Gå til innhold

Tallet 30 = automatisk gammel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 29 var jeg mer populær enn noensinne. Peaket sent så sikkert litt med det å gjøre, fikk mer oppmerksomhet da enn som 22 for eksempel. Men nå som jeg er 30 og snart fyller 31 er det som jeg har blitt usynlig 😅 ingen som ber meg ut på tinder lenger, ingen på sosiale medier, da jeg kunne bli bedt ut av opp til 5 menn på sosiale medier på en vanlig uke. Ingen hankjønn skriver melding eller tar kontakt lenger.

Har ikke forfalt på det 1,5 året, trener mer enn før også. Er det tallet 30 i seg selv som er avtennende? Heldigvis har jeg andre kvaliteter enn utseende så er ikke verdens undergang, men kjenner jo det er synd og at det kanskje er for sent å få seg mann og barn nå. Grunnen til at jeg ikke lette etter kjæreste da jeg var populær var at jeg hadde fryktelig kjærlighetssorg som varte i 2 år og ville ikke dra det inn i noe nytt.

Anonymkode: cdb8e...a37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31, og synes jeg merker det samme, til og med ute på gata! Her om dagen var det en fyr som blunket til meg i forbifarten, men det må være første gang på snart to år at jeg har fått litt oppmerksomhet...

Anonymkode: 41b6e...c84

AnonymBruker
Skrevet

Selv folk i 70-årene finner kjærligheten, så ikke stress med det🌸

Anonymkode: 3738b...90a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er 31, og synes jeg merker det samme, til og med ute på gata! Her om dagen var det en fyr som blunket til meg i forbifarten, men det må være første gang på snart to år at jeg har fått litt oppmerksomhet...

Anonymkode: 41b6e...c84

Interessant. Trodde det skulle skje mer gradvis med årene, ikke over natta liksom. Er litt kjipt syns jeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje litt sånn at vi legger merke til runde tall, det er derfor ting koster 19.90 kr på butikken i stedet for 20. Og derfor menn på 179 ikke har sjans på tinder, mens menn på 180 har. Egentlig teit, men sånn er vi tydeligvis skapt.

Men dette er vel først og fremst en issue på tinder, hvor det første man ser er alderen?

Anonymkode: 7eeaa...cb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leste overskriften tenkte jeg "nei, absolutt ikke" for jeg er 32 og føler meg ikke gammel. Men så dette lå under singelliv og dating og jeg er jo i forhold, så da merker jeg det vel ikke.

Syns det er veldig rart at man ser på 30 som gammel i dag. De aller fleste studerer jo lenge nå og ønsker på fokusere på jobb noen år osv før man slår seg til ro..

Kanskje er det den greia alle menn hører at "alle damer over 30 er klare for barn" som skremmer kanskje..

Anonymkode: 9c2e9...bb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kanskje litt sånn at vi legger merke til runde tall, det er derfor ting koster 19.90 kr på butikken i stedet for 20. Og derfor menn på 179 ikke har sjans på tinder, mens menn på 180 har. Egentlig teit, men sånn er vi tydeligvis skapt.

Men dette er vel først og fremst en issue på tinder, hvor det første man ser er alderen?

Anonymkode: 7eeaa...cb7

Godt poeng. Men merker enorm nedgang på sosiale medier også, hadde «offentlig» bursdag der så folk fikk det jo med seg. Føler meg nesten litt forkastet, siden jeg ble et år eldre er det ut av vinduet liksom 😅 men skal prøve å ikke ta det personlig, det er sånn livet er. Bare synd jeg var for deprimert til å orke å lete da jeg var 29. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg leste overskriften tenkte jeg "nei, absolutt ikke" for jeg er 32 og føler meg ikke gammel. Men så dette lå under singelliv og dating og jeg er jo i forhold, så da merker jeg det vel ikke.

Syns det er veldig rart at man ser på 30 som gammel i dag. De aller fleste studerer jo lenge nå og ønsker på fokusere på jobb noen år osv før man slår seg til ro..

Kanskje er det den greia alle menn hører at "alle damer over 30 er klare for barn" som skremmer kanskje..

Anonymkode: 9c2e9...bb9

Ja, kanskje de tenker desperasjon. Selv om det er ulogisk da en 29-åring neppe får automatisk lyst på barn som 30, hehe. Men tror dette med runde tall som er nevnt gjør det mer synlig. At det er rett og slett litt psykologisk og hva de forbinder med den alderen

• Liker 1
Skrevet

Å buhu ingen stalker deg som før fordi du er 30. 

BE UT NOEN UT SELV DA?! 

Female privilege. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, DHG said:

Å buhu ingen stalker deg som før fordi du er 30. 

BE UT NOEN UT SELV DA?! 

Female privilege. 

Hvor står det at jeg ikke gjør det? Har bedt ut mange jeg, spesielt de som har skrevet hei til meg først, men nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noe tøys. Jeg peaket seint, i midten av tredveåra, nå har jeg passert førti med et par år, og jeg er fortsatt like populær. 

Anonymkode: 5c778...4e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

ingen som ber meg ut på tinder lenger, ingen på sosiale medier, da jeg kunne bli bedt ut av opp til 5 menn på sosiale medier på en vanlig uke. Ingen hankjønn skriver melding eller tar kontakt lenger.

Hva med å treffe menn på "gamlemåten"? Altså i det virkelige livet, ikke på nettet.

Anonymkode: cbcde...46a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva med å treffe menn på "gamlemåten"? Altså i det virkelige livet, ikke på nettet.

Anonymkode: cbcde...46a

Har ingen single og barnløse venninner, de vil finne på ting men aldri noe som innebærer bytur/spise ute og slike ting. De eneste jeg får med ut på det er mannlige venner, og da har jeg merket menn holder seg langt unna 😜

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tøys. Jeg peaket seint, i midten av tredveåra, nå har jeg passert førti med et par år, og jeg er fortsatt like populær. 

Anonymkode: 5c778...4e8

Jeg er mer populær i det virkelige liv enn på nett, men er ikke lett å møte noen i Norge utenfor nett syns jeg, utenom byen

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Da jeg var 29 var jeg mer populær enn noensinne. Peaket sent så sikkert litt med det å gjøre, fikk mer oppmerksomhet da enn som 22 for eksempel. Men nå som jeg er 30 og snart fyller 31 er det som jeg har blitt usynlig 😅 ingen som ber meg ut på tinder lenger, ingen på sosiale medier, da jeg kunne bli bedt ut av opp til 5 menn på sosiale medier på en vanlig uke. Ingen hankjønn skriver melding eller tar kontakt lenger.

Har ikke forfalt på det 1,5 året, trener mer enn før også. Er det tallet 30 i seg selv som er avtennende? Heldigvis har jeg andre kvaliteter enn utseende så er ikke verdens undergang, men kjenner jo det er synd og at det kanskje er for sent å få seg mann og barn nå. Grunnen til at jeg ikke lette etter kjæreste da jeg var populær var at jeg hadde fryktelig kjærlighetssorg som varte i 2 år og ville ikke dra det inn i noe nytt.

Haha nei, men jeg tenker jo at det er naturlig at sånne ting går i bølgedaler. Nå var jeg bare på Tinder i ti dager før jeg ikke orket mer, men jeg tenker at man kan da ikke vente på at andre tar kontakt? Hvis det er noen du ønsker kontakt med så er det jo bare å si hei først? Så farlig er det ikke. Videre så tenker jeg at det handler jo ikke om hvor mange som tar kontakt, men at man får kontakt med en som man ønsker? Det burde måles i kvalitet og ikke kvantitet. 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Det høres ganske utrolig ut at i det øyeblikket man fyller 30 så forsvinner alle menn. Jeg har ikke spesielt mye tro på at det er særlig reelt, men på kg liker man jo å fremstille kvinner som så gamle hele tiden. Man er gammel før livet har begynt omtrent. Noen mener at til og med at kvinner over 25 er gamle. 

Jeg har ikke merket noe til det. Har fått like mye eller like lite oppmerksomhet uansett hvor gammel jeg er. Opplever egentlig ikke det mange skriver om at kvinner ikke får særlig mye oppmerksomhet når de bikker 30, men så har jeg aldri vært ettertraktet og oppmerksomheten har holdt seg stabil hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg var det omvendt . Var usynlig for menn i tenårene og tyveårene, men så fort jeg bikka 30 så ble jeg sjekka opp og flørtet med. Nå er jeg over 40 og får fortsatt masse oppmerksomhet fra menn. 

Anonymkode: 6df98...4cf

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For meg var det omvendt . Var usynlig for menn i tenårene og tyveårene, men så fort jeg bikka 30 så ble jeg sjekka opp og flørtet med. Nå er jeg over 40 og får fortsatt masse oppmerksomhet fra menn. 

Anonymkode: 6df98...4cf

Endret av 13579
...
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Blått said:

Haha nei, men jeg tenker jo at det er naturlig at sånne ting går i bølgedaler. Nå var jeg bare på Tinder i ti dager før jeg ikke orket mer, men jeg tenker at man kan da ikke vente på at andre tar kontakt? Hvis det er noen du ønsker kontakt med så er det jo bare å si hei først? Så farlig er det ikke. Videre så tenker jeg at det handler jo ikke om hvor mange som tar kontakt, men at man får kontakt med en som man ønsker? Det burde måles i kvalitet og ikke kvantitet. 

Tar kontakt jeg også. Selv de som superliker og skriver ‘WOW, du var vakker’ eller ‘peneste øynene jeg noen gang har sett’ på sånn swipe note er ikke interessert i å møtes hvis jeg syns de ser attraktive ut og spør de ut på en kaffe. Skjønner de sikkert slenger ut sånn til alle da. Men jeg har egentlig innsett at det er for sent for meg så jeg vil ikke prøve mer. Uansett interessant fenomen dette med kvinner og alder, vi har jammen dårlig tid 🤣 fant meg en mann som 23, men han gjorde det slutt bare 1,5 år før 30. Så man er ikke sikret familie selv om man leter i sine beste år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare et par år  til 50, men får stadig komplimenter fra menn. Sist i går da jeg gikk tur i skogen. møtte på to menn som var meget hyggelige og sa jeg var så søt og hyggelig ei jente og at det ikke var hver dag at  de møtte på så fine damer i skogen. Så dette er bare tull.

Anonymkode: eb699...21b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...