Gå til innhold

Maren Andrea Hansen


hobbykokken

Anbefalte innlegg

I de tre videoene hun la ut på instagram med forklaring på hvorfor hun har gått tilbake til mannen og alt det der, synes jeg hun så skikkelig ulykkelig ut. Men, det er bare min tolkning og hva jeg fikk ut av å lese hennes kroppsspråk. Får håpe hun er lykkelig, men jeg har mine tvil❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosiale medier kan fort bli en tidstyv, og med en haug med unger der hun har eneansvar for ungene og alt som hører hjemmet (mat, vasking, klær, oppfølging av barn, handling, planlegging osv) så kan det være at hun ikke hadde kapasitet til å følge opp IG-kontoen sin. Tror mye av tiden hennes går til mat, i tillegg til ungene, da de lever sånn som i gamle dager der hun plukker bær, frukt, grønnsaker og urter. Safter og sylter. Kjøper/får et helt slakt og lager selv pølser, kjøttdeig, innmat osv av dyret. Baker alt selv. Lite blir kjøpt på butikken der i gården

Siden de lever gammeldags så er det ikke sikkert de har vaskemaskin og oppvaskmaskin heller

Og med en familie på 2 voksne og 5 (eller 6?) barn så er det nok veldig tidkrevende å leve sånn. I tillegg så kreves det at hun også deltar i menghetsarbeidet.

Synd at hun la den ned, jeg ble veldig inspirert av matinnleggene hennes. Hun er utrolig dyktig med mat og å utnytte naturens ressurser. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (10 timer siden):

Sosiale medier kan fort bli en tidstyv, og med en haug med unger der hun har eneansvar for ungene og alt som hører hjemmet (mat, vasking, klær, oppfølging av barn, handling, planlegging osv) så kan det være at hun ikke hadde kapasitet til å følge opp IG-kontoen sin. Tror mye av tiden hennes går til mat, i tillegg til ungene, da de lever sånn som i gamle dager der hun plukker bær, frukt, grønnsaker og urter. Safter og sylter. Kjøper/får et helt slakt og lager selv pølser, kjøttdeig, innmat osv av dyret. Baker alt selv. Lite blir kjøpt på butikken der i gården

Siden de lever gammeldags så er det ikke sikkert de har vaskemaskin og oppvaskmaskin heller

Og med en familie på 2 voksne og 5 (eller 6?) barn så er det nok veldig tidkrevende å leve sånn. I tillegg så kreves det at hun også deltar i menghetsarbeidet.

Synd at hun la den ned, jeg ble veldig inspirert av matinnleggene hennes. Hun er utrolig dyktig med mat og å utnytte naturens ressurser. 

Hvordan i all verden skal  hun klare over alt det der helt alene? Hun har ikke bare to unger, og arbeidsmengden blir enorm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (13 timer siden):

Hvordan i all verden skal  hun klare over alt det der helt alene? Hun har ikke bare to unger, og arbeidsmengden blir enorm!

Jeg vet…..hadde aldri maktet det selv i allefall! Men det er sånn de lever ifg Marens tidligere uttalelser. Alt som har med unger, hus, matstell er kvinnens oppgaver. Hun og mannen sover ikke i samme seng på samme rom heller (tror det var pga ifg gamle testamentet så er samleie bare for å lage barn. Ikke av lyst. Og sover de i samme seng så kan det føre til fristelser),så alt av nattevåk pga barn er også «kvinnfolkjobb» 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grøsser ved tanken på å ha et slikt forkvaklet menneske og livssyn...og hun går med på det?!? :sukk: 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Jeg grøsser ved tanken på å ha et slikt forkvaklet menneske og livssyn...og hun går med på det?!? :sukk: 

Samme her :( stakkars jente. Dette er bare fryktelig trist :trist: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (12 timer siden):

Samme her :( stakkars jente. Dette er bare fryktelig trist :trist: 

Jeg synes mye mer synd i barna hennes. Hun har vært både inne i, og utenfor denne boblen hun velger å leve i. 

Barna er født inn i det, og har ikke noe valg.

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (På 11.11.2022 den 0.28):

Hun giftet seg med en langt eldre TV-kjendis da hun var 18 år, og fikk umiddelbart barn på barn hun var eneansvarlig for. Andreas har i tillegg uttalt at han giftet seg med en knapt lovlig jente slik at han kunne forme henne slil han ville.

 

Hun har aldri hatt mulighet til å danne seg sin egen person og bli trygg på den, slik vi andre gjorde som unge voksne. 

 

Æsj, han høres ut som en hebefil

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (8 timer siden):

Jeg synes mye mer synd i barna hennes. Hun har vært både inne i, og utenfor denne boblen hun velger å leve i. 

Barna er født inn i det, og har ikke noe valg.

De vet ikke om noe annet ennå, så for dem er det normalt å ha det slik de har det...men de kommer til å bli store og ville ut og leve sitt liv de også...og da treffer de andre og får se hvordan man også kan leve andre steder. Håper at de tar gode voksne valg etter hvert. Å bryte seg ut av slike kontrollerte sumpområder kan være veldig vanskelig, men vi må ha håpet på deres vegne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 13.11.2022 den 9.04):

De vet ikke om noe annet ennå, så for dem er det normalt å ha det slik de har det...men de kommer til å bli store og ville ut og leve sitt liv de også...og da treffer de andre og får se hvordan man også kan leve andre steder. Håper at de tar gode voksne valg etter hvert. Å bryte seg ut av slike kontrollerte sumpområder kan være veldig vanskelig, men vi må ha håpet på deres vegne. 

Det hjelper ikke at dette er det eneste de vet om per nå. De blir formet og påvirket av den hverdagen de har, selv om de ikke er store nok til å reflektere rundt det før de er større. Plukk opp en hvilken som helst bok om utviklingspsykologi, det er så mange viktige utviklingstrinn og påvirkningsfaktorer de har vært vært gjennom, og skal gjennom.

Dette er grunnen til at vi voksne har en plikt til å ta gode avgjørelser for barna. Barna evner ikke, og skal ikke, ta dem selv.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt hvor du vil med innlegget, for vi er enige. :vetikke: 

Ville bare utdype at selv om barna føler de har det fint nå, så er ikke det noe vi skal basere at de har en god oppvekst på. Mener ikke at vi er uenige av den grunn 😊

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (På 13.11.2022 den 9.04):

De vet ikke om noe annet ennå, så for dem er det normalt å ha det slik de har det...men de kommer til å bli store og ville ut og leve sitt liv de også...og da treffer de andre og får se hvordan man også kan leve andre steder. Håper at de tar gode voksne valg etter hvert. Å bryte seg ut av slike kontrollerte sumpområder kan være veldig vanskelig, men vi må ha håpet på deres vegne. 

De eldste fikk jo en smak av det virkelige liv da Maren brøt ut, tok med seg barna og flyttet for seg selv. Klarte seg bra gjorde hun også, hun virkelige blomstret. La ut på story der barna danset i vei til rockemusikk.

Det grøsset i meg da Andreas la ut et bilde av seg selv sammen med barna foran slottet og skrev en tekst ala «Kongen har talt og barna er hjemme hos sin far» samtidig som Maren i en lengre perioder ble helt stille på sosiale medier

Etter ei stund ble det lagt ut video der hun ble «døpt» i ett vann av en av de eldre i menigheten, kledd i skaut og hvit kjole. Ikke lenge etter det igjen så la hun ut noen «oppklarende» videoer på IG, videoer som var tydelig regissert. I skaut og tekkelige klær

Men hun fortsatte med IG, men da en matrelatert konto. Og nå er også den borte

Min teori er at Maren fulgte barna. Far til barna ville fått samvær i en barnefordelingssak (refererer til Andreas sin uttalelse om at Kongen har talt), selv om han ikke får hovedomsorg. Jeg er mor selv, og jeg vet jeg hadde strukket meg langt for å være sikker på at barna mine er trygge og har det godt. Inkludert å ha holdt ut i et dårlig ekteskap frem til barna har forlatt redet, enn å sende de fra meg og være utrygg på hvordan de har det hos far (husk at barna til Maren er små, og de eldste har garantert ikke mobil og kan ringe å si i fra hvis det er noe). I tillegg er de jenter, og jenter må jobbe med huslige ting og varte opp det mannlige kjønn med mat, rene klær, rent hus osv osv 

Maren har også vært åpen om ei ustabil og utrygg ungdomstid der hun har vært rotløs. Og Andreas har vært/er åpen om at det beste er å finne ei ung kvinne/ung jente, helst ei jomfru, og at det er en betydelig aldersforskjell mellom den voksne mannen og den unge jenta/kvinnen, sånn at den eldre mannen kan forme sin partner i sitt bilde/sånn han vil ha henne. Det er ikke ukjent at kontrollerende mennesker (også kvinner som har den personlighetstypen) går etter en partner som lar seg diktere og som de kan bestemme over. 

Maren var 18 da hun giftet seg og mtp rotløsheten så søkte hun nok etter stabilitet (skal ikke se bort i fra at hun var litt betatt over at han var «kjendis» etter Farmen heller), og ungene kom på løpende bånd. Andreas prøvde t.o.m å nekte henne å føde trygt på sykehus ifg Maren Hun var vel heller ikke på .svangerskapskontroller eller ultralyd. Og nå har det kommet enda ett barn. Men ifg det gamle testamentet så kan ikke en kvinne nekte husbonden sin rett til samleie. Så hun har ikke så mye hun skulle ha sagt. Det står også at man skal berike Guds rike med barn. Så det er ikke uvanlig at enkelte kristne sekter har tallrike barnefamilier med 10-12 barn i hver familie 

  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Visla skrev (1 time siden):

Å nå søker de etter tjenestepike

Det har hun/de gjort lenge, i alle fall siden sommeren i fjor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (2 minutter siden):

Ble det gutt eller jente, den siste de fikk? 

Gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...