Drizzt Skrevet 6. mai 2021 #1 Del Skrevet 6. mai 2021 Newbie question: Jeg tenker å lage en sommeraktivitet for barna (og mannen) å vaske bilen hjemme. Vi har vann, hageslange og ... omtrent det. Hva mer trenger man for å ha en vellykket bilvask på gårdsplassen? 😄 Her tenker jeg konkrete produkter - svamp (?) og i så fall hvilken bruker dere, rengjøringsmidler som er lure å ha, osv. Det er ikke snakk om perfekt finish med polering og sånt, men at bilen gjøres ren kanskje med noen ekstra bonus som at regnvannet renner lettere nedover eller beskyttelse mot skit og sånt. Krysser fingrene for seriøse svar 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 6. mai 2021 #2 Del Skrevet 6. mai 2021 Du trenger: - Bøtte, helst med bilvaskesil i bunnen - Bilvaskehanske - Bilsjampo - Gjerne noe til etterbehandling, anbefaler denne Dette er liksom starterpakken. Derfra er veien åpen til å bruke endeløst med penger, og til å gjøre alt akkurat så innfløkt som du selv ønsker. 😄 Merk at om du lar barna slippe til, hold nøye oppsyn med dem. Du må aldri la dem miste vaskehansken - barn bare plukker den opp og vasker videre. Resultatet er opplagt. Ingenting som treffer bakken skal tas opp mot lakken etterpå. Felgene vaskes helt til slutt, bremsestøv er ille greier som skader lakken også - både mekanisk og kjemisk. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Del Skrevet 6. mai 2021 Anbefaler i tillegg til det over asfalt og tjærefjerner (den billige fra biltema er super) til de umulige flekkene, funker også fett på tilsmusset skitten felg Anonymkode: 92a3d...2c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 6. mai 2021 #4 Del Skrevet 6. mai 2021 Ja! At jeg glemte det...særlig nå etter vinteren. Men dette behøver du ikke å gjøre hver gang, det er mer en sesonggreie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Del Skrevet 6. mai 2021 Du bør ikke vaske bilen hjemme. Da renner alle avfallsstoffer og kjemikalier i grunnen. Gjør det heller på en bensinstasjon hvor avrenning går i en oppsamlingskum Anonymkode: ecac5...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. mai 2021 #6 Del Skrevet 7. mai 2021 Hvor ny er bilen? Med små barn som hjelpere må man forvente riper i lakken, siden de ikke alltid er like forsiktige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. mai 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 12. mai 2021 Takk alle for svar. Bilen er 8 år gammel og i ganske god stand utvendig. Barna skulle hjelpe til med hageslangen og vann, tenker jeg 😄 Til AB som fraråder bilvask hjemme - vannet renner ikke i den asfalterte bakken, men i offentlig kum i nærheten. Er det virkelig så ille å vaske bilen hjemme? Det er tross alt ikke noe man gjør hver dag. Ikke en gang hver uke ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Del Skrevet 12. mai 2021 De fleste bensinstasjoner selger bøtter som inneholder alt du trenger til bilvask (bortsett fra vann). Anonymkode: f55bf...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #9 Del Skrevet 12. mai 2021 Sjekk www.garasjetid.no - De har alt du trenger samt rikelig med tutorials. Anonymkode: d5870...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 13. mai 2021 #10 Del Skrevet 13. mai 2021 On 5/6/2021 at 11:10 PM, AnonymBruker said: Du bør ikke vaske bilen hjemme. Da renner alle avfallsstoffer og kjemikalier i grunnen. Gjør det heller på en bensinstasjon hvor avrenning går i en oppsamlingskum Anonymkode: ecac5...096 De fleste eiendommer har avrenning mot kum, så det er ikke noe problem. Hva skal jeg gjøre når jeg skal vaske huset utvendig, ta det med på byggvaskestasjonen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 13. mai 2021 #11 Del Skrevet 13. mai 2021 Drizzt skrev (19 timer siden): Takk alle for svar. Bilen er 8 år gammel og i ganske god stand utvendig. Barna skulle hjelpe til med hageslangen og vann, tenker jeg 😄 Til AB som fraråder bilvask hjemme - vannet renner ikke i den asfalterte bakken, men i offentlig kum i nærheten. Er det virkelig så ille å vaske bilen hjemme? Det er tross alt ikke noe man gjør hver dag. Ikke en gang hver uke ... Det er ikke ille å vaske bilen hjemme, de vaskemiddlene blir utvannet noe veldig før de kommer ut i "fri luft" det er rett og slett hysteri at du ikke kan vaske bilen hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 13. mai 2021 #12 Del Skrevet 13. mai 2021 Selv liker jeg og bruke høytrykks spyler når jeg vasker bilen. Bruker skumlegger . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 14. mai 2021 #13 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 23.10): Du bør ikke vaske bilen hjemme. Da renner alle avfallsstoffer og kjemikalier i grunnen. Gjør det heller på en bensinstasjon hvor avrenning går i en oppsamlingskum Anonymkode: ecac5...096 Bruk vannbaserte vaskemidler, så går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå