Parv Skrevet 15. juni 2021 #481 Del Skrevet 15. juni 2021 24aa skrev (20 minutter siden): Nå er det akkurat en uke siden ultralyd, og jeg er allerede livredd for at det ikke lengre er noe liv. Hvordan holde ut dette?! Man må faktisk bare slå seg til ro med at man ikke kan kontrollere det som foregår inni kroppen ❤️ Lettere sagt enn gjort, men realiteten er jo at kroppen styrer dette selv og at det i de fleste tilfellene faktisk går bra. Kjenner meg veldig igjen i denne tankegangen, og det føles uutholdelig å vente på at tiden skal gå. For min del hjelper det å prøve og fylle dagene på jobb. Ikke kjenn etter for mye og tren på å putte de engstelige tankene i en «skuff». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 15. juni 2021 #482 Del Skrevet 15. juni 2021 Parv skrev (26 minutter siden): Man må faktisk bare slå seg til ro med at man ikke kan kontrollere det som foregår inni kroppen ❤️ Lettere sagt enn gjort, men realiteten er jo at kroppen styrer dette selv og at det i de fleste tilfellene faktisk går bra. Kjenner meg veldig igjen i denne tankegangen, og det føles uutholdelig å vente på at tiden skal gå. For min del hjelper det å prøve og fylle dagene på jobb. Ikke kjenn etter for mye og tren på å putte de engstelige tankene i en «skuff». Takk. Barnet er et resultat av ivf da jeg ikke kan bli gravid på egenhånd, så er veldig redd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 15. juni 2021 #483 Del Skrevet 15. juni 2021 24aa skrev (36 minutter siden): Takk. Barnet er et resultat av ivf da jeg ikke kan bli gravid på egenhånd, så er veldig redd Det forstår jeg godt 🤗 Det er vanskelig å forestille seg hvor tøff en slik prosess er - både fysisk og psykisk. Hvor langt er du på vei nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 15. juni 2021 #484 Del Skrevet 15. juni 2021 Parv skrev (29 minutter siden): Det forstår jeg godt 🤗 Det er vanskelig å forestille seg hvor tøff en slik prosess er - både fysisk og psykisk. Hvor langt er du på vei nå? Er 8+4, er min første graviditet 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 15. juni 2021 #485 Del Skrevet 15. juni 2021 24aa skrev (Akkurat nå): Er 8+4, er min første graviditet 😊 Da er du jo godt på vei allerede 🤗 gode sjanser for at alt går veien da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #486 Del Skrevet 15. juni 2021 Ja det er en fordel med å være så trøtt og sliten hele tiden som jeg er nå... jeg tar blunder hele tiden og legger meg tidlig. Dagene går raskere av det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 15. juni 2021 #487 Del Skrevet 15. juni 2021 Parv skrev (3 timer siden): Håper alt utvikler seg som det skal. 🤞🍀 Som @Amatariel skriver; det kan jo være vanskelig å få helt 100% nøyaktige mål så tidlig, og egget kan ha festet seg litt senere. Det er jo millimeter som avgjør. ❤️ Takk @ParvHåper det kanskje ble målt noen millimeter feil😊 monroe927 skrev (3 timer siden): @Påske-egget En venninne av meg som ble «satt tilbake» på TUL ble også veldig engstelig og skuffet, men det har gått helt strålende fint, og hun nærmer seg termin nå. Det er mye med menneskekroppen vi ikke klarer å regne oss frem til, ting går ikke alltid helt som planlagt - virket den som gjorde undersøkelsen engstelig også eller?☺️ krysser virkelig fingrene for deg! 🤞 Ellers er det faktisk sånn at om du går til en kompetent gynekolog/jordmor er målingene som gjøres tidlig i svangerskapet svært pålitelige. Nettopp fordi det er utrolig små variasjoner blant foster på den tiden, senere i svangerskapet er det større «normalvariasjoner» på barnet. KK i Bergen endrer svært sjelden på termindato satt på TUL nettopp pga. dette. Takk for oppmuntrende kommentar @monroe927Hun som gjorde undersøkelse virket ikke bekymret nei, sa alt så bra ut, men hun var ikke så opptatt av å høre på min info angående dato for EL osv🤔 Har også hørt målingene på TUL er nøyaktige, men håper det kan være en naturlig forklaring🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pm07 Skrevet 15. juni 2021 #488 Del Skrevet 15. juni 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Ja det er en fordel med å være så trøtt og sliten hele tiden som jeg er nå... jeg tar blunder hele tiden og legger meg tidlig. Dagene går raskere av det Kjenner meg veeldig igjen!