Archer Skrevet 9. mai 2021 #81 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det handler om å skape en motvekt til "picture perfect"-kulturen, for å vise at insta-babes ikke er normalen blant vanlige folk. For det er faktisk ikke alle menn (gutter) som skjønner dette. Anonymkode: b61a0...825 Åja? For oss menn da? Insta-menn med sixpack og ph-menn er jo ikke "normalen" det heller, men alle veit jo hva dere kvinner synes om feite skallete menn for eksempel, da er det helt greit å si ææææsj.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #82 Skrevet 9. mai 2021 Archer skrev (3 minutter siden): Åja? For oss menn da? Insta-menn med sixpack og ph-menn er jo ikke "normalen" det heller, men alle veit jo hva dere kvinner synes om feite skallete menn for eksempel, da er det helt greit å si ææææsj. Nei. Flere av aktivistene slår også et slag for menn, men siden få menn lager slike kontoer på sosiale medier, er det vanskelig å oppdrive. Du er akkurat som meg, du generaliserer litt for mye. En sykelig overvektig, skalla mann er ikke attraktivt, nei, akkurat som en sykelig overvektig kvinne, la oss si med mye kroppshår, ikke er attraktivt. Iallfall i mine øyne. Men en lettere overvektig, skalla mann kan være kjempe sexy, det kommer helt an på mannen. Og igjen så kan en mann bli mye mer attraktiv bare ved å ha penger og være ressurssterk. Har han selvtillit i tillegg kan han ro i land det meste av damer. Som kvinne MÅ man være attraktiv, er man ikke det så har man ikke sjanse i havet, åpenbart. Det er det fine for dere menn, dere kan bli attraktiv på andre måter enn bare ved å bruke utseende og kropp, vi kvinner må bruke utseendet vårt. Anonymkode: 76e01...81f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #83 Skrevet 9. mai 2021 Synes denne debatten er tøysete og fullstendig bullshit. Anonymkode: f00d7...dcf 4
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 9. mai 2021 #84 Skrevet 9. mai 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du vise meg den aktivisten som har sagt at menn SKAL begynne å finne kroppshår og fedme attraktivt? Jeg er genuint nysgjerrig på hvem som hevder det, for jeg har aldri sett en kvinne hevde noe slikt i sosiale medier. Tvert imot er det oftest nevnt at de driter i hva menn synes, og kunne ikke brydd seg mindre, men så klart bryr de seg når de får drapstrusler og stygt hat for å være seg selv. Det man mener er at man ønsker å bli respektert og akseptert på lik linje med andre mennesker. Det er målet med de aller fleste slike kampanjer. Om du ikke liker kroppshår og fedme, greit nok, men da kan du se en annen vei og i verste fall ikke anerkjenne noen av delene overhodet. La det være usynlig for deg om det er så ekkelt og fælt. Anonymkode: 76e01...81f Det er ingen som har sagt at de skal begynne å finne disse tingene attraktivt. Ingen har sagt det direkte. Men det kommer implisitt som følge av å bli normalisert og akseptert. Er en fin måte å flytte grenser på. Så gjentar man disse løgnene i en evighet til man har indoktrinert en hel generasjon. Er litt som feministene og myten om at kvinner tjener mindre enn menn fordi det er systematisk undertrykkelse til grunn. Noen ting bare forplanter seg i en evighet. Og det gjøres ved at noen maser lenge nok. Det er så morsomt at dere nevner drapstrusler og stygt hat. Jeg googlet etter det dere påstår og fant fint lite. Kanskje på tide å kvantisere det litt mer. Joda de vil ha respekten. Men hvor er respekten for andre folks preferanser? Jeg personlig gir faen og er herda mot de verste tingene. Men det er ikke alle som syns det er gøy å scrolle i TikTok og så ser man en med kort blått hår, tatoveringer og piercinger i ansiktet flashe kroppshår, fedme eller andre ting folk kan synes er ekkelt. 