LilleMy Skrevet 4. september 2005 #41 Skrevet 4. september 2005 Er glad eldste jenta fremdeles har ett år igjen i barnehagen, jeg! DER tar de i alle fall telefonen!
Gjest Gjesta Skrevet 4. september 2005 #42 Skrevet 4. september 2005 Mange får sjokk (foreldre) ved overgang fra den trygge barnehagen til sfo-tilbudet.
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #43 Skrevet 4. september 2005 Den tok jeg ikke. At de skriver at de må bruke tid til å passe barn er det samme som å sitte på ræva og drikke kaffe? Mente du dette seriøst? ← Var da ikke meningen å fornærme noen da, og jeg tror virkelig ikke at sfo-ansatte ikke gjør noen ting (men sfo- damene fra den gangen jeg gikk på barneskolen har jeg kun et minne av- de satt ute og drakk kaffe og slarvet mens vi løp rundt og skrek ja, ) Men tonen i dette brevet var jo helt forkastelig, det var DET jeg prøvde å si. OG: Hvis det er ressursmangel de forsøker å si fra om, går det an å si det mer rett ut! Tror det er noe ala det jeg skrev som mange foreldre vil lese mellom linjene, og hvis de prøvde å klage om at de har for lite ansatte og ikke masete foreldre, da har de bommet.
Mathias Skrevet 4. september 2005 #44 Skrevet 4. september 2005 http://www.bydel-frogner.oslo.kommune.no/barn_og_unge/sfo/ ← samtidig må de ha minst 84% av 24 barn for at de ikke skal gå i underskudd regner jeg med..... Det står heller ikke noe om hvor mange som SKAL være på jobb ved sykdom etc.... Heller ikke står det stort om minstekrav til utdanning... Dvs at man kan ha kun 18-åringer der. Kult. Jeg hadde spurt hva de meste med brevet, som et spørsmål. Å bli mtt med et surt, agressivt tryne fører iallefall ofte til at man får dårlige svar..... Å gå til avisen uten å ta det opp med skolen først er jo bare latterlig.
Mathias Skrevet 4. september 2005 #45 Skrevet 4. september 2005 Mange får sjokk (foreldre) ved overgang fra den trygge barnehagen til sfo-tilbudet. ← god grunn til å ikke stemme frp etc ja....
Gjest Hippopotamus Skrevet 4. september 2005 #46 Skrevet 4. september 2005 Jeg har jobba på SFO i to år. Der jeg jobbet hadde vi verken trådløs telefon eller mobiltelefon, og kunne umulig ta telefonen når vi var ute med barna. Utrolig uansvarlig, men det var nå slik det var. Dessuten hjelper det ikke at det er lovbestemt hvor mange voksne det skal være per barn så lenge det ikke leies inn vikarer ved korttidsfravær. Enkelte dager står man med halv bemanning. Skal tru om dem har tid til å gå på do........ ← Vi hadde ikke tid til å gå på do i jobbtida... Det måtte gjøres før og etter.
Lassie Skrevet 4. september 2005 #48 Skrevet 4. september 2005 Jeg så liksom for meg at fex jeg havnet på sykehuset, og at fex mamma måtte hente lillemann..... Men det kan hun jo ikke, for jeg har ikke gitt beskjed om at det er ok, men jeg ligger jo på sykehuset og ingen på SFO tar telefonen, så lillemann stakkar havner på barnevernsvakta........................... Dette er det mest fjollete den SFO-lederen har gjort i hele sin karriere. Og det sier ikke lite. ← Dette var det første jeg tenkte på også - hva om det skjer den som skal hente noè? Eller man blir sittende i kø pga en ulykke eller noe sånn at man ikke får varslet at man blir forsinket til SFO og ikke rekker fram før de stenger? Å gå til avisa synes jeg kanskje er litt drastisk, men jeg ville nok ha spurt SFO-styreren om hva som er årsaken for å finne ut av det. Tonen i brevet var iallfall ikke særlig positiv.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #49 Skrevet 4. september 2005 Tror ikke brevet er ment slik. På SFO har du ihvertfall et par (gjerne mødre) i hver klasse som konstant ringer og endrer ting, fikser avtaling mlm barn, og noen gir seg ikke når de henter barna heller, da står de i gangen og skravler i det uendelige. Er sikkert disse foreldrene de vil til livs, de som maser.
