Gå til innhold

Kvinner som vil normalisere fedme, kviser, kroppshår osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke kroppshår normalt? Trodde alle kvinner hadde hår her og der. Og noen har mer enn andre. Det trodde jeg, jeg ser ut som en ape

Anonymkode: 7b238...c41

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (1 time siden):

Igjen, jeg kritiserer måten disse damene går frem på. Vil de vinne frem så må det mer enn "fuck you" filmer og bilder til. Hvor vanskelig er det å forklare motivasjonen bak det de driver med. 

Spørsmålet er: er de single fordi de vil være, eller er de single fordi de innerst inne veit menn ikke vil ha dem? Litt sånn som hun andre her i tråden som trolig har blitt feit og sliter med psykiske plager. 

Det er ingen jævla vits å pushe fedme, kroppshår og kviser i trynet på folk på sosiale medier. Dere liker å skylde på at slanke damer er normen fordi modeller eller en eller annen industri dominerer mediene. Slanke damer har vært populært hos menn siden 1700 tallet. Jeg kunne sikkert gravd etter kilder som går enda lenger tilbake i tid, men poenget står. Menns preferanser er ikke noe media har skapt - den kommer naturlig. 

https://www.geriwalton.com/ideas-of-female-beauty-in-1700-and-1800s/

Så det er bedre at mødre bruker tid på døtrene sine og forklarer dem en ting eller to, enn at jenter skal sitte på nett og bli helt krakilske . Det er mødre som svikter døtrene sine, og som igjen har blitt sviktet av sine mødre. Klart far skulle snakket med døtrene sine også, men det er langt bedre om den som ha måtte forholde seg til de kravene noen år gjør det. 

Fordi kvinners handlingsrom ikke bare begrenses av hvordan vi bør se ut, men også hvordan vi bør oppføre oss. Vi skal liksom være så forbanna delikate hele tiden. Snakke pent med myk stemme og diskret latter, sitte pent rett i ryggen og med bena sammen, være velstelt, nyfrisert og innklemt i ubehagelige klær og sko og alltid vise oss fra vår beste side. Vi får knapt lov til å være sinte, for da har vi mensen, og om vi protesterer på dårlig behandling er vi en Karen. 

I likhet med menn er vi hele mennesker, vi har gode og dårlige dager og gode og dårlige sider. Vi ser kanskje ikke like delikate ut i romslige klær og i en behagelig sittestilling, men kanskje vi trives bedre sånn. 

Vi er ikke til for å være til lyst og glede for dere menn, vi er til for å nyte livet som vi vil, på våre premisser. Og når dere menn i 2021 ikke har forstått det så er disse kontoene veldig nødvendige. Vi trenger at noen viser at kvinner har like mange sider som menn.

Slutt å syte og finn noe annet å følge i stedet. Det finnes da nok av idealdamer å se på, så burde ikke være noe problem.

Anonymkode: b0847...0b9

• Liker 7
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi kvinners handlingsrom ikke bare begrenses av hvordan vi bør se ut, men også hvordan vi bør oppføre oss. Vi skal liksom være så forbanna delikate hele tiden. Snakke pent med myk stemme og diskret latter, sitte pent rett i ryggen og med bena sammen, være velstelt, nyfrisert og innklemt i ubehagelige klær og sko og alltid vise oss fra vår beste side. Vi får knapt lov til å være sinte, for da har vi mensen, og om vi protesterer på dårlig behandling er vi en Karen. 

I likhet med menn er vi hele mennesker, vi har gode og dårlige dager og gode og dårlige sider. Vi ser kanskje ikke like delikate ut i romslige klær og i en behagelig sittestilling, men kanskje vi trives bedre sånn. 

Vi er ikke til for å være til lyst og glede for dere menn, vi er til for å nyte livet som vi vil, på våre premisser. Og når dere menn i 2021 ikke har forstått det så er disse kontoene veldig nødvendige. Vi trenger at noen viser at kvinner har like mange sider som menn.

Slutt å syte og finn noe annet å følge i stedet. Det finnes da nok av idealdamer å se på, så burde ikke være noe problem.

Velger å svare deg for du er den eneste her med litt snev av intelligens. 

