Unika Skrevet 25. oktober 2021 #301 Del Skrevet 25. oktober 2021 Schmidtherin skrev (15 minutter siden): Men han har skrevet at han har «juridisk» omsorg for barna. Det betyr jo at en eller annen offentlig instans må ha gitt han denne omsorgen (gitt at det han skriver stemmer). Hadde jeg vært henne og en eller annen saksbehandler der ute hadde gitt HAN omsorg, etter alt han har sagt offentlig om oppdragelse osv - så hadde jeg også mistet håpet og kanskje tenkt at det eneste jeg kan gjøre for å beskytte barna er å være der med de. Det juridiske ansvaret fikk han og Maren da barna ble født. Ingen har tatt det fra dem og gitt det tilbake så vidt jeg vet. Som sagt: det er en lang prosess å ta fra noen foreldrerett. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 25. oktober 2021 #302 Del Skrevet 25. oktober 2021 TheEmpress skrev (2 minutter siden): I hennes tilfelle, kunne hun ha fått hjelp flere steder. Det finnes flere instanser og foreninger som kan bidra. Antar at hun også har krav på fri rettshjelp. Hun kunne krevd å få barna på heltid, det tar tid før disse sakene kommer opp i rettsystemet. Tiden hadde også jobbet til hennes fordel. Men man må snakke med folk, rekke ut en hånd og faktisk søke hjelp. Det er lett å tenke at han med "de i menigheten" sitter med makten, men til andre som sitter der ute så må jeg bare si at det er ikke sånn. Kjemp på! Hun kunne fått hjelp flere steder ja. Det koker likevel ned til en enkelt ting; har hun sjanse til å få foreldreretten alene? Ved fravær av vold/misbruk - mest sannsynlig ikke. Dette vet Maren. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 25. oktober 2021 #303 Del Skrevet 25. oktober 2021 TheEmpress skrev (28 minutter siden): Hun var ute og hadde et liv men har valgt å gå inn igjen. Det er nærliggende å tro at han har truet med å ta med seg barna, men det er her hun burde sett etter hjelp. Selvsagt vet jeg at det er utrolig vanskelig å komme seg ut av destruktive, selvutslettende og voldelige forhold. Ja vi er flere som har gjort det, selv om man er ute er man ikke nødvendigvis fri og mange ender med å gå tilbake pga diverse trusler 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. oktober 2021 #304 Del Skrevet 25. oktober 2021 Unika skrev (13 minutter siden): Det juridiske ansvaret fikk han og Maren da barna ble født. Ingen har tatt det fra dem og gitt det tilbake så vidt jeg vet. Som sagt: det er en lang prosess å ta fra noen foreldrerett. Og det er forskjell på omsorgsrett og foreldrerett. De fleste som mister omsorgen for barna, mister ikke foreldreretten i tillegg, dessverre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 25. oktober 2021 #305 Del Skrevet 25. oktober 2021 Schmidtherin skrev (30 minutter siden): Men han har skrevet at han har «juridisk» omsorg for barna. Det betyr jo at en eller annen offentlig instans må ha gitt han denne omsorgen (gitt at det han skriver stemmer). Hadde jeg vært henne og en eller annen saksbehandler der ute hadde gitt HAN omsorg, etter alt han har sagt offentlig om oppdragelse osv - så hadde jeg også mistet håpet og kanskje tenkt at det eneste jeg kan gjøre for å beskytte barna er å være der med de. Hva om det har vært en rettsak og han har fått igjennom en samværsordning som Maren ikke ønsker (at han sksl ha barna alene) Mulig det er nok for å få henne til å flytte tilbake ? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmidtherin Skrevet 25. oktober 2021 #306 Del Skrevet 25. oktober 2021 spirå12 skrev (7 minutter siden): Hva om det har vært en rettsak og han har fått igjennom en samværsordning som Maren ikke ønsker (at han sksl ha barna alene) Mulig det er nok for å få henne til å flytte tilbake ? Det er det jeg også har tenkt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimekkoen Skrevet 25. oktober 2021 #307 Del Skrevet 25. oktober 2021 A har tidligere uttalt seg kritisk til regler og normer i vårt moderne samfunn, blant annet ved at han så seg gift selv om de ikke giftet seg og fylte ut de papirene alle gifte må fylle ut. Mitt spørsmål da er hvordan han stiller seg til regler rundt omsorg, og det er nærliggende å tenke at han her har krevd mor tilbake i sitt liv. På sine premisser. Og at M kanskje har gått med på det for å ikke lage den type uro i sine barns