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kommer på to aktivister i farten, og det er Carina Carlsen (@fetmenfattet på instagram) og Megan Crabbe (@bodyposipanda på instagram). Carina er lykkelig gift og Megan har kjæreste sist jeg sjekka, samme kjæresten hun har hatt i mange år. Sier mye om deg da, som mener at aktivister ikke kan få partnere. Det er en slik holdning de fleste vil til livs. Nå forstår jeg hvorfor du laget denne tråden, du avskyr oppriktig kvinner som er overvektige og har hår på kroppen, og har null respekt for deres bevegelse som handler om aksept - og ikke at menn skal like dem. Eller tar jeg feil? Det er en påstand, så den kan motsies, åpenbart. Anonymkode: 76e01...81f Du fant to stk ut av flere titalls, om ikke flere hundre slike ekstremister. Gratulerer. Det er jo ikke sånn at man er dømt til å være evig singel med 100% sannsynlighet. Det finnes mye skada mannfolk der ute også som tar hva som helst. Men det eneste jeg sier er at disse aktivistene har incelliknende tankemåte, at det de driver med er kontraproduktivt, og at de burde heller ta tak i seg selv og sin egen helse. Hvorfor skal de kreve at jeg skal akseptere at de pusher ulekre bilder i sosiale medier? Jeg kan akseptere at de er skapt som de er, jeg kan akseptere at de lever som de gjør, men jeg aksepterer ikke at de skal nekte meg å kritisere dem for det de gjør online.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #85 Skrevet 9. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (4 minutter siden): Det er ingen som har sagt at de skal begynne å finne disse tingene attraktivt. Ingen har sagt det direkte. Men det kommer implisitt som følge av å bli normalisert og akseptert. Er en fin måte å flytte grenser på. Så gjentar man disse løgnene i en evighet til man har indoktrinert en hel generasjon. Er litt som feministene og myten om at kvinner tjener mindre enn menn fordi det er systematisk undertrykkelse til grunn. Noen ting bare forplanter seg i en evighet. Og det gjøres ved at noen maser lenge nok. Det er så morsomt at dere nevner drapstrusler og stygt hat. Jeg googlet etter det dere påstår og fant fint lite. Kanskje på tide å kvantisere det litt mer. Joda de vil ha respekten. Men hvor er respekten for andre folks preferanser? Jeg personlig gir faen og er herda mot de verste tingene. Men det er ikke alle som syns det er gøy å scrolle i TikTok og så ser man en med kort blått hår, tatoveringer og piercinger i ansiktet flashe kroppshår, fedme eller andre ting folk kan synes er ekkelt. Du fant to stk ut av flere titalls, om ikke flere hundre slike ekstremister. Gratulerer. Det er jo ikke sånn at man er dømt til å være evig singel med 100% sannsynlighet. Det finnes mye skada mannfolk der ute også som tar hva som helst. Men det eneste jeg sier er at disse aktivistene har incelliknende tankemåte, at det de driver med er kontraproduktivt, og at de burde heller ta tak i seg selv og sin egen helse. Hvorfor skal de kreve at jeg skal akseptere at de pusher ulekre bilder i sosiale medier? Jeg kan akseptere at de er skapt som de er, jeg kan akseptere at de lever som de gjør, men jeg aksepterer ikke at de skal nekte meg å kritisere dem for det de gjør online. Lager incels brukere på instagram hvor de legger ut bilder av kviser, strekkmerker og kroppshår, og skriver at de er vakre uansett hva og at de ønsker å bli akseptert på lik linje med andre menn? Nei. Incels sitter på et forum og skriver dritt om kvinner og planlegger å voldta og drepe dem. Om du er så sensitiv at du blir støtt på grunn av kroppshår og blått hår.... Da bør du holde deg unna sosiale medier. Ta ansvar for deg selv du. Så er det også slik at på tik tok så får du se det du vil se. Scroller du forbi aktivistene og de med kroppshår så vil de ikke poppe opp, du kan også velge "not interested". Helt latterlig at du later som om du engasjerer deg i dette temaet når alt til syvende og sist handler om at DU ikke syns det er attraktivt, så du blir støtt på grunn av det. Patetisk. Jeg innser hvorfor jeg virkelig ikke liker menn når jeg leser denne tråden - det er en forbannelse at jeg dessverre blir seksuelt tiltrukket av dere. Dere skjønner virkelig ikke en dritt. Dette handler om aksept og respekt for mangfold, men dere klarer så klart å vri det om til å handle om dere og deres syn på attraktivitet. At dere ikke skjemmes. Anonymkode: 76e01...81f 5
