Prelunia Skrevet 28. august 2022 #721 Del Skrevet 28. august 2022 skruf skrev (22 timer siden): Lurer på om også den kommende tjenestepiken må gå kledd med skaut og sømmelige kjoler…..om antrekk er endel av ansettelsesvilkårene (og lurer på hvem som er desperat nok til å ta seg jobb som tjenestepike i 2022 og leve som det gjorde på 1800-tallet med dertil kvinnesyn) Antar at jobben bare er utlyst til kvinner siden det står Tjenstepike i stillingsannonsen, og dermed utelukker det mannlige kjønn. Mon tro hva likestillingsloven sier om det? Er ikke helt mitt fagfelt, men tror at i 2022 så er det ikke lov å utelukke noen fra en jobb basert på hvilket kjønn man har Sikkert ulike regler for privatpersoner som søker arb.kraft enn bedrifter , vil jeg tro.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. august 2022 #722 Del Skrevet 28. august 2022 "Tjenestepike" Det var et ord vi ikke har hørt på 100 år. Det blir jo en form for "rollespill" det de holder på med. Laiv-ish. Sikkert gøy for en "tjenestepike" som har samme interesser, og ønsker å leve 100 år tilbake i tid en periode. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. august 2022 #723 Del Skrevet 28. august 2022 Prelunia skrev (20 minutter siden): Sikkert ulike regler for privatpersoner som søker arb.kraft enn bedrifter , vil jeg tro.. De har jo utlyst ei stilling på samme måte som privatpersoner søker bpa, er ganske sikker på at i 2022 kan alle kjønn søke på samme stillinger i arbeidslivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 28. august 2022 #724 Del Skrevet 28. august 2022 skruf skrev (2 timer siden): De har jo utlyst ei stilling på samme måte som privatpersoner søker bpa, er ganske sikker på at i 2022 kan alle kjønn søke på samme stillinger i arbeidslivet. På flere BPA annonser har jeg lest «Grunnet arbeidets art ønskes det kun kvinner i stillingen». Men jeg vet ikke om det finnes unntak eller om firmaene bryter loven. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sevolix Skrevet 29. september 2022 #725 Del Skrevet 29. september 2022 Nå venter de en liten gutt, ser jeg. 🙂 Noen som vet hvilken menighet det er snakk om? Er det Hjartdal menighetshus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 29. september 2022 #726 Del Skrevet 29. september 2022 Sevolix skrev (3 timer siden): Nå venter de en liten gutt, ser jeg. 🙂 Noen som vet hvilken menighet det er snakk om? Er det Hjartdal menighetshus? så koselig på dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 29. september 2022 #727 Del Skrevet 29. september 2022 Spørs hvor koselig det blir for storesøstrene med tydelig forskjell i barneoppdragelse og etterhvert forventninger siden de lever anno etter regler fra gamle dager. Jenter var ikke mye verdt kontra gutter, og nå ventes odelsgutten etter flere jenter 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 29. september 2022 #728 Del Skrevet 29. september 2022 skruf skrev (1 time siden): Spørs hvor koselig det blir for storesøstrene med tydelig forskjell i barneoppdragelse og etterhvert forventninger siden de lever anno etter regler fra gamle dager. Jenter var ikke mye verdt kontra gutter, og nå ventes odelsgutten etter flere jenter Enig. Blir vel han som arver alt. Hadde vært litt gøy om det viser seg å være en kjønnsforvirret homofil sønn. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 29. september 2022 #729 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Klappe skrev (1 time siden): Enig. Blir vel han som arver alt. Hadde vært litt gøy om det viser seg å være en kjønnsforvirret homofil sønn. Med tanke på miljøet han vil vokse opp i håper jeg for hans del ikke det. Kan ikke forestille meg hvor grusomt det er å vokse opp som "kjønnsforvirret homofil" i en ultrakristen familie/menighet. Er nok av historier der ute av slike skjebner, selvmordsatistikken er triste tall. Husk at han selv kommer til å vokse opp i troen som troende, og hva vil det gjøre med han når han forstår at han selv er alt han er lært er feil? Jeg forstår den "haha tenk om atte' fordi det vil være til stor frusterasjon for faren. Men det er ekte mennesker vi snakker om, ikke tv seriekarakterer. Endret 29. september 2022 av Alice123 17 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 29. september 2022 #730 Del Skrevet 29. september 2022 cas12 skrev (4 timer siden): så koselig på dem Det er jo koselig for alle vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. september 2022 #731 Del Skrevet 29. september 2022 Mye kan sies om litt av hvert, men du verden som den damen kan få til de lekreste ting å spise! Bildene har jeg sett på mange ganger og det ser veldig godt ut. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 30. september 2022 #732 Del Skrevet 30. september 2022 Justlooking skrev (17 timer siden): Det er jo koselig for alle vil jeg tro. Ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 30. september 2022 #733 Del Skrevet 30. september 2022 Hoppetaujenta skrev (17 timer siden): Mye kan sies om litt av hvert, men du verden som den damen kan få til de lekreste ting å spise! Bildene har jeg sett på mange ganger og det ser veldig godt ut. Er inspirerende. Ønsker også et kjøkken jeg kan lage så mye fra naturen og fra bunnen av. Syns hun er flink. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 5. oktober 2022 #734 Del Skrevet 5. oktober 2022 Jeg er spent på når babyen kommer jeg 😄 blir spennende. Håper vi følgere får se et og annet bilde eller hva han blir å hete . Han har en tøff flink mamma og en gjeng flotte søstre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 5. oktober 2022 #735 Del Skrevet 5. oktober 2022 Jeg håper ingen av barna figurerer i sosiale media. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 6. oktober 2022 #736 Del Skrevet 6. oktober 2022 Hoppetaujenta skrev (På 30.9.2022 den 0.05): Mye kan sies om litt av hvert, men du verden som den damen kan få til de lekreste ting å spise! Bildene har jeg sett på mange ganger og det ser veldig godt ut. Skikkelig rå på kjøkkenet den dama. Der er hun rett og slett veldig inspirerende! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 6. oktober 2022 #737 Del Skrevet 6. oktober 2022 Isild skrev (55 minutter siden): Skikkelig rå på kjøkkenet den dama. Der er hun rett og slett veldig inspirerende! Ja, vil se mer av kjøkkenet! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 21. oktober 2022 #738 Del Skrevet 21. oktober 2022 Ser det står at hun er mamma til 6 på insta-bioen nå. Gratulerer 💙 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. oktober 2022 #739 Del Skrevet 21. oktober 2022 27 år og mamma til 6? Bare trist 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 21. oktober 2022 #740 Del Skrevet 21. oktober 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): 27 år og mamma til 6? Bare trist hvorfor? bare fordi du ikke fikk barn så tidlig er det da ikke trist 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå