Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvilken diagnose dette kan være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må være forsiktig med detaljer så ikke noen kjennes igjen, bare se på hva jeg skriver og ikke spør "hvorfor har du personen i livet" osv.

Men det er en person som bare ødelegger helt gleden ved å kjøpe gave til familiemedlem. Dette er ett av mange eksempler. 
Hn konkurrerer rett og slett om å være favoritten. Når noen har fått ei gave, så kommer alltid ei nyere eller dyrere gave fra den andre, altså av samme ting. Bare et eksempel nå, men gis en iphone 11 pro i gave så kan du banne på personen kommer med iphone 12 pro max i stedet. Kjøper jeg meg ny bil, selv om jeg har hatt samme bilen i 12 år, så kommer vedkommende med nyere og dyrere bil etterpå. 
Jeg sier heller aldri lenger om jeg har sett noe jeg vil investere i, for da henger vedkommende seg på i samme slengen og ødelegger alt sammen. Jeg sa noe jeg holdt på med for et par år siden, var noe jeg tjente litt penger på, men da begynte vedkommende med det samme. 
Ekstremt flinke til å få noen å synes synd på seg om de ikke lykkes i manipuleriniga de prøvde først. Slapper veldig av så lenge andre er nedenfor. Hvis noen mister jobben, blir skilt, får livet redusert, så slapper de veldig av og er din beste venn. Når du reiser deg igjen, og enda verre, om du tjener mer enn dem, får en bedre jobb eller hva som helst, så svartner de i blikket.
Kan noen klare å se hva dette ligner?

Anonymkode: ae972...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Narsissisme

Anonymkode: dc93b...520

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig selvtillit ihvertfall. Opptatt av materialistiske ting og bruker det. Snev av narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Men husk, personen får kun glede av det så lenge noen reagerer. 

Anonymkode: 9a18d...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Veldig dårlig selvtillit ihvertfall. Opptatt av materialistiske ting og bruker det. Snev av narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Men husk, personen får kun glede av det så lenge noen reagerer. 

Anonymkode: 9a18d...48f

Selvtilliten er ofte på topp/god. Selvfølelsen derimot, den er i minus. 

Anonymkode: dc93b...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...