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #50 Skrevet 4. september 2005 Jeg skjønner ikke at det ikke går an å ha en trådløs telefon i lomma..... ← Det hadde vi når jeg hadde en kort karriere i SFO. Det var aldri så sinnsykt mye styr at vi ikke kunne ta telefonen... Synes denne beskjeden er ganske håpløs. Du ringer jo ikke til SFO for å skravle eller for å si at lille Per må huske å spise opp maten sin heller. Telefon tid? Har de aldri hørt om uforutsette ting?
Holly Hobbie Skrevet 5. september 2005 #51 Skrevet 5. september 2005 Tror jeg ville hatt barna mine hjemme istedenfor paa SFO, jeg...
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #52 Skrevet 5. september 2005 Tror jeg ville hatt barna mine hjemme istedenfor paa SFO, jeg... ← Ja, det går nok bra med din 12 timers dag
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #54 Skrevet 5. september 2005 Det hadde vi når jeg hadde en kort karriere i SFO. Det var aldri så sinnsykt mye styr at vi ikke kunne ta telefonen... Synes denne beskjeden er ganske håpløs. Du ringer jo ikke til SFO for å skravle eller for å si at lille Per må huske å spise opp maten sin heller. Telefon tid? Har de aldri hørt om uforutsette ting? ← Kanskje man kan åpne for at hverdagene ikke er like over alt?...
Lillesøster Skrevet 5. september 2005 #55 Skrevet 5. september 2005 Det blir spennende å høre om hva årsaken er til dette brevet og hvordan de responderer på det. Oppdater oss, Tex.
Holly Hobbie Skrevet 5. september 2005 #56 Skrevet 5. september 2005 Jeg synes det hoeres ut som en ansatt som har vaert i usedvanlig daarlig humoer, og deretter sendt dette brevet uten aa tenke noe saerlig over hvordan det var formulert...kan umulig vaere et offisielt brev fra SFO?
Gjest SFO ansatt Skrevet 5. september 2005 #57 Skrevet 5. september 2005 Jobber på SFO, ogvi har sendt ut et liknende brev. Ikke fordi vi ikke tar telefonen, men mange av de beskjedene foreldrene ringer inn på ettermiddagen kunne de skrevet/gitt beskjed om på morgnen når de leverte. Vi har gitt beskjed om at vi ikke ønske annet et høyest nødveninge telefoner fra 12 og utover, da det er MYE å gjøre. Vi har liste foreldrene kan skirve opp hvem som henter ellers så har vi bedt om å få ekstra beskjeder på mail. Mye lettere å få med seg alt da. Dette har så langt i år fungert supert. Nei, ikke alle har tilgang på mail men 8 av 10 kanskje, så slipper vi 8 telefoner, skal vi klare 2.... Men jeg synes du overreagerer Tex.....
Gjest Embla s Skrevet 5. september 2005 #58 Skrevet 5. september 2005 Embla, hva syns du jeg skal gjøre da? Rent bortsett fra å ta det opp med naboen, som står på andre plass på en av listene til stortingsvalget nå......... ← Jeg ville kanskje tatt det opp med SFO og hvis det ikke fører fram, ville jeg tatt det opp på rektor-nivå. Som foreldre kan man ikke komme i en situasjon der man ikke kan ringe SFO eller barnehage. Det går bare ikke
Gjest Embla s Skrevet 5. september 2005 #59 Skrevet 5. september 2005 ....kom på noe, Tex: Det kan jo være at de mener at telefontid er på en bestemt tid av dagen (for alle foreldre som vil gjøre om på plassen sin, spørre om turen neste uke, osv) og at de ikke vil ha slike telefoner når barna er der. Men at de selvfølgelig er tilgjengelig hvis det oppstår en krise! Dvs at de tar telefonen, men at det bør være noe viktig som ikke kan vente til neste dags telefontid!
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #60 Skrevet 5. september 2005 Hvis så er tilfelle, så burde de fått dette frem i brevet fremfor å gi inntrykk av at ingen henvendelser var ønskelige. Nei, ta dette opp med Sfo-lederen, og dersom det er slik som Embla sier, så kan de jo sende ut nytt brev der sette presiseres. Ingen skam i å innrømme/beklage at et skriv ble dårlig formulert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå