Gå til innhold

Er det noen KG'ere her som tror på Islam?


Gjest Isabellas

Anbefalte innlegg

Er helt enig med sixx her. Og så vidt jeg husker er vel Jesus regnet som en islamsk profet.

Den store forskjellen trosmessig går vel på kristendommens tolking av Jesus som guds sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Det er også en måte å svare på når man blir fortalt at man tar feil.

Det var nok heller fordi jeg ble veldig oppgitt av deg.

Her blir det spurt om noen på KG er mulismer, og du begynner å snakke om at de alle tror på samme gud..? Så ikke helt poenget, for å være helt ærlig.

Ja, jeg tror på Allah og er kristen Synes du virkelig skal misforstå alt med vilje i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vidt jeg husker er vel Jesus regnet som en islamsk profet.

Den store forskjellen trosmessig går vel på kristendommens tolking av Jesus som guds sønn.

Yepp.

men i utgangspunktet så var vel heller spørsmålet om det er noen troende muslimer på KG, var det ikke?

Jo, vil tro det......var derfor jeg spurte som jeg gjorde i utgangspunktet. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok heller fordi jeg ble veldig oppgitt av deg.

Her blir det spurt om noen på KG er mulismer, og du begynner å snakke om at de alle tror på samme gud..? Så ikke helt poenget, for å være helt ærlig.

Ja, jeg tror på Allah og er kristen  Synes du virkelig skal misforstå alt med vilje i denne tråden.

Nå må du roe deg ned da...du rettet på trådstarter...og utfra det spurte jeg om trådstarter egentlig spurte om det du rettet henne til.

---

Og hadde du lest det jeg har skrevet i denne tråden...så ville du sett at dine påstander om det er feil. ;)

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe..okey. God kveld mann økseskaft :)

Sånn i forbindelse med økseskaft - jeg vet ikke om du vet at utgangspunktet for de tre religionene er felles? Og uten at jeg skal komme med detaljer jeg ikke har peiling på, så vet jeg i hvert fall at mye av litteraturen er felles i de tre religionene. Gamle testamentet inngår i alle tre, Nye testamentet i både kristendommen og islam. Og mange av profetene er felles, den "viktigste" forskjellen mellom kristendom og islam er at Jesus bare regnes som profet av muslimene, men som Guds sønn av de kristne. Og om han er eller ikke er Messias i forhold til jødene.

Ellers er det selvsagt, og åpenbart, at mange av forskjellene mellom de tre religionene skyldes hvilke deler av de religiøse skriftene som tillegges vekt, ulike tolkninger av disse og også at hver av religionene har egne sett av anbefalte leveregler, ritualer og bud.

Det er den samme "Gud" som er utgangspunktet for disse tre religionene nettopp fordi de er avledet av hverandre. Derfor er det ikke feil å si at Allah og Gud/Jahve er samme begrep eller prinsipp. Og personlig synes jeg det sånn sett er mer interessant å spørre som trådstarter gjorde i hovedinnlegget - om man tror på Islam, altså religionen med dennes innhold, enn hva hun rettet det til etter hvert...

(så heia sixx)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nope, jeg tror ikke på Allah gitt. Jeg har derimot studert islam i snart tre år og vet så altfor godt hva islam egentlig står for til å tro på noe av det islam lærer.

Ja, jeg er muslim og tror på det islam innebærer. Du sier du har studert islam i tre år... du må nok studere islam i tre år til for å skjønne hva islam egentlig handler om, virker ikke som om du har vært våken i undervisningen.

Jeg er muslim og takker Gud for det, fordi religionen min forbyr meg å rakke ned på andre religioner, i motsetning til personer som deg og andre på dette forumet. Vi lever i et demokrati, og demokrati innebærer også religionsfrihet. Så lenge jeg ikke gjør noe galt eller bryter loven, kan jeg gjøre som jeg vil, tro på det jeg vil og gå kledd slik jeg selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...