Gjest laPistola Skrevet 11. mai 2021 #61 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Frokost: Vann, kaffe, vitamintilskudd Lunsj: 1 stekt egg, 1 skrive skogsbacon, 1/1 avokado og noen skiver rød paprika. Vann og 1 mango Monster Middag: Torsk (minst 150gram), asparges, brokkoliris og 3 skiver skogsbacon. Vann. Dessert: 1 beger dream is uten sukker (ca 350kcal). Er kvinne, ikke spesielt aktiv for tiden (hjemmekontor) og vanlig vekt. Hadde vært fint med en tilbakemelding da jeg syns ernæring/kosthold er litt av en jungel jeg ikke blir helt klok på.. Anonymkode: 8a831...38e Ta vitamintilskudd sammen med lunsjen isteden, de blir bedre tatt opp sammen med fett. Er dette en lavkarbovariant med vektnedgang som mål? Synes det er litt lite mat. Ville selvfølgelig vært lurt og bytte ut isen med noe mer næringsrikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #62 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): www.kostholdsplanleggeren.no Anonymkode: 6799d...2e5 Forferdelig designet side. Anbefaler noe enklere for de som tracker. Matvaretabellen er også veldig mangelfull med mye feil (de bruker et gjennomsnitt av lignende varer). Anonymkode: 4f612...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 11. mai 2021 #63 Del Skrevet 11. mai 2021 Truly skrev (13 timer siden): Det er ikke lite næring med tanke på alternativet folk spiser, som pasta, ris ect Er man redd to poteter, er det jo snålt å spise f eks mye bacon. Du kan da ikke sammenligne det? Poteter er bare raske karbohydrater og stivelse, bacon er næringsrikt og mettende. 2 helt ulike matvarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #64 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Lite? Jeg er jo stappmett. I tillegg er jeg bare hjemme for tiden og trener knapt. Jeg ser jeg har skrevet brokkoliris, men jeg mente blomkålris. Mengden torsk er minst 150g, kanskje opp mot 200g. En svær bunt med asparges også. Litt uventet for meg at dere mener dette var lite...Hva mener dere som mangler? TS Anonymkode: 8a831...38e Jeg er også inaktiv, jeg spiser ca det samme som deg, men jeg prøver også gå ned i vekt. Hva om å spise litt bringebær, jordbær eller blåbær på kvelden? Noe på kvelden? Om du føler du er veldig mett, hva med en protein sjokolade på kvelden? Det kan også hende du får i deg for lite protein. Du skal gange din kroppsvekt med 0,8, og det er så mange protein du skal ha i deg. F eks: 60 kg x 0,8 = 48 g protein Anonymkode: 9412a...b0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #65 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei. Dropp vitamintilskudd og melk i kaffen. Det er bra for kroppen å forlenge nattfasten. To egg er altfor mye mat for lunsj til en vanlig person. Å spise en hel avokado er imidlertid veldig bra. Fettrike måltider fører til at man holder seg mett og fornøyd lenge. Derfor er et par baconskiver også veldig bra. Brød kan man selvfølgelig gjerne spise, men det er bedre å kutte ned enn å øke forbruket, slik du foreslår at TS skal gjøre. Pluss at man bare bør drikke vann, heller enn ultraprosesserte kjøpedrikker. Nei. Vanlig ris eller poteter er helt fint det, men blomkålris er enda bedre, og noe man faktisk blir MINDRE sulten av enn raske karbohydrater som i ris eller poteter. Vaniljesaus uten sukker er helt forferdelig for helsa. Oppkuttet frukt, ja, gjerne. Gjerne mye av det. Og i stedet for å spise den isen, er det bedre å spise en ordentlig dessert (creme brule, sjokolademousse, e.l.) 1-2 ganger i uka. Hilsen kvinne på 45 som har vært normalvektig hele livet. Anonymkode: 5707f...7f4 Enig med mye, men hvorfor mener du 2 egg er for mye for en vanlig person? Jeg spiser ofte tre egg i slengen, og er 50 kilo... Ikke enig i å spise usunn dessert med masse sukker 1-2 ganger i uka heller, hvorfor skulle man det? Hva med å heller lage avokado-sjokolademousse eller ta deg en coco-crunch innimellom til dessert? Fjaselina skrev (11 minutter siden): 2 måltid? Altfor lite. Om du skal ned i vekt bør du fordele maten på fleire måltid Hvor i all verden tar du det i fra? Grete Roede-kurs eller? Periodisk faste og å spise 1-2 måltider per dag gir veldig gode resultater for de fleste faktisk. Å spise lite og ofte er stressende for fordøyelsen, det er lettere å sprekke fordi man da aldri spiser seg ordentlig mett, og det er negativt for tennene. Anonymkode: 65a1e...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 11. mai 2021 #66 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med mye, men hvorfor mener du 2 egg er for mye for en vanlig person? Jeg spiser ofte tre egg i slengen, og er 50 kilo... Ikke enig i å spise usunn dessert med masse sukker 1-2 ganger i uka heller, hvorfor skulle man det? Hva med å heller lage avokado-sjokolademousse eller ta deg en coco-crunch innimellom til dessert? Hvor i all verden tar du det i fra? Grete Roede-kurs eller? Periodisk faste og å spise 1-2 måltider per dag gir veldig gode resultater for de fleste faktisk. Å spise lite og ofte er stressende for fordøyelsen, det er lettere å sprekke fordi man da aldri spiser seg ordentlig mett, og det er negativt for tennene. Anonymkode: 65a1e...b6f Lager eggerøre av 4 egg til lunsj hver dag jeg 😂 jeg tenkte og forslå mer egg i lunsjen hennes, det hørtes litt lite ut. ja Grete rhode, som innførte spis hver 4 time, frokost er dagens viktigste måltid, fasting er farlig... og skapte en generasjon med kaloritellende overvektige slankere 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 11. mai 2021 #67 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig med mye, men hvorfor mener du 2 egg er for mye for en vanlig person? Jeg spiser ofte tre egg i slengen, og er 50 kilo... Ikke enig i å spise usunn dessert med masse sukker 1-2 ganger i uka heller, hvorfor skulle man det? Hva med å heller lage avokado-sjokolademousse eller ta deg en coco-crunch innimellom til dessert? Hvor i all verden tar du det i fra? Grete Roede-kurs eller? Periodisk faste og å spise 1-2 måltider per dag gir veldig gode resultater for de fleste faktisk. Å spise lite og ofte er stressende for fordøyelsen, det er lettere å sprekke fordi man da aldri spiser seg ordentlig mett, og det er negativt for tennene. Anonymkode: Periodisk faste er fint, men 2 måltider er likevel lite. Eg driv med periodisk faste, men har uansett plass til 3 små måltid, av og til 4 med mellommåltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #68 Del Skrevet 11. mai 2021 Fjaselina skrev (1 minutt siden): Periodisk faste er fint, men 2 måltider er likevel lite. Eg driv med periodisk faste, men har uansett plass til 3 små måltid, av og til 4 med mellommåltid. Det er ingen regler for dette. Mange trives godt med OMAD. (Et måltid om dagen). Det viktigste er å lytte til kroppen. Anonymkode: 94de8...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #69 Del Skrevet 11. mai 2021 Albbas skrev (1 time siden): Du skrev at det er lite næring. Og du kan ikke sette et sånt likhetstegn mellom sukker og stivelse nei! https://bramat.no/kosthold/matvarer/2158-spis-poteter-selv-om-du-vil-ned-i-vekt Jeg noterer meg dette, men nå er ikke tråden jeg har startet en diskusjon om potet tross alt. Det er likevel illustrerende for hvor forvirrende ernæring kan være for oss som faktisk ikke kan "faget". Lama_Drama skrev (1 time siden): Lifesum. Jeg er ikke villig til å loggføre alt jeg spiser. Jeg har gjort det før, men er jeg sulten så spiser jeg uavhengig av hva en app mener. Anonyminist skrev (58 minutter siden): Ta vitamintilskudd sammen med lunsjen isteden, de blir bedre tatt opp sammen med fett. Er dette en lavkarbovariant med vektnedgang som mål? Synes det er litt lite mat. Ville selvfølgelig vært lurt og bytte ut isen med noe mer næringsrikt. Jeg innser at jeg har blitt lubben og da må jeg endre på noe. Jeg spiste vel en slags "høykarbo"-variant av et kosthold tidligere med mye brød/korn, pasta, sukker, ris etc. Så nå tenkte jeg å snu litt på det uten at jeg har kalt det "lavkarbo". Is spiser jeg ikke hver dag i det heletatt, men ønsker jeg noe søtt så har jeg en tendens til å unne meg det med begrensinger. I går spiste jeg lavkalori is uten sukker. Anonyminist skrev (50 minutter siden): Du kan da ikke sammenligne det? Poteter er bare raske karbohydrater og stivelse, bacon er næringsrikt og mettende. 