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 9. mai 2021 #86 Skrevet 9. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Lager incels brukere på instagram hvor de legger ut bilder av kviser, strekkmerker og kroppshår, og skriver at de er vakre uansett hva og at de ønsker å bli akseptert på lik linje med andre menn? Nei. Incels sitter på et forum og skriver dritt om kvinner og planlegger å voldta og drepe dem. Om du er så sensitiv at du blir støtt på grunn av kroppshår og blått hår.... Da bør du holde deg unna sosiale medier. Ta ansvar for deg selv du. Så er det også slik at på tik tok så får du se det du vil se. Scroller du forbi aktivistene og de med kroppshår så vil de ikke poppe opp, du kan også velge "not interested". Helt latterlig at du later som om du engasjerer deg i dette temaet når alt til syvende og sist handler om at DU ikke syns det er attraktivt, så du blir støtt på grunn av det. Patetisk. Jeg innser hvorfor jeg virkelig ikke liker menn når jeg leser denne tråden - det er en forbannelse at jeg dessverre blir seksuelt tiltrukket av dere. Dere skjønner virkelig ikke en dritt. Dette handler om aksept og respekt for mangfold, men dere klarer så klart å vri det om til å handle om dere og deres syn på attraktivitet. At dere ikke skjemmes. Anonymkode: 76e01...81f 😂 Hvis du hadde lest det første innlegget i tråden hvor jeg beskriver hvorfor de er som mannlige incels så hadde du ikke skrevet alt dette. Så jeg må ta ansvar for eget liv, mens disse ekstremistene skal få full aksept og ikke ta ansvar selv. Hahaha. Men så ser jeg på slutten her at du er en kvinnelig incel selv. Så det er meningsløst for meg å disktuere videre med deg. Ønsker deg lykke til med bitterheten 😂
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #87 Skrevet 9. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (11 minutter siden): 😂 Hvis du hadde lest det første innlegget i tråden hvor jeg beskriver hvorfor de er som mannlige incels så hadde du ikke skrevet alt dette. Så jeg må ta ansvar for eget liv, mens disse ekstremistene skal få full aksept og ikke ta ansvar selv. Hahaha. Men så ser jeg på slutten her at du er en kvinnelig incel selv. Så det er meningsløst for meg å disktuere videre med deg. Ønsker deg lykke til med bitterheten 😂 Du er jo helt på bærtur. Man kan ikke forvente at samfunnet skal tilpasse seg deg, og at det du syns er mindre attraktivt og ubehagelig, skal fjernes. Vel, du er jo incel selv. Du mener at uattraktive kvinner ikke skal få vise seg i samfunnet, og blir tydeligvis støtt når du ser en uattraktiv kvinne også. Så du bør feie for egen dør. Jeg blir ikke støtt av å se uattraktive menn i det minste. Anonymkode: 76e01...81f 7
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 9. mai 2021 #88 Skrevet 9. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er jo helt på bærtur. Man kan ikke forvente at samfunnet skal tilpasse seg deg, og at det du syns er mindre attraktivt og ubehagelig, skal fjernes. Vel, du er jo incel selv. Du mener at uattraktive kvinner ikke skal få vise seg i samfunnet, og blir tydeligvis støtt når du ser en uattraktiv kvinne også. Så du bør feie for egen dør. Jeg blir ikke støtt av å se uattraktive menn i det minste. Anonymkode: 76e01...81f Jeg anbefaler deg å lese første innlegg flere ganger og hvis du ikke forstår logikken bak det så skal jeg dumme det ned for deg enda mer
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #89 Skrevet 9. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (3 minutter siden): Jeg anbefaler deg å lese første innlegg flere ganger og hvis du ikke forstår logikken bak det så skal jeg dumme det ned for deg enda mer Da leste jeg det igjen. Det med at menn kun vil ha de vakreste damene, er jo fakta. Spør hvilken som helst mann hvilke kvinner han syns er penest, og om han hadde byttet ut kjæresten med eksempelvis Emilie Nereng, Jessica Alba, Tone Damli, Gal Gadot eller hvilken som helst 10/10 kvinne om han fikk muligheten og denne "drømmekvinnen" sto på døra. Alle menn hadde sagt ja takk og amen. Utseendet til kvinnen er det aller viktigste for mannen. Det er bare et pluss om personligheten er bra, er personligheten dårlig så kompenserer kvinnen med bra utseende. Det er ingen menn som krangler på dette heller, for det er jo slik det er. Det at du sammenligner kroppshår på kvinner med bæsj i doskåla er bare helt idiotisk... På grensen til tåpelig faktisk, jeg vet ikke hva jeg skal si. Anonymkode: 76e01...81f 4