😅 Jeg har heldigvis muligheten til å bruke pausen på jobb til å ta en powernap, så sover 20min midt på dagen og legger meg tidlig 😅 Skulle helst sovet 12-14 timer om dagen! Endelig fått time til TUL, 5 juli! Da er jeg ca 7+3, håper tiden går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #489 Del Skrevet 15. juni 2021 Pm07 skrev (18 minutter siden): Kjenner meg veeldig igjen!😅 Jeg har heldigvis muligheten til å bruke pausen på jobb til å ta en powernap, så sover 20min midt på dagen og legger meg tidlig 😅 Skulle helst sovet 12-14 timer om dagen! Jeg og! Hjemmekontorlivet... før spiste jeg lunch og så 30 min tv-serie midt på dagen. Men nå znorker jeg på sofaen i 30 minutter og spiser lunchen foran pc'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magenta Skrevet 15. juni 2021 #490 Del Skrevet 15. juni 2021 HannaNO skrev (13 timer siden): Woho! Enda en liten milepæl 😂 Når begynte dere å merke på kroppen at dere var gravide? Så fin test @HannaNO Jeg begynte å merke det på kroppen ved ikm, det var bare det at jeg trodde det var menssmerter. Uken etterpå, i uke 5, begynte kvalme og trøtthet og svimmelhet. Håper det går bra med deg @Julie97 Hørtes skummelt ut, men det trenger jo ikke være noe farlig. Hvordan gikk det hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 15. juni 2021 #491 Del Skrevet 15. juni 2021 1 hour ago, Amatariel said: Jeg og! Hjemmekontorlivet... før spiste jeg lunch og så 30 min tv-serie midt på dagen. Men nå znorker jeg på sofaen i 30 minutter og spiser lunchen foran pc'n Powernap stort sett hver dag her også. Dog har jeg det litt stille og kjedelig på jobb om dagen, så blir jo ikke mindre daff av det. Men ikke sovet i dag, og nå er jeg helt segneferdig før kl 21 🥱😴 @Påske-egget krysser fingrene for at det går riktig vei! @Julie97 hvordan gikk det hos legen i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie97 Skrevet 15. juni 2021 #492 Del Skrevet 15. juni 2021 Så fint at dere tenker på meg 💕 Jeg har blødd i hele dag, så dette er nok desverre en spontanabort 😭 jeg er helt knust.. legen tok blodprøve for å være sikker og jeg skal tilbake på torsdag for å se om hcg synker, noe jeg tipper den gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 15. juni 2021 #493 Del Skrevet 15. juni 2021 Julie97 skrev (27 minutter siden): Så fint at dere tenker på meg 💕 Jeg har blødd i hele dag, så dette er nok desverre en spontanabort 😭 jeg er helt knust.. legen tok blodprøve for å være sikker og jeg skal tilbake på torsdag for å se om hcg synker, noe jeg tipper den gjør... Uff, så leit å høre 😓 sender deg en god klem. 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taletrengt Skrevet 15. juni 2021 #494 Del Skrevet 15. juni 2021 Amatariel skrev (På 8.6.2021 den 19.36): Velkommen! Hvor gammel var du da du fikk ditt første barn? Jeg hadde akkurat fylt 19 år da jeg fikk. Og har en god del år aldersforskjell mellom mine, så har også følt meg som en førstegangs hver gang jeg har blitt gravid på nytt. Ikke så mange som deg da, men. Spennende at du er gravid igjen 😊 Takk🤩 Jeg var 20 år da jeg fikk første, og 23 da jeg fikk andre. Jeg fant ut at jeg var gravid igjen nå, like før konfirmasjonen til eldste 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #495 Del Skrevet 16. juni 2021 Taletrengt skrev (9 timer siden): Takk🤩 Jeg var 20 år da jeg fikk første, og 23 da jeg fikk andre. Jeg fant ut at jeg var gravid igjen nå, like før konfirmasjonen til eldste 😅 Ja sånn kan det gå 😊 Blir stas med en liten igjen da! Har du fortalt de kommende søskene det? Her blir det enda noen uker til vi sier noe... litt spent på hvordan 17-åringen vil ta det. Blir kanskje noe himling med øynene og frykt for å sitte barnevakt! Hun har hjulpet en del til med sine yngre søsken før så hun er nok lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taletrengt Skrevet 16. juni 2021 #496 Del Skrevet 16. juni 2021 Amatariel skrev (13 minutter siden): Ja sånn kan det gå 😊 Blir stas med en liten igjen da! Har du fortalt de kommende søskene det? Her blir det enda noen uker til vi sier noe... litt spent på hvordan 17-åringen vil ta det. Blir kanskje noe himling med øynene og frykt for å sitte barnevakt! Hun har hjulpet en del til med sine yngre søsken før så hun er nok lei. Vi har ikke fortalt det til så mange enda, kun svigermor og et par søstre av oss😅 Tror at barna blir veldig glade, de har «mast» om småsøsken lenge! Vel, de får ikke bare ett, men TO søsken!