Gå til innhold

Er du for eller imot vaksinepass?

Er du for eller imot vaksinepass?  

230 stemmer

1. 1. Er du for eller imot vaksinepass?

• For, men bare for reiser mellom ulike land
      60
    • For, også for bruk innenlands (f.eks. konserter, kino, spisesteder, og butikker/kjøpesentre)
      80
    • Helt imot
      76
    • Vet ikke
      14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange opphetede diskusjoner om innføring av vaksinepass for tiden.  Er du for eller imot vaksinepass?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig imot !!

• Liker 18
Skrevet
Tunique skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig imot !!

Selvfølgelig for. 

Det er viktig å åpne så fort vi kan. 

• Liker 26
Skrevet (endret)

Selvsagt imot! Sosial kreditering for lydighet til staten er kvalmt og Norge uverdig. Dugnaden ble over tid endret til forbud og tvang. Nå endrer den karakter igjen. Nå er det indirekte vaksinasjonstvang. Hva blir neste grep? Sende de som nekter å la seg vaksinere til interneringsleire? 

Dette er først og fremst en fallitterklæring fra myndighetene. De gir opp retorikk og myk makt til fordel for pisk. Styggedom fra en illegitim regjering. Hvis vaksinen faktisk beskytter mot sykdom, hva er da hensikten med å kneble de uvaksinerte?! 

My fucking body, my fucking choice to make! 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 27
Skrevet

Synes det er greit for reise mellom ulike land, men fullstendig imot innenlands bruk.

• Liker 10
Skrevet

Og kom ikke her å si at det ikke er tvang! Vi får jo verken lov til å reise, gå på kulturarrangementer eller noe som helst med disse totalitære reglene! 

Jeg er oppriktig skremt over hvor fort demokratiet svinner under føttene våre!

• Liker 21
Skrevet

Jeg er for, men kun i forbindelse med utenlandsreiser. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Man må jo ha feks gulfebervaksine og pass for dette for å slippe inn i en del land, så ser ikke hvordan coronavaksinen er annerledes enn det. Tror ikke dere som er imot coronavaksinen hadde protestert på gulfebervaksinen, så hva gjør denne vaksinen annerledes?

Endret av hjema
  • Liker 20
Skrevet
hjema skrev (3 minutter siden):

Man må jo ha feks gulfebervaksine for å slippe inn i en del land, så ser ikke hvordan coronavaksinen er annerledes enn det. Tror ikke dere som er imot coronavaksinen hadde protestert på gulfebervaksinen, så hva gjør denne vaksinen annerledes?

Det er innenlands bruk folk reagerer sterkest på. 

• Liker 9
Skrevet
hjema skrev (3 minutter siden):

Man må jo ha feks gulfebervaksine for å slippe inn i en del land, så ser ikke hvordan coronavaksinen er annerledes enn det. Tror ikke dere som er imot coronavaksinen hadde protestert på gulfebervaksinen, så hva gjør denne vaksinen annerledes?

Ehh, den brukes kun ved utenlandsreiser? Den har vært i bruk i 70 år og har derfor svært, svært gode longitude data å vise til. Den er ikke fremstilt ved bruk av ny mRNA teknologi...? 

Viktigst av alt, man trenger ikke ta den for å gå på konsert eller fotballkamp!

• Liker 11
Skrevet
13 minutter siden, Den Sagnsomsuste said:

My fucking body, my fucking choice to make! 

Kommer til å gå i demonstrasjonstoget dersom vaksinering med tvang en dag kommer opp som forslag. Men synes det er helt greit at man får noen begrensninger i en pandemi dersom man nekter vaksine, med mindre man har medisinske grunner til det (disse bør også få en form for vaksinepass synes jeg).

• Liker 5
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden):

Ehh, den brukes kun ved utenlandsreiser? Den har vært i bruk i 70 år og har derfor svært, svært gode longitude data å vise til. Den er ikke fremstilt ved bruk av ny mRNA teknologi...? 

Viktigst av alt, man trenger ikke ta den for å gå på konsert eller fotballkamp!

Ehh, man må jo ha den i de landene hvor det finnes gulfeber, så derfor det ikke er krav om gulfeberpass i Norge. Corona finnes overalt....

• Liker 3
Skrevet
Tunique skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig imot !!

Ja enig! Hva faen feiler folk som sier ja til dette? Saueflokken må våkne!!!!!

• Liker 18
Skrevet
hjema skrev (Akkurat nå):

Ehh, man må jo ha den i de landene hvor det finnes gulfeber, så derfor det ikke er krav om gulfeberpass i Norge. Corona finnes overalt....

Befolkningen som bor der? Nei, de har i stor grad utviklet resistens. Uansett, parallellen til Gullfeber halter ettersom at letaliteten for Gullfeber ligger skyhøyt over korona. 

• Liker 6
Skrevet
apokryf skrev (2 minutter siden):

Ja enig! Hva faen feiler folk som sier ja til dette? Saueflokken må våkne!!!!!

De er akkurat som alle andre manipulerte befolkninger i verden. De kjøper et fryktnarrativ og finner seg i alt myndighetene finner på for å bekjempe "faren" som de blir ledet til å tro på. 

• Liker 9
Gjest Paramount
Skrevet

Dersom de som ønsker vaksine får tilbud om vaksine, og vaksinerer seg, ser jeg ikke noe behov for et slikt pass. Forutsatt at vaksinen er effektiv. De som ikke har vaksine blir bare en trussel mot seg selv og andre som ikke har tatt vaksine. Det burde være et frivillig valg. 

Skrevet

For reising inn til Norge, ja. Innenlands, nei.

Veldig stor forskjell på disse to tingene. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg er for vaksinepass, så lenge absolutt alle har fått tilbud om vaksine før det trer i kraft. Litt mer skeptisk til å måtte ha vaksinepass for å gå på kino feks, men om det er det som må til for å åpne samfunnet igjen så ser jeg ingen problemer med det. 

Men igjen, jeg mener alle burde fått tilbudet først, hvis ikke blir det veldig urettferdig. De som har fått vaksine først er de samme som vi andre har isolert oss for i halvannet år. Jeg har ikke vært redd for å bli syk selv, men jeg har vært LIVREDD for å smitte noen i risikogruppen. Men nå kan de gjerne vente på oss før de kan leve som før. 

• Liker 9
Skrevet
fotballjenta skrev (1 minutt siden):

Jeg er for vaksinepass, så lenge absolutt alle har fått tilbud om vaksine før det trer i kraft. Litt mer skeptisk til å måtte ha vaksinepass for å gå på kino feks, men om det er det som må til for å åpne samfunnet igjen så ser jeg ingen problemer med det. 

Men igjen, jeg mener alle burde fått tilbudet først, hvis ikke blir det veldig urettferdig. De som har fått vaksine først er de samme som vi andre har isolert oss for i halvannet år. Jeg har ikke vært redd for å bli syk selv, men jeg har vært LIVREDD for å smitte noen i risikogruppen. Men nå kan de gjerne vente på oss før de kan leve som før. 

det er jeg enig i. Er ikke rettferdig at de som ønsker vaksine men ikke får ennå pga lang vaksinekø skal sitte der uten pass mens de som alt har fått skal få farte rundt hvor de vil. Er jo og par der den ene er i helsevesenet f.eks. Der kun den ene har fått vaksinen mens den andre ikke vet når h.n vil få.

• Liker 7
Gjest AntonymBruker
Skrevet (endret)

Mine motforestillinger mot vaksinepass er først og fremst av stilistisk karakter. Som kunstner er jeg opptatt av at man alltid skal akkreditere hvor man har hentet ideene sine fra, og gi en liten "homage" til de som hadde ideen først. Så når vi nå først skal innføre et segregeringssamfunn, syns jeg vi i det minste kunne hentet frem Davidsstjernen igjen, og akkreditere de som har hatt slike ideer før oss. En QR-kode i en mobilapp blir liksom ikke "retro" nok for min smak.

Endret av AntonymBruker
  • Opprett ny...