Gå til innhold

Når «alle» hater barnenavnet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er typ. Vidar, Kjell, Rune, kan jeg trøste deg med at jeg kjenner flere små med disse navnene. Liker dere det - kjør på.

Anonymkode: 54358...a8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er i kategorien: Jan, Frode, Kåre, Glenn...

 

ts

Anonymkode: eaef7...86b

Det er da fine navn.

Anonymkode: 38ccc...451

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brydd meg. Sa dessverre navnet på han i magen til noen (oldefarnavn, men ganske uvanlig), og fikk kjipe tilbakemeldinger.

Vi gikk for det likevel, og nå får vi mange tilbakemeldinger på at han har et så fint navn. Han passer det perfekt. 😊

Og jeg anbefaler alle gravide venninner om ikke å dele navnevalget deres med noen ;) 

Anonymkode: 53061...9de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er et forholdsvis vanlig navn som bare er "ut", behold.

Dersom det er et selvpåfunnet navn, oppkalt etter en fantasy-bok eller lignende, bør dere kanskje tenke dere om to ganger.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et en venninne som valgte et veldig spesielt navn på barnet sitt, gammelt, men ikke sånn at det er inn igjen nå (typ Geir, Arthur, Pål, Gudmund osv). Jeg fikk litt bakoversveis og trodde hun tullet, men nå er jeg vandt med det. «Alle» reagerte på navnet, men nå synes alle det er veldig passende for ungen😃

Anonymkode: e25cb...335

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så kult med en Knut i mellom alle Sander, Leon og Alex.. 

Anonymkode: 82977...46b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et en venninne som valgte et veldig spesielt navn på barnet sitt, gammelt, men ikke sånn at det er inn igjen nå (typ Geir, Arthur, Pål, Gudmund osv). Jeg fikk litt bakoversveis og trodde hun tullet, men nå er jeg vandt med det. «Alle» reagerte på navnet, men nå synes alle det er veldig passende for ungen😃

Anonymkode: e25cb...335

Arthur er jo kommet tilbake da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er i kategorien: Jan, Frode, Kåre, Glenn...

 

ts

Anonymkode: eaef7...86b

Alle disse er fine navn! 

Anonymkode: cab23...9f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage, og det er veldig fint med en liten Trond blant alle Leander, Oliver og Noah! Er det et "normalt" navn fra 60- og 70-tallet ville jeg ikke endret. Men er det et "belastet" navn, typ Ronny, Johnny, Raymond, Roy, så ville jeg funnet et annet navn. Ikke fordi det er noe galt med navnet, men fordi det er barnet som skal bære det hele livet. Stikk fingeren i jorda og tenk dere om. Er navnet bare ikke vanlig nå, så kjør på!

Anonymkode: 8553d...48e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du?

hos oss (sentrale Oslo) har vi mange barn i bhg til datteren min som heter stødige kule navn... feks Rolf, finn, ivo, ingmar, marikken, Solveig, Astrid, heddy, niels osv. Det er ett av barna som heter et typisk bloggernavn, moren er mikroinfluenser

Anonymkode: 541c6...b3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jobber i barnehage, og det er veldig fint med en liten Trond blant alle Leander, Oliver og Noah! Er det et "normalt" navn fra 60- og 70-tallet ville jeg ikke endret. Men er det et "belastet" navn, typ Ronny, Johnny, Raymond, Roy, så ville jeg funnet et annet navn. Ikke fordi det er noe galt med navnet, men fordi det er barnet som skal bære det hele livet. Stikk fingeren i jorda og tenk dere om. Er navnet bare ikke vanlig nå, så kjør på!

Anonymkode: 8553d...48e

Dette er jeg helt enig i! Dropp det om det er et belastet krimnavn, er det noe 60 åringer heter i dag så er det greit. 

For øvrig ble det protestert heftig mot mitt navn den gang jeg ble født, og jeg skulle ønske mine foreldre hadde tatt det til etterretning. Har aldri vært særlig glad i navnet mitt, og syns de to andre alternativene var mye finere. 

Anonymkode: 630bf...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet på barnet burde ikke være en del av en populæritetskonkurranse!

Så lenge det er et "ordentlig" navn, og ikke Leathea eller Sanderino så tenker jeg du kan drite i hva andre måtte synes. Det er mye skrudde meninger der ute om navn.

Anonymkode: 7842a...e4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, men vil si det er i den  «kategorien».

 

ts

Anonymkode: eaef7...86b

Vel, dere bestemmer selv, men stakkars barn🥲 tror jeg hadde hørt på rådet jeg...

Anonymkode: 7892e...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roy, Ronny, Johnny, Frank, Roger, Raymond...belastede navn bør barnet få slippe. Ellers er det da helt greit med navn som enda ikke er på vei tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Alle» får lov til å uttale seg før ungen er født, men etterpå er det ikke lov lenger. Vi kalte ungen et «hundenavn» fikk vi høre. Nå er ungen snart 8, og det er ingen som klager lenger. Man må jo få kunne kalle ungen det man synes er finest. 

Anonymkode: 3da66...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste feil. Trodde det stod barnevernet 😅

Tenker det kan være lurt å ikke avsløre navn, før det er gitt. Da blir det vanskelig å komme med kritikk mot det. Hvis dere liker det, er det jo dere som skal leve med det. Med mindre navnet er veldig rart da. Men det høres jo ikke sånn ut

Anonymkode: 58fc8...269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk i samme felle med førstemann. Gåduhjem hvor mange meninger folk har med noe de ikke har noe med. 

Gå for det navnet du liker. Du vil aldri klare gjøre alle andre til lags uansett. 

Anonymkode: 95e42...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk i samme felle, og vi beholdt navnet. Her var det litt delt, svigerfamilien syns det var et flott navn, min familie ba oss tenke oss om. Og det var litt sånn blant venner og bekjente også, noen sa det var et tante-navn andre sa "så fint". 

Jeg har tenkt i mitt stille sinn at jeg ikke har likt navn andre har annonsert selv også, men alltid sagt det høyt. Og uten unntak har jeg vennet meg til navnet når jeg har blitt kjent med barnet. Det gjelder både navn ala Eleah Adrienne og Krisander eller Bergljot og Knut Arne. 

Anonymkode: 70a97...28d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi gikk i samme felle, og vi beholdt navnet. Her var det litt delt, svigerfamilien syns det var et flott navn, min familie ba oss tenke oss om. Og det var litt sånn blant venner og bekjente også, noen sa det var et tante-navn andre sa "så fint". 

Jeg har tenkt i mitt stille sinn at jeg ikke har likt navn andre har annonsert selv også, men alltid sagt det høyt. Og uten unntak har jeg vennet meg til navnet når jeg har blitt kjent med barnet. Det gjelder både navn ala Eleah Adrienne og Krisander eller Bergljot og Knut Arne. 

Anonymkode: 70a97...28d

WORD! 

Anonymkode: 95e42...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 22.26):

Det er i kategorien: Jan, Frode, Kåre, Glenn...

 

ts

Anonymkode: eaef7...86b

Ikke Glenn, håper jeg. Det er grusomt Harry og mange kriminelle heter Glenn. Jan, Frode og Kåre er ålreite navn. 

Anonymkode: c302c...a33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...