2 helt ulike matvarer. Jeg forstår at bacon ikke er kjempesunt, men jeg tenkte å fylle på med litt fett for å holde meg mett. Jeg mener det er helt vanlig å kombinere både torsk og egg med litt bacon. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er også inaktiv, jeg spiser ca det samme som deg, men jeg prøver også gå ned i vekt. Hva om å spise litt bringebær, jordbær eller blåbær på kvelden? Noe på kvelden? Om du føler du er veldig mett, hva med en protein sjokolade på kvelden? Det kan også hende du får i deg for lite protein. Du skal gange din kroppsvekt med 0,8, og det er så mange protein du skal ha i deg. F eks: 60 kg x 0,8 = 48 g protein Anonymkode: 9412a...b0b Kan du gi noen eksempler på proteinsjokolade? Og er det bedre enn sukkerfri- og lavkalori is? Bær er kjempegodt og det blir nok mer og mer av det fremover ettersom sommeren nærmer seg. Jeg prøver å få i meg mer protein i håp om at det skal holde meg mett lengre. Da håper jeg at sukkerbehov avtar.. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Enig med mye, men hvorfor mener du 2 egg er for mye for en vanlig person? Jeg spiser ofte tre egg i slengen, og er 50 kilo... Ikke enig i å spise usunn dessert med masse sukker 1-2 ganger i uka heller, hvorfor skulle man det? Hva med å heller lage avokado-sjokolademousse eller ta deg en coco-crunch innimellom til dessert? Hvor i all verden tar du det i fra? Grete Roede-kurs eller? Periodisk faste og å spise 1-2 måltider per dag gir veldig gode resultater for de fleste faktisk. Å spise lite og ofte er stressende for fordøyelsen, det er lettere å sprekke fordi man da aldri spiser seg ordentlig mett, og det er negativt for tennene. Anonymkode: 65a1e...b6f Har du oppskrift på avokado-mousse? Det høres godt ut. Jeg blir lett forstoppet/oppblåst, og tror også at få måltider eller mindre mat letter på det. For ordens skyld følte jeg meg ikke sulten i går i det heletatt. TS. Anonymkode: 8a831...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 11. mai 2021 #70 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg noterer meg dette, men nå er ikke tråden jeg har startet en diskusjon om potet tross alt. Det er likevel illustrerende for hvor forvirrende ernæring kan være for oss som faktisk ikke kan "faget". Jeg er ikke villig til å loggføre alt jeg spiser. Jeg har gjort det før, men er jeg sulten så spiser jeg uavhengig av hva en app mener. Jeg innser at jeg har blitt lubben og da må jeg endre på noe. Jeg spiste vel en slags "høykarbo"-variant av et kosthold tidligere med mye brød/korn, pasta, sukker, ris etc. Så nå tenkte jeg å snu litt på det uten at jeg har kalt det "lavkarbo". Is spiser jeg ikke hver dag i det heletatt, men ønsker jeg noe søtt så har jeg en tendens til å unne meg det med begrensinger. I går spiste jeg lavkalori is uten sukker. Jeg forstår at bacon ikke er kjempesunt, men jeg tenkte å fylle på med litt fett for å holde meg mett. Jeg mener det er helt vanlig å kombinere både torsk og egg med litt bacon. Kan du gi noen eksempler på proteinsjokolade? Og er det bedre enn sukkerfri- og lavkalori is? Bær er kjempegodt og det blir nok mer og mer av det fremover ettersom sommeren nærmer seg. Jeg prøver å få i meg mer protein i håp om at det skal holde meg mett lengre. Da håper jeg at sukkerbehov avtar.. Har du oppskrift på avokado-mousse? Det høres godt ut. Jeg blir lett forstoppet/oppblåst, og tror også at få måltider eller mindre mat letter på det. For ordens skyld følte jeg meg ikke sulten i går i det heletatt. TS. Anonymkode: 8a831...38e Prøvde bare og forstå hva kostholdet og målsetningen var. Det minnet jo veldig om lavkarbo. Litt likt sånn jeg spiser, bare at jeg spiser mye mer. Sukkerfri is et par ganger i uken her, så var ikke fy fy, trodde fra det opprinnelige innlegget dette var en typisk dag. Hva med litt bær og nøtter? Det kan du lage god dessert av. Hvis du ikke har noe