Gå til innhold

Brev fra SFO

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men sto det ikke i brevet at de fram til kl 16 ikke tok telefonen, da? Det betyr vel at etter kl 16 så gjør de det? Altså kan man ringe etter kl 16 hvis det dukker opp noe uforutsett mht. henting...

Der min sønn går på SFO gir vi ikke beskjed om hvilket klokkeslett han skal hentes den dagen i det hele tatt. Tviler på om det blir noen krise hvis poden blir hentet kl 15.30 og ikke 14.30 som du hadde gitt beskjed om en dag.

Ellers er jeg enig i at det er veldig lite kontroll på SFO. Sønnen min har flere ganger hatt med seg kamerater hjem som det ikke sto noen beskjed på (selv om vi foreldre hadde avtalt dette på forhånd). "Nei, det står ingenting her, men hvis du sier det, så stemmer det sikkert", sier de som jobber på SFO da. :roll: Søsteren min har også hentet sønnen, etter at vi uten hell hadde forsøkt å komme gjennom på telefonen for å gi beskjed. Siden han kjente henne, var tydeligvis ikke det noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis så er tilfelle, så burde de fått dette frem i brevet fremfor å gi inntrykk av at ingen henvendelser var ønskelige. Nei, ta dette opp med Sfo-lederen, og dersom det er slik som Embla sier, så kan de jo sende ut nytt brev der sette presiseres. Ingen skam i å innrømme/beklage  at et skriv ble dårlig formulert.

Enig i dette. Slik brevet er formulert virker det jo som de slett ikke er i nærheten av telefonen utenom tidligere på dagen. Dette er jo også den erfaringen man har med "kontortid" ellers; det er innenfor denne at man får tak i folk. Jeg ville forhørt meg om de faktisk mener at man ikke kan nå de ansatte ved feks en krise - det høres i såfall veldig uansvarlig ut.

Skrevet

På denne sfo`en her må man levere liste hver uke der man har krysset av for hvilke timer barnet skal være der.

Jeg tok opp saken med den ansatte som var på jobb i går morges, og hun sa at de hadde forfattet brevet i fellesskap på et møte fordi de var lei av at telefonen ringte hele dagen. Jeg spurte om de hadde tenkt på at det hadde gått an å formulert seg slik at man forstod at det var greit hvis man ringte om viktige ting. Og hun svarte at de ville ikke ha telefoner i det hele tatt, men at det var folk på kontoret på skolen (et helt annet sted) om det virkelig var noe viktig.

Så der har du det, de vil ikke svare i telefonen i det hele tatt, og har formulert seg på en helt dustete måte.

Skrevet (endret)

HA!! Det var det jeg tenkte meg, men jeg er jo alt annet enn godtroende.

Lei av at det ringer hele dagen? At det er folk på kontoret på skolen, hva hjelper det da?

Endret av Rosin
Gjest Gamle Alex
Skrevet

På sfo til datteren oppererer de med SMS. Vi sender tekslmeldinger med beskjeder

Gjest Violetta
Skrevet
På denne sfo`en her må man levere liste hver uke der man har krysset av for hvilke timer barnet skal være der.

Jeg tok opp saken med den ansatte som var på jobb i går morges, og hun sa at de hadde forfattet brevet i fellesskap på et møte fordi de var lei av at telefonen ringte hele dagen. Jeg spurte om de hadde tenkt på at det hadde gått an å formulert seg slik at man forstod at det var greit hvis man ringte om viktige ting. Og hun svarte at de ville ikke ha telefoner i det hele tatt, men at det var folk på kontoret på skolen (et helt annet sted) om det virkelig var noe viktig.

Så der har du det, de vil ikke svare i telefonen i det hele tatt, og har formulert seg på en helt dustete måte.

Men er det ikke en del av jobben deres å svare foreldrene da? Jeg kan bli lei av at kunder ringer på jobben jeg også, men kan ikke la være å ta telefonen likevel... :roll::ler:

Skrevet

På vår skole er det også slik.men, det er nå null problem å ringe og gi beskjed om noe på kontoret hvis det er noe...har aldri hørt foreldre klage på det.

Skrevet
HA!! Det var det jeg tenkte meg, men jeg er jo alt annet enn godtroende.

Lei av at det ringer hele dagen? At det er folk på kontoret på skolen, hva hjelper det da?

da kommer jo beskjeder fram...

Skrevet
Men er det ikke en del av jobben deres å svare foreldrene da? Jeg kan bli lei av at kunder ringer på jobben jeg også, men kan ikke la være å ta telefonen likevel... :roll:  :ler:

jobben er vel å konsentrere seg om ungene, og ikke foreldrene...

Skrevet
jobben er vel å konsentrere seg om ungene, og ikke foreldrene...

:roll: Kanskje en del av det å "konsentrere seg om ungene" innebærer å sende ungen hjem med rett person?

Skrevet
:roll: Kanskje en del av det å "konsentrere seg om ungene" innebærer å sende ungen hjem med rett person?

Så lenge ungen kjenner personen er det vel ok? Man kan ikke pr lov holde igjen noen uansett.... Ikke uten juridisk skriv..

Men er man i tvil ringer man jo.

Gjest Violetta
Skrevet
Så lenge ungen kjenner personen er det vel ok? Man kan ikke pr lov holde igjen noen uansett.... Ikke uten juridisk skriv..

Men er man i tvil ringer man jo.

Nei det er faktisk ikke ok. Kan tenke meg minst ett eksempel der det ikke er ok, og det er når en av foreldrene ikke har tilsynsrett til barnet. Da er det ikke ok at den personen henter barnet selv om barnet kjenner vedkommende, og det bør da ikke være opp til barnet å si nei til å bli med.

Skrevet
Nei det er faktisk ikke ok. Kan tenke meg minst ett eksempel der det ikke er ok, og det er når en av foreldrene ikke har tilsynsrett til barnet. Da er det ikke ok at den personen henter barnet selv om barnet kjenner vedkommende, og det bør da ikke være opp til barnet å si nei til å bli med.

Det er ikke lov å nekte forelderen å ta med barnet. Ikke uten skriv fra dommer eller barnevern.

Skrevet

leste du siste setning?

Er man i tvil ringer man jo.

Men det er en del foreldre som man rett ogs lett ikke får tak i når man ringer... det er gjerne de som ikke sender med tøy etter været eller gjør lekser med ungene. Og det er de som krever mest av sfo/barnehagen.

Ang telefoner, så er det slik at de ansatte som prater mest med foreldrene er de som er best likt av foreldrene.. Men ofte er det de som gjør dårligst jobb med ungene.

Med 100 unger ringer telefonen gjerne i ett. Det blir en mindre som jobber med barn. Når man legger til at en følger en elelr to eller tre unger i hælene fordi de har en diagnose som f eks gjør det farlige for seg selv eller andre, en er på kjøkkenet og en er på møte, ja da er det ofte en igjen til de andre 95.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...