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 9. mai 2021 #90 Skrevet 9. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da leste jeg det igjen. Det med at menn kun vil ha de vakreste damene, er jo fakta. Spør hvilken som helst mann hvilke kvinner han syns er penest, og om han hadde byttet ut kjæresten med eksempelvis Emilie Nereng, Jessica Alba, Tone Damli, Gal Gadot eller hvilken som helst 10/10 kvinne om han fikk muligheten og denne "drømmekvinnen" sto på døra. Alle menn hadde sagt ja takk og amen. Utseendet til kvinnen er det aller viktigste for mannen. Det er bare et pluss om personligheten er bra, er personligheten dårlig så kompenserer kvinnen med bra utseende. Det er ingen menn som krangler på dette heller, for det er jo slik det er. Det at du sammenligner kroppshår på kvinner med bæsj i doskåla er bare helt idiotisk... På grensen til tåpelig faktisk, jeg vet ikke hva jeg skal si. Anonymkode: 76e01...81f Du velger ut det du vil svare på. La meg skrive hva hele poenget er: "Personlig syns jeg disse damene viser klassisk inceltankegang. "Siden det motsatte kjønn ikke liker meg sånn jeg er, så skal jeg klage over at de liker det de liker." De prøver så å endre hva menn skal syns er attraktivt. Endre hva andre kvinner syns er attraktivt med dem selv, enn å legge i innsats og bli mer fysisk attraktive selv. Jeg syns det er patetisk oppførsel. Hadde de heller brukt energien sin på seg selv og sitt utseende, så hadde de lett blitt attraktive nok for menn. Mange er nok sikkert attraktive nok for enkelte menn allerede, men de vil ikke ha disse mennene. Nei de vil ha de samme mennene som går etter slanke og attraktive kvinner. Som går etter oppegående og positive kvinner. Og når de ikke får dem så sitter de og blir bitre." Poenget med det å vise bilder av bæsjen var at det var naturlig å bæsje, som et slags eksempel på at alt som er naturlig ikke er ting folk vil se. Disse ekstremistene argumenterer for at fedme, kviser og alt annet ekkelt er naturlig. Ja det er kanskje det, men det er ikke noe folk liker å se på.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #91 Skrevet 9. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (2 minutter siden): Du velger ut det du vil svare på. La meg skrive hva hele poenget er: "Personlig syns jeg disse damene viser klassisk inceltankegang. "Siden det motsatte kjønn ikke liker meg sånn jeg er, så skal jeg klage over at de liker det de liker." De prøver så å endre hva menn skal syns er attraktivt. Endre hva andre kvinner syns er attraktivt med dem selv, enn å legge i innsats og bli mer fysisk attraktive selv. Jeg syns det er patetisk oppførsel. Hadde de heller brukt energien sin på seg selv og sitt utseende, så hadde de lett blitt attraktive nok for menn. Mange er nok sikkert attraktive nok for enkelte menn allerede, men de vil ikke ha disse mennene. Nei de vil ha de samme mennene som går etter slanke og attraktive kvinner. Som går etter oppegående og positive kvinner. Og når de ikke får dem så sitter de og blir bitre." Poenget med det å vise bilder av bæsjen var at det var naturlig å bæsje, som et slags eksempel på at alt som er naturlig ikke er ting folk vil se. Disse ekstremistene argumenterer for at fedme, kviser og alt annet ekkelt er naturlig. Ja det er kanskje det, men det er ikke noe folk liker å se på. Jaja, jeg har iallfall ikke tenkt å bruke hundre tusen på plastisk kirurgi, fjerne hår med laser og diverse for å bli attraktiv for menn. Da klarer jeg meg uten menn, selv om jeg så klart ønsker kjærlighet, men det kan jeg da ikke få ettersom jeg ikke er villig til å bruke alle pengene mine på det. Anonymkode: 76e01...81f 5
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 9. mai 2021 #92 Skrevet 9. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jaja, jeg har iallfall ikke tenkt å bruke hundre tusen på plastisk kirurgi, fjerne hår med laser og diverse for å bli attraktiv for menn. Da klarer jeg meg uten menn, selv om jeg så klart ønsker kjærlighet, men det kan jeg da ikke få ettersom jeg ikke er villig til å bruke alle pengene mine på det. Anonymkode: 76e01...81f Fiks det mellom ørene først så skal du se at menn finner deg mer attraktiv
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #93 Skrevet 9. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (24 minutter siden): Fiks det mellom ørene først så skal du se at menn finner deg mer attraktiv Du mener at jeg da altså skal lyve for meg selv og bli naiv, og samtidig tro på løgnene menn forteller meg? Nei, det skjer faktisk ikke. Anonymkode: 76e01...81f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #94 Skrevet 10. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (9 timer siden): Joda de vil ha respekten. Men hvor er respekten for andre folks preferanser? Jeg personlig gir faen og er herda mot de verste tingene. Men det er ikke alle som syns det er gøy å scrolle i TikTok og så ser man en med kort blått hår, tatoveringer og piercinger i ansiktet flashe kroppshår, fedme eller andre ting folk kan synes er ekkelt. Du tror ikke det hadde blitt lite igjen å se og lese i både tradisjonelle medier og sosiale medier om man skal begynne å fjerne alt det minst en person ikke liker? Noen synes jo også det er ubehagelig å få barbiedamer med plastpupper og kjøpehår i trynet uansett hvor man trykker seg inn, så da skal vi fjerne dem også, regner jeg med? Selv synes jeg det er plagsomt å måtte se på bilder av Trump. Ikke bare er han stygg, han er også stokke dum og har noen helt hårreisende meninger. Bort med ham. Vi kan også godt ta bort alt som vedrører KrF og FrP, deres politikk krenker meg. Du forstår selv at det ikke går, ikke sant? Vi kan ikke sensurere enkelte grupper mennesker bare fordi noen ikke liker å se på dem eller ikke liker det de står for. Hadde vi vært Nord-Korea kunne vi gjort det, men nå er vi heldigvis Norge. Damene med valker og kroppshår har selvsagt like mye rett til å ha kontoer på sosiale medier og vise frem kroppen sin, innenfor mediets grenser, som plastdamene med haugevis av operasjoner og redigering på toppen. At du ikke liker det er ditt problem, ikke deres. Anonymkode: b0847...0b9 6
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 10. mai 2021 #95 Skrevet 10. mai 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Du mener at jeg da altså skal lyve for meg selv og bli naiv, og samtidig tro på løgnene menn forteller meg? Nei, det skjer faktisk ikke. Anonymkode: 76e01...81f Du trenger profesjonell hjelp av psykatrien. En psykolog hadde vært gull.
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 10. mai 2021 #96 Skrevet 10. mai 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Du tror ikke det hadde blitt lite igjen å se og lese i både tradisjonelle medier og sosiale medier om man skal begynne å fjerne alt det minst en person ikke liker? Noen synes jo også det er ubehagelig å få barbiedamer med plastpupper og kjøpehår i trynet uansett hvor man trykker seg inn, så da skal vi fjerne dem også, regner jeg med? Selv synes jeg det er plagsomt å måtte se på bilder av Trump. Ikke bare er han stygg, han er også stokke dum og har noen helt hårreisende meninger. Bort med ham. Vi kan også godt ta bort alt som vedrører KrF og FrP, deres politikk krenker meg. Du forstår selv at det ikke går, ikke sant? Vi kan ikke sensurere enkelte grupper mennesker bare fordi noen ikke liker å se på dem eller ikke liker det de står for. Hadde vi vært Nord-Korea kunne vi gjort det, men nå er vi heldigvis Norge. Damene med valker og kroppshår har selvsagt like mye rett til å ha kontoer på sosiale medier og vise frem kroppen sin, innenfor mediets grenser, som plastdamene med haugevis av operasjoner og redigering på toppen. At du ikke liker det er ditt problem, ikke deres. Anonymkode: b0847...0b9 Klart de kan ha kontoer og vise frem hva de vil, men de kan ikke forvente å ikke få motbør. Spesielt ikke når alternativet er så mye enklere. Det er så og så ingen positive sider ved å være krafitig overvektig, men å slanke seg har mange positive sider. Hår er preferanser, men det er mange som foretrekker å fjerne spesielt hår under armene for det fører til mindre lukt. Kviser er også naturlig men ikke noe man burde bruke tid på å pushe inn i trynet på folk. Strekkmerker, rynker, føflekker er