Heh, hvordan er dette noe annerledes fra kravene kvinner har til menn når det kommer til oppførsel og personlighet? Begge kjønn føler på dette. Men ja, det suger men det er sånn det er

Du skjønner vel forskjellen mellom det å ikke sminke seg, ha shabby klær og gå på butikken/jobb - og det å ta provoserende bilder og lage en konto for å få oppmerksomhet? Ser du et klart skille der eller? Jeg ser daglig helt vanlige damer med helt vanlig utseende. Jeg har sett damer som ikke har tatt seg bryet til å se bra ut. Ingen, og da mener jeg absolutt ingen bryr seg. For disse damene er ikke ute etter oppmerksomhet. De pusher seg ikke inn i trynet til andre. Derfor lar også andre folk de være i fred. 

Tror flere her inne misforstår. Jeg visste ikke at denne aktivismen eksisterte engang. Ble nysgjerrig da jeg hørte en viss person syte som faen i en annen tråd. Tror det var tråden hvor menn kunne vise sine drømmedamer. Spurte vedkommende om jeg kunne få mer å lese på sånn at jeg kunne forstå situasjonen bedre. Var ikke før du 5 sider inn i tråden kom med litt lenker og litt mer substans, at jeg fikk bedre innsikt i det som skjer.

Nå er jeg lei av å gjenta meg i det uendelige. VIl disse damene få til endring bør de kjøre på med en langt mer intelligent fremgangsmåte. Ellers får de bare sutre over at de får hets, blir shadowbannet, blir fjernet fra sosiale medier. 

Endret av RehabilitertIncel
AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (39 minutter siden):

Du skjønner vel at det er en vesentlig forskjell mellom å bevisst lage kontoer på nett for å vise seg frem, og det å nyte en varm sommerdag på en strand? Personen på stranda passer sine egne saker og er i sin egen verden. Det er ikke slik at vedkommende oppsøker andre eller vil at andre skal vie oppmerksomhet til kroppen. 

Jeg har til og med annerkjent at det finnes folk med problemer som gjør at de ikke kan gå ned i vekt. Jeg skal annerkjenne det finnes kvinner som har sykdommer som gjør at de får hårvekst. Jeg kan annerkjenne det er faktorer utenfor deres kontroll som gjør problemet verre. 

De har da to valg; enten så gjør de noe med problemet og holder kjeft, eller hvis vil at folk skal vite at de har det sånn, så burde de gå frem på en langt mer konstruktiv måte for å spre bevissthet rundt problemstillingen.

Joda, jeg velger å snu meg en annen vei. Fordi jeg ikke vil se det. Alle skal få gå på stranden. Jeg blir ikke sint, fornærmet og tar det personlig fordi det finnes stygge, feite menn. Men det går an å dekke seg til litt. 

Anonymkode: 63048...45c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (14 minutter siden):

Velger å svare deg for du er den eneste her med litt snev av intelligens. 

Heh, hvordan er dette noe annerledes fra kravene kvinner har til menn når det kommer til oppførsel og personlighet? Begge kjønn føler på dette. Men ja, det suger men det er sånn det er

Du skjønner vel forskjellen mellom det å ikke sminke seg, ha shabby klær og gå på butikken/jobb - og det å ta provoserende bilder og lage en konto for å få oppmerksomhet? Ser du et klart skille der eller? Jeg ser daglig helt vanlige damer med helt vanlig utseende. Jeg har sett damer som ikke har tatt seg bryet til å se bra ut. Ingen, og da mener jeg absolutt ingen bryr seg. For disse damene er ikke ute etter oppmerksomhet. De pusher seg ikke inn i trynet til andre. Derfor lar også andre folk de være i fred. 

Tror flere her inne misforstår. Jeg visste ikke at denne aktivismen eksisterte engang. Ble nysgjerrig da jeg hørte en viss person syte som faen i en annen tråd. Tror det var tråden hvor menn kunne vise sine drømmedamer. Spurte vedkommende om jeg kunne få mer å lese på sånn at jeg kunne forstå situasjonen bedre. Var ikke før du 5 sider inn i tråden kom med litt lenker og litt mer substans, at jeg fikk bedre innsikt i det som skjer.

Nå er jeg lei av å gjenta meg i det uendelige. VIl disse damene få til endring bør de kjøre på med en langt mer intelligent fremgangsmåte. Ellers får de bare sutre over at de får hets, blir shadowbannet, blir fjernet fra sosiale medier. 

