Gå til innhold

Brev fra SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk brev fra SFO igår. Alle fikk. Der står det:

Ang. Ringing.

Vi informerer om at vi ikke har anledning til å svare på telefonen mellom klokken 14.30 og klokken 16.00. Da skal vi passe barna. Om du har beskjeder må dette leveres skriftlig om morgenen. Hvis du MÅ snakke med en baseleder må du ringe mellom klokken 11.00 og 12.00 på tlf xxxxxxxx.

Vennlig hilsen

SFO ledelsen.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg fikk brev fra SFO igår. Alle fikk. Der står det:

Synspunkter?

?

Skrevet

Jeg synes det er rart at en ikke kan ta seg tid til å motta en telefon selv om en skal passe barna.

Selv i en barnehage har en da vel tid til å ta en telefon... Er det værre på SFO?

Så dersom en har viktige beskjeder (f.eks at barnet ikke blir hentet kl 15, men nærmere 16 pga overtid), og en ikke vet det før 14.30, så får en ikke gitt beskjed...

Dette syntes jeg var litt rart

Gjest Violetta
Skrevet

Fullstendig uholdbart slik jeg ser det. Greit nok at ting man vet i god tid bør informeres om tidligere, men å bare ikke ta telefonen synes jeg er helt uhørt! Man betaler for at disse menneskene skal passe på barna våre. Da må man også kunne forvente at de kan ta imot beskjeder vedr barna når man ringer.

Skrevet

Jeg ser på det som en konsekvens av at skolene og sfo blir skåret inn til beinet. Skole og fritidstilbudene raseres i kommune norge. Klag. Skriv inn til avisene. Det er kun ene og alene politikerene som må ta skylden for dette.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg regner med at de har hatt problemer med mange telefoner, og at det er derfor de sender ut skriv, men menes det virkelig at utenom den oppsatte telefontiden fra 11 til 12 så er det ingen som tar telefonen i SFO?

Hallo? Hva om noe skjer? Uansett hva? Foreldre som er forsinket, andre som skal hente i dag pga noe uforutsett?

De kan ikke mene dette seriøst?

Skrevet

De kunne jo likegodt ha skrevet:

Kjære masete foreldre, kan dere drite i å ringe oss, vi orker ikke ta den jævla telefonen, for vi har bedre ting å gjøre. Vi skal sitte ute og drikke kaffe og slarve mens drittungene deres løper rundt og skriker, og vi gidder ikke å løfte på rompa hvis det ringer. Forbanna mas hele tida. hilsen sfo.

Skrevet

Jeg så liksom for meg at fex jeg havnet på sykehuset, og at fex mamma måtte hente lillemann..... Men det kan hun jo ikke, for jeg har ikke gitt beskjed om at det er ok, men jeg ligger jo på sykehuset og ingen på SFO tar telefonen, så lillemann stakkar havner på barnevernsvakta........................... :ler:

Dette er det mest fjollete den SFO-lederen har gjort i hele sin karriere. Og det sier ikke lite.

Skrevet

De må da ta telefonen! Tenk om noe alvorlig skulle skje!

Men det kan vel tenkes at de opplever at foreldre ringer i hytt og pine. Da kan de vel henstille til at man bør gi beskjeder i en angitt "telefontid" Men å overhode ikke være tilgjengelig i et tidsrom blir jo helt feil.

Skrevet

Kjære masete foreldre, kan dere drite i å ringe oss, vi orker ikke ta den jævla telefonen, for vi har bedre ting å gjøre. Vi skal sitte ute og drikke kaffe og slarve mens drittungene deres løper rundt og skriker, og vi gidder ikke å løfte på rompa hvis det ringer. Forbanna mas hele tida. hilsen sfo.

:hoho:

Gjest Violetta
Skrevet

:ler:

Hvor travelt kan de ha det i forhold til barnehage? Har aldri hørt om noen barnehage som ikke kan svare telefonen. Og der har jeg inntrykk av at det må være mye travlere enn på sfo, med så mange små barn.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det ikke går an å ha en trådløs telefon i lomma.....

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg skjønner ikke at det ikke går an å ha en trådløs telefon i lomma.....

Ja nettopp, og innføre telefonvakt på rundgang.

Skrevet

Skal tru om dem har tid til å gå på do........

Skrevet

Bare tull!! :frustrert:

Vi betaler nok av penger for å ha barna våre der til at vi ikke skulle kunne få tak i dem til enhver tid!

Vi er i den situasjonen ofte at vi ikke kan hente eller la eldste-lillegutt bli sendt hjem til den tiden vi normalt har avtalt. Da trenger vi å nå dem for å utsette tiden evt. gi andre beskjeder.

Jeg hadde nok skrevet til både SFO-ansvarlig/-leder

og rektor på skolen.

Skrevet (endret)

Det er sikkert andre forbanna foreldre, slå dere sammen. Eller skriv brev ja, det går jo ikke an å være så nedlatende ovenfor foreldrene. Man vet jo ikke på morgenen om du blir sittende fast i kø ut av Oslo eller liknende på vei hjem fra jobb, så noen andre må hente etc etc etc..

Endret av Rosin
Skrevet

Jeg hadde nok skrevet til både SFO-ansvarlig/-leder

og rektor på skolen.

Hva tror du skjer da? Ingenting. Skolene og SFO har ikke penger til å ansette folk nok. Hvem tror du har skylden for det? Jo, politikerne. Ingen penger, ingen folk. Jeg fatter ikke at det ikke er flere foreldre som klager. Klag for fan, men ikke til de som ikke kan gjøre noe med det. Legg skylden der den skal ligge.

Skrevet

Synes ikke du skal skylde på politikerne fordi SFO ansatte ikke gidder å ta telefonen. Det finnes trådløs telefon, bare å ta med ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...