Gå til innhold

Erfaringer med ikke å amme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fnuggolina skrev (42 minutter siden):

Stod i folder mener jeg fra Helsedirektoratet når jeg fødte i 2014.

Også fordi gluten kan trigge mer magevondt. 

Både barsel, barneklinikk og helsestasjon anbefaler malt i dag. 

Anonymkode: 9b10b...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Både barsel, barneklinikk og helsestasjon anbefaler malt i dag. 

Anonymkode: 9b10b...2ea

Det varierer åpenbart :) 

Det var uansett ikke hovedpoenget, kjør på med malt om man vil det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 7.13):

Før jeg skriver videre - dette er en tråd for de som har erfaring med ikke å amme uavhengig av grunn. Vær så snill ; ikke bidra til at dette blir nok en tråd hvor vi som ikke ammer skal sees ned på.

Opplevd du at melken kom? Lekker man melk i forkant av fødsel? Noe jeg bør planlegge for når jeg ikke skal amme (utenom å kjøpe inn flasker, sterilisator, baby Brezza mv)? Førstegangsfødende og vet jeg ikke skal amme,  men er så lite informasjon om hvordan unngå å få melk, hva man kan forvente etc etc så håper noen snille sjeler kan hjelpe en stresset person ❤️

Anonymkode: e5426...728

Veldig trist at du vil unngå det egentlig. Trist hvilken verden vi lever idag. Jeg trodde jeg virkelig kom til og angre på og amme babyen min men jeg har spart  vanvittig mye. Penger enn og måtte fikle. Med flasker og ditt og. Datt når vi er skapt med brystene for og gi melk til våre fremtidige barn.må går jeg ikke mot alle. Her men til dere som ikke  ønsker og amme. Amming. Det er gratis. Det er 1000 ganger bedre enn prosessert kjemisk melkepulver. Pluss at du knytter et sterkere bånd med babyen. 

Commercial infant formulas don't contain the immunity-boosting elements of breast milk that only your body can provide to your baby. For most babies, breast milk is also easier to digest than formula. When prepared as directed, however, infant formula supports healthy babies who have typical dietary needs.

Breastfed babies have fewer infections and hospitalizations than formula-fed infants. During breastfeeding, antibodies and other germ-fighting factors pass from a mother to her baby and strengthen the immune system. This helps lower a baby's chances of getting many infections, including: ear infections.

 

 

 

Anonymkode: 46cd3...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Hvis du på forhånd vet at du ikke skal amme så kan du få tabletter som stopper melkeproduksjonen. Du kan sikkert spørre fastlegen eller jordmoren om hvordan du skal gå frem for å få disse medisinene. 

Håper det ordner seg for deg. :blomst:

  • Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Både barsel, barneklinikk og helsestasjon anbefaler malt i dag. 

Anonymkode: 9b10b...2ea

HVIS ungen sliter med å bæsje, så ja; da er det lurt å prøve malt i en flaske eller to. Men man bør være obs på at malt kan gjøre magevondt vondt verre, det er tøft for magen, så man bør vente til baby trenger hjelp med å bæsje. 
 

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Veldig trist at du vil unngå det egentlig. Trist hvilken verden vi lever idag. Jeg trodde jeg virkelig kom til og angre på og amme babyen min men jeg har spart  vanvittig mye. Penger enn og måtte fikle. Med flasker og ditt og. Datt når vi er skapt med brystene for og gi melk til våre fremtidige barn.må går jeg ikke mot alle. Her men til dere som ikke  ønsker og amme. Amming. Det er gratis. Det er 1000 ganger bedre enn prosessert kjemisk melkepulver. Pluss at du knytter et sterkere bånd med babyen. 

Commercial infant formulas don't contain the immunity-boosting elements of breast milk that only your body can provide to your baby. For most babies, breast milk is also easier to digest than formula. When prepared as directed, however, infant formula supports healthy babies who have typical dietary needs.

Breastfed babies have fewer infections and hospitalizations than formula-fed infants. During breastfeeding, antibodies and other germ-fighting factors pass from a mother to her baby and strengthen the immune system. This helps lower a baby's chances of getting many infections, including: ear infections.

 

 

 

 

Anonymkode: 46cd3...0da

Rart med det, hver gang det opprettes en tråd som handler om mme, så MÅ det bare komme en eller annen amme-entusiast og presse meningen sin nedover hodene på folk - selv når det står spesifikt i trådstart at det ikke er interessant. 
 

Anonymkode: e8606...d5a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 8.44):

HVIS ungen sliter med å bæsje, så ja; da er det lurt å prøve malt i en flaske eller to. Men man bør være obs på at malt kan gjøre magevondt vondt verre, det er tøft for magen, så man bør vente til baby trenger hjelp med å bæsje. 
 

 

Rart med det, hver gang det opprettes en tråd som handler om mme, så MÅ det bare komme en eller annen amme-entusiast og presse meningen sin nedover hodene på folk - selv når det står spesifikt i trådstart at det ikke er interessant. 
 

Anonymkode: e8606...d5a

legger til at malt er fint men ikke for mye gor da ksn det få motsatt effekt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 1.09):

Veldig trist at du vil unngå det egentlig. Trist hvilken verden vi lever idag. Jeg trodde jeg virkelig kom til og angre på og amme babyen min men jeg har spart  vanvittig mye. Penger enn og måtte fikle. Med flasker og ditt og. Datt når vi er skapt med brystene for og gi melk til våre fremtidige barn.må går jeg ikke mot alle. Her men til dere som ikke  ønsker og amme. Amming. Det er gratis. Det er 1000 ganger bedre enn prosessert kjemisk melkepulver. Pluss at du knytter et sterkere bånd med babyen. 

Commercial infant formulas don't contain the immunity-boosting elements of breast milk that only your body can provide to your baby. For most babies, breast milk is also easier to digest than formula. When prepared as directed, however, infant formula supports healthy babies who have typical dietary needs.

Breastfed babies have fewer infections and hospitalizations than formula-fed infants. During breastfeeding, antibodies and other germ-fighting factors pass from a mother to her baby and strengthen the immune system. This helps lower a baby's chances of getting many infections, including: ear infections.

 

 

 

 

Anonymkode: 46cd3...0da

Les hovedinnlegget igjen hvem denne tråden er rettet mot.

Ingen trenger en unnskyldning for ikke å amme. Du aner ikke hvorfor jeg ikke skal amme. Mange kan ikke amme pga medisiner, andre har traumer, noen ønsker ikke. 

Takk til dere andre som  har svart :)

Anonymkode: e5426...728

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Les hovedinnlegget igjen hvem denne tråden er rettet mot.

Ingen trenger en unnskyldning for ikke å amme. Du aner ikke hvorfor jeg ikke skal amme. Mange kan ikke amme pga medisiner, andre har traumer, noen ønsker ikke. 

Takk til dere andre som  har svart :)

Anonymkode: e5426...728

Men barn skal dere ha😜

Anonymkode: 66920...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men barn skal dere ha😜

Anonymkode: 66920...e20

Åh, kom igjen da, det går fint an å fostre opp unger uten å amme. Det er ikke kun amming som er ensbetydende å være en god mor. 
 

Jeg diet, men mammaen min var elendig som omsorgsperson allikevel. Ville heller valgt en mor som ønsket meg og elsket meg, men ikke nødvendigvis ammet. 
 

Det e rjo ikke sånn at ingen amming = sulting med døden til følge. 

Anonymkode: 64ae0...8d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det vanskelig å amme. Prøvde alt mulig uten hell. Babyen fikk ikke nok mat. Så når alt styret med flasker er lettere er det godt det finnes♡ 

Anonymkode: 6294c...815

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.12):

Jeg prøvde i 3 uker, barnet fikk flaske fra dag 1, for barnet måtte jo få mat. 

Anonymkode: 348b9...e3a

Nei - spedbarn trenger ikke mat fra dag en om det er et friskt spedbarn. Slutt å spre feilinformasjon som kan gjøre det vanskeligere for andre å få melk. 

Anonymkode: ee7a2...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men barn skal dere ha😜

Anonymkode: 66920...e20

Tror det mme barna kommer greit ut av det jeg, men spørs hva slags forbilde du er for barna dine. 

Anonymkode: fa837...b53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei - spedbarn trenger ikke mat fra dag en om det er et friskt spedbarn. Slutt å spre feilinformasjon som kan gjøre det vanskeligere for andre å få melk. 

Anonymkode: ee7a2...1c3

Altså, hæ? 

Mener du oppriktig at det er feil informasjon at barnet må ha mat? 

Mener du at barnet skal sulte? 

Anonymkode: 348b9...e3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Altså, hæ? 

Mener du oppriktig at det er feil informasjon at barnet må ha mat? 

Mener du at barnet skal sulte? 

Anonymkode: 348b9...e3a

De har reserver og kan helt fint vente på melka noen dager. Det er helt normalt at melka ikke kommer før på dag 2-4. 

Anonymkode: 66920...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men barn skal dere ha😜

Anonymkode: 66920...e20

Mener du at mødre som gir mme er dårlige mødre? Begrunn. 
 

Anonymkode: e8606...d5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

legger til at malt er fint men ikke for mye gor da ksn det få motsatt effekt igjen

Var jo det jeg skrev... 

Anonymkode: e8606...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var jo det jeg skrev... 

Anonymkode: e8606...d5a

leste litt for kjapt sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mener du at mødre som gir mme er dårlige mødre? Begrunn. 
 

Anonymkode: e8606...d5a

Hvis man ikke gidder å gi det et forsøk en gang så er man kanskje ikke så interessert i barn🤷‍♀️

Anonymkode: 66920...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis man ikke gidder å gi det et forsøk en gang så er man kanskje ikke så interessert i barn🤷‍♀️

Anonymkode: 66920...e20

ta deg en bolle

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har reserver og kan helt fint vente på melka noen dager. Det er helt normalt at melka ikke kommer før på dag 2-4. 

Anonymkode: 66920...e20

Nei, det kan de fint ikke gjøre. Du vet tydeligvis svært lite. 

Barn skal ha mat, de skal ikke sulte. Og selv om de får MME, så er det mange, inkludert meg selv, som pumper og legger til baby for hver mating, men gir mme så baby får mat. Mens andre velger å ikke i det hele tatt amme, og det har retten og sletten ingen noen ting med. 

Hårreisende at du i det hele tatt skriver at en baby på noen få dager skal sulte. 

Anonymkode: 348b9...e3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...