Jeg forstår forskjellen, men i motsetning til deg tror jeg disse damene er inne på noe når de bevisst utnytter den forskjellen. Du vet ikke hva som foregår i hodet på de damene du ser ute på gata hver dag. Du vet ikke om hun i for store klær egentlig skammer seg. Om hun skammer seg fordi hun ikke har mykt hår som faller i pene lokker, fordi hun har hår på magen eller kviser på ryggen. Om de klærne hun har på seg egentlig er en rustning mot verden. 

Og du vet ikke om hun lekre snuppa i kort trang kjole og høyhælte sko egentlig undertrykker hvem hun er. Om hun heller gjerne skulle slippe ut magen og la håret for fordi hun liker det, om hun gjerne skulle klippet seg kort fordi det er praktisk og helst vil bruke mer behagelige sko. Men så tør hun ikke, fordi hun tror det hun gjør forventes av henne om hun vil bli sett og respektert. Fordi hun er kvinne. 

Derfor er disse kontoene i sosiale medier gull. De når ut til mange, både kvinner og menn, og de tydeliggjør at kvinner kan være og gjøre akkurat som de vil. De kan til og med bli sinte, banne og posere på udelikate måter, og det er helt greit. Det er plass til alle, og så kvinner som ikke kan eller vil leve opp til idealet. 

• Liker 7
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, jeg velger å snu meg en annen vei. Fordi jeg ikke vil se det. Alle skal få gå på stranden. Jeg blir ikke sint, fornærmet og tar det personlig fordi det finnes stygge, feite menn. Men det går an å dekke seg til litt. 

Da veit du sikkert hvordan mange føler seg når de får hårete feite troll pusha opp i trynet på tiktok

Men du forstår fortsatt ikke forskjellen på intensjoner. Det er naturlig å kle av seg på stranda når det er varmt. Disse menneskene kommer nok i ditt synsfelt men deres intensjon er ikke å aktivt oppsøke oppmerksomhet. 

Hvis du ikke forstår poenget jeg prøver å få frem så får det gå på deg. Jeg gidder ikke dumme det ned enda mer

Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår forskjellen, men i motsetning til deg tror jeg disse damene er inne på noe når de bevisst utnytter den forskjellen. Du vet ikke hva som foregår i hodet på de damene du ser ute på gata hver dag. Du vet ikke om hun i for store klær egentlig skammer seg. Om hun skammer seg fordi hun ikke har mykt hår som faller i pene lokker, fordi hun har hår på magen eller kviser på ryggen. Om de klærne hun har på seg egentlig er en rustning mot verden. 

Og du vet ikke om hun lekre snuppa i kort trang kjole og høyhælte sko egentlig undertrykker hvem hun er. Om hun heller gjerne skulle slippe ut magen og la håret for fordi hun liker det, om hun gjerne skulle klippet seg kort fordi det er praktisk og helst vil bruke mer behagelige sko. Men så tør hun ikke, fordi hun tror det hun gjør forventes av henne om hun vil bli sett og respektert. Fordi hun er kvinne. 

Derfor er disse kontoene i sosiale medier gull. De når ut til mange, både kvinner og menn, og de tydeliggjør at kvinner kan være og gjøre akkurat som de vil. De kan til og med bli sinte, banne og posere på udelikate måter, og det er helt greit. Det er plass til alle, og så kvinner som ikke kan eller vil leve opp til idealet. 

For det første så er ikke andre menneskers psyke mitt problem. Jeg har nok med min egen og har kun ansvar for min egen psyke.

Ja, jeg er faktisk ikke uenig med deg at det er viktig med mangfold. Men for å gjenta meg selv en milliard ganger nå;  det er måten de gjør det på som ikke fungerer. Derfor oppfattes de bare som desperate, oppmerksomhetssyke og mentalt sjuke. Og derfor får de hets, blir shadowbannet eller blir fjernet fra mediene. De har selv skyld i dette på grunn av hvordan de fremstiller deres sak og deres problemstilling

AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (2 minutter siden):

Da veit du sikkert hvordan mange føler seg når de får hårete feite troll pusha opp i trynet på tiktok

Men du forstår fortsatt ikke forskjellen på intensjoner. Det er naturlig å kle av seg på stranda når det er varmt. Disse menneskene kommer nok i ditt synsfelt men deres intensjon er ikke å aktivt oppsøke oppmerksomhet. 

Hvis du ikke forstår poenget jeg prøver å få frem så får det gå på deg. Jeg gidder ikke dumme det ned enda mer

Forskjellen er at på nettet oppsøker man det, mens på stranda og ute over alt ellers om sommeren ser man hårete feite mannebariser. 

Gjest RehabilitertIncel
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskjellen er at på nettet oppsøker man det, mens på stranda og ute over alt ellers om sommeren ser man hårete feite mannebariser. 

Da tar du feil. På tiktok kan videoen dukke opp uventet. På instagram og andre medier ja, men ikke tiktok. Det er derfor disse møter så mye hets. For de opplever nøyaktig det du gjør på stranda.

Forskjellen igjen mellom de mennene og disse damene, er at mennene er komfortable med sin kropp og kunne ikke brydd seg mindre om aksept. Damene derimot er desperate etter annerkjennelse sånn at de kan føle seg bedre.

Endret av RehabilitertIncel
AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (På 9.5.2021 den 12.14):

Har de siste dagene tenkt litt mer på hva en person her på KG skrev angående overvekt, kviser, kroppshår osv. Vedkommende mente at de som prøvde normalisere dette på sosiale medier fikk mye hat mot seg. 

Personlig syns jeg disse damene viser klassisk inceltankegang. "Siden det motsatte kjønn ikke liker meg sånn jeg er, så skal jeg klage over at de liker det de liker." De prøver så å endre hva menn skal syns er attraktivt. Endre hva andre kvinner syns er attraktivt med dem selv, enn å legge i innsats og bli mer fysisk attraktive selv. Jeg syns det er patetisk oppførsel.

Hadde de heller brukt energien sin på seg selv og sitt utseende, så hadde de lett blitt attraktive nok for menn. Mange er nok sikkert attraktive nok for enkelte menn allerede, men de vil ikke ha disse mennene. Nei de vil ha de samme mennene som går etter slanke og attraktive kvinner. Som går etter oppegående og positive kvinner. Og når de ikke får dem så sitter de og blir bitre.

Og det er her mange av disse kvinnelige incels sier: "Jammen jeg ønsker da ikke å voldta eller drepe noen som mannlige incels gjør!!". Feil. Hadde det vært slik at vold og drap var hovedfokuset til incels så hadde man hatt en epidemi med slike saker. Det er flere hundre millioner menn som lever uten tilgang til sex idag. Men allikevel har man ytterst få saker de siste årene

https://en.wikipedia.org/wiki/Incel#Mass_murders_and_violence

I stedet så bruker de energien på å pushe udelikate bilder i trynet på folk offentlig, og så blir de irriterte når folk ikke syns det er pent å se på. "Jammen det er jo naturlig daaa....". Ikke alt som er naturlig er så jævlig delikat å se på. Kanskje jeg skal begynne å sende bilde av bæsjen min, det er jo natuuuuurlig daaaaaaa. Give me a break. 

Det de også ikke forstår er at det er damer der ute som er litt overvektige, som til tider får kviser og som lar ting som kjønnshår gro, og fortsatt har type. De løfter ikke blikket og ser ikke at helt vanlige damer får seg type. De har låst seg fast mentalt, og de kan ikke hjelpes om de ikke selv innser dette. Mange har sikkert tankegangen "Menn vil bare ha sex buhu. Menn vil bare ha de vakreste damene". Det er nøyaktig det samme mannlige incels også tenker "Kvinner vil bare ha de vakreste mennene, kvinner vil bare ha ressurser". 

Lagde denne tråden for jeg så også at det var en annen person som lagde en tråd. Hun hadde altså gitt helt opp og gikk shabby kledd. Syns det er trist at vedkommende velger å leve slik, når hun egentlig har lyst på en mann. Hva med å ta dere sammen damer, og slutte å syte så jævlig? Slutt å være incels og gjør noe med situasjonen. 

Åh, Gud. Denne var saftig. 🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: b2847...1a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke... kviser og kroppshår er jo helt naturlig. Det er unaturlig å ikke ha det. 
Det er derimot helt vanlig at mange kvinner barberer av seg kroppshår. Eller gjør det de kan for å unngå kviser. Så det er mulig du forveksler naturlig med vane? 

Uansett er det helt vanlig å både ha kroppshår og kviser, uavhengig av kjønn. Og det er kjempefint at folk klarer å la vær å bry seg om hva andre mener om dem. At de klarer å elske seg selv, uavhengig av hvorfor de ser ut. Jeg heier på sånne folk!

Og vekt får være vekt. Det beste er om folk klarer å se et bilde av andre, og uavhengig av kroppsform, klarer å la vær å shame.

Anonymkode: 72956...eba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (15 minutter siden):

For det første så er ikke andre menneskers psyke mitt problem. Jeg har nok med min egen og har kun ansvar for min egen psyke.

Ja, jeg er faktisk ikke uenig med deg at det er viktig med mangfold. Men for å gjenta meg selv en milliard ganger nå;  det er måten de gjør det på som ikke fungerer. Derfor oppfattes de bare som desperate, oppmerksomhetssyke og mentalt sjuke. Og derfor får de hets, blir shadowbannet eller blir fjernet fra mediene. De har selv skyld i dette på grunn av hvordan de fremstiller deres sak og deres problemstilling

Du er ikke det eneste mennesket i  verden. Det finnes andre som setter stor pris på disse kontoene, som føler seg bedre eller mer normal når de ser hva de legger ut. Så lenge noen liker det så finnes det et marked for det de legger ut. Du bestemmer ikke hva som skal være på sosiale medier og ikke, og jeg tviler på at du lider noe mer av å komme over disse damene enn andre lider av å komme over noe vi ikke liker. 

Om du er interessert i sensur og veldig opptatt av å ikke se noe du ikke liker, så får de nesten sjekke om det er ledig jobb til deg i Nord-Korea.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Når jeg snur meg en annen vei begynner folk å pirke meg på ryggen. Mange har mentale problemer med å forstå at de rett og slett ikke er attraktive. 

Når jeg vil unngå uattraktive mennesker er det greit. Når du vil unngå uattraktive mennesker som meg er det galt og jeg må skape problemer for deg, for det er svært svært merkelig at du ignorerer meg. 

Det er i alle fall det jeg har lært meg av mennesker. Det faller aldri folk inn at man ikke er interessert i dem, da er det enten en eller annen sterk følelse som MÅ ligge bak. Men aldri at man ikke bryr seg, det er uakseptabelt. 

Anonymkode: b2847...1a6

Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke det eneste mennesket i  verden. Det finnes andre som setter stor pris på disse kontoene, som føler seg bedre eller mer normal når de ser hva de legger ut. Så lenge noen liker det så finnes det et marked for det de legger ut. Du bestemmer ikke hva som skal være på sosiale medier og ikke, og jeg tviler på at du lider noe mer av å komme over disse damene enn andre lider av å komme over noe vi ikke liker. 

Om du er interessert i sensur og veldig opptatt av å ikke se noe du ikke liker, så får de nesten sjekke om det er ledig jobb til deg i Nord-Korea.

Joda, jeg tviler ikke på det du sier. At det er enkelte som syns slike profiler er bra. Jeg er opptatt av at alle skal få ta del i samfunnet. Men for faen - vær da mer intelligent i måten man fremstiller sitt poeng på.

Trenger ikke gå til Nord-Korea. I lenkene du postet så tar Instagram selv tak og sensurerer. TikTok er kinesisk og de er ihvertfall klare i sin sak. Disse privateide selskapene og plattformene vil ikke ha dem der. Lurer på hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet
On 5/9/2021 at 6:26 PM, AnonymBruker said:

Det handler om å skape en motvekt til "picture perfect"-kulturen, for å vise at insta-babes ikke er normalen blant vanlige folk. For det er faktisk ikke alle menn (gutter) som skjønner dette. 

Anonymkode: b61a0...825

Hvor mange gutter og menn trur insta-babes er normalen?

1%?

0.1%?

Enda færre?

Hele problemstillingen er i beste fall overdrevet, og i verste fall oppdiktet. Jeg trur ikke noe på at dette er noe problem.

Anonymkode: c6cff...f5e

AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (13 minutter siden):

Joda, jeg tviler ikke på det du sier. At det er enkelte som syns slike profiler er bra. Jeg er opptatt av at alle skal få ta del i samfunnet. Men for faen - vær da mer intelligent i måten man fremstiller sitt poeng på.

Trenger ikke gå til Nord-Korea. I lenkene du postet så tar Instagram selv tak og sensurerer. TikTok er kinesisk og de er ihvertfall klare i sin sak. Disse privateide selskapene og plattformene vil ikke ha dem der. Lurer på hvorfor.

At det kroppspositivistene gjør ikke fungerer på deg betyr ikke at det ikke kan fungere for andre, du kan dermed ikke si at det de gjør er uintelligent. 