🙈 Jeg var på TUL i går, og der viste det seg at det er to stk inne i magen min! Egentlig har jeg hatt det på følelsen, for jeg har hatt mye mer fremtredende symptomer nå enn tidligere, og jeg har mange tvillinger i slekta mi. Jeg er tvilling selv også😅 Så det er både skremmende og gøy! Kan skjønne at din eldste kan bli lei av å sitte barnevakt, men samtidig er det kanskje slitt stas og? Jeg håper i alle fall våre barn ønsker å bysse litt når de små kommer, kan trenge litt flere hender da😅 Nå er det jo veldig tidlig i svangerskapet enda, og gynekologen sa at det er en litt større risiko for abort med flerlinger. Men det så helt normalt og fint ut i går, i alle fall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #497 Del Skrevet 16. juni 2021 Taletrengt skrev (6 minutter siden): Vi har ikke fortalt det til så mange enda, kun svigermor og et par søstre av oss😅 Tror at barna blir veldig glade, de har «mast» om småsøsken lenge! Vel, de får ikke bare ett, men TO søsken!🙈 Oooi to stk da! Så herlig! Det blir jo veldig fint for småttisene da ♥ Når det først skulle komme barn såpass mange år etter storesøskene tenker jeg. Jada, eldste her forguder småsøskene sine og har lekt mye med dem og passet dem gladelig (helt frivillig) 😅 Hun er jo veldig glad i barn så det blir nok en positiv nyhet når hun finner ut av jeg er gravid. Men litt annerledes blir det nok, fordi hun er såpass stor. Har begynt på vgs, og fokuset går nok til studier, venner, kjærester (etterhvert). Og det er greit, sånn skal det være! Vi får ty mer til broren for barnevakt denne gangen, som er 11 år Fint å ha hemmeligheten for seg selv en stund ❤️ Her er det kun min søster som vet. Blir nok enda noen uker til før vi sier det til noen flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taletrengt Skrevet 16. juni 2021 #498 Del Skrevet 16. juni 2021 Amatariel skrev (33 minutter siden): Oooi to stk da! Så herlig! Det blir jo veldig fint for småttisene da ♥ Når det først skulle komme barn såpass mange år etter storesøskene tenker jeg. Jada, eldste her forguder småsøskene sine og har lekt mye med dem og passet dem gladelig (helt frivillig) 😅 Hun er jo veldig glad i barn så det blir nok en positiv nyhet når hun finner ut av jeg er gravid. Men litt annerledes blir det nok, fordi hun er såpass stor. Har begynt på vgs, og fokuset går nok til studier, venner, kjærester (etterhvert). Og det er greit, sånn skal det være! Vi får ty mer til broren for barnevakt denne gangen, som er 11 år Fint å ha hemmeligheten for seg selv en stund ❤️ Her er det kun min søster som vet. Blir nok enda noen uker til før vi sier det til noen flere. Ja, da slipper vi å få en attpåklatt som vil bli «enebarn» deler av tiden 😅 stor stas, og veldig skummelt! Regner med det er litt andre ting som interesserer storesøster hos dere nå, enn bleieskift ja☺️ Men stas blir det nok uansett! Her har vi tre storesøstre på 9, 12 og 13 år, og en storebror som er nykomf. Tror jentene her i huset er i rett alder når det kommer til ønske om å stelle babyer 😄❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #499 Del Skrevet 16. juni 2021 Taletrengt skrev (Akkurat nå): Her har vi tre storesøstre på 9, 12 og 13 år, og en storebror som er nykomf. Tror jentene her i huset er i rett alder når det kommer til ønske om å stelle babyer 😄❤️ Ja det er virkelig perfekt. Eldste vår var 11 år da lillesøsteren kom til verden og det var så fint ♥ Både med lek, stell og pass. Du får kanskje noe ekstra oppfølging med tvillinger, ny UL om en liten stund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taletrengt Skrevet 16. juni 2021 #500 Del Skrevet 16. juni 2021 Amatariel skrev (24 minutter siden): Ja det er virkelig perfekt. Eldste vår var 11 år da lillesøsteren kom til verden og det var så fint ♥ Både med lek, stell og pass. Du får kanskje noe ekstra oppfølging med tvillinger, ny UL om en liten stund? Ja, jeg blir henvist til st.Olavs i uke 10, for ny ultralyd og diverse. Jeg vet egentlig ikke hva som skal skje😅 jeg var med søsteren min på hennes TUL for 15 år siden, da det viste seg at hun ventet tvillinger. Vi ble skysset inn på et møterom med leger og forskjellig, for informasjon osv. Men skal bli tettere oppfulgt med flerlinger ja, så blir nok oftere kontroller og ultralyder 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå