Gå til innhold

Umulig å bruke bind


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som alltid bruker tampong, selv om natta. Har kun brukt bind etter fødslene, ellers har jeg ikke fått det til. Nå har jeg soppinfeksjon eller noe, det klør og er sårt, og så fikk jeg selvfølgelig mensen oppi dette. Da jeg la meg i går tenkte jeg at jeg skulle være fornuftig å bruke bind. Tok på et stort nattbind som jeg hadde igjen etter fødsel for to år siden. Våknet i dag, og alt blodet hadde rent til den ene siden, så der var det lekkasje, mens på resten av bindet var det ingenting. Tok på ny truse og nytt stort bind nå. Og på bare 30 minutter, så har jeg blødd utenfor bindet langt oppe på rumpa 🤬 Gjennom både trusa og på buksa. Ellers var det ikke mye blod. Dette her går jo ikke! Hvordan får andre damer det til?! Bind er noe av det mest udelikate og upraktiske jeg vet om. 

Anonymkode: cbd96...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker bleiene til 2 åringen om natta🤫🤭 

Bruker normalt ikke bind, men jeg og får ikke til å bruke uten at det "griser". 

Men pleier å ha på undertøy som sitter god rundt rumpa og passer på at bindet ligger der det skal, kanskje det bøyer seg for mye hvis du klemmer låra sammen sånn at det ikke renner dit det skal.. 

Anonymkode: ff075...b1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så blør jeg nesten ingenting på natta, så jeg har lurt litt på disse enorme nattbindene som selges. 

Jeg har alltid tenkt det er litt fordi jeg ligger vannrett og da vil de fysisk sett ikke renne, men når jeg går på toalettet og tisser på morgenen så kommer det som er "produsert" ila natta ut. Men det er vel kanskje ikke sånn for andre? 

Ikke noe glad i bind selv, jeg tenker av og til jeg skal bruke det fordi noe i hodet mitt sier at det er bra å ikke ha i tampong 24/7 hele mensenuka, men med bind så opplever jeg å bli en smule kløete og irritert i huden rundt. Men ikke opplevd noe spesielt med søl, kanskje en flekk i trusa iblant. 

Vurderer å prøve mensenkopp, det burde jeg jo bare gjøre neste mens egentlig, hjemmekontor er jo bra arena å bli vant med et på.

Anonymkode: e0590...303

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ha på en god og stram truse når du har bind? Jeg må ha det, pluss en ekstra stor og stram utenpå det igjen. Da holdes alt på plass. 

Anonymkode: 13a8a...51a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Nå lakk det igjen, og jeg er på den tredje trusa i dag. Nesten ikke noe blod, bare at alt renner ut på sidene eller for langt bak. Trusene har vært store og helt ok stramme, men kanskje det hadde vært bedre om de var strammere ja.

Anonymkode: cbd96...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale menskopp på det sterkeste. Bind blir noe skikkelig griseri da jeg blør mye og tamponger øker risikoen for å få sopp og infeksjon. 

Anonymkode: 0e03e...a54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bare bind, sjeldent eller aldri tampong, men opplever aldri lekkasje.

Jeg bruker bind med vinger, og så må jeg bruke det bindet som passer meg best. 

Du kan sammenligne det med bleier til babyer.
Libero var best til det ene barnet, med en gang jeg tok på ham Pampers lakk det over alt.
Men hos det andre barnet var det motsatt, det måtte ha Pampers for ikke å oppleve lekkasje.

Alt passer ikke alle.
Jeg opplever lekkasje med bind fra en produsent, men ikke fra en annen.  Det handler sikkert om at det ene bindet har en bedre "passform" til meg.

Anonymkode: 995c8...a46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stram truse, og så bretter/presser jeg bakdelen av bindet inn imellom skinkene. Litt sånn alla stringtruse😅 Litt irriterende å ha det inni rumpa men da holder det seg i det minste på plass. 

Anonymkode: 6ce5b...b61

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifht soppinfeksjon så bør du absolutt ikke putte ting inn 😅, hverken ob eller kopp.  

Det er ganske vanlig å måtte bytte bind midt på natta de verste dagene uansett... Sov med et håndkle under deg,så du sparer sengetøyet og madrassen.  👍

 

Anonymkode: b9e68...aa1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her

Nå lakk det igjen, og jeg er på den tredje trusa i dag. Nesten ikke noe blod, bare at alt renner ut på sidene eller for langt bak. Trusene har vært store og helt ok stramme, men kanskje det hadde vært bedre om de var strammere ja.

Anonymkode: cbd96...9be

Dette hadde jeg aldri giddet. Hadde gitt beng i soppen og brukt tampong som vanlig. Evt startet en ny soppkur etter mensen. Bind er bådegrisete og lukter.

Anonymkode: 28ce1...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menskopp er gull. Kan være litt plundrete i starten, men det er SÅ verdt det når du får teken på det. Slipper å kaste tamponger i søpla, kan gå lengre uten å skifte, lite/ingen lekkasje, miljøvennlig, billig...

har samme problem som deg med bind, forstår ikke hvordan det kan funke for noen som blør mer enn en t-skje om natta.

Anonymkode: 8a452...136

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme erfaring med bind før, men så fikk jeg tips om å prøve tøybind og det er virkelig noe helt annet. På plastbind blir blodet liggende oppå og skli rundt, mens tøybind suger til seg blodet slik at det ikke renner ut på siden. Opplevde ofte mye kløe og sårhet i underlivet da jeg brukte plastbind, men kjenner ikke noe ubehag i det hele tatt med tøybind. Har heller ikke hatt sopp én eneste gang siden jeg byttet til tøybind, ifølge gynekologen er det fordi underlivet får puste mye bedre enn med plastbind hvor alt blir tett og klamt. 
Ja, det er litt griseri å vaske tøybind, men det venner man seg til og så blir det rutine. Nå bruker jeg ikke mer tid på å vaske tøybind enn det jeg før brukte på å gå ut med søpla hver kveld for å slippe stanken fra plastbindene i søpla. 
Så anbefaler på det aller varmeste at du tester tøybind og ser om det er noe for deg. 

Anonymkode: b0674...912

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å justere bindene. Hvis du vet at du blør mer bak og mindre fremme, så legger du bindet lenger bak i trusa. 

På natten eller når jeg vet jeg skal sitte mye så legger jeg bindet lenger bak. Skal jeg være mer aktiv lenger jeg bindet litt lengre frem. 

Anonymkode: 5f28f...2dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart du får sopp om du konsekvent bruker tampong. Fatter ikke at folk vil ha klorbleket bomull noe sted inne i kroppen. 

Anonymkode: 7fa06...359

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring med bind som deg, TS. Det ble nesten alltid søk. Bind med vinger fungerte greit, men jeg kunne likevel få blod ut bak, lurer på om det fulgte rumpesprekken ut liksom. Håpløst. Jeg bruker tamponger.

Anonymkode: 13758...151

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stor lekkasjer med bare bind, så jeg bruker alltid tampong og så har jeg bind som ekstra forsikring. 

Om natten har jeg et tisselaken under for å beskytte madrassen og så har jeg alarm midt på natten slik at jeg får skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker kopp selv når jeg har sopp, føler ikke at det irriterer eller forstyrrer PH verdiene/sunne bakterie floraen.

Anonymkode: 7d46e...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som anbefaler kopp. Det er en ny verden. 

Jeg er ikke plaget med sopp, men bind er for tett og gjør at huden klør og er klam. Tampong er ekkelt. Vil tro at tøybind er bedre, men det har jeg aldri prøvd. Å måtte vaske dem frister ikke da..

For meg har kopp fjernet alt av hassle rundt mensen. 

Anonymkode: 354b0...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som anbefaler kopp, hvordan finner dere riktig størrelse? Og tar det lang tid før en får teken på det? 

Jeg har lenge tenkt på å begynne med kopp, men det virker så pes, hvertfall i starten. Finne riktig kopp, få koppen inn og ut uten søl og gris... Hvordan vasker man disse koppene? 

Anonymkode: 7228f...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde samme erfaring med bind før, men så fikk jeg tips om å prøve tøybind og det er virkelig noe helt annet. På plastbind blir blodet liggende oppå og skli rundt, mens tøybind suger til seg blodet slik at det ikke renner ut på siden. Opplevde ofte mye kløe og sårhet i underlivet da jeg brukte plastbind, men kjenner ikke noe ubehag i det hele tatt med tøybind. Har heller ikke hatt sopp én eneste gang siden jeg byttet til tøybind, ifølge gynekologen er det fordi underlivet får puste mye bedre enn med plastbind hvor alt blir tett og klamt. 
Ja, det er litt griseri å vaske tøybind, men det venner man seg til og så blir det rutine. Nå bruker jeg ikke mer tid på å vaske tøybind enn det jeg før brukte på å gå ut med søpla hver kveld for å slippe stanken fra plastbindene i søpla. 
Så anbefaler på det aller varmeste at du tester tøybind og ser om det er noe for deg. 

Anonymkode: b0674...912

Jeg har også ganske tilsvarende erfaring. At med plastbind ble det en del lekkasjer eller nesten-lekkasjer, mens med tøybind samlet alt seg "på midten" på en helt annen måte. 
På plastbind måtte jeg ha "vinger" for å fange opp alt som rant på sidene, mens tøybind (som uansett hadde vinger for å feste under) ikke fikk noe på vingene i det hele tatt. 

Tøybind føltes mye mer klumpete ut i starten, for de er noe tykkere enn supertynne plastbind. 
Men når man kommer over det, så oppleves de som mindre klamme, de lukter mindre og har ikke lekkasjer. (Det finnes ganske store nattbind, som også dekker godt bakover og fremover, slik at det ikke søler, uansett hvordan du sover.) 

Anonymkode: 5aee2...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...