Instagram har strenge regler for alle, uansett om man er babe ellkroppspositivist så blir bildet fjernet om det bryter med reglene. Om det er sånn at TikTok sensurerer kontoer etter hva som er pent å se på eller ikke så er det veldig udemokratisk og folk burde boikotte hele skiten. Tross alt er hengepupper og kjøpepupper samme kroppsdel og har samme bruksområde, de bare det forskjellige ut og det ene er ikke bedre enn det andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

RehabilitertIncel skrev (På 9.5.2021 den 23.17):

Du fant to stk ut av flere titalls, om ikke flere hundre slike ekstremister. Gratulerer. Det er jo ikke sånn at man er dømt til å være evig singel med 100% sannsynlighet. Det finnes mye skada mannfolk der ute også som tar hva som helst.

Jøss, du har sannelig et dårlig holdning til andre menn også. Finnes det egentlig noen mennesker du helt 100% liker?

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 2.39):

Trenger man å normalisere kroppshår og kviser? Finnes det noe mer normalt enn noe alle har?
De som later som dette IKKE er normalt er problemet.

Anonymkode: 7406c...500

Nettopp.
Problemet er overhodet ikke at folk har varierende grad av fett, kroppshår og kviser, men at enkelte mennesker klarer å gjøre det til et problem. Jeg slutter aldri å la meg forundre over hvor mye rart folk mener og skriver på KG.

Hr. Aktiv skrev (8 timer siden):

Funksjonen kjønnshår har kommer til sin rett ved barbering. 

Hvordan kan mangel på hår gjøre det vanskelige for uhumskheter å komme inn i vagina? Det blir jo heller fri vei rett inn i slimhinnene. Det er vel heller mer riktig for deg å si at vulva/vagina kommer mer til sin rett uten hår, dersom du foretrekker hårløse underliv.

RehabilitertIncel skrev (21 minutter siden):

Og du kommer i vårt synsfelt med meningene dine, og blåser opp et problem som eksisterer i kun ditt og noen få andre sitt hode. Du oppsøker aktivt oppmerksomhet og brøler ut om hvor ekkelt det er med feite damer. Burde du ikke lytte til deg selv og slutte å oppsøke folk med de ekle meningene dine? Hvorfor tror du dine meninger er mer interessante enn meningene til damene på tiktok og instagram?

Selv om jeg synes du har ganske avskyelige holdninger, så mener jeg faktisk at du har rett til å bombardere oss med meningene dine, på samme måte som at "ekle" damer har rett til å bombardere folk med meningene sine og bilder av kroppene sine. Hvis du ikke tåler å se ting du ikke liker, så bør du kanskje slutte å oppsøke tiktok og instagram. Eller venne deg til at ikke alle tilfredsstiller dine krav og fronter meninger du liker. Heldigvis er det det plass til alle på internett, enn så lenge. Helt til krenkefesten tar helt overhånd, men da mister vi alle, også du, retten til å uttale seg på nett, så kanskje du burde tenke gjennom hva du egentlig ber om.

RehabilitertIncel skrev (8 minutter siden):

Da tar du feil. På tiktok kan videoen dukke opp uventet. På instagram og andre medier ja, men ikke tiktok. Det er derfor disse møter så mye hets. For de opplever nøyaktig det du gjør på stranda.

Forskjellen igjen mellom de mennene og disse damene, er at mennene er komfortable med sin kropp og kunne ikke brydd seg mindre om aksept. Damene derimot er desperate etter annerkjennelse sånn at de kan føle seg bedre.

Kanskje på tide å slutte å være på Tiktok?

Menn har generelt bedre selvtillit enn kvinner, og det er jo heller ingen hemmelighet eller stor nyhet at menn lettere slipper unna med betydelig overvekt og kroppshår enn kvinner. Derfor er det lettere for menn å være komfortabel med kroppen sin og utseendet sitt, enn det er for kvinner som ikke oppfyller kravene. Dette er delvis vårt eget problem, da kvinner gjerne er like opptatte av hva andre damer synes. Så disse damene på tiktok o.l. retter seg faktisk nesten like mye mot andre damer som mot menn. Og de gjør det fordi det trengs.

Og alle, inkludert du, er desperate etter anerkjennelse. Det er en grunnleggende del av å være menneske.
Istedet for å være en gatekeeper på tiktok og instagram, burde du jo heller sette pris på mangfoldet og muligheten din til å bo i et fritt land der vi kan mene og dele det vi vil på nett.

Anonymkode: 16f56...78f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men det hjelper ikke. Man vil bli bytta ut med en mer attraktiv kvinne uansett. Om du er sammen med en kvinne som er mindre attraktiv, men som er god i senga, lager bra mat, behandler deg kjempe bra og rett og slett er en flott kvinne, så hadde du ikke nølt med å være utro uansett om en veldig attraktiv kvinne ønsket å ligge med deg. 

Det hjelper ikke å ha gode ferdigheter eller bra personlighet når man er mindre attraktiv som kvinne. Man taper uansett, for menn anser attraktive kvinner som mer verdifulle og bedre. 

Kan ta meg selv som et lite eksempel. Jeg er mindre attraktiv. Veldig stygg. Jeg behandlet ex-en min bra, lagde middag (og han likte maten, han skrøt alltid), gjorde husarbeid (han skrøt også av det), var bra nok for han i senga (han likte så godt sexlivet vårt og syns jeg var deilig, syns jeg var kjempe flink til å suge og alt det der) og jeg gjorde alt riktig i følge han. Likevel var han utro med en kvinne som så klart var penere enn meg. Samme skjedde med den andre ex-en. Alt var bra i følge dem, men likevel var de utro med kvinner som var penere enn meg. Hadde jeg vært pen hadde de aldri vært utro. 

Anonymkode: 76e01...81f

OMG! Stakkars deg om du faktisk tror at dette stemmer. Altså, såååååå mange vakre kvinner opplever utroskap! 

Du må nesten lese deg litt opp om utroskap, for her har du gått glipp av masse informasjon. Ville googlet på engelsk, der er det enda mer informasjon. Vil også anbefale deg å google kjendiser som har opplevd utroskap. Er Jennifer Aniston stygg? Hva med Khloe Kardashian, Sienna Miller, Beyoncé, Sandra Bullock osv, osv... Du finner sikkert tusenvis om du googler. Utroskap har nok veldig lite å gjøre med utseende... 

Anonymkode: 64b2d...bac

• Liker 3
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

At det kroppspositivistene gjør ikke fungerer på deg betyr ikke at det ikke kan fungere for andre, du kan dermed ikke si at det de gjør er uintelligent. 

Instagram har strenge regler for alle, uansett om man er babe ellkroppspositivist så blir bildet fjernet om det bryter med reglene. Om det er sånn at TikTok sensurerer kontoer etter hva som er pent å se på eller ikke så er det veldig udemokratisk og folk burde boikotte hele skiten. Tross alt er hengepupper og kjøpepupper samme kroppsdel og har samme bruksområde, de bare det forskjellige ut og det ene er ikke bedre enn det andre.

Du tar feil. Etter å ha lest den ene artikkelen i NRK fikk jeg et helt annet syn på problemstillingen. Forskjellen er at NRK presenterer problemstillingen på en helt annen og riktig måte, mens disse aktivistene er idioter som skader sin egen sak. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 12.31):

Jeg tenker dette er litt todelt; én ting er å ha preferanser for hva man synes er attraktivt. En annen er å mene at personer som du ikke synes er attraktive, også er mindre verdt, eller fortjener å få høre at de ikke er attraktive. 

At en kvinne ikke er attraktiv for menn, eller i hvert fall ikke for mennene hun vil ha, må hun bare tåle. Men hun skal ikke tåle tilbakemeldinger på at hele hennes vesen er en fornærmelse for det mannlige kjønn. Det er ikke hennes oppgave å være en fryd for øyet i kraft av å være kvinne.

Forskjellen her er: uattraktive menn er usynlige for kvinner. Uattraktive kvinner er en fornærmelse mot menn. Det reflekteres i media og i kulturen, der vi er oppvokst med filmer der en nerdete fyr gifter seg med Rachel McAdams. Vi skal ha noe behagelig å hvile øynene på. Det offentlige rom er skapt for menn som kan og vil noe, og kvinner som fortjener å bli sett på.

Jeg er ellers HELT enige i at kvinner ikke kan klage på at menn ikke vil date dem, like lite som menn kan klage på at kvinner ikke vil date dem. 

Men denne diskusjonen om kvinner og kropp handler om veldig mye mer enn dating, sex og partnermarked. Den handler også om å bli sett på som et individ, ikke bare kvinne, eller kjønn nummer to.

Anonymkode: 81918...496

THIS.

Anonymkode: fbdd2...994

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...