Gå til innhold

Dere som er i full jobb, hvor ofte trener dere?


Floater

Anbefalte innlegg

Av nysgjerrighet, hvor ofte trener dere som er i full jobb? Hvor lange er øktene? 

Trener dere før eller etter jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før barn: hver dag,  1-2 timer. 

Etter barn: 3-5 dager uken,  alt fra 20 min til en time. 

Anonymkode: d583a...497

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener før jobb fire dager i uka, en dag etter jobb(da begynner jeg så tidlig at jeg ikke rekker det). Trener 90min. Er på trening fra 5.30-7.00. Pluss helger da.

Anonymkode: c0895...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ukedagene er det korte økter, løper en tur i lunsjen. Og går en tur etter jobb (med min datter på 8 måneder i bæresele). I helgene løper jeg en lang tur (med løpevogn) den ene dagen og går en lang tur den andre dagen.

Anonymkode: e6cbf...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager i uken. Tre dager rett etter jobb, to dager før. Den i helgen sporadisk. Øktene er på rundt en time hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager i uken, men med hjemmekontor er det enkelt. Trener 1-2 timer hver gang. De andre to dagene går eller sykler jeg en tur. Trener rett etter jobb. 

Anonymkode: 61858...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 dager i uka. 

Tar en intervalløkt før jobb, eller stikker tidlig og tar en langtur om det er fint vær, og jobber inn tiden på kvelden. Trener både lørdag og søndag. Liker ikke å trene ettermiddag/kveld, så det skjer kun i uker der det er supertravelt på jobb, slik at det gjerne går i ett fra kl 7 til 19. 

Anonymkode: 9f78f...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før barn: 5-6 ganger i uka

Etter barn: 3-5 ganger i uka

Etter korona: 😭

Anonymkode: 954e1...187

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full jobb og to bhgbarn.

Har minimum 30min aktivitet på Apple watch hver dag, og prøver å ha et gjennomsnitt på 200pai i uka når det gjelder bevegelse. Men legger gjerne opp til en treningsøkt hver dag i tillegg til"hverdagsaktiviteten".

Skjer enten i stua mens ungene ser på barne-TV, trener da styrke fra funkygines bok, eller så blir det en 30-60 min YouTube økt rett etter ungene er lagt i sengene sine, de synes det er trygt at jeg er rett utenfor rommet deres, ellers tar samboer alt med legging sånn at jeg går en lang tur med venninner, eller jogger en tur på egenhånd. Så øktene varierer fra 10-120 minutter. 

I helgene tar jeg gjerne en økt på morgenen mens ungene ser på morgenbarnetv. 

Treningssenter eller organisert trening har aldri vært noe for meg. Men når jeg måler puls igjennom døgnet ogbruker Apple watch og pai til å logge effekten, motiverer det meg til masse trening og bevegelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tur med hunden i skogen hver dag, trener aldri.

Anonymkode: b1cdd...124

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på senteret på morgenen før jobb 3 ganger i uken. Løper på kvelden etter ungene har lagt seg 3 ganger i uken. Noen uker mer. Trening tar 4% av en hel dag - det får man til. 

Anonymkode: cd384...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i full jobb trente jeg 4-6 ganger i uken. 3 ganger organisert idrett jeg måtte kjøre 25 min til og fra, 1-3 ganger styrke eller joggetur i tillegg. Alltid etter jobb.

Anonymkode: 5da77...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 100 % tredelt turnus,  trener 4-6 ganger i uka. 1-2 løpeøkter i fjellet, 1-2 styrkeøkter og  1 økt med klatring (av og til 2). Løpeøktene i fjellet varer stort sett rundt 2 timer, styrkeøktene blir 60-90 minutter og klatring er alt fra 90 minutter til 3-4 timer. Trener enten etter dagvakt på kvelden, eller på dagtid før kveldsvakt/nattevakt. Har også et pull up rack i døra hjemme, så prøver å gjøre noen pull ups/chins omtrent hver dag :) Hvis jeg ikke føler for å trene, så blir det stort sett en fjelltur eller noe. Liker å holde meg aktiv. 

Jeg er enslig og har ingen barn, så har god tid til aktivitet 😄

Anonymkode: f6f9a...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig, men fra 1 til 6 ganger i uka. Det er noen dager med gruppetrening og noen dager med fjelltur. Gruppetrening på kveld, fjellturer varierer fra formiddag til kveld.

Anonymkode: 4314e...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler ca 30min hver dag. Prøver å få til 2-3 timer med CrossFit eller yoga hver uke, men det er ikke alltid like enkelt😉

Anonymkode: fb740...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 ganger i uka. Rolig morgen økt på 1 time så fullt kjør etter jobb med 2 timer effektiv trening før restitusjon og isbad.

Resultat Kona snakker ikke til meg mer og barna har glemt hva jeg heter, MEN... Herregud for noen muskler jeg har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32, full jobb, 2 barn. 

Trener hver dag, ca 1 time.  Relativt greit å få slengt inn en økt med jogging eller løfting nesten uansett omstendigheter, da jeg har gym i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hvem skulle trodd at kåge-brukerne er treningsnarkomane hele gjengen 😁

Anonymkode: 7da7e...879

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger. 30min styrke. Utenom det er det tur med hunden. 

Tror det gjelder å finne en balanse som passer hverdagen. Er det mulig man orker å stå opp 30min før barna en dag i uken? Trene 30min en kveld i stedet for tv? Gå til og fra butikken, bruker trapper i stedet for heis osv. Knebøy mens middagen koker ferdig osv. Fungerer kanskje bedre slik i en travel hverdag. 

Jeg har ikke barn da. Trener hjemme. Synes det er lettest. Hvis ikke hadde jeg brukt 40min ekstra tid på kjøring tur-retur til nærmeste senter. Og har jeg dårlig tid kan jeg ta en tur i kjelleren og trene 20min i stedet og hive meg i dusjen etterpå. Har jo alt tilgjengelig. Liker også å høre podcast eller lydbok på tur. 

Anonymkode: 19a8b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...