så fint og jevnt ut"

så er ikke vanskelig å gjøre det hjemme, og synes det blir like fint, hvis man da ikke skal ha noe som krever mer enn to farger.

hadde nok unnet meg selv litt mer frisørbehandling hvis jeg hadde hatt god råd, men er fornøyd med å farge det selv, kjapt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farget håret både hos frisør og hjemme, og må innrømme at jeg aldri har merket annen forskjell enn prisen.

Det er et par år siden jeg farget det hos frissøren. Bruker stort sett Swarzkopf Vital Colours. (Tror den heter noe slikt) Koster omtrent en hundrings, men jeg har veldig langt hår så de gangene jeg ikke tar bare etterveksten, trenger jeg to pakker. Mye billigere enn hos frisøren. Før eksprimenterte jeg med all slags farver (Toning og bleking fra platina til helt mørk) nå holder jeg meg til farver som ligger opp til min naturlige. Er blitt reddere (feigere) med åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun farget håret noen få ganger, og det har jeg gjort hos frisør. Jeg har imidlertid sittet hårmodell, så jeg har fått det enten gratis eller til prisen av råvarene (dvs billigere enn det man må betale for butikkfargen).

Neste gang er jeg villig til å betale fullpris. Tar ikke sjansen på å farge det hjemme selv. Det er jo mye styr. Synes også frisørene er så flinke til å finne en fin farge som passer meg, jeg er nemlig dårlig på å se sånt selv.

Må si jeg ikke skjønner de som tør å bleke håret hjemme. Ser så utrolig mange mislykkede blondiner rundt omkring, særlig alle dem med helt gult hår med grønnskjær :overrasket: Skjønner de ikke selv hvor unaturlig en slik farge ser ut? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger hos frisør, fordi jeg synes håret ser hjemmefarget ut når alt er i nøyaktig samme farge. Å få til spill i håret er det bare frisøren som kan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anerikke
Jeg farger hos frisør, fordi jeg synes håret ser hjemmefarget ut når alt er i nøyaktig samme farge. Å få til spill i håret er det bare frisøren som kan!!

:Nikke: Helt enig!

Og så har jeg så tykt hår at jeg må kjøpe to pakker hvis jeg skal gjøre det selv. Dyrt, og så synes jeg det blir mye søl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmensita

Farger stort selv håret sjøl. Har gjort det i mange år både med langt og kort hår. Etter litt prøving og feiling i begynnelsen (i 15 års alderen...) får jeg det til like bra sjøl. Har venninner som er frisører og de klager ikke på resultatet mitt... ;) Bruker permanent farge, og en farge som er ganske lik den jeg har. Syns ikke det blir noe søl jeg. Bruker et par gamle håndklær. Hvis jeg har fått litt farge på huden væter jeg en bomullspad i vann og dupper i askebegeret og gnir på flekken, da går det bort med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går til frisøren. Farget selv da jeg var yngre, men ble aldri helt fornøyd. Nå sist var hos en lærling, klipp+foliestriper i hele håret for 270,- Ikke noe å si på det, og fint ble det også. :)

Jippi - etter snart 4 år med diverse mørke hårfarger er jeg tilslutt lys igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...