liv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma1984 Skrevet 25. oktober 2021 #308 Del Skrevet 25. oktober 2021 Schmidtherin skrev (32 minutter siden): Men han har skrevet at han har «juridisk» omsorg for barna. Det betyr jo at en eller annen offentlig instans må ha gitt han denne omsorgen (gitt at det han skriver stemmer). Hadde jeg vært henne og en eller annen saksbehandler der ute hadde gitt HAN omsorg, etter alt han har sagt offentlig om oppdragelse osv - så hadde jeg også mistet håpet og kanskje tenkt at det eneste jeg kan gjøre for å beskytte barna er å være der med de. Selv folk som har gjort de skrekkeligste ting, langt verre enn hva han har truet med, har som regel fortsatt foreldrerett til sine barn. Selv foreldre som mister daglig omsorg, f.eks omsorgsovertakelse i barnevernet, er fremdeles juridisk barnets foreldre. Dette er en juridisk prosess som ikke kan avgjøres av en saksbehandler i noen etat. Hvis det å ha ytret meninger om barneoppdragelse i form av tukt og middelalderske holdninger ALENE er en grunn til å mene at han ikke skal ha kontakt med sine barn, er det nok veldig mange foreldre i det ganske land som ligger tynt an. Det er mange i visse miljøer som innehar en del av de samme holdningene, uten at bv renner ned dørene dems. Poenget mitt er at det som Maren og barna står i er komplisert, dyrt og vanskelig, og pappaen til barna har rettigheter som vanskelig lar seg rokke ved.. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 25. oktober 2021 #309 Del Skrevet 25. oktober 2021 Schmidtherin skrev (43 minutter siden): Men han har skrevet at han har «juridisk» omsorg for barna. Det betyr jo at en eller annen offentlig instans må ha gitt han denne omsorgen (gitt at det han skriver stemmer). Hadde jeg vært henne og en eller annen saksbehandler der ute hadde gitt HAN omsorg, etter alt han har sagt offentlig om oppdragelse osv - så hadde jeg også mistet håpet og kanskje tenkt at det eneste jeg kan gjøre for å beskytte barna er å være der med de. Tipper de har foreldrerett/"juridisk omsorg" begge to, men at han ikke anerkjenner Marens (eller andre kvinners) rett til å ha bestemmelsesrett over noe som helst, verken i sitt eget liv eller samfunnet generelt. Han latet jo som om han var gift etter å ha blitt "viet" av et sektmedlem uten vigselsrett, og nå later han som om han er den eneste som har foreldreretten til barna bare fordi sekten hans ikke anerkjenner kvinner som selvstendige mennesker. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 25. oktober 2021 #310 Del Skrevet 25. oktober 2021 Dette har kanskje blitt delt allerede, men da deler jeg igjen. Intervjuet bak fasaden. https://podtail.com/no/podcast/tmpodden-hud-helse-og-livet/54-fra-rebell-til-konservativ-kristen/ Under intervjuet kommer det frem at mannen ville at hun skulle føde hjemme, men Maren valgte å følge legens råd og føde på sykehuset. Hadde hun ikke gjort det hadde hun mest sannsynlig dødd hjemme og det mente mannen egentlig var meningen! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. oktober 2021 #311 Del Skrevet 25. oktober 2021 Selma1984 skrev (16 minutter siden): Selv folk som har gjort de skrekkeligste ting, langt verre enn hva han har truet med, har som regel fortsatt foreldrerett til sine barn. Selv foreldre som mister daglig omsorg, f.eks omsorgsovertakelse i barnevernet, er fremdeles juridisk barnets foreldre. Dette er en juridisk prosess som ikke kan avgjøres av en saksbehandler i noen etat. Hvis det å ha ytret meninger om barneoppdragelse i form av tukt og middelalderske holdninger ALENE er en grunn til å mene at han ikke skal ha kontakt med sine barn, er det nok veldig mange foreldre i det ganske land som ligger tynt an. Det er mange i visse miljøer som innehar en del av de samme holdningene, uten at bv renner ned dørene dems. Poenget mitt er at det som Maren og barna står i er komplisert, dyrt og vanskelig, og pappaen til barna har rettigheter som vanskelig lar seg rokke ved.. Dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 25. oktober 2021 #312 Del Skrevet 25. oktober 2021 Nå må dere roe ned noen hakk. Skal folk som ikke hverken har kjennskap til saken eller de det gjelder, pøse på med meldinger til barnevernet og politi? La nå de som kjenner vedkommende ta seg av eventuelle slike saker, ikke følgere fra sosiale medier. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorland Skrevet 25. oktober 2021 #313 Del Skrevet 25. oktober 2021 Tenker Maren å betale tilbake pengestøtten hun har fått forøvrig? Det er et legitimt spørsmål. Hvis alt hun har sagt de siste månedene bare har vært løgn, og hun ikke står inne for det hun har sagt, vil jeg nesten tørre å påstå at hun har bedrevet svindel. Disse spørsmålene bør hennes søster og andre som fremstår som hennes talsperson nå svare på 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushiii Skrevet 25. oktober 2021 #314 Del Skrevet 25. oktober 2021 skruf skrev (8 timer siden): Blir vel også slutt med keto-kosthold og tilbake til vanlig husmannskost….Andreas har tidligere uttalt at han vil gjeninnføre den «gode gammeldagse» gardskjerringa, og gardskjerringer i gamle dager lagde og spiste husmannskost. Han har spist lavkarbo i mange år, sjekk Facebook. Så akkurat kostholdet får hun vel holde på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 25. oktober 2021 #315 Del Skrevet 25. oktober 2021 Mange snakker om denne Messenger gruppen. Hvem kan man kontakte for å bli med ? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krysopras Skrevet 25. oktober 2021 #316 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) Og hersketeknikkene hagler… «Mener og handler man ikke som jeg ville gjort, er man enten helt blind, dum, eller hjernevaska.» Gresset SKAL alltid være grønnere på den andre sida. Latterlig. Vi dagens norske kvinner misliker når noen klarer å reparere ekteskapet og kjernefamilien sin, istedenfor å kaste det i biodunken. Én for én er vi støttende ovenfor medsøstre som ønsker seg tilbake, men er vi flere sammen, roper vi «DUMP HAN!» i kor. Forstå det den som kan. Endret 25. oktober 2021 av Krysopras 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 25. oktober 2021 #317 Del Skrevet 25. oktober 2021 Krysopras skrev (2 minutter siden): Og hersketeknikkene hagler… «Mener og handler man ikke som jeg ville gjort, er man enten helt blind eller hjernevaska.» Gresset SKAL alltid være grønnere på den andre sida. Latterlig. Vi dagens norske kvinner misliker når noen klarer å reparere ekteskapet og kjernefamilien sin, istedenfor å kaste det i biodunken. Én for én er vi støttende ovenfor medsøstre som ønsker seg tilbake, men er vi flere sammen, roper vi «DUMP HAN!» i kor. Forstå det den som kan. Tull ! Det Maren selv har fortalt, er ikke et velfungerende eksteskap. Det er fysisk og psykisk mishandling, og ja ! Vi heier på dem som kommer seg utav sånne forferdelige forhold ! 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 25. oktober 2021 #318 Del Skrevet 25. oktober 2021 Krysopras skrev (10 minutter siden): Og hersketeknikkene hagler… «Mener og handler man ikke som jeg ville gjort, er man enten helt blind eller hjernevaska.» Gresset SKAL alltid være grønnere på den andre sida. Latterlig. Vi dagens norske kvinner misliker når noen klarer å reparere ekteskapet og kjernefamilien sin, istedenfor å kaste det i biodunken. Én for én er vi støttende ovenfor medsøstre som ønsker seg tilbake, men er vi flere sammen, roper vi «DUMP HAN!» i kor. Forstå det den som kan. Personlig synes jeg det er svært enkelt å forstå at norske kvinner foretrekker forhold uten vold og sosial kontroll, men hver sin lyst, si. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. oktober 2021 #319 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg kom forøvrig over denne da jeg googlet henne tidligere i dag https://www.f-b.no/barn-og-ungdom-moshpit/mosh-pit-ung-i-fredrikstad/det-var-n-telefon-og-spriten-ble-levert-pa-dora/s/2-2.952-1.6309587 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria-72 Skrevet 25. oktober 2021 #320 Del Skrevet 25. oktober 2021 Diamant20 skrev (5 minutter siden): Jeg kom forøvrig over denne da jeg googlet henne tidligere i dag https://www.f-b.no/barn-og-ungdom-moshpit/mosh-pit-ung-i-fredrikstad/det-var-n-telefon-og-spriten-ble-levert-pa-dora/s/2-2.952-1.6309587 Dette er triste erfaringer for ei ung jente, og en mulig forklaring på hvor hennes sårbarhet og søken etter «trygge rammer» oppsto!? Hun tok forøvrig selv kontakt med Andreas når hun hadde sett han på Farmen. Har så vondt av henne. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå