Gå til innhold

Er dette OK kosthold for en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost: Vann, kaffe, vitamintilskudd

Lunsj: 1 stekt egg, 1 skrive skogsbacon, 1/1 avokado og noen skiver rød paprika. Vann og 1 mango Monster 

Middag: Torsk (minst 150gram), asparges, brokkoliris og 3 skiver skogsbacon. Vann. 

Dessert: 1 beger dream is uten sukker (ca 350kcal). 

Er kvinne, ikke spesielt aktiv for tiden (hjemmekontor) og vanlig vekt. 

Hadde vært fint med en tilbakemelding da jeg syns ernæring/kosthold er litt av en jungel jeg ikke blir helt klok på.. 

Anonymkode: 8a831...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal være forsiktig å ta råd fra noen på internett som ikke kjenner din historie. Er ingen ernæringsfysiolog selv, men jeg syns dette høres veldig lite ut jeg da.

Anonymkode: 0b0bb...602

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke logge det inn i app? Da får du se om du har grei balanse og mengde.

Anonymkode: 94de8...4d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det der fryktelig lite mat? 

Jeg er slankeoperert, så jeg spiser ikke allverdens, men den mengden der hadde ikke jeg klart å være produktiv i jobb og hverdagen forøvrig med. 

Anonymkode: 71ce8...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye muskler du har. Om du er tynn, har ikke trent og har ikke muskler, så høres det ok ut. Var ca den mengden jeg spiste da jeg ikke trente og var hjemme hele dagen uten å bevge meg. 

Jeg antar du vet at desserten burde skiftes ut med ordentlig næring når du spiser så lite. Byttes ut med et ordentlig måltid med proteiner og vitaminer. Men alle spiser jo godteri iblant

Anonymkode: ccfc0...abe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite? Jeg er jo stappmett. I tillegg er jeg bare hjemme for tiden og trener knapt. Jeg ser jeg har skrevet brokkoliris, men jeg mente blomkålris. Mengden torsk er minst 150g, kanskje opp mot 200g. En svær bunt med asparges også. 

Litt uventet for meg at dere mener dette var lite...Hva mener dere som mangler? 

TS 

Anonymkode: 8a831...38e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Frokost: Vann, kaffe, vitamintilskudd

Lunsj: 1 stekt egg, 1 skrive skogsbacon, 1/1 avokado og noen skiver rød paprika. Vann og 1 mango Monster 

Middag: Torsk (minst 150gram), asparges, brokkoliris og 3 skiver skogsbacon. Vann. 

Dessert: 1 beger dream is uten sukker (ca 350kcal). 

Er kvinne, ikke spesielt aktiv for tiden (hjemmekontor) og vanlig vekt

Hadde vært fint med en tilbakemelding da jeg syns ernæring/kosthold er litt av en jungel jeg ikke blir helt klok på.. 

Anonymkode: 8a831...38e

Jeg antar at det er mindre enn du spiser til vanlig, og at du vil miste vekt. Slanking er i utgangspunktet en dårlig ide for normalvektige. Jeg tenker at to brødskiver til frokost er en forbedring slik at du unngår kaffe på tom mage. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer an på hvor mye muskler du har. Om du er tynn, har ikke trent og har ikke muskler, så høres det ok ut. Var ca den mengden jeg spiste da jeg ikke trente og var hjemme hele dagen uten å bevge meg. 

Jeg antar du vet at desserten burde skiftes ut med ordentlig næring når du spiser så lite. Byttes ut med et ordentlig måltid med proteiner og vitaminer. Men alle spiser jo godteri iblant

Anonymkode: ccfc0...abe

Jeg har gått fra å være godt trent til å få "koronakropp", altså bittelita lubben. Så jeg prøver å spise fornuftigere. Jeg vet at desserten burde sløyfes. Jobber med å forbedre meg. 

TS 

Anonymkode: 8a831...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Frokost: Vann, kaffe, vitamintilskudd

Lunsj: 1 stekt egg, 1 skrive skogsbacon, 1/1 avokado og noen skiver rød paprika. Vann og 1 mango Monster 

Middag: Torsk (minst 150gram), asparges, brokkoliris og 3 skiver skogsbacon. Vann. 

Dessert: 1 beger dream is uten sukker (ca 350kcal). 

Er kvinne, ikke spesielt aktiv for tiden (hjemmekontor) og vanlig vekt. 

Hadde vært fint med en tilbakemelding da jeg syns ernæring/kosthold er litt av en jungel jeg ikke blir helt klok på.. 

Anonymkode: 8a831...38e

For en dag går alt, men for et sunt kosthold og en normal vekt gjelder en ting. Ikke spis mer kalorier en du forbrenner, og skulle det skje kompenser neste dag med det motsatte. Ekstremslanking ødelegger forbrenningen din, ja med opp til 30% om det skjer over litt tid og du gjentar slikt. Så skygge unna det. Ligg heller på normalt inntak av kalorier for din alder, vekt og BMI. Det er oppskriften på suksess for å opprettholde en normalvekt, eller kontrollere en overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har gått fra å være godt trent til å få "koronakropp", altså bittelita lubben. Så jeg prøver å spise fornuftigere. Jeg vet at desserten burde sløyfes. Jobber med å forbedre meg. 

TS 

Anonymkode: 8a831...38e

👍

De fleste er jo i aktivitet og spiser da selvsagt mye mer. Men når du er stillesittende er det ingen muskler som trenger mye næring og du kan spise rundt 1500 kcal uten problemer. 