betennelsessykdom som trigges av svin er det ikke noe galt med bacon. Ikke tving i deg frokost btw, bare tull er det er så viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #71 Del Skrevet 11. mai 2021 Anonyminist skrev (28 minutter siden): Prøvde bare og forstå hva kostholdet og målsetningen var. Det minnet jo veldig om lavkarbo. Litt likt sånn jeg spiser, bare at jeg spiser mye mer. Sukkerfri is et par ganger i uken her, så var ikke fy fy, trodde fra det opprinnelige innlegget dette var en typisk dag. Hva med litt bær og nøtter? Det kan du lage god dessert av. Hvis du ikke har noe betennelsessykdom som trigges av svin er det ikke noe galt med bacon. Ikke tving i deg frokost btw, bare tull er det er så viktig. Takk for interessen. Det er nok lavkarbo, eller noe i retning av det, jeg prøver på. Jeg kan ikke så mye om det, så jeg er litt på bar mark. Ellers er litt overrasket over engasjementet. Jeg spiser sjeldent is, men jeg unner meg ofte dessert eller noe søtt. Det kan være kake, bær, frukt, banananis, kakao, sjokolade - det meste i små mengder. At jeg spiste 250kcal med sukkerfri is er noe jeg kan finne på å gjøre, men langt i fra hver dag. Jeg har ingen sykdommer og er frisk som en fisk (heldigvis). Men jeg syns klærne mine har blitt trange og jeg ser jo at kroppen har endret seg. Jeg veier meg aldri men jeg anslår at jeg med fordel kunne tatt av meg både 5 og 10 kg. Jeg prøvde meg på frokost i dag, men da blir det jo mindre til lunsj. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er av så stor betydning om jeg spiser mitt første måltid kl08.00 eller 11.00. Jeg mener ingen forskjell på søtsug, humør, energi eller tretthet. Faktisk blir jeg mer våken og bevisst ved faste når jeg ikke umiddelbart kjenner på sult. Jeg spiser heller ikke bacon særlig ofte, men jeg ser jo at det er vanlig på lavkarbo. Om lavkarbo er sunt eller ikke, vet jeg ikke. Men jeg har vært veldig glad i karbohydrater veldig lengre og nå må jeg endre på noe. Anonymkode: 8a831...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 11. mai 2021 #72 Del Skrevet 11. mai 2021 Det spørs litt hvordan kroppen din responderer, men jeg ville kuttet ned på salt og usunt kjøtt, spist hyppigere, spist mer og heller lagt til en del grønnsaker. Jeg tror mange gjør den feilen at de får et veldig ujevnt blodsukker når de slanker seg. Da blir det bare vanskelig å overholde kostholdet. Ville heller fått i meg flere kalorier hver dag og hatt et så stabilt blodsukker at jeg hadde sluppet å få cravings:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 11. mai 2021 #73 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg prøvde meg på frokost i dag, men da blir det jo mindre til lunsj. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er av så stor betydning om jeg spiser mitt første måltid kl08.00 eller 11.00. Jeg mener ingen forskjell på søtsug, humør, energi eller tretthet. Faktisk blir jeg mer våken og bevisst ved faste når jeg ikke umiddelbart kjenner på sult. Anonymkode: 8a831...38e Jeg spiste "frokost" klokka kvart på tolv i dag. Men da var jeg også sulten. Jeg kaller i grunn ikke måltidene opp etter klokkeslett, men frokost er dagens første måltid for meg og om det skjer kl 7 eller 13 er egentlig ikke så viktig. Neste måltid er lunsj, den kan fort skje når andre spiser middag osv. Jeg er ikke så glad i sukker slik du sier du er da, men det er nok mer enn vane enn et behov. Prøv å gå "cold turkey" noen dager uten sukker, kan hende det hjelper litt (om du vil bli kvitt det). Det som er annerledes med meg i forhold til deg er at om jeg ser på kveldstid at jeg har spist litt lite den dagen så fyller jeg på med en skyr, kesam, knekkebrød med ost eller et eller annet. Ikke godteri, men noe med næring. Jeg vil nemlig ikke miste muskler (de har jeg brukt for mye tid på å bygge), og det første en relativt normalvektig person gjerne mister ved å kutte dramatisk på inntaket er gjerne muskler (jeg er ikke fagperson her altså, men det er slik jeg har forstått det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 11. mai 2021 #74 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Takk for interessen. Det er nok lavkarbo, eller noe i retning av det, jeg prøver på. Jeg kan ikke så mye om det, så jeg er litt på bar mark. Ellers er litt overrasket over engasjementet. Jeg spiser sjeldent is, men jeg unner meg ofte dessert eller noe søtt. Det kan være kake, bær, frukt, banananis, kakao, sjokolade - det meste i små mengder. At jeg spiste 250kcal med sukkerfri is er noe jeg kan finne på å gjøre, men langt i fra hver dag. Jeg har ingen sykdommer og er frisk som en fisk (heldigvis). Men jeg syns klærne mine har blitt trange og jeg ser jo at kroppen har endret seg. Jeg veier meg aldri men jeg anslår at jeg med fordel kunne tatt av meg både 5 og 10 kg. Jeg prøvde meg på frokost i dag, men da blir det jo mindre til lunsj. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er av så stor betydning om jeg spiser mitt første måltid kl08.00 eller 11.00. Jeg mener ingen forskjell på søtsug, humør, energi eller tretthet. Faktisk blir jeg mer våken og bevisst ved faste når jeg ikke umiddelbart kjenner på sult. Jeg spiser heller ikke bacon særlig ofte, men jeg ser jo at det er vanlig på lavkarbo. Om lavkarbo er sunt eller ikke, vet jeg ikke. Men jeg har vært veldig glad i karbohydrater veldig lengre og nå må jeg endre på noe. Anonymkode: 8a831...38e Lavkarbo kan være veldig mye, og er stort sett veldig sunt. Det er en myte at det er så veldig mye bacon på lavkarbo, men spis det der det er naturlig for deg. Det er ikke noe krise i det hele tatt at du spiste den isen for vektnedgang, men ernæringsmessig finnes det jo bedre alternativer. Nei, det har absolutt ingenting og si om du spiser første måltid 8 eller 11. 😂 jeg spiser ikke lunsj før 14 ( som første måltid ) fordi jeg jobber sent , kl 8 sover jeg. 😅 lykke til med og ta av kiloene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #75 Del Skrevet 11. mai 2021 Majer skrev (22 minutter siden): Det spørs litt hvordan kroppen din responderer, men jeg ville kuttet ned på salt og usunt kjøtt, spist hyppigere, spist mer og heller lagt til en del grønnsaker. Jeg tror mange gjør den feilen at de får et veldig ujevnt blodsukker når de slanker seg. Da blir det bare vanskelig å overholde kostholdet. Ville heller fått i meg flere kalorier hver dag og hatt et så stabilt blodsukker at jeg hadde sluppet å få cravings:) Altså ikke bacon. Hva mener du er sunt kjøtt? Jeg spiser kylling og kjøttdeig (okse eller lam), men orker ikke å gnage meg gjennom en muskel 😅 Jeg er rett og slett ikke glad i rødt kjøtt og syns aldri det blir noe godt når jeg prøver å lage det. Jeg er helt klar over at det er sunn mat for et menneske. Jeg spiser enorme mengder grønnsaker, både rå og varmetilberedt. Jeg var tidligere vegetarianer og faller lett tilbake på det dersom jeg ikke passer på litt. Jeg spiser heller fisk enn kjøtt. Jeg legger merke til det du skriver om å få i seg såpass mye sunn mat at man ikke blir sugen på noe søtt. Jeg ser ut til å bli det uansett, dessverre. Vond vane er vond å vende, tydeligvis. Ellers takk for informativt svar🙂 miss summers skrev (11 minutter siden): Jeg spiste "frokost" klokka kvart på tolv i dag. Men da var jeg også sulten. Jeg kaller i grunn ikke måltidene opp etter klokkeslett, men frokost er dagens første måltid for meg og om det skjer kl 7 eller 13 er egentlig ikke så viktig. Neste måltid er lunsj, den kan fort skje når andre spiser middag osv. Jeg er ikke så glad i sukker slik du sier du er da, men det er nok mer enn vane enn et behov. Prøv å gå "cold turkey" noen dager uten sukker, kan hende det hjelper litt (om du vil bli kvitt det). Det som er annerledes med meg i forhold til deg er at om jeg ser på kveldstid at jeg har spist litt lite den dagen så fyller jeg på med en skyr, kesam, knekkebrød med ost eller et eller annet. Ikke godteri, men noe med næring. Jeg vil nemlig ikke miste muskler (de har jeg brukt for mye tid på å bygge), og det første en relativt normalvektig person gjerne mister ved å kutte dramatisk på inntaket er gjerne muskler (jeg er ikke fagperson her altså, men det er slik jeg har forstått det). Jeg er enig i det du skriver om dagens første måltid. Jeg spiste frokost i dag, men kan ikke si at jeg merker noen forskjell på det ennå. At jeg spiser første måltid kl11 sammenfaller med lunsj på jobb. Når det gjelder skyr, cc, knekkebrød og slik er jeg så vanvittig lei. Jeg føler at jeg har lavt på sånn mat i mange år. Men det er vel bare å bite i det sure eplet. Ellers takk for svar☺️ Anonyminist skrev (6 minutter siden): Lavkarbo kan være veldig mye, og er stort sett veldig sunt. Det er en myte at det er så veldig mye bacon på lavkarbo, men spis det der det er naturlig for deg. Det er ikke noe krise i det hele tatt at du spiste den isen for vektnedgang, men ernæringsmessig finnes det jo bedre alternativer. Nei, det har absolutt ingenting og si om du spiser første måltid 8 eller 11. 😂 jeg spiser ikke lunsj før 14 ( som første måltid ) fordi jeg jobber sent , kl 8 sover jeg. 😅 lykke til med og ta av kiloene. Jeg er ikke så glad i kjøtt og bacon i moderate mengder er vel omtrent det jeg får i meg foruten kjøttdeig. Pølser, entrecôte, indre/ytre filet orker jeg ikke. Ikke kan jeg å lage sånn mat og det blir så tungt å fordøye at jeg opplever det som julekveld om jeg spiser sånn. Tviler ikke på at det er sunt, for det er ganske logisk sett i lys av evolusjon. Ellers takk for svar 😌 Anonymkode: 8a831...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 11. mai 2021 #76 Del Skrevet 11. mai 2021 Mener ikke at du må få i deg nok sunn mat til å unngå cravings, men mat jevnt utover dagen:) Det blir enklere med kontinuitet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #77 Del Skrevet 11. mai 2021 Frokosten din er jo ikke en frokost. Den kunne jeg, på periodisk faste, hatt under fasteperioden min. Jeg syns du spiser lite, men om du er lite aktiv så kan det gi mening. Jeg er selv inaktiv og spiser lite, men jeg har tre måltider de aller fleste dagene, og fokuserer på sunne, grønne og grove produkter når jeg spiser. Bacon to ganger om dagen er kanskje ikke standard for deg, isåfall syns jeg det er mye. Men jeg ville tilført mer grønt, og kanskje et mellommåltid eller en faktisk frokost. Anonymkode: f7fac...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #78 Del Skrevet 11. mai 2021 For èn dag så er alt greit. Man tar ikke skade av hva man spiser eller ikke spiser i løpet av èn dag. Anonymkode: 162ce...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #79 Del Skrevet 11. mai 2021 Siden tråden min skapte så mye engasjement, oppdaterer jeg dagens måltider så langt: Frokost (kl08.00!): 2 scones som jeg bakte av 2,5dl havremel, 3 ss CC, 1 egg, salt, litt Sukrin gold og bakepulver. Spiste de med smør og brunost. 1/2 gl appelsinjuice til. 3 kopper kaffe med lettmelk gjennom morgenen. 1 Monster mango (uten sukker). Vann. Lunsj: Brun Go` morgen (med nøtter). Jeg tilsatte litt gresskarfrø og mandler. Middag: 2 pitabrød fylt med 1 kyllingfilet stekt med 1/2 rød paprika, 1 rødløk og ca. 1 ss sursøt saus. Vet ikke om jeg kommer til å spise noe til kvelds ennå. Jeg merker ikke noe forskjell på form, metthet/sult i dag kontra i går. TS. Anonymkode: 8a831...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truly Skrevet 11. mai 2021 #80 Del Skrevet 11. mai 2021 Anonyminist skrev (4 timer siden): Du kan da ikke sammenligne det? Poteter er bare raske karbohydrater og stivelse, bacon er næringsrikt og mettende. 2 helt ulike matvarer. Mente ikke at de skulle erstatte hverandre. "Stivelses-poteten" høres ut som om noe Norsk Ukeblad skrev på 90-tallet. Potet var ett forslag til raskere karbo, men istedenfor ris, og tull som pasta ect i tillegg til fisk og grønnsaker. Du kan velge søtpotet? Lav på kaloriene og inneholder næring. (Begge to) Salta fett bacon, da kan man spise rent kjøtt isteden... Og hvertfall kutte ut en haug med is. Folk blir tykkere og tykkere. Det er ikke to kokte poteters skyld. (Da var vi tross alt slankere da den var vanlig i kosten) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg