Gå til innhold

Maren Andrea Hansen


hobbykokken

Anbefalte innlegg

skruf skrev (22 timer siden):

Lurer på om også den kommende tjenestepiken må gå kledd med skaut og sømmelige kjoler…..om antrekk er endel av ansettelsesvilkårene 

(og lurer på hvem som er desperat nok til å ta seg jobb som tjenestepike i 2022 og leve som det gjorde på 1800-tallet med dertil kvinnesyn)

Antar at jobben bare er utlyst til kvinner siden det står Tjenstepike i stillingsannonsen, og dermed utelukker det mannlige kjønn. Mon tro hva likestillingsloven sier om det? Er ikke helt mitt fagfelt, men tror at i 2022 så er det ikke lov å utelukke noen fra en jobb basert på hvilket kjønn man har 

Sikkert ulike regler for privatpersoner som søker arb.kraft enn bedrifter , vil jeg tro..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Tjenestepike" 

Det var et ord vi ikke har hørt på 100 år. 

Det blir jo en form for "rollespill" det de holder på med. Laiv-ish. Sikkert gøy for en "tjenestepike" som har samme interesser, og ønsker å leve 100 år tilbake i tid en periode. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (20 minutter siden):

Sikkert ulike regler for privatpersoner som søker arb.kraft enn bedrifter , vil jeg tro..

 

De har jo utlyst ei stilling på samme måte som privatpersoner søker bpa, er ganske sikker på at i 2022 kan alle kjønn søke på samme stillinger i arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

De har jo utlyst ei stilling på samme måte som privatpersoner søker bpa, er ganske sikker på at i 2022 kan alle kjønn søke på samme stillinger i arbeidslivet. 

På flere BPA annonser har jeg lest «Grunnet arbeidets art ønskes det kun kvinner i stillingen». Men jeg vet ikke om det finnes unntak eller om firmaene bryter loven.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Sevolix skrev (3 timer siden):

Nå venter de en liten gutt, ser jeg.  🙂 

Noen som vet hvilken menighet det er snakk om? Er det Hjartdal menighetshus?

så koselig på dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvor koselig det blir for storesøstrene med tydelig forskjell i barneoppdragelse og etterhvert forventninger siden de lever anno etter regler fra gamle dager. Jenter var ikke mye verdt kontra gutter, og nå ventes odelsgutten etter flere jenter 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Spørs hvor koselig det blir for storesøstrene med tydelig forskjell i barneoppdragelse og etterhvert forventninger siden de lever anno etter regler fra gamle dager. Jenter var ikke mye verdt kontra gutter, og nå ventes odelsgutten etter flere jenter 

Enig. Blir vel han som arver alt. Hadde vært litt gøy om det viser seg å være en kjønnsforvirret homofil sønn. 

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (1 time siden):

Enig. Blir vel han som arver alt. Hadde vært litt gøy om det viser seg å være en kjønnsforvirret homofil sønn. 

Med tanke på miljøet han vil vokse opp i håper jeg for hans del ikke det. Kan ikke forestille meg hvor grusomt det er å vokse opp som "kjønnsforvirret homofil" i en ultrakristen familie/menighet.

Er nok av historier der ute av slike skjebner, selvmordsatistikken er triste tall. Husk at han selv kommer til å vokse opp i troen som troende, og hva vil det gjøre med han når han forstår at han selv er alt han er lært er feil?

Jeg forstår den "haha tenk om atte' fordi det vil være til stor frusterasjon for faren. Men det er ekte mennesker vi snakker om, ikke tv seriekarakterer.

Endret av Alice123
  • Liker 18
  • Hjerte 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan sies om litt av hvert, men du verden som den damen kan få til de lekreste ting å spise! :rodmer: 
Bildene har jeg sett på mange ganger og det ser veldig godt ut. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (17 timer siden):

Mye kan sies om litt av hvert, men du verden som den damen kan få til de lekreste ting å spise! :rodmer: 
Bildene har jeg sett på mange ganger og det ser veldig godt ut. 

Er inspirerende. Ønsker også et kjøkken jeg kan lage så mye fra naturen og fra bunnen av. Syns hun er flink. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er spent på når babyen kommer jeg 😄 blir spennende. Håper vi følgere får se et og annet bilde eller hva han blir å hete . Han har en tøff flink mamma og en gjeng flotte søstre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 30.9.2022 den 0.05):

Mye kan sies om litt av hvert, men du verden som den damen kan få til de lekreste ting å spise! :rodmer: 
Bildene har jeg sett på mange ganger og det ser veldig godt ut. 

Skikkelig rå på kjøkkenet den dama. Der er hun rett og slett veldig inspirerende! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isild skrev (55 minutter siden):

Skikkelig rå på kjøkkenet den dama. Der er hun rett og slett veldig inspirerende! 

Ja, vil se mer av kjøkkenet! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

27 år og mamma til 6? Bare trist 

hvorfor? bare fordi du ikke fikk barn så tidlig er det da ikke trist

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...