LANGT mer akseptabelt og langt mindre ekkelt å pushe i trynet på folk. Men jeg skjønner bare ikke poenget. Ja, hva så? Det jeg ikke skjønner er hele behovet for aksept. Jeg har akseptert at feite, hårete og ekle mennesker finnes. Jeg velger bare å ikke bruke energi på dem. De er usynlige i min hverdag. Det er den aksepten de får, nemlig at jeg lar de være i fred. Er ikke det en fin nok form for aksept? For alternativet er jo nettopp at de SKAL få mer oppmerksomhet. Og jeg er prinsipielt imot å gi usunne skjønnhetsidealer oppmerksomhet (primært fedme) Hadde damer blitt interessert i å se en mannlig bevegelser hvor de prøver å få aksept for kukost? SE DAMER DET ER HELT NATURLIG SE HER. Nei, det hadde blitt ramaskrik.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #97 Skrevet 10. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (1 time siden): Klart de kan ha kontoer og vise frem hva de vil, men de kan ikke forvente å ikke få motbør. Spesielt ikke når alternativet er så mye enklere. Det er så og så ingen positive sider ved å være krafitig overvektig, men å slanke seg har mange positive sider. Hår er preferanser, men det er mange som foretrekker å fjerne spesielt hår under armene for det fører til mindre lukt. Kviser er også naturlig men ikke noe man burde bruke tid på å pushe inn i trynet på folk. Strekkmerker, rynker, føflekker er LANGT mer akseptabelt og langt mindre ekkelt å pushe i trynet på folk. Men jeg skjønner bare ikke poenget. Ja, hva så? Det jeg ikke skjønner er hele behovet for aksept. Jeg har akseptert at feite, hårete og ekle mennesker finnes. Jeg velger bare å ikke bruke energi på dem. De er usynlige i min hverdag. Det er den aksepten de får, nemlig at jeg lar de være i fred. Er ikke det en fin nok form for aksept? For alternativet er jo nettopp at de SKAL få mer oppmerksomhet. Og jeg er prinsipielt imot å gi usunne skjønnhetsidealer oppmerksomhet (primært fedme) Hadde damer blitt interessert i å se en mannlig bevegelser hvor de prøver å få aksept for kukost? SE DAMER DET ER HELT NATURLIG SE HER. Nei, det hadde blitt ramaskrik. Behovet for aksept ligger i at man i mange år knapt så kvinnekropper med "skavanker", alt man så i media var de perfekte, glatte og retusjerte kroppene og det ble ikke bedre da sosiale medier kom. Mange unge visste knapt hvordan en helt normal kvinnekropp så ut. Unge jenter trodde de var unormale fordi de hadde strekkmerker eller kjønnshår utenfor trusekanten. Nybakte mødre trodde kroppen skulle sprette tilbake igjen rett etter fødsel, man ble overrasket når man så hertuginne Kate med sin førstefødte i en kjole som ikke skjulte at hun fortsatt hadde kul på magen. Og så har man disse drapstruslene da, når kvinners kroppshår kan skape så sterke reaksjoner, da er det faktisk nødvendig å vise det frem og normalisere det. Vi trenger å se at kvinners kropper kommer i alle varianter, noen er høye og noen er lave, noen er veldig slanke og noen har noen kilo for mye, noen har mye kroppshår, andre har lite. Og strekkmerker, cellulitter og kviser er helt normalt og ikke tegn på hverken sykdom eller latskap. Og du kan ikke begynne å sammenligne kukost med kviser og kroppshår. Det førstnevnte er et tegn på dårlig hygiene, de to andre er gener og hormoner. Og bare sånn appropos, i motsetning til hva menn ofte ser ut til å tro så er ikke kvinners kroppshår mer uhygienisk enn menns. Og hva vet du om hvor enkelt det er å slanke seg, fjerne hår og fjerne kviser? For mange er det vanskelig å gå ned i vekt, ikke fordi de er late, men det kan være hormonelt eller overvekten kan skyldes en underliggende sykdom. Overspising er også en spiseforstyrrelse på lik linje med anoreksi og kan være like vanskelig å behandle. Kviser kan være genetisk eller hormonelt og vanskelig å gjøre noe med. Det finnes visst noen hestekurer, men de er siste utvei og virkelig ikke behagelige å gå igjennom. Og det er fjerne kroppshår er jo noe man aldri blir ferdig med, det vokser nemlig hele tiden og har man mye og mørkt hår kan det bli synlig ganske fort. Ikke alle ønsker å gå gjennom den smertefulle varianten av hårfjerning med voksing eller epilering. Og om man må barbere seg både morgen og kveld så føler faktisk mange at de har bedre og mer givende ting å gjøre. Du kan forresten ikke sette likhetstegn mellom motbør og drapstrusler eller hets. De forventer nok at det er mange som har meninger om dem og er klar for en diskusjon om sak, men å hetse personen eller til og med drapstrue vedkommende er et helt annet nivå. Anonymkode: b0847...0b9 7
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 10. mai 2021 #98 Skrevet 10. mai 2021 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker said: Behovet for aksept ligger i at man i mange år knapt så kvinnekropper med "skavanker", alt man så i media var de perfekte, glatte og retusjerte kroppene og det ble ikke bedre da sosiale medier kom. Mange unge visste knapt hvordan en helt normal kvinnekropp så ut. Unge jenter trodde de var unormale fordi de hadde strekkmerker eller kjønnshår utenfor trusekanten. Nybakte mødre trodde kroppen skulle sprette tilbake igjen rett etter fødsel, man ble overrasket når man så hertuginne Kate med sin førstefødte i en kjole som ikke skjulte at hun fortsatt hadde kul på magen. Og så har man disse drapstruslene da, når kvinners kroppshår kan skape så sterke reaksjoner, da er det faktisk nødvendig å vise det frem og normalisere det. Vi trenger å se at kvinners kropper kommer i alle varianter, noen er høye og noen er lave, noen er veldig slanke og noen har noen kilo for mye, noen har mye kroppshår, andre har lite. Og strekkmerker, cellulitter og kviser er helt normalt og ikke tegn på hverken sykdom eller latskap. Og du kan ikke begynne å sammenligne kukost med kviser og kroppshår. Det førstnevnte er et tegn på dårlig hygiene, de to andre er gener og hormoner. Og bare sånn appropos, i motsetning til hva menn ofte ser ut til å tro så er ikke kvinners kroppshår mer uhygienisk enn menns. Og hva vet du om hvor enkelt det er å slanke seg, fjerne hår og fjerne kviser? For mange er det vanskelig å gå ned i vekt, ikke fordi de er late, men det kan være hormonelt eller overvekten kan skyldes en underliggende sykdom. Overspising er også en spiseforstyrrelse på lik linje med anoreksi og kan være like vanskelig å behandle. Kviser kan være genetisk eller hormonelt og vanskelig å gjøre noe med. Det finnes visst noen hestekurer, men de er siste utvei og virkelig ikke behagelige å gå igjennom. Og det er fjerne kroppshår er jo noe man aldri blir ferdig med, det vokser nemlig hele tiden og har man mye og mørkt hår kan det bli synlig ganske fort. Ikke alle ønsker å gå gjennom den smertefulle varianten av hårfjerning med voksing eller epilering. Og om man må barbere seg både morgen og kveld så føler faktisk mange at de har bedre og mer givende ting å gjøre. Du kan forresten ikke sette likhetstegn mellom motbør og drapstrusler eller hets. De forventer nok at det er mange som har meninger om dem og er klar for en diskusjon om sak, men å hetse personen eller til og med drapstrue vedkommende er et helt annet nivå. Anonymkode: b0847...0b9 Kan du dokumentere omfanget av drapstrusler og hets? Føler det blir vanskelig å si noe om det ikke er noe håndfast å ta tak i. Hvis unge jenter ikke skjønner at kropper kommer i forskjellige former, så har mødrene deres sviktet dem. Eventuelt burde det lages fagstoff om dette. Skrive noen bøker med bilder og vise dem. Problem løst. Folk vil se attraktive og behagelige ting i media og hverdagen. Folk unngår det de syns er uattraktivt og stygt. Det kan være utseende eller personlighet. Uansett hvor mye man syns det er urettferdig så må man bare akseptere at det er slik det er. Og det er ikke slik at det kun er damer med skavanker som får hat. Vanlige kvinner får hat. Attraktive damer får hat. Fortell meg, hva er det som foregår i Rampelys seksjonen? Hva er det vanlige kvinner lirer fra seg? Sofie Elise har aldri vært stygg men hun har jo opplevd enormt mye hat. ALLE som prøver å stikke hodet frem får hat. Det er sånn det er. Endret 10. mai 2021 av RehabilitertIncel
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #99 Skrevet 10. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (7 minutter siden): Kan du dokumentere omfanget av drapstrusler og hets? Føler det blir vanskelig å si noe om det ikke er noe håndfast å ta tak i. Hvis unge jenter ikke skjønner at kropper kommer i forskjellige former, så har mødrene deres sviktet dem. Eventuelt burde det lages fagstoff om dette. Skrive noen bøker med bilder og vise dem. Problem løst. Folk vil se attraktive og behagelige ting i media og hverdagen. Folk unngår det de syns er uattraktivt og stygt. Det kan være utseende eller personlighet. Uansett hvor mye man syns det er urettferdig så må man bare akseptere at det er slik det er. Og det er ikke slik at det kun er damer med skavanker som får hat. Vanlige kvinner får hat. Attraktive damer får hat. Fortell meg, hva er det som foregår i Rampelys seksjonen? Hvordan er det vanlige kvinner lirer fra seg? Sofie Elise har aldri vært stygg men hun har jo opplevd enormt mye hat. ALLE som prøver å stikke hodet frem får hat. Det er sånn det er. Sitter på jobb og har ikke tid til å lete opp alle relevante artikler akkurat nå, men du kan jo begynne med å lese om den første personen som intervjues i denne saken: https://www.nrk.no/fedmemysteriet_-bmi-og-overvekt-oker-selv-om-vi-spiser-sunnere-og-trener-mer-1.15455551 For jeg regner med at du også mener at kommentarer som "Feite dritt" og "Feite jævla ku" er å betrakte som hets. Det er heller ikke så lenge siden det var en sak om en ung dame som viste kroppshåret i sosiale medier og hun fikk både sleivete kommentarer av typen "Kill it with fire" og mer alvorlige som "Du burde gå og henge deg". Om man bare skal ha pene mennesker i media så blir det jo krangel om hva som er pent da. Noen vil ha pornomodeller, andre vil ha fashionmodeller, noen liker de som er synlig opererte, andre foretrekker naturlig skjønnet. Det finnes faktisk dem som foretrekker Carina Dahl også, og det hadde jo i så fall blitt kjipt for deg om de vant frem da. Nå har ikke jeg fulgt med i Rampelys, men som jeg har forstått det ved å ta en liten kikk nå og da så handler tråden om millionfirmaet Sophie Elise AS og ikke privatpersonen Sofie Steen Isachsen. At førstnevnte bedriver uredelig business er ikke personhets, det er kritikk av et firma på samme måte som man kan kritisere Thon Hotels eller Rema 1000. Anonymkode: b0847...0b9 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #100 Skrevet 10. mai 2021 RehabilitertIncel skrev (40 minutter siden): Kan du dokumentere omfanget av drapstrusler og hets? Føler det blir vanskelig å si noe om det ikke er noe håndfast å ta tak i. Hvis unge jenter ikke skjønner at kropper kommer i forskjellige former, så har mødrene deres sviktet dem. Eventuelt burde det lages fagstoff om dette. Skrive noen bøker med bilder og vise dem. Problem løst. Folk vil se attraktive og behagelige ting i media og hverdagen. Folk unngår det de syns er uattraktivt og stygt. Det kan være utseende eller personlighet. Uansett hvor mye man syns det er urettferdig så må man bare akseptere at det er slik det er. Og det er ikke slik at det kun er damer med skavanker som får hat. Vanlige kvinner får hat. Attraktive damer får hat. Fortell meg, hva er det som foregår i Rampelys seksjonen? Hva er det vanlige kvinner lirer fra seg? Sofie Elise har aldri vært stygg men hun har jo opplevd enormt mye hat. ALLE som prøver å stikke hodet frem får hat. Det er sånn det er. Så tok jeg meg til og med bryet med å lete litt før middag. Hets og drapstrusler i massevis. https://p3.no/harete-skam/ https://www.minmote.no/nyheter/a/9OoMbl/ina-25-lot-haarene-gro-faar-trusler https://p3.no/menn-vil-betale-for-a-slikke-kroppsharet-mitt/ https://www.tv2.no/a/11192176/ https://www.klikk.no/kvinneguiden/kj_nnsroller/kvinner-og-kroppshar-3519703 Noen av damene er norske, andre er det ikke. Selv de norske damene ser ut til å ha fått kommentarer fra internasjonale følgere og hatere, så det er nok et internasjonalt fenomen. I alle fall et vestlig fenomen. Ser forresten at jeg skrev feil navn i forrige innlegg, jeg mente selvsagt Carina Carlsen. Kjipt for deg om de som synes hun er sexy for viljen sin og kvinner som henne blir normen i media, siden du synes sånne som henne er så fæle og mener vi bare bør se vakre mennesker i media. Anonymkode: b0847...0b9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå