Gå til innhold

overnaturlige evner?


Gjest katti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Isabellas

Alle har vel magefølelse, jeg stoler fullt på min magefølelse og førsteinntrykk iallefall. Det tror jeg alltid er riktig!

Og alle har mer eller mindre varme hender også. Men jeg tror på healing, fikk prøve det selv av en healer som ville prøve det gratis på meg, og jeg skal absolutt dra tilbake på en ny time når det trengs!

:rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle har noe i seg som kan resultere i clairvoyance etc. men det er veldig mange som enten fornekter det eller ikke har utviklet det like sterkt som enkelte. Det ligger i menneskets natur og frykte/være skeptisk til det ukjente, og det er i grunnen en ganske sunn egenskap. jeg har selv hatt utallige opplevelser opp igjennom årene,men det er ikke før i den senere tid at jeg har utviklet det til et såpass høyt nivå at jeg kan til en viss grad kontrollere det og også hjelpe andre. Jeg er sterkt i mot klarsynte som tar penger (til og med uhyrlige summer) for å hjelpe andre til et bedre liv. man skal ikke bruke evnene til personlig vinning. Jeg har selv hjulpet mange, og kunne ikke tenke meg å tatt betaling for noe jeg er på en måte er ment til å gjøre. For meg er det belønning i seg selv å kunne hjelpe,skulle bare ønske at det var flere som tenkte slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ha en sterk intuisjon mange ganger, og får ofte tanker som senere viser seg å stemme. Kan være skikkelig ille når jeg får dårlige tanker, men har jo faktisk også hjulpet meg med å bli forutseende og ta meg i vare. (bla i en svært alvorlig sak)Jeg har lært meg å ta de på alvor. Har forøvrig også bedt mine hjelpere om hjelp og faktisk fått hjelp. Men er ikke synsk og har slettes ingen andre evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får av og til klare tanker om at noen er gravid. Jeg visste fex at naboen skulle ha tvillinger lenge før det var snakk om ultralyd. Og i sommer sa jeg at en annen nabodame var gravid, og nå har jeg fått vite at hun er nesten tre måneder på vei, og jeg har visst det nesten like lenge.

Jeg visste at bursdagen min ikke ville bli bra, og nektet å feire den. Min bestefar døde den dagen.

Noen ting bare vet jeg/man.

Men jeg kaller meg ikke klarsynt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sanndrømt og har opplevd gjenferd.

Også spår jeg.Har spådd flere over nettet (msn) som har gitt meg tilbakemeldinger om at det jeg hadde spådd stemte.

En som hadde prøvd i to år fikk vite av meg at innen 3 mnd ville hun bli gravid.Hun ble gravid etter to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sterkt i mot klarsynte som tar penger (til og med uhyrlige summer) for å hjelpe andre til et bedre liv. man skal ikke bruke evnene til personlig vinning. Jeg har selv hjulpet mange, og kunne ikke tenke meg å tatt betaling for noe jeg er på en måte er ment til å gjøre. For meg er det belønning i seg selv å kunne hjelpe,skulle bare ønske at det var flere som tenkte slik...

Det er absolutt en bra holdning å hjelpe andre uten å kreve noe tilbake og når det gjelder familie og venner så gjør nok de fleste dette. Det jeg likevel lurer på er hva du mener disse klarsynte skal leve av? Det er mange som driver med dette på heltid og ingen kan leve på luft og kjærlighet dessverre.

Det finnes mennesker som har utrolige egenskaper i forhold til å ta seg av barn og føler at dette er noe de er ment til å gjøre. Skal disse også jobbe gratis da? ;)

Tanken er som sagt god, men selv om det er riktig for deg å gjøre dette gratis, så kan det for andre være like riktig å ta betalt.

Det er jo meget sansynlig at evnene dine vil fortsette å utvikle seg og at du dermed får mulighet til å hjelpe enda flere. Blir det fremdeles feil å ta betaling når dette evt tar mesteparten av tiden din?

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt en bra holdning å hjelpe andre uten å kreve noe tilbake og når det gjelder familie og venner så gjør nok de fleste dette. Det jeg likevel lurer på er hva du mener disse klarsynte skal leve av? Det er mange som driver med dette på heltid og ingen kan leve på luft og kjærlighet dessverre.

Det finnes mennesker som har utrolige egenskaper i forhold til å ta seg av barn og føler at dette er noe de er ment til å gjøre. Skal disse også jobbe gratis da?  ;)

Tanken er som sagt god, men selv om det er riktig for deg å gjøre dette gratis, så kan det for andre være like riktig å ta betalt.

Det er jo meget sansynlig at evnene dine vil fortsette å utvikle seg og at du dermed får mulighet til å hjelpe enda flere. Blir det fremdeles feil å ta betaling når dette evt tar mesteparten av tiden din?

Lilly

Jeg skjønner hva du mener,men for meg blir det feil å ta betalt for dette. Jeg har en jobb hvor jeg tjener pengene jeg lever av. Jeg vet at noen lever helt og holdent av dette,men det kunne ikke jeg ha gjort. det er deilig å ha en jobb å gå til som ikke har noe med evnene mine å gjøre,for da får jeg en fin avkobling. som sagt så opptar ikke dette mesteparten av tiden MIN,så når jeg kan hjelpe er det en belønning i seg selv. Men for å si det sånn,så lenge folk er villig til å betale,så er jo det opp til dem. selv kommer jeg ikke til å ta i mot penger ;) må også legge til at det er synd at det faktisk finnes så mange som lurer folk, og det er veldig vanskelig å sortere ut disse. noe jeg synes er veldig synd. folk kommer gjerne i desperasjon og fortvilelse for å få svar,og risikerer da å bli lurt trill rundt. jeg har selv ringt noen stykker rett og slett for å se hva de er gode for og jeg må si at det var et flertall som ikke imponerte meg. en av disse personene sa at det var en avdød i familien min som hadde noe viktig å fortelle meg,men hun kunne ikke si meg det før hun hadde mottatt 600 kr innepakket i papir i en konvolutt i posten...allerede da var samtalen over for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sanndrømt, drømmer jeg at noen nær meg er feks gravid, så stemmer det alltid. Morsomt sist gang da jeg drømte om at en venninne av meg var gravid. Da ringte jeg å sa det til henne å ba henne ta en test, en uke etter ringte hun tilbake å sa at det stemte helt som jeg hadde drømt.

Verre er det når jeg har drømt om sykdom og plager hos nærstående av meg. Men det er vel bare en annen måte å få vite om det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til gjest på innlegget:

Jeg skjønner hva du mener,men for meg blir det feil å ta betalt for dette. Jeg har en jobb hvor jeg tjener pengene jeg lever av. (osv. Har slettet resten for å ikke oppta plass med hele innlegget en gang til)

For meg er det ikke aktuelt å ringe til noen av spå tlf eller lignende. Skal noe tas over tlf så må vedkommende være anbefalt av noen jeg kjenner.

Face to face derimot har jeg vært med på og haar bare positive opplevelser med det. Når det er noen jeg ikke kjenner eller har noen relasjon til så synes jeg det er helt på sin plass at jeg betaler vedkommende. Om ikke annet så for den tiden h*n er villig til å bruke på meg.

Så lenge du bare bruker litt av fritiden din på det så skjønner jeg at du ikke føler for å ta betaling. De som derimot ønsker å bruke mer tid på å hjelpe andre bør etter min mening faktisk ta betalt. Driver man med slikt, tar betaling og har mistenkelig lave priser så blir man dessverre ofte mistrodd. Men det er selvfølgelig grenser for hvor mye man bør ta seg betalt. :)

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det magefølelse, sterk intuisjon eller hva dere vil. Det er min forbannelse/gave.

Jeg besitter evnen til å ta i mot energi fra folk. Jeg reagerer spesielt sterkt på negativ energi fra venner/familie og vet alltid når dem ikke har det bra. Det er utrolig slitsomt og det tapper meg for energi til tider.

Jeg vet også om graviditeter...

Jeg håper i fremtiden at jeg klarer å ikke la andre stjele energi fra meg. For det er veldig slitsomt, og enkelte venner klarer jeg nesten ikke å være sammen med - for jeg blir psyisk og fysisk sliten.

Moren min er akkurat slik som meg. Vi er begge veldig åpne for å ta i mot energi. Hun har begynt og lære seg å begrense den til en viss grad.

Jeg tror alle besitter "evner", men ikke alle bruker dem. Noen har sterkere enn andre.

Den positive delen av denne evnen er at jeg alltid kan stole på magefølelsen. Jeg vet hva folk vil, hvem dem er og hvordan dem har det. Det har gjort meg til et bedre medmenneske, fordi jeg tolererer mer enn de fleste og ikke dømmer folk i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får av og til klare tanker om at noen er gravid. Jeg visste fex at naboen skulle ha tvillinger lenge før det var snakk om ultralyd. Og i sommer sa jeg at en annen nabodame var gravid, og nå har jeg fått vite at hun er nesten tre måneder på vei, og jeg har visst det nesten like lenge.

Jeg har AKKURAT det samme! Merkelig! Har visst ved ALLE jeg kjenner som har fått barn at de har vært gravide uten å se det/ de - og uten at de har sagt noe..... Noen har jeg til og med hatt på følelsen av at har vært gravide uten at de har vært klar over det selv.....har hatt rett hver gang! Merkelig det der........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til en av damene på jobben i sommer også, som har strevd lenge med å få nummer to, "bare vent, i september får du to blå" (streker på testen) og gjett hvem som kom i går og fortalte at hun var gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer, lukter og hører saker og har en viss evne til å heale (stenge blod, ta verk osv), samt at jeg har en "følelse" for mange mennesker jeg møter. Det er flere i familien som har dette, noen sterkere enn andre og det varierer litt hva vi er "flinke" til. Jeg opplever at dette blir sterkere med årene, men jeg håper jeg ikke blir like sanndrømt som bestemor, det er ikke alltid like greit å "se" sine nærmeste dø eller oppleve at de har det vondt. Jeg har også opplevd mer enn en gang at det har gått riktig galt for mennesker jeg har vært veldig følelsesmessig sint på, noe som har gjort meg litt forsiktig med min "negative energi "(enkleste måten å forklare dette på). Jeg har også ved enkelte anledninger opplevd en sterk varme innerst i "hjerterøttene" når mennesker jeg kjenner snakker om sine avdøde slektninger, og da kan jeg fortelle dem, uten den minste tvil, at de er dypt elsket og ikke glemt eller etterlatt av disse avholdte avdøde. Jeg har også opplevd at en avdød slekting jeg hadde et litt problematisk forhold til kom for å "skvære" opp i drømme etter at hun var død. Det var en av de beste opplevelser jeg har hatt i livet, for jeg har angret og innsett at jeg ikke burde ha vært så sta selv om jeg var i "min fulle rett", og jeg fikk beskjed om at alt var i orden og at jeg var elsket og tilgitt, og jeg fikk gitt samme melding tilbake. Det var også andre nære og kjære med i drømmen og det var helt skjønt å vite at de var sammen på en måte, og at de fremdeles hadde omsorg og forståelse for meg og mine valg her i livet.

Jeg har også alltid hatt et litt problematisk forhold til elektrisitet, ting kortslutter, lys blinker og tv'er slår seg på i mitt nærvær. Akkurat i så stor grad at jeg merker meg det (jeg har bl.a krasjet Norsk Tipping på landsbasis ved flere anledninger bare ved å levere tippekort, hihi), og jeg har litt tro på at mye av den energien vi opplever har en nær forbindelse med elektriske prinsipper på en eller annen merkelig måte. Hvordan og hva har jeg foreløbig ingen anelse om enda, men noe er det.

Personlig føler jeg en enorm trygghet og støtte når det gjelder å leve slik jeg føler det rett istedenfor å lytte til samfunnet rundt meg i for stor grad (jeg har f.eks ikke barn enda jeg er et såkalt "perfekt morsemne"). Jeg har tro på at jeg skal erfare og lære, og at enkelte ting er ment til være vanskelige, og jeg begynner kanskje å få en viss peiling på hva jeg egentlig holder på med her i verden sånn rent åndelig sett samtidig som jeg vet at jeg er en slags "fremmed" på mange måter. Jeg har også fått en rolle i livet som neppe er helt tilfeldig slik selve det fysiske livet på jorden er i dag, og jeg har en viss følelse for et større vendepunkt som kommer innenfor min fysiske levetid på en eller annen måte.

Kanskje jeg bare er helt skrullete og innbiller meg ting (de fleste som har leflet litt med fysikk har alltid en viss tvil tvil til det meste), men jeg synes vel ikke jeg er spesielt mye "galere" enn folk som for alvor mener at landminer er en nødvendighet. Dette er ting jeg aldri egentlig forteller andre mennesker om heller (iallefall ikke samlet på en gang - det kan bli mye), men jeg fikk en innskytelse om at det var på sin plass her og nå. For en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandede følelser ang dette med å leve av slike evner. Jeg mener, man bruker jo de ANDRE evnene sine (de "normale" evnene) i jobben sin... hvorfor kan man ikke også bruke disse evnene ? Hva skiller disse evnene ifra de andre evnene man har... ?

Med mindre man ser på dem som en slags gave fra gudene el ser jeg EGENTLIG ikke problemet med å leve av dem..

Selvom jeg må innrømme at det skurrer litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...