Anonymkode: ccfc0...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (2 minutter siden):

Jeg antar at det er mindre enn du spiser til vanlig, og at du vil miste vekt. Slanking er i utgangspunktet en dårlig ide for normalvektige. Jeg tenker at to brødskiver til frokost er en forbedring slik at du unngår kaffe på tom mage. 

Jeg spiser til jeg blir mett og kjenner meg tilfreds. Jeg har valgt å kutte ned på sukker, brød, pasta og ris for å komme meg litt ned i vekt og bli sunnere. Jeg spiser aldri frokost før kl11. Jeg klarer ikke få i meg mat før det. Men kaffe og vann drikker jeg. Det blir 1-3 små kopper kaffe med lettmelk i før jeg stopper. Drikker ikke mer enn det. 

Yuumi skrev (2 minutter siden):

er 1/1 avokado 1 avokado?

jeg mente 1/2. Skrivefeil fra min side. 

Anonymkode: 8a831...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (2 minutter siden):

For en dag går alt, men for et sunt kosthold og en normal vekt gjelder en ting. Ikke spis mer kalorier en du forbrenner, og skulle det skje kompenser neste dag med det motsatte. Ekstremslanking ødelegger forbrenningen din, ja med opp til 30% om det skjer over litt tid og du gjentar slikt. Så skygge unna det. Ligg heller på normalt inntak av kalorier for din alder, vekt og BMI. Det er oppskriften på suksess for å opprettholde en normalvekt, eller kontrollere en overvekt.

Mener du dette er ekstremslanking? Er jeg så på jordet? jeg må også nevne at jeg er knappe 160cm høy og for tiden lite aktiv. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

👍

De fleste er jo i aktivitet og spiser da selvsagt mye mer. Men når du er stillesittende er det ingen muskler som trenger mye næring og du kan spise rundt 1500 kcal uten problemer. 

Anonymkode: ccfc0...abe

Vil tro at jeg lå lagt over 1500kcal i dag, men jeg teller ikke. Jeg syns det er lett å lure seg selv ettersom man uansett ikke får målt hva man forbrenner. 

TS

Anonymkode: 8a831...38e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres greit ut så lenge du lytter til kroppen. Jeg spiser også mindre for tiden, fordi jeg beveger meg mindre og rett og slett ikke har like stor matlyst som når jeg trener.

Anonymkode: e2a54...2af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Lite? Jeg er jo stappmett. I tillegg er jeg bare hjemme for tiden og trener knapt. Jeg ser jeg har skrevet brokkoliris, men jeg mente blomkålris. Mengden torsk er minst 150g, kanskje opp mot 200g. En svær bunt med asparges også. 

Litt uventet for meg at dere mener dette var lite...Hva mener dere som mangler? 

TS 

Anonymkode: 8a831...38e

Kalorier

Anonymkode: 4ede9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du et helt beger med dream is? 😳

Anonymkode: f4cb4...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det høres greit ut så lenge du lytter til kroppen. Jeg spiser også mindre for tiden, fordi jeg beveger meg mindre og rett og slett ikke har like stor matlyst som når jeg trener.

Anonymkode: e2a54...2af

Høres greit ut det. Jeg har ikke vært sulten i dag og har spist meg god og mett. Det kan nok hende appetitten hadde vært større om jeg trente aktivt ja. Da jeg løftet vekter flere ganger i uka før korona spiste jeg jo som en hest. 

TS. 

Anonymkode: 8a831...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Frokost: Vann, kaffe, vitamintilskudd

Lunsj: 1 stekt egg, 1 skrive skogsbacon, 1/1 avokado og noen skiver rød paprika. Vann og 1 mango Monster 

Middag: Torsk (minst 150gram), asparges, brokkoliris og 3 skiver skogsbacon. Vann. 

Dessert: 1 beger dream is uten sukker (ca 350kcal). 

Er kvinne, ikke spesielt aktiv for tiden (hjemmekontor) og vanlig vekt. 

Hadde vært fint med en tilbakemelding da jeg syns ernæring/kosthold er litt av en jungel jeg ikke blir helt klok på.. 

Anonymkode: 8a831...38e

Kaffe og vann er ikke frokost.

Du har heller ingen kvelds.

Dette var lite mat for en hel dag.

Anonymkode: 93aba...49a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det kostholdet der, så kommer størsteparten av kaloriene fra bacon og is...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spiser til jeg blir mett og kjenner meg tilfreds. Jeg har valgt å kutte ned på sukker, brød, pasta og ris for å komme meg litt ned i vekt og bli sunnere. Jeg spiser aldri frokost før kl11. Jeg klarer ikke få i meg mat før det. Men kaffe og vann drikker jeg. Det blir 1-3 små kopper kaffe med lettmelk i før jeg stopper. Drikker ikke mer enn det. 

jeg mente 1/2. Skrivefeil fra min side. 

Anonymkode: 8a831...38e

Ok, du er normalvektig, og dette er en slankediett. Du kutter i raske karbohydrater. Jeg er fortsatt skeptisk til slanking fordi du kan miste muskler, og da blir vekta ustabil og kan fort fyke til et høyere nivå uten musklene du hadde fra før.

Å kutte rask karbo er smart dersom du har diabetes. Og sukker er ikke bra for noen. Jeg tror allikevel at det er lurest å erstatte det du kutter med næringsrik mat.

Brød er ikke dumt, men du kan velge bedre sammensetning. Det er enkelt å bake selv.

Hvis du ønsker å stramme deg opp litt så er en alternativ plan å spise litt mer slik at du kan mosjonere litt mer. Nå er